Jump to content

wederom pech

m44
 Share

Recommended Posts

Henri,

Zo langzamerhand zou jij nu toch wel kunnen uitrekenen, hoelang een hoge freqentie in mm is.

En ook hoelang een lage toon uit een 12 cm woofer is.

Gr Haudio

Alleen als ik weet welke frequenties het betreffen, en ik welk medium ze weergegeven worden (ik neem aan lucht)... En dan?

(...) bose heeft gigantische rotzooi gemaakt dat is nog door niemand ontkent

Beste m44,

Wat moet het vreselijk zijn voor Dr. Amar Bose dit alles te horen!

Guess he'll be crying all the way to the bank... B)

Wacht maar, binnenkort wordt jouw naam in een adem genoemd met Dr Bose :o:P:D;)

Ja, ik weet dat je beweert niet Klaas te zijn, maar de "fabel" leeft hier erg sterk dat je het wel bent :P

Dat met direct reflecting geen correct stereo beeld (wat toch altijd al een compromis an sich is) lijkt me evident. Te veel indirect geluid.

Maar dat het gebruik van meerdere (identieke) units per definitie verkeerd is waag ik te betwijfelen. Dat hebben heel veel speakers (dubbele woofers, dubble mids etc) en dan heb ik het nog niet over line array speakers.

Lage frequenties (lange golflengte) lijken me trouwens minder problematisch in dit opzicht.

natuurlijk is spido klaas. een collega van mij is van oorsprong een fries regelmatig verhuisd en heeft zo vertelde die mij laatst op een steenworp afstand gewoond van klaas. door zijn audio hobby was ie bewust van de PP. klaas heeft ook lang in china geweest. of zijn ze samen een stelletje :P