Jump to content

Blue Amp(opnieuw) op bezoek

symfo
 Share

Recommended Posts

De afgelopen 2 weken ben Ik met de familie op vakantie geweest in het Zwarte Woud.

Tijdens deze vakantie zijn we meerdere malen op stap en op bezoek geweest bij Rolf Becker van Blue Amp.

Natuurlijk hebben we beneden in zijn kelder naar muziek geluisterd en heb Ik wat foto's gemaakt die Ik jullie niet wilde onthouden.

2005624578070546042_fs.jpg

Hier een opengewerkte model 42 met op de achtergrond een Transrotor draaitafel met magneet lager.

2002027627465892915_fs.jpg

Een prive demo van Rolf. Wat wil je nog meer :D

2001852414173550093_fs.jpg

Dit is ook heel mooi.... Een oude SME omgebouwd naar een 12" met een VDH. Black Beauty.

En de gabalanceerde aansluitingen.

2004562090204739153_fs.jpg

Hier een groot deel van de set met links de door Rolf gereviseerde Thorens TD125 L met SME 3012 en Goldring Elite II. Links daarvan de Blue Amp draaitafel voeding.

Tussen de draaitafels in een Surzur met daarop een speciaal voor de Surzur ontwikkelde dubbele voeding.

Rechts van de Transrotor de 42.

Links onder zie je nog een klein stukje van een geheel zelf ontworpen en gebouwde eindversterker.

In de midden onder een (ook zelf ontworpen en gebouwde) voorversterker met daarboven op een geheel gereviseerde Quad eindbak( weinig origineel meer aan van binnen) die de subs aansturen.

En een Swoboda Sony 777es die natuurlijk heel weinig gebruikt wordt.

Links voorop de Transrotor de Blue Amp platen puck, de Voorizo met achterin het mooie houten doosje waar deze in opgeborgen wordt.

Op de onderste plank staat ook nog een cross over. Vraag me niet wat het doet. Ik weet alleen dat dit apparaat nog eens een heel groot verschil maakt.

2000147933456157758_fs.jpg

De Audiostatic's met de (ja alweer) zelf ontworpen subs. Naast de rechter speaker staat er nog een.

Al met al een top vakantie met een bevlogen man en zijn familie.

Ik zal proberen de komende dagen nog wat meer te schrijven.

Guest Kraus vonBentinck

mooie foto's en een leuke vakantie-excursie lijkt mij. Beter dan met het toeristenboemeltje 3x een rondje door het dorp :)

Mooi die verbouwde SME; het is op de foto niet zo goed te zien maar weet je of daar nu een rechte carbonfiber armbuis op zit? Daar lijkt het wel op.

Ook de toonarmbasis op de Transrotor lijkt mij (gedeeltelijk) zelfbouw.

• 3 weeks later...