Jump to content

Japanse persingen

carl
 Share

Recommended Posts

Ligt er aan wat je zoekt, veel platenzaken hebben Japanse persingen liggen, voor jazz en blues moet je bij www.swingmasterrecords.com zijn, winkel in Groningen.

Ze zijn wel duur, magicbuzz in Groningen heeft een Japense versie van Soft Machine liggen voor bijna 50E maar dan heb je wel de originele hoes met draaiende radertjes.

soft_front.jpg

je hebt ook japanse cd's zijn die nou ook beter???

ben wel benieuwd heb er een paar en ik heb het gevoel dat ze beter klinken

maar kan ook inbeelding zijn.

Japanse CD's klinken niet alleen beter, ze zijn ook mooier en beter afgewerkt. Zelfs het artwork op het boekje is bij japanse CD's veel mooier afgewerkt tov de veel goedkopere Europese of USA CD's.

Hier een voorbeeld. Boven de mooiere Japanse CD cover versie, onder de goedkopere Europese CD cover. Bij de Japanse CD versie hebben ze de afbeelding van de LP natuurgetrouw verkleind op CD boekje formaat, het oog wilt immers ook wat! :)

covers2cdur7.jpg

je hebt ook japanse cd's zijn die nou ook beter???

ben wel benieuwd heb er een paar en ik heb het gevoel dat ze beter klinken

maar kan ook inbeelding zijn.

Japanse CD's klinken niet alleen beter, ze zijn ook mooier en beter afgewerkt. Zelfs het artwork op het boekje is bij japanse CD's veel mooier afgewerkt tov de veel goedkopere Europese of USA CD's.

Hier een voorbeeld. Boven de mooiere Japanse CD cover versie, onder de goedkopere Europese CD cover. Bij de Japanse CD versie hebben ze de afbeelding van de LP natuurgetrouw verkleind op CD boekje formaat, het oog wilt immers ook wat! :)

covers2cdur7.jpg

Leuke plaat trouwens. ;) Ik heb de lp al heel lang, sinds eind jaren '70, begin '80. Alfred Lagarde, al weer wat jaartjes overleden, draaide het nummer "Just around the corner" altijd aan het eind van z'n radio-programma. Ik kon geen genoeg van dat nummer krijgen. :D

Leuke anekdote: Alfred Lagarde (echte naam Alfred v.d Garde) woonde destijds vlak bij mij om de hoek en ik kwam wel eens bij 'm over de vloer. Ik kan me nog herinneren dat hij in vrijwel elke hoek van de woonkamer een enorme speaker had staan en in z'n kelder stonden duizenden lp's in dozen en gewoon op de grond. Hij heeft me wel eens gevraagd of ik geen zin had om wat orde in die verzameling te brengen maar daar heb ik toch maar vriendelijk voor bedankt. :D

maar daar heb ik toch maar vriendelijk voor bedankt. :D

Bang voor je rug?

Nou, ik had `t wel geweten hoor. B)

Hou niet zo bij wat Japans is of niet, maar deze plaat is `t zeker.

Full_Circle_Holger_Czukay_Jah_Wobble_Jaki_Liebezeit__143669.jpg

Holger Czuckay`s Full Circle

Weet alleen niet of tie beter klinkt dan de "orginele" persing, want ben die nog niet tegengekomen.

Wel op cd, maar dat is toch `n andere vergelijking. :rolleyes:

Hai Sayanora,

Ik wil juist zien wat er allemaal te koop is aan Japanse LP's . Met platen is het bij mij net boeken. Ik loop naar een winkel en snuffel een beetje en kies dan. Ik heb niet zo vaak dat ik met een voorgenomen idee ga kopen.

Hoi Carl, vandaag een LP uit Amerika binnen gekregen.

Waarom niet uit Amerika, en wel uit Japan?

De kosten zijn vrijwel gelijk. En bij Acoustic Sounds in de U.S. hebben ze ongelooflijk veel Japanse persingen. En

ik weet wel waar je Japanse persingen kunt kopen :rolleyes: , maar ze zijn erg prijzig, en dan komt er ook de verzending nog bij, maar Lp's of Cd's, geen probleem, zeg maar wat je hebben wil, bijna alles is te regelen,mits ook uitgebracht natuurlijk ;)

Beste,

Maare je kan dat toch oook gewoon hier zeggen waar je die kan krijgen?

Er zijn wel meer geinterreseerden hear die dat wellicht willen weten, ikke in ieder geval wel v.w.b. lp's.

Ik ben ook net zoals Carl die graag snuffelt ertussen. Natuurlijk heb ik een eigen lijst met lp's die ik nog wil aanschaffen, maar juist door zo'n lijst of bak te snuffelen kom je dingen tegen die je niet had tegen gekomen als je je aan je eigen lijstje had gehouden.

met groet,

:cool2:

Houden we het op 2e hands LP's dan zijn er op Ebay een aantal zeer goede verkopers aktief.

Nieuw, simpel HMV japan alle nieuwe spullen leverbaar.Nette prijzen plus de verzendkosten zijn zeer redelijk.

Bijv. Clapton 461 Ocean Blvd 3600yen

Houden we het op 2e hands LP's dan zijn er op Ebay een aantal zeer goede verkopers aktief.

Nieuw, simpel HMV japan alle nieuwe spullen leverbaar.Nette prijzen plus de verzendkosten zijn zeer redelijk.

Bij Acoustic Sounds kost die Japanse persing van Clapton $39,99. En volgens mij is dat omgerekend een kleine 3600 Yen. Of heb ik het nu mis? Wat kost het verzenden vanuit Japan (HMV)?

Frank. :)

Heb even vlug op de Valuta Calculator berekend, en 3600 Yen is ongeveer $32,-

Iets goedkoper dus. Kan alleen de verz.kosten niet zo snel vinden.

Welke Jethro Tull heb je gekocht? Aqualung? Hebben ze een mooie 20 grams persing van bij Acoustic Sounds.

Yep, dat is hem. Ik ga binnenkort wel eens even het vergelijk aan met de originele Chysalis persing en deze :blink:

Bij Acoustic Sounds kost die Japanse persing van Clapton $39,99. En volgens mij is dat omgerekend een kleine 3600 Yen. Of heb ik het nu mis? Wat kost het verzenden vanuit Japan (HMV)?

Heb even vlug op de Valuta Calculator berekend, en 3600 Yen is ongeveer $32,-

Iets goedkoper dus. Kan alleen de verz.kosten niet zo snel vinden.

Verzend kosten voor de eerste 2 items 1500 Yen.

Kun je op de site van HMV vinden.

Het is wel even zoeken ,maar er is een heel schema.

Overigens, Acoustic Sounds is ook een uitstekend adres,met nagenoeg alles op voorraad.