Jump to content

Versterker gezocht, vintage marantz of semi nieuwe 2hands

Pietjepuk
 Share

wat te doen?  

10 members have voted

1. 1. wat te doen?

• Marantz van 1970-1980
      3
    • any merk 5 -10 jaar oud
      5

Recommended Posts

Ik zit erg te twijvelen of ik die voor een marantz van voor 1980 moet gaan of gewoon een NAD/technics/sony/kenwoord van 5-10jaar oud.

ik heb 100-200e te besteden. zo'n oude marantz moet ik dan laten reviseren en alles bij elkaar ben ik dan 200e kwijt. heb dan wel echt een mooi ding. maar t blijft een oud ding.

mijn boxen zijn magnats all ribbon 5 M (80watt, piek 140watt)

heb verder een klein kamertje op het moment, maarja, wat is is kan nog veranderen natuurlijk.

Voor mij geen moeilijke keus!

Sowieso vind ik Marantz niet mooi klinken, maar even los daarvan.

Die Magnats willen nog wel eens flink schel/"hard" klinken.

Om dat effect een beetje op te heffen zou ik voor een vrij warm klinkende versterker gaan.

Als NAD-liefhebber zou ik zondermeer voor NAD gaan.

Ik luister zelf naar een Proton 1150 & 1100 Pre (da's ook gewoon NAD, met een luxe merkje erop). Heb voor die set 250 euro betaald en dat klinkt fantastisch.

IMG_6858.jpg

Set is overigens 20 jaar oud en wat mijn oren betreft niet aan revisie toe :D

Ik stem niet mee want ik zou't ni wete! :P

Maar ik heb thuis een aantal amps van die prijsklasse (100-200) en ik grijp toch steeds terug naar de vintage Luxman R 1040. Andere zijn een Akai en een Yamaha (iets450) of een (digital in) Pioneer ZA400 uit een setje (met afstandsbediening en losse eq).

Ik gebruik die amps om zelfbouwspeakers mee te testen en in te spelen, momenteel een variatie op de ESS 1 met Heil Motion Transformer :) Het is een recyclageproject deze speakers kostten me 0 euro EN HET KLINKT BEESTIG GOED :lol: sorry off topic :lol:

:) mvg RastaPhil