Jump to content

Perfect Performer....

WanFie
 Share

Recommended Posts

In het middengebied is dit een open systeem (ook al staat er closed bij) waardoor het hypercardioic afstraalgedrag wordt bereikt (mbv het gaatjes patroon in de zijkanten waardoor het geluid gecontroleerd weg lekt). De waveguide voor de tweeter helpt verder om het afstraalgedrag uniform te houden op de overgang van de midden naar de hoge frequenties toe. Tevens maakt de waveguide het lage overnamepunt van 1200 Hz mogelijk.

Dan is verder nog slim het laten overnemen door een monopool woofer op 100 Hz, niet hoger, want cardioid op 100 Hz geeft minimale problemen met plaatsing van de speaker.

http://www.hear.nl/forums/index.php?showto...728&st=124#

Hoi Spido, ik lees dat vaker, maar ik begrijp eigenlijk niet wat het probleem is. Kan het te maken hebben met persoonlijke smaak?

En het TL gat, tja, ik ben niet voor niets nog al enthousiast met het twee en halfweg filteren in een TL. :)

Beste Sietse,

Persoonlijke smaak is de grootste vijand van high fidelity.

Guest tubejack
Beste Sietse,

Persoonlijke smaak is de grootste vijand van high fidelity.

Beste Spido,

Al zegt een ander, dat het hifi of perfect is, k*t is bij mij k*t.

Daar ga ik verder niemand mee ongelukkig maken.

Ook al maakt de plaats van een woofer kennelijk weinig uit, ik

heb ze liever aan de voorkant waar ze m.i. horen.

Al dat gekunsel om die boxen (al dan niet optisch) klein te houden en vrouwen tevreden te houden .....

pfff :o een beetje vent heeft grote boxen en drinkt bier! ;)

Een plantje moet kunnen :rolleyes: op die van mij kunnen er zeker 3!

Groet,

Jack

Ook al maakt de plaats van een woofer kennelijk weinig uit, ik

heb ze liever aan de voorkant waar ze m.i. horen.

In principe is dat zo. Maar in mijn kamer en meubilering van de kamer dus wel. :confused:

pfff een beetje vent heeft grote boxen en drinkt bier!

Zo, he he, eindelijk een maatje, maar eeuuh, hum, weet je vrouw/vriendin wel dat je dit hebt geschreven....:rolleyes::D

Oh,tja, bloemetje...

boxen3au.jpg

Zeg Sietse,

Heb je de plaats van die luisterstoel ook proefondervindelijk vastgesteld? :D:lol: Sommigen gaan wel ver om op te vallen ...

;)

Tja, hum, nou weet je Peter, met die kasten had ik best een goed stereobeeld op die stoel, waarbij de natuurlijke weergave ook vooral werd bepaald door die bloemen. Maar, als ik daar zat, en na 10 flesjes bier een koptelefoon op deed en de stekker daarvan in dat lege 10de flesje stak, noouuuu, man o man....... B)

En opvallen, nou kijk, wat denk je, zou het helpen om "Macho Audio" van de grond te krijgen.....? :huh:

Want tsja, eeuuh, hum, die perfect dingen ook altijd..... :D

En opvallen, nou kijk, wat denk je, zou het helpen om "Macho Audio" van de grond te krijgen.....? :huh:

Je was toch al bezig met Macho-TLS'ers? Daarvoor had ik je al eens gesuggereerd om deze er op te zetten ipv die planten:

econoclectic-borsBeaver.jpg

En mocht je bij overweldigend succes gaan besluiten er een handeltje in te beginnen en op klantenspecificatie te gaan bouwen kun je kiezen voor namen als El-Capone, Six-shot... enzo

:D;)

(...) Daarop klonk een viool tenminste fatsoenlijk... (...)

Op de Perfect Performers klinken een heleboel violen, samen met andere strijkers, plus blazers, plus slagwerkers

Guest tubejack
Durf je zo'n A-B vergelijking aan? :rolleyes:

ik wel, kom maar af

Off-topic of on-topic?

Even zonder gein of blabla of poeha..., afgelopen weekeinde heerlijk de Dam tot Dam gelopen

en vele installaties gehoord.

Er waren er 2, die er qua geluid ver boven uitkwamen dat was JBL en Dynacord.

Mooi spul B)

Jack

Guest tubejack
welke jbl?

We liepen zo snel.... dat ik het typenummer niet heb kunnen achterhalen :D

Maar het was zo'n zwart PA systeem met de uiterst herkenbare oranje

JBL merkteken.

Groet,

Jack

Op de Perfect Performers klinken een heleboel violen, samen met andere strijkers, plus blazers, plus slagwerkers

En nee, de PP hoef ik niet te luisteren. Dit omdat ik het uiterlijk echt spuugl. vind (sorrie Klaas, tis echt niet mijn smaak :$ ).

Het ging dacht ik om de weergave en niet over het uiterlijk. Overigens komt bij box vergelijking toch altijd wel weer de persoonlijke smaak om de hoek kijken. Desalniettemin durf ik mijn kastjes wel in Applelscha neer te zetten. naast die spekjesdingen.. <_< .Ben ik ook wel benieuwd naar. :)

Kritiek of beoordeling kan ook leerzaam zijn voor een zelfbouwer.

Desalniettemin durf ik mijn kastjes wel in Applelscha neer te zetten. naast die spekjesdingen.. <_< .Ben ik ook wel benieuwd naar. :)

Dan kom ik ook... (wanneer dat mag....?)

Eventueel m

Guest tubejack

Edited by tubejack

Desalniettemin durf ik mijn kastjes wel in Applelscha neer te zetten. naast die spekjesdingen.. <_< .Ben ik ook wel benieuwd naar. :)

Dan kom ik ook... (wanneer dat mag....?)

Eventueel m