Sietse Posted 4 oktober 2007 Report Share Posted 4 oktober 2007 Hum eeeeuuh, hum, zouden ze hear een beetje bang zijn voor zelfbouwers.... ...... ..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 4 oktober 2007 Report Share Posted 4 oktober 2007 Beste Ruud, Vind je dat live muziek altijd w Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sietse Posted 5 oktober 2007 Report Share Posted 5 oktober 2007 Hum eeeeuuh, hum, zouden ze hear een beetje bang zijn voor zelfbouwers.... ...... ..... Is eigenlijk een beetje flauw grapje hoor. Maar als ik goed geteld heb zijn er zes liefhebbers voor het dagje Appelscha. Is ook wel een mooi aantal. Wachten we de datum ff af. November komt mij wel goed uit. Kan ik hopenlijk weer fatsoenlijk praten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 5 oktober 2007 Report Share Posted 5 oktober 2007 [quote name='Ren Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 5 oktober 2007 Report Share Posted 5 oktober 2007 Live muziek klinkt meestal WAARDELOOS! bij waardeloze muziek wel ja........ Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 5 oktober 2007 Report Share Posted 5 oktober 2007 Live muziek klinkt meestal WAARDELOOS! Daarom begrijp ik ook nooit dat mensen refereren aan live muziek om dat thuis te evenaren. De enige keer dat ik bij een live concert heb gehoord dat de band klonk alsof ik thuis een LP draaide was bij Siouxsie and the Banshees in de Vereeniging in Nijmegen ergens in de jaren 80. Bij het geweldige concert van Nick Cave in 1985 in de Effenaar niet en ook niet bij Sonic Youth in 1990 of 1991 in Vredenburg in Utrecht niet. Hubertinus PS Ik zou die Perfect Performers best eens willen horen! Ik denk dat hier wat Erik "echte muziek" noemt wordt bedoeld, dus niet elektrisch versterkt. Als je eens in het echt een strijkwartet hebt gehoord kan je daar wel over meepraten denk ik, niet met die fijne muziek waar jij het over hebt. (Al was de laatste keer Nick Cave in het congresgebouw uitstekend van kwaliteit En ook nog een violist, al had ie wel drie versterkers staan en leek het meestal meer alsof ie gitaar speelde over een enorme Marshall-toren..) Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 5 oktober 2007 Report Share Posted 5 oktober 2007 Beste Hubertinus, Jij bedoelt, denk ik, met "live muziek": het elektronisch versterkte en via luidsprekers weergegeven geluid van artiesten op het podium. Hierbij wordt ook effect-apparatuur toegepast en synthetisch geluid gemaakt (gesampelde en/of geprocesste elektronische signalen: synthesizer, rhodes/fender piano, keyboard, elektrische gitaar, computer). Erik bedoelt, denk ik, met "live muziek": natuurlijke, niet-versterkte, pure, natuurlijke muziek en zang, van echte stemmen en akoestische instrumenten. Zulke muziek bestaat nog steeds, maar het is wel een bedreigde soort geworden! Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 6 oktober 2007 Report Share Posted 6 oktober 2007 volgens mij is allen muziek die men op dat moment speelt live muziek, dus alle muziek die je hoort die niet van een geluidsdrager komt. maakt geen ruk uit natuurlijk of dat nu klassiek of jazz of rock is. als ik thuis een stukje zit te drummen is dat live muziek. simpel. heeft niets te maken met versterkers of publiek of welke zaal erin gespeeld word. Live muziek is dus heel vaak het beste qua geluidskwaliteit wat er is en je beste referentie. echter praten we over Pa geluid dan word het heel anders en dat moeten we los zien denk ik. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sietse Posted 14 oktober 2007 Report Share Posted 14 oktober 2007 !3 Oct. is er een luister en klets dag van ZBA forum in Beetsterzwaag alwaar ze ook zullen staan. Zal mij benieuwen Dat was gisteren. Wel ff de link in mijn topic in de gaten houden. Appelscha zal nooit meer het zelfde zijn.... .... ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 14 oktober 2007 Report Share Posted 14 oktober 2007 volgens mij is allen muziek die men op dat moment speelt live muziek, dus alle muziek die je hoort die niet van een geluidsdrager komt. maakt geen ruk uit natuurlijk of dat nu klassiek of jazz of rock is. als ik thuis een stukje zit te drummen is dat live muziek. simpel. heeft niets te maken met versterkers of publiek of welke zaal erin gespeeld word. Live muziek is dus heel vaak het beste qua geluidskwaliteit wat er is en je beste referentie. echter praten we over Pa geluid dan word het heel anders en dat moeten we los zien denk ik. Beste m44, Bij onversterkte weergave van natuurlijke instrumenten bij live concerten is er een grotere mate van referentie-betrouwbaarheid dan bij versterkte weergave ("zaalversterking"). Immers, bij de versterkte weergave spelen de tekortkomingen van de gebruikte elektronische apparatuur een grote rol. En bij elektronische instrumenten is er zelfs in het geheel geen referentie-betrouwbaarheid. De klank van een elektrische gitaar is bijvoorbeeld geheel afhankelijk van de elementkeuze, settings op de gitaar, settings op de amp, effectapparatuur, enz. En dan natuurlijk nog de keuze die men bij opname maakt: direct input of akoestische opname? Eigenlijk weet niemand echt hoe een elektrische gitaar of een synthesizer behoren te klinken. Niemand k Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 15 oktober 2007 Report Share Posted 15 oktober 2007 volgens mij is allen muziek die men op dat moment speelt live muziek, dus alle muziek die je hoort die niet van een geluidsdrager komt. maakt geen ruk uit natuurlijk of dat nu klassiek of jazz of rock is. als ik thuis een stukje zit te drummen is dat live muziek. simpel. heeft niets te maken met versterkers of publiek of welke zaal erin gespeeld word. Live muziek is dus heel vaak het beste qua geluidskwaliteit wat er is en je beste referentie. echter praten we over Pa geluid dan word het heel anders en dat moeten we los zien denk ik. Beste m44, Bij onversterkte weergave van natuurlijke instrumenten bij live concerten is er een grotere mate van referentie-betrouwbaarheid dan bij versterkte weergave ("zaalversterking"). Immers, bij de versterkte weergave spelen de tekortkomingen van de gebruikte elektronische apparatuur een grote rol. En bij elektronische instrumenten is er zelfs in het geheel geen referentie-betrouwbaarheid. De klank van een elektrische gitaar is bijvoorbeeld geheel afhankelijk van de elementkeuze, settings op de gitaar, settings op de amp, effectapparatuur, enz. En dan natuurlijk nog de keuze die men bij opname maakt: direct input of akoestische opname? Eigenlijk weet niemand echt hoe een elektrische gitaar of een synthesizer behoren te klinken. Niemand k Link to comment Share on other sites More sharing options...
Richard 2 Posted 15 oktober 2007 Report Share Posted 15 oktober 2007 jij zegt dat is een perfect performer. ik zeg nee dat is een foto van een perfect performer. zie je , niet hetzelfde Ik zeg dat het een verzameling enen en nullen is die op een slimme manier wordt vertaald naar kleine lichtpuntjes op mijn monitor. Bij mij wordt de illusie gewekt dat het een foto van een perfect performer is. Eigenlijk was de naam van de oude noordelijke audioclub helemaal niet zo slecht gekozen: 'Pure Illusie' Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 15 oktober 2007 Report Share Posted 15 oktober 2007 beste richard het leven is een hologram en de eentjes en nulletjes op je scherm zijn net zo echt als jijzelf. het is idd allemaal pure illusie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 16 oktober 2007 Report Share Posted 16 oktober 2007 (...) de eentjes en nulletjes op je scherm zijn net zo echt als jijzelf. het is idd allemaal pure illusie. Beste m44, Dan bestaan sommige mensen vast vooral uit nulletjes! (Ik wil niet persoonlijk worden, hoor... ) Dat zijn dan geen illusies, maar d Link to comment Share on other sites More sharing options...
Midcall Posted 16 oktober 2007 Report Share Posted 16 oktober 2007 Beste m44, Dan bestaan sommige mensen vast vooral uit nulletjes! (Ik wil niet persoonlijk worden, hoor... ) Dat zijn dan geen illusies, maar d Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 16 oktober 2007 Report Share Posted 16 oktober 2007 gelukkig vat ik het niet persoonlijk op spido anders had ik wel gezegd dat de 0 een van de ,zo niet het meest belangrijke element is in ons 10 tallig stelsel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sietse Posted 16 oktober 2007 Report Share Posted 16 oktober 2007 Salle we et weer ff hebbe over audio? Want een luidspreker heeft geen flauw benul over Link to comment Share on other sites More sharing options...
weidok Posted 16 oktober 2007 Report Share Posted 16 oktober 2007 Nou, het lijkt mij best es leuk om te doen. Maar ik denk dat Klaas maar moet aangeven vanaf wanneer we kunnen beginnen een datum te plannen. Want verbouwen geeft altijd een hoop troep en gedoe.De voorgestelde soepjes zie ik wel zitten. Maar, moeten we ook een kleine bijdrage doen in de door Klaas te maken kosten ? Doen we een zaterdagmiddag of een zondagmiddag? Ik kom met Weidok(Ytzen), mede hobby genoot en hulpje bij het sjouwen. Ben niet zoveel meer hear Maar als ik Hear nodig ben om een hobby genoot te helpen dan ben ik Hear.... l dus als Spido Klaas kan strikken ben ik vast van de partij... Klaas is overigens niet alleen "geroemd" om zijn speksteenspeakers (volgens mij zijn ook in berkentriplex te leveren) maar hij schijnt behoorlijk de kookkunst te verstaan.... Dus doe mij alvast een Tomatensoep (uiteraard goed gevuld).. Een buizenamp aan de Spekstenen Performers en ook nog vergelijken met de Rambo's TL (eigenlijk de Macho TL MK2 ) van Sietse.. dat lijkt mij een uitstekend voorstel.... ik hoor en lees het wel hoe en wanneer.. Waar... o ja in het nederige stulpje van onze oude "dienaar" uit de goede oude speakeritus HVT van de vorige eeuw ... te A Uw Aller Open Baffeld Fullrange ridder...... Ben ik Hear nog nog nodig of scoren we een 0 (nul) !!! Ben eigenlijk best nieuwsgierig hoe de spekstenen PP's zich staande weten te houden tegen over de Rambo's van Sietse onze onvolprezen TL ridder uit het hoge noorden Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 17 oktober 2007 Report Share Posted 17 oktober 2007 Beste Weidok, Vanmiddag heb ik even poolshoogte genomen te A'scha. De badkamers zijn vrijwel klaar, maar het is nog wel een troep overal. Over een paar dagen zal KF echter wel weer kunnen ontvangen. Jullie moeten het maar met elkaar eens worden over een datum, dan zal KF wel laten weten of het hem schikt. Enne... hij is erg benieuwd naar Sietse's speakers! Hij zal de steekwagen (max. laadvermogen 300 kg) en de hydraullische hefwagen (1000 kg) klaarzetten. Overigens: vinden jullie dat er referentieluidsprekers bij moeten zijn? Heeft iemand een voorstel? Of (nog liever) een aanbod? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sietse Posted 17 oktober 2007 Report Share Posted 17 oktober 2007 Ik stel voor een datum in november. En het is natuurlijk altijd leuk om andere boxen te beluisteren. Vergelijken gebeurd toch wel automatisch. Dus, mijn Rambo's komen, Klaas z'n boxen zijn er al. Wie nog meer? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sietse Posted 18 oktober 2007 Report Share Posted 18 oktober 2007 Ik stel voor een datum in november. En het is natuurlijk altijd leuk om andere boxen te beluisteren. Vergelijken gebeurd toch wel automatisch. Dus, mijn Rambo's komen, Klaas z'n boxen zijn er al. Wie nog meer? Zonder boxen is men ook welkom hoor. Het gaat mij om jullie mening en zo mogelijk opbouwende kritiek. Afkraken is geen kunst en zal een liefhebber ook niet doen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 18 oktober 2007 Author Report Share Posted 18 oktober 2007 Ik denk dat twee speakers beluisteren op Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sietse Posted 18 oktober 2007 Report Share Posted 18 oktober 2007 Ok, maak ik hear even een lijstje van wie er komen. Klaas + box Weidok (Ytzen) Sietse + box Hans Hou dit lijstje in de gaten want dat zal ik steeds aanvullen. Datum, prik een zaterdag in November. Ik kan tot nu toe iedere zaterdag. Link to comment Share on other sites More sharing options...
weidok Posted 18 oktober 2007 Report Share Posted 18 oktober 2007 Ok, maak ik hear even een lijstje van wie er komen. Klaas + box Weidok (Ytzen) Sietse + box Hans Hou dit lijstje in de gaten want dat zal ik steeds aanvullen. Datum, prik een zaterdag in November. Ik kan tot nu toe iedere zaterdag. Ik kan tot nu toe iedere zaterdag...... ik ook ehm referentie speaker ?? deze Mijn Website Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 18 oktober 2007 Author Report Share Posted 18 oktober 2007 Ok, maak ik hear even een lijstje van wie er komen. Klaas + box Weidok (Ytzen) Sietse + box Hans Hou dit lijstje in de gaten want dat zal ik steeds aanvullen. Datum, prik een zaterdag in November. Ik kan tot nu toe iedere zaterdag. Ik kan tot nu toe iedere zaterdag...... ik ook ehm referentie speaker ?? deze Mijn Website Ruud..?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts