WanFie Posted 5 september 2007 Report Share Posted 5 september 2007 Kennelijk begrijpen jullie niet wat ik bedoel. Ik zal het nog 'n keer proberen. Voor HETZELFDE geld kun je beter een versterker met minder vermogen kopen dan een met meer vermogen. De kans is n.l. bijna 100% dat die met het kleine vermogen hoogwaardiger is gebouwd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 5 september 2007 Report Share Posted 5 september 2007 helaas ben ik het daar weer niet mee eens. het kan zo zijn maar dat hoeft absoluut niet. en zeker niet 100% Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andre Kel Posted 5 september 2007 Report Share Posted 5 september 2007 Wat is het toch cool hier. Er wordt een vraag gesteld. er komen een of twee antwoorden vervolgens barst er een discussie los die niks meer met het topic onderwerp te maken heeft..... Ik zou ook voor een versterker gaan en idd wat m44 al eerder zei, 500 van de speler af en die bij de versterker doen. En dan........ luisteren heel veel gaan luisteren, beter nog is vrouw, kinderen, hond de deur uit doen en NOG meer gaan luisteren Beetje overdreven, maar ga zelf luisteren en geef je oren de kost. Dat is het enige wat telt jouwn smaak en jouwn beleving. Hear kan men je wel weg wijs maken in heel veel zaken en dat is GOE! Snelle versterkers, trage versterkers.... open dan een snel en trage versterker topic.... Ach wat hou ik toch van jullie Groet, Andre, met zijn snelle, sterke en zware versterkker Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magnejan Posted 5 september 2007 Report Share Posted 5 september 2007 Inderdaad een wilde gok: Een sub om warmte in het geluid te krijgen? Een goede sub geeft alleen meer laag, niet meer warmte. Nu heb ik eens een MJ Accoustics pro 50 op proef in huis gehad die een viool ook heel een stuk "warmer" deed klinken. Het k Link to comment Share on other sites More sharing options...
alvinio Posted 5 september 2007 Report Share Posted 5 september 2007 een cd speler vervangen zal iets uitmaken maar niet giga veel ik zou idd de versterker vervangen en de cd speler cd speler die ik erg warm () vind klinken is de audio analogue paganini staat soms 2e hands voor rond de 500 euro te koop de cambridge audio zou ik vervangen met een buizenverterker wel push-pull omdat je graag wat power en strakke bassen wilt, singel ended / triode verserkers vind ik mooier klinken maar komen qua strakke bassen en speelvolume vaak wat te kort, er zal een wereld voor je open gaan als je van de cambridge naar een goede buizenversterker gaat je zou ook de condensatoren op je filters van de speakers eens kunnen vervangen met bv mundorf supreme of audyn musicap plus condensatoren , Link to comment Share on other sites More sharing options...
frans71 Posted 5 september 2007 Author Report Share Posted 5 september 2007 een scherp geluid hoeft niet veroorzaakt te worden door een aluminium conus. een schel geluid word veroorzaakt door het ontwerp. een textiel tweeter kan ook schel klinken. het gaat om afstemmen.wilde gok: koop een sub en een andere versterker, dat geeft meer volume in het laag waardoor de algehele toonbalans wat warmer voller word. en rommel wat in je speakers. ik neem aan dat je ze zelf gebouwd hebt. thanx , zal us gaan proberen Aluminium conussen (of ander harde materialen, als ceramic of papier) maken het geluid inderdaad meer edgy. Details komen beter naar voren. Dat kan heel realistisch klinken (nagels over de snaren van de gitaar), maar ook wel eens te veel worden. Zachtere materialen (polypropileen, bextreen) ronden de details iets meer af, waardoor het iets minder scherp of vermoeiend klinkt. Op zich is hard conus materiaal niet verkeerd. De units van bv Seas Excell of Accuton behoren tot de beste in de wereld. PS Harde conussen zijn wel veel moeilijker te filteren (conus breakups). Ik neem aan dat dat wel voor elkaar is.. Ik kan me voorstellen dat als je veel tijd in zelfbouw hebt gestoken, je niet zo maar naar een andere luidspreker wilt uitkijken. Een versterker met een iets warmere karakteristiek kan dan helpen. In transistor land zijn de klasse A amps van Pass Labs de mooiste die je je kunt voorstellen. Deze geven het mooitste geluidsbeeld en klinken iets romantischer en warmer dan traditionele transistor versterkers. Erg prettig om naar te luisteren (veel prettiger dan menig versterker met 0.001% vervorming). Als je genoeg hebt aan 30 watt, zou je op zoek kunnen gaan naar een (tweedehands) Aleph3. Of er zelf een bouwen natuurlijk. Hebben je speakers meer sap nodig (lage impedantie bv) dan zou ook de zelfbouw amp van Pipo1000 kunnen overnemen. Die lust echter wel een aardige slok uit de meterkast. Op CD gebied zijn er ook wel wat typen die mischien iets warmer/vloeiender klinken, bv een Rega of Audio Synthetic. Kabels schijnt ook wel eens iets uit te maken, Cardas klink warm hoor je vaak zeggen. veel tips;-) bedankt Wat is het toch cool hier. Er wordt een vraag gesteld. er komen een of twee antwoorden vervolgens barst er een discussie los die niks meer met het topic onderwerp te maken heeft..... Ik zou ook voor een versterker gaan en idd wat m44 al eerder zei, 500 van de speler af en die bij de versterker doen. En dan........ luisteren heel veel gaan luisteren, beter nog is vrouw, kinderen, hond de deur uit doen en NOG meer gaan luisteren Beetje overdreven, maar ga zelf luisteren en geef je oren de kost. Dat is het enige wat telt jouwn smaak en jouwn beleving. Hear kan men je wel weg wijs maken in heel veel zaken en dat is GOE! Snelle versterkers, trage versterkers.... open dan een snel en trage versterker topic.... Ach wat hou ik toch van jullie Groet, Andre, met zijn snelle, sterke en zware versterkker hahaha "vrouw en kinderen.." daar begin ik niet eens aan, hahaha als ik graag ongemakkelijk lig, dan leg ik wel een keukentrap in mijn bed. ;-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 5 september 2007 Report Share Posted 5 september 2007 ... Op CD gebied zijn er ook wel wat typen die mischien iets warmer/vloeiender klinken, bv een Rega of Audio Synthetic. Bedoelde eigenlijk Synthesis http://www.synthesis.co.it/wood.htm http://www.analogueaudio.com/synthesis.htm Maar het effect van een ander cd speler zal vrij klein zijn. Als je een harde akoestiek in de kamer hebt kan wat demping en diffusie veel uitmaken om het geluid was rustiger te krijgen (vloerkleedjes, planten, boekenkast) Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 5 september 2007 Report Share Posted 5 september 2007 hahaha "vrouw en kinderen.." daar begin ik niet eens aan, hahaha als ik graag ongemakkelijk lig, dan leg ik wel een keukentrap in mijn bed. ;-) ik ben van plan een flinke upgrade te doen in mijn bescheiden set.wat is het verstandigst, eerst een goede cd speler aanschaffen, of eerst een versterker? en kan iemand me vertellen welke cd speler het meest geschikt is? budget ongev. 1500,- wat is tevens een goede versterker met hetzelfde budget? speakers waarop het moet spelen zijn voornamenlijk in midden en hoog uitsprekend. zou daarom graag wat meer warmte en laag hebben. kunnen jullie hier iets mee? meer warmte EN LAAG!!! vandaar de sub. verder ben ik van mening dat meer nadruk in het laag de algehele toonbalans wat (wellicht niet warmer) voller maakt. met name wanneer je draait op bescheiden nieau's. kan ie toch altijd uitproberen. rel actieve sub, mooie pm16 van marantz en spelen maar Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 5 september 2007 Report Share Posted 5 september 2007 Wat is het toch cool hier. Er wordt een vraag gesteld. er komen een of twee antwoorden vervolgens barst er een discussie los die niks meer met het topic onderwerp te maken heeft..... Ik zou ook voor een versterker gaan Andre, met zijn snelle, sterke en zware versterkker Die conclusie hadden wij al lang getrokken. Daarna ging het dus over WELKE versterker... Volgens mij heeft die discussie dus alles met het topic onderwerp te maken. Een sub kan goede dingen doen, maar er ook een enorme rommel van maken. Aangezien je geen vrouw en kinderen hebt is de opstelling (midden tussen de speakers) waarschijnlijk geen probleem. Anders wordt het toch al gauw een brei van laag. Zeker wanneer de sub tegen de muur, of nog erger in een hoek staat. Mooie laagunits als stand onder die monitoren is natuurlijk een betere oplossing. Link to comment Share on other sites More sharing options...
soundlover Posted 5 september 2007 Report Share Posted 5 september 2007 Hans, ik ben het nu een keer helemaal!!!!! met je eens,maar dat komt ook omdat ik een gruwlijke hekel heb aan suswoofer,zo heb ik bv.een nummer met alleen links een zangeres en rechts een contrabas,stel je voor dat je dan ergens een sub in de hoek hebt staan,of nog erger onder de bank ofzo,dan klopt er helemaal niks meer van je stereobeeld,staat (of ligt) de bassist onder de bank of in een hoekje te spelen,dus ik haat sub's!!!!!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 5 september 2007 Report Share Posted 5 september 2007 Nou vind ik het met dat stereobeeld wel meevallen, tenminste wanneer die sub ook een echte sub is. D.w.z. dat hij ook alleen lager dan b.v. 60 Hz weergeeft. Bij miniboxjes moet dat al gauw hoger komen te liggen. Dan blijft er van het stereobeeld dus helemaal niks over. Maar helaas... dit gaat niet over versterkers of CD-spelers... laten we er maar vanuitgaan dat het allemaal goedbedoelde adviezen zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 5 september 2007 Report Share Posted 5 september 2007 een goede sub is op het gehoor niet te vinden. zijn sspeakers zullen toch zeker wel tot 50 a 60 hz gaan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts