Jump to content

Hulp bij een draaitafel verbetering VPI aries 3 / JA mc1 Boron MK2

vinylgek
 Share

Recommended Posts

Audio vrienden,

Ik ben in het bezit van een hele mooie set. Maar je bent altijd op zoek naar een verdere stap naar een hemelse ervaring!

Sinds een jaar heb ik vinyl ontdekt en hoe, wat een openbaring. Inmiddels ben ik in het bezit van VPI aries 3 met jmw 9 arm met jan allearts mc1 Boron mk2 element. Mijn phono is linn linto. Ik mis op dit moment nog de emotie en denk aan een andre phono trap of misschien de jmw 10.5 arm.

Kunnen jullie mij tips geven.

Ik hoor graag van jullie

Vinylgek

Guest Kraus vonBentinck
Ik mis op dit moment nog de emotie en denk aan............

Kunnen jullie mij tips geven.

Vinylgek

Dat lijkt mij een kwestie van andere muziek :)

Als het met de rest van de set wel zou lukken en met deze draaitafel niet, dan zal een ander armpje of betere phonotrap ook niet helpen.

Guest Kraus vonBentinck

Er is volgens mij al een topic waar mensen emotie zoeken dmv apparatuur. Misschien kan de vragensteller dat beter eerst eens lezen. :(

simpel, andere draaitafel,zo bijzonder zijn die vpi's niet kwa klank vind ik. klinken vrij doods,zoals hij ook al aangeeft eigenlijk,heb er zelf 1tje gehad maar nu in het bezit van een AVID en het verschil is groot!!!

wel fijn trouwens, dat iedereen op zo'n forum alles lekker kwijt kan.

Guest Kraus vonBentinck

Wat ik wel een beetje raar vind aan de hele vraag, is dat de vragensteller ons meedeelt een jaar geleden vinyl te hebben ontdekt en niet zo'n klein beetje ook. Nu staat er een draaitafel met arm van heb ik jou daar, een element dat niet veel beter kan en een ook niet de goedkoopste phonotrap.

Nu blijkt "de emotie" te ontbreken.

Ik vraag me dan toch af waaruit die ontdekking van vinyl dan wel bestond.

Op weg naar een hemelse ervaring is het doel ook nog.

Dat laatste is ons aller lot, al staat men daar niet dagelijks bij stil. Misschien is het toch beter om de boodschap uit te dragen dat men ook te hoog gespannen verwachtingen kan hebben.

(de optie kabelwissel is nog niet aan bod geweest :P:( )

Ik adviseer je om je phonostage te vervangen voor een andere. Niet dat die Linn slecht is,maar m.i. matched dat beter met hun eigen Linnspul dan met andere spullen van andere fabrikanten.

Kun je zeggen iets over je budget wat je wil spenderen ?

En de rest van je apparatuur? En wellicht dat je je begrip 'emotie' kan omschrijven wat dat voor jou is?

Dan weten we hear wat meer en je wellicht ook wat gerichter antwoord erop geven. Heb je trouwens ook al eens de zoekfunctie gebruikt en in oude topics gezocht. In het verleden zijn er topics geweest over diversen phonopre/stage/amp enz. Deze bijvoorbeeld

@ Kraus,

Vandaar ook de vraag om het begrip 'emotie' beter uit te leggen en wat hij daarmee bedoelt.

Inderdaad is het niet misselijk wat er staat als afspeelbron. Daar zou toch menigeen jaloers op kunnen zijn. ;)

Ik adviseer je om je phonostage te vervangen voor een andere. Niet dat die Linn slecht is,maar m.i. matched dat beter met hun eigen Linnspul dan met andere spullen van andere fabrikanten.

En de rest van je apparatuur? En wellicht dat je je begrip 'emotie' kan omschrijven wat dat voor jou is?

Dan weten we hear wat meer en je wellicht ook wat gerichter antwoord erop geven. Heb je trouwens ook al eens de zoekfunctie gebruikt en in oude topics gezocht. In het verleden zijn er topics geweest over diversen phonopre/stage/amp enz. Deze bijvoorbeeld

@ Kraus,

Vandaar ook de vraag om het begrip 'emotie' beter uit te leggen en wat hij daarmee bedoelt.

Inderdaad is het niet misselijk wat er staat als afspeelbron. Daar zou toch menigeen jaloers op kunnen zijn. ;)

Beste Audiofreak,

De Linn is best een prima Phonoversterker maar met die VPI en JMW arm , daarin een Jan Allaerts gemonteerd, dan speeld de zwakste schakel een grote rol en in dit geval is dat zeer zeker de Phonoversterker.

Eigelijk jammer, want uit de bron plus komponenten kan veel meer muziek komen.

M.a.w. ik ben het helemaal met je eens.

MvG,

Haudio

Aan wat van phono trap zit je dan te denken?

@ Kraus,

Beste Audiofreak,

De Linn is best een prima Phonoversterker maar met die VPI en JMW arm , daarin een Jan Allaerts gemonteerd, dan speeld de zwakste schakel een grote rol en in dit geval is dat zeer zeker de Phonoversterker.

MvG,

Haudio

Ik bedoel dat ik momenteel nog niet dat kippevel gevoel krijg . het geluid is wat afstandelijk zeker mooi maar die betrokkenheid, warmte mis ik. Ik begrijp dat ik het moet zoeken in de phono. Waar zouden jullie aan denken.

Aan wat van phono trap zit je dan te denken?

@ Kraus,

Beste Audiofreak,

MvG,

Haudio

Ik bedoel dat ik momenteel nog niet dat kippevel gevoel krijg . het geluid is wat afstandelijk zeker mooi maar die betrokkenheid, warmte mis ik. Ik begrijp dat ik het moet zoeken in de phono. Waar zouden jullie aan denken.

Er zijn meerdere forumleden die deze phono hebben, waaronder ikzelf, maaar probeer zeker de Array Obsydian PH-1 uit.

Hoe zou je deze phonotrap omschrijven ( array).

Ik heb in mijn set ook de Herron phono en de phono trap van NAT audio geprobeerd. Ik vond zelf de linto opener, natuurlijker als de Herron. De Nat was helaas geen goede match. Want mijn voorversterker en mono blokken zijn van NAT Audio. En deze doen fantastische dingen met de Verity audio parsifal.

Ik heb ook de enthousiaste berichten gelezen over de Blue map phono. Maar hoe is deze in vergelijking met EAR 324 of EAR p88, de graaf gm 70, pass labs xono, Rhea en jasmine audio?

Ik heb alleen de phonotrap van graaf mogen beluisteren. Niet op mijn eigen set maar op verschillende shows.

Ik verdien er helaas niks aan :(

Ik heb expres geen luister ervaringen bij mijn post "op bezoek bij Blue Amp" gepost omdat dat een misschien beetje reclame verhaaltje zou worden.

Maar Blue Amp Surzur ?????

Iedereen praat over de 42 maar vergeet de Surzur.

Op mijn set klinkt deze zeer mooi maar Ik heb deze hemels horen klinken bij Blue Amp zelf.

Ligt een beetje aan mijn eigen set denk Ik :angry:

Zit tegenwoordig in een hele mooie zeer zware behuizing en is naderhand nog uit te breiden met een andere voeding.

Een goede upgrade bij een draaitafel is allereerst altijd een bevestiging aan de wand. Wat mij betreft een startpunt.

De Linn Linto heb ik een keer gehoord bij een recescent waar ik op bezoek was en daar vergeleken met mijn oude Lehmann. Ik heb uitvoerig te horen gekregen hoe "zwart" de achtergrond van de Linn was, maar de Lehmann klonk mij wat natuurlijker in de oren. Ik zou inderdaad ook bij phono trappen gaan luisteren en neem de tijd ervoor - thuis luisteren en vergelijken.

Carl

Mijn keuze zou zoiezo een Lehmann zijn,vind dat 1 van de beste pre's die er zijn en zijn er in verschillende modellen/prijzen en je kan ze helemaal naar wens en aan de hand van je element instellen.Vooral de black cube 2006 SE is erg mooi, voor dat geld verreweg de beste.

Weten jullie wat de prijzen zijn van de Blue amp. En als iedereen zo ethousiast is, waarom zijn er nog geen testen. Tevens lees ik over de Bue amp dat de surzur op 50% zit op wat de 42 kan. De waarheid ligt vaak in het midden is dat hier ook zo.

Voor prijsinfo enz kan je het beste gewoon bij de dealer vragen en er is maar 1 dealer hier in Nederland en dat is deze : Link

Ik weet toevallig dat er daar 2 Blueamp's (model 42) aangesloten staan op 2 verschillende DT en element,waar ook een JA element in zit en een Myabi element in de andere.

Ook heeft deze winkel nog veel meer goede phonostages/amps/pre's en er is veel deskundige kennis aanwezig over alles wat met DT te maken heeft. Ik zou zeker eens contact zoeken.

groet,

:cool2:

Ik heb in mijn set ook de Herron phono en de phono trap van NAT audio geprobeerd. Ik vond zelf de linto opener, natuurlijker als de Herron. De Nat was helaas geen goede match. Want mijn voorversterker en mono blokken zijn van NAT Audio. En deze doen fantastische dingen met de Verity audio parsifal.

Ik heb ook de enthousiaste berichten gelezen over de Blue map phono. Maar hoe is deze in vergelijking met EAR 324 of EAR p88, de graaf gm 70, pass labs xono, Rhea en jasmine audio?

Ik heb alleen de phonotrap van graaf mogen beluisteren. Niet op mijn eigen set maar op verschillende shows.

Dat vind ik toch wel opmerkelijk dat een NAT phonostage niet match met een NAT VV en mono EV en bevreemd mij eigenlijk ook wel. Op voorhand zou je toch zeggen dat dat toch goed zou moeten klinken en goed zou gaan.

Als ik het zo bij elkaar allemaal lees, dan heb je echt wel iets staan ook als totale set. Daar wil ik je toch wel even mee complimenteren met al dat moois. De phonotrappen die je verder opnoemt zijn allemaal stuk voor stuk mooie en goede phonotrappen en zouden kwa budget goed passen in je set, maar welke dan is niet gemakkelijk op voorhand,vind ik. Dat zou je moeten uit proberen thuis in je eigen set.

Overigens heb ik de Rhea en ook de Herron gehoord en beiden met een JA element en de Herron met JA kon mij ook niet echt boeien kwa belevingen muziekale emotie (geen kippenvel). De Rhea weer wel, dat was mooi en luchtig en een ruimtelijkheid en mijn kippenvel zijn mij bijgebleven. De Blueamp heb ik meerdere malen gehoord en met verschillende JA elementen en dat was nog mooier dan de Rhea en met een kippenvel tot op mijn bot.

Omschrijven is best wel lastig... kijk eens op www.arrayaudio.nl daar staat in elk geval wat ie kan.

Hij is in elk geval m.b.v. de afstandsbediening op verschillende punten in te stellen op je element.

Wanneer je niet aan de andere kant van de wereld woont wil ik wel 'n keer met hem aankomen. Eventueel heeft Array ook demomodellen op proef.

:)

Guest Kraus vonBentinck

Behalve over de Blue Amp phonotrap zul je over de andere genoemde phonotrappen hear weinig vinden (Pass Xono, Rhea, MalValve etc.)

Zeer goede en veelzeggende luisterbevindingen van de erg dure phonotrappen vind je uitgebreid op www.analog-forum.de (zie m n de postings van Thorsten Petermann en gebruik de zoekfunctie)

Maar als je de duurste zoekt, dan is de Blue Amp d

Hartelijk dank voor jullie reacties.

Wat mis ik is vooral warmte, het live gevoel, ruimtelijkheid, natuurlijkheid. Het niveau van de huidige set is goed maar ik mis het gevoel van betrokkenheid het is zeker mooi maar wat afstandelijk.

Ik ben zeker niet op zoek naar de duurste wel het mooiste.

Ik heb veel tweede hands gekocht via een fantastisch adres in Enschede W&W audio.

Guest Kraus vonBentinck

het meest voor de hand liggende en tot het beste resultaat leidende advies is dat van Carl: veel gaan luisteren en niet te vlug kopen.

Ik heb zelf de Blue Amp gehoord in vergelijk met een Krell phonotrap en inderdaad, qua ruimtelijkheid, het twee stemmen achter elkaar zetten i p v naast elkaar, deed de Blue Amp het fantastisch.

Het is echt een heel mooie trap maar simpelweg omdat hij veruit de duurste is komt hij pas als laatste in aanmerking. Je praat over niet geringe prijsverschillen en zelfs een MalValve ThreeAmp is nog goedkoper.

Het is in de audiowereld nu eenmaal heel goed mogelijk om ook voor een dubbeltje (nou ja) toch op de eerste en tweede rij te zitten (ook in de zaal is de voorste rij tenslotte verre van de beste plek :( )

De Array apparatuur kwam in luistertesten vaak over als het meest neutraal en zuiver (hoewel sommigen dat iets schraal vinden) en dat werd menigmaal door meetresultaten bevestigd.

Wat "" objectief het beste" is, wordt echter niet altijd als het beste ervaren en het

Ik ben zeker niet op zoek naar de duurste wel het mooiste.

Ik heb veel tweede hands gekocht via een fantastisch adres in Enschede W&W audio.

Ik zou zeker ook de Roksan Phono Reference DXP SE in je selectie betrekken, wellicht biedt deze precies wat jij zoekt. Ik gebruik deze phonotrap inmiddels al weer enige jaren i.c.m. met een JA en dat bevalt m