Jump to content

wederom pech

m44
 Share

Recommended Posts

na de brommende bryston nu een brommende bose. :angry:

echter maar op 1 kanaal dit keer en de brom is middels de gain vrijwel weg te draaien maar als je op de luisterstoel zit hoor je hem wel.

de VU meters zijn niet goed, lampje brandt wel maar ze reageren niet op geluid.

de LED's doen helemaal niets. (nu vind ik dat ook niet zo boeiend.

wat kan een brom in 1 kanaal veroorzaken,

staan leds en vu in verbinding. is dat een dure grap om te laten fiksen?

kan je een cd speler direct aansluiten op een vertserker met gains vraag ik me af (gain als volume knop)

na 3 , bijna 4 weken wachten tot de bryston terug is hoop je eindelijk een muziekje te kunnen draaien en nu dit weer. de zoektocht naar geschikt vintage materiaal is geen easy going.

Wat moet nou een Bryston met een B*se? Kun je niet iets anders kopen ipv die B*se te laten repareren?

Zelf ben ik een groot voorstander van een goede voorversterker.

Als je cd speler werkelijk geschikt is om een eindversterker te sturen, dan kun je wel zonder voorversterker af. Dan zit ahw de voorversterker in de cd speler ingebouwd. Dan kun je ook wat lange kabels aansluiten, heb je wat meer uitgangsspanning en een lage uitgangsimpedantie. Die zal dan ook wel z'n eigen voeding hebben binnen de cd speler. Ik betwijfel of je dat hebt, en denk dat je veel beter af bent met de Bryston (dat is toch je voorversterker neem ik aan).

het aansluiten van een cd op de power amp was meer een gedachten spinsel omdat ik dat nog nooit heb gedaan en vroeg me af of het kan.

gister even geluisterd naar de B*se en wat ik hoorde klonk wel erg goed en mooi hoor. enorm veel rust.

de gain kan echter niet te ver open want dan gaan we brommen.

ik vind de Bose de moeite waard om me mee bezig te houden.

veel rommelen met kabels, jack pluggen en ingangsverzwakkers en nu kan de gain bijna 3/4 open zonder dat ik op de luisterplek gestoord word door enig bijgeluid. kids lagen al te slapen dus mogen even de boel echt open gooien. eerste indruk bij 2 referentie cd's

jeff buckley - grace

converge - no heroes

veel controlle , krachtig geluid en het klinkt echt lekker vet. stemmen echter zeer natuurlijk en veel micro detail.

volgens mij zit ik in de buurt van het geluid wat ik zoek.

gitaren (electrisch) klinken echt rauw en dat hoort zo wat mij betreft

schema van de bose ben ik erg blij mee. heb me wezenloos gezocht en daar was ie ineens, bedankt duck :)

en alle anderen die gereageerd hebben natuurlijk.

Ach, zo'n klassiek eindversterker (of het nou Bose is, of Krell, of Sansui of...) is best leuk als long term renovatie project (zolang de kritische onderdelen als transistors leverbaar zijn)

Volgens mij is deze ron ook een liefhebber

http://audio-video.marktplaats.nl/versterk...oede-prijs.html

Ach, zo'n klassiek eindversterker (of het nou Bose is, of Krell, of Sansui of...) is best leuk als long term renovatie project (zolang de kritische onderdelen als transistors leverbaar zijn)

Volgens mij is deze ron ook een liefhebber

http://audio-video.marktplaats.nl/versterk...oede-prijs.html

die heb ik volgens mij al eens gesproken ja

gevraagd type 1800 1801 van bose wel de eerste met de kloelvinnen is hij kapot of helemaal uitgefikt geen probleem ik geef er altijd nog geld voor ook losse onderdelen .bel of mail even . bellen mogelijk van 16 uur tot 23 uur

dat kost nog wat dat bellen.......................... 7 uur lang :blink:

een wat? B*se?

Met de klassieke Bose versterkers is klankmatig niets mis hoor.

Het zijn de speakers waar Bose zo verschrikkelijk de mist mee in gegaan is, afgezien van de 901 dan.

De huidige producten van Bose moeten we het niet over hebben :ph34r:

een wat? B*se?

Met de klassieke Bose versterkers is klankmatig niets mis hoor.

Het zijn de speakers waar Bose zo verschrikkelijk de mist mee in gegaan is, afgezien van de 901 dan.

De huidige producten van Bose moeten we het niet over hebben :ph34r:

juist

gevraagd type 1800 1801 van bose wel de eerste met de kloelvinnen is hij kapot of helemaal uitgefikt geen probleem ik geef er altijd nog geld voor ook losse onderdelen .bel of mail even . bellen mogelijk van 16 uur tot 23 uur

dat kost nog wat dat bellen.......................... 7 uur lang :blink:

:lol::lol::lol:

de 901 is alleen geschikt voor mensen met veel geduld en verstand van akoestiek. plaatsen van deze jongens is een ramp. maar als het lukt heb j er een bijzondere speaker aan. zie bose topic.

voor spido is het niks. er komt nl muziek uit ipv een boel sinusgolven

Ook de 901 is een wanprodukt. Een speaker die je met geweld en mbv een passieve equaliser tot een acceptabel resultaat moet dwingen is in mijn ogen een wanprodukt. Ook hier heeft de marketingafdeling weer puik werk afgeleverd.

BTW, mijn auto is ook uitgerust met Bose zooi. Ik ben er niet blij mee, want het klinkt nergens naar. Daarom heb ik de coaxunits die in de voorportieren zaten, afgelopen woensdag ook vervangen door een Boston Acoustics componentenset. Het erge is dat Alfa wel de bedrading al had gelegd voor een woofer/tweeter set (is standaard), maar Bose het leuk vond om de originele composet te vervangen door een coaxunit. En die coaxunit is wel heel erg. De tweeter is zonder enige vorm van filtering (zelfs een bi-polaire elko was nog te veel) gewoon parallel op de woofer aangeslotten. Resultaat is een buttspeaker met een nominale impedantie van 2Ω :blink::o:angry:

Het zat al in de auto toen ik 'm kocht. Alfa levert de Bose-meuk als "upgrade" tegen meerprijs. Eigenlijk zou je er geld bij uit moeten krijgen. :(

Beste M 44,

Ik ben het helemaal met Sodejuu eens, ook zal ik uitleggen waarom.

Bose kan super reclame maken en slechte producten voor een hoge prijs verkopen , dat is heel knap, want de 9 luidsprekers geven allemaal signaal en dat is het probleem.

Ze geven nl het zelfde signaal maar door het direct reflecting systeem allemaal uit phase, dit geeft luistermoeiheids verschijnselen, als je dan door blijft luisteren, resulteerd dit in hoofdpijn !

Ik heb nog liever de luidsprekers van Spido die zijn echt een stuk beter, daar zit tenminste een echte tweeter in.

Een luidspreker die 12 cm groot is , daarbij dan 20.000 keer of meer per seconde heen en weer moet gaan, dat lukt dus niet, ook is de massa veel te groot om dit zonder vervorming te doen, omdat hij dat niet kan moet er een equalaizer tussen en dan moeten die 9 luidsprekers doen wat ze niet kunnen.

Kortom zoals T. Mohadam treffend zei, zet een blind iemand in een kamer met een goede installatie , zet een plaat op met een zangeres, zeg tegen de blinde, schiet de zangeres dood, dat lukt binnen 1 tiende van een seconde.

Doe nu hetzelfde met Bose luidsprekers in de zelfde ruimte , het lukt niet totaal geen plaatsing na een dag schieten zegt de blinde ik stop ermee, want ik kan niet horen waar ze staat.

MvG,

Haudio

de 901 is echt niet beter dan een perfect performer, dat begrijp ik heus wel. alleen sta ik eer redelijk alleen in met mijn standpunt dat je luidsprekers kunt toepassen mbt hun kwaliteiten. in mijn fylosofie is het zo dat GEEN ENKELE luidspreker echt neutraal is en niets toevoegd aan het signaal dat via de versterker naar binnen gaat. GEEN ENKELE!

daarom vind ik dat je rekening moet houden met je muziekkeuze en smaak wanneer je een luidspreker koopt. de een is beter geschikt voor rock dan de ander. dit vraagt wel wat kennis van de muzieksoort op live gebied. niet per definitie in een stadion maar ook in oefenruimtes je gezicht laten zien.

wat exact van bose 901 vind is dat ie zeer geschikt is om dynamische muziek waarbij plaatsing niet het hoogste belang heeft prettig weer te geven. ik hb al vermeld dat ik in de positie heb verkeerd waar ik lang heb kunnen luisteren bij iemand die en set had en heb daar vele prettige uurtjes doorgebracht luisterend naar live muziek, techno en jazz concerten.

plaatsing was op een (na heel veel schuiven) gegeven moment zeer acceptabel en het geheel klonk fris en vol. ik praat hier over de orginele 901 en niet die nieuwe dingen uit de jaren 90 want die ken ik niet goed.

maar plaatsing is hier het sleutelwoord heren.

bose heeft gigantische rotzooi gemaakt dat is nog door niemand ontkent

Nee, dat is het niet. Natuurlijk kun je van een 901 genieten als je er tevreden me bent, maar het concept is gewoon fout. Luister nog eens naar die 901 en haal die equaliser dan er ff tussen uit. Dan begrijp je dat het concept gewoon bagger is. Qua concept is een ouwe 301 gewoon veel beter.

de equalizer is een essentieel onderdeel. logisch dat ie niet klinkt zonder.

maar goed ik ben niet van plan de bose 901 te blijven verdedigen want daarvoor is ie niet goed genoeg.

en daarbij is het geen JBL ;)