Jump to content

Luidspreker Monitoren

VANZOMERENG
 Share

Recommended Posts

Verre toekomstplannen om andere luidsprekers aan te schaffen,

hierbij wil ik ook een aantal monitoren in overweging nemen.

(ter vervanging van mijn Infinty Kappa 90)

De volgende heb ik al op de shortlist staan:

- Dali Helicon 300

- Aurum Cantus Leisure 6

- Usher X-719

- Usher RW-729

- Ayon Geckos.

(wil nieuw aanschaffen a 1.600 a 2.500 per paar, excl. stands)

1. Wie draait op dit ogenblik met 1 van bovengenoemde speakers ?

2. Wat is het verschil tussen de Usher X-719 & Usher RW-729 ? (op de site zijn specs bijna identiek)

3. Nog andere suggesties ?

Voorkeur gaat uit naar wat grotere monitoren, die wat meer "body" onderin hebben.

(mijn Infinty Kappa 90 hebben teveel "body" i.c.m. mijn luisterruimte maar mijn ruimte is wel

groot genoeg voor flinke monitoren)

Draai allerlei soorten muziek (van hardrock tot klassiek) met voorkeur voor akoestische en

symfonische rock.

Ik zou ook zeker luisteren naar de Von Schweikert VR-1, de Paradigm Studio20 en de Revel M-22. Buitengewoon uitzonderlijke speakers in hun klasse.

Op marktplaats.nl staan een paar Master 3 speakers... ('s-Hertogenbosch)

LINK

Die mag zeker op je lijstje niet ontbreken.

Nieuw zijn ze volgens mij wat duurder (maar toch zeker geen

special__103_1.jpg

heel ,heel mooi

refence 3A eerlijkhied gebied mij te zggen dat ik niet weet wat ie kost :unsure:

oh wacht voor 2000 euro moeten ze te vinden zijn.

ja dat is het beste voorstel tot nu toe. haha

Van Medevoort DD5.0's inderdaad.. :D
't was nieuws dat vM speakers maakt (ben te slecht op de hoogte van de eigen markt :( ). Zag dat het om een gesloten systeem gaat. Goed voor de plaatsbaarheid. Zo'n systeem vraagt dacht ik wel om extra vermogen (of juist niet?).

Ik heb het systeem in verschillende set's gehoord en ben er nog steeds van onder de indruk. Laag extensie en gewoon een hele fijne luidspreker die mooi in balans is. E

• 2 weeks later...
Guest Kraus vonBentinck

Ergens op het forum vind je deze uitspraak:

............ dat bij speakers waarbij dat afstraalpatroon mooi gelijkmatig is, de ruimtelijke afbeelding ook fraai is, het stereobeeld niet te breed en niet te smal is en dat de speakers als geluidsbron verdwijnen bij stereo. Wat dan ook opvalt is dat de sweetspot tamelijk breed is en je zelfs heen en weer kunt lopen zonder dat het stereobeeld scheef of in elkaar gaat vallen (binnen zekere grenzen dan). Dergelijke speakers zijn een genot om naar te luisteren............

Waar je ook op uit komt, die omschrijving is wel heel nuttig om op zak te hebben als je eens wat thuis laat komen om uit te proberen.

Voor minder dan dat moet en hoef je niet te gaan.

Ergens op het forum vind je deze uitspraak:

............ dat bij speakers waarbij dat afstraalpatroon mooi gelijkmatig is, de ruimtelijke afbeelding ook fraai is, het stereobeeld niet te breed en niet te smal is en dat de speakers als geluidsbron verdwijnen bij stereo. Wat dan ook opvalt is dat de sweetspot tamelijk breed is en je zelfs heen en weer kunt lopen zonder dat het stereobeeld scheef of in elkaar gaat vallen (binnen zekere grenzen dan). Dergelijke speakers zijn een genot om naar te luisteren............

Dat doet me denken aan een MAnger Zerobox 109, wat moet zo'n paartje eigenlijk kosten?

binnenkort heb ik een paar jbl Ti 2k te koop.

20050719094607_Ti2kbe.jpg

is wel de moeite waard.

Als het een Ti6k was geweest (of een Ti10k), dan was ik wellicht geinteresseerd geweest. Al hoewel, ik kan ze hier helemaal niet kwijt volgens mij. Die dingen zijn nogal diep, als ik het goed heb...