vinylgek Posted 7 september 2007 Author Report Share Posted 7 september 2007 He dank ik zal de Roksan zeker gaan meenemen. Heeft iemnd ervaring met de Jasmine phonotrappen? Kreeg een zeer goede test. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 7 september 2007 Report Share Posted 7 september 2007 Vergeet niet dat een hifi-set een systeem is. De specifieke eigenschappen van alle onderdelen werken in een systeem op elkaar in. Ze versterken elkaar op bepaalde punten. Maar op andere punten... Net zoals een verzameling van excellente voetballers ("wereld-elftal") niet vanzelfsprekend het best draaiende voetbalteam oplevert, zo zal een verzameling van "beste" audio-apparaten niet noodzakelijkerwijs het ideale systeem opleveren! Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 8 september 2007 Report Share Posted 8 september 2007 De Nat phono is absoluut een van de mooiste maar is niet de ultieme match voor de Jan Allearts. Praten we nu over de Blue amp Surzur of de 42? We hebben het over het model 42. De surzur heb ik nog niet gehoord,dus daar kan ik niks overzeggen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Porcino Posted 8 september 2007 Report Share Posted 8 september 2007 Als je zo vaak bij Karel Wind komt, heeft hij je nog niet een ASR Basis Exclusive meegegeven?? (zou ik in ieder geval even proberen als ik jou was, hij zou wel eens kunnen doen wat je zoekt...) [reclame] Die ASR Basis Exclusive ist unser aufwendigster Phono-Vorverst Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 8 september 2007 Report Share Posted 8 september 2007 Hai Vinylgek, Je hebt nu verschillende adviezen gehad en je zal nu de zaak op een of andere manier systematisch moeten oplossen. De eerste vraag daarbij is of je systeem met CD bijvoorbeeld wel de emotie biedt (althans meer biedt) die je zoekt. Als dat zo is kan je je probleem zoeken bij je platendraaiert. Als daar het probleem ligt is vervolgens de vraag waar dat probleem precies zit: - Ik zou eerst naar de combinatie arm en element kijken. Haudio heeft daar zeker zijn mening over. Die zullen we dus wel zeer binnenkort horen. - Over de Linto heb ik mijn bedenkingen zoals ik boven schreef - volgens mij (enigszins) steriel. Een voor - voorversterker kan je (relatief) makkelijk lenen. Probeer eerst eens een totaal andere voorversterker (en die hoeft niet zo verschrikkelijk duur te zijn) en probeer dan verder. -Als laatste komt het element. Nu heb ik die JA elementen diverse malen gehoord en in ieder geval nog nooit slecht (integendeel). Of een Benz LP meer in jouw richting zit zoals Kraus suggereert weet ik niet. Naast elkaar heb ik ze helaas nooit gehoord. Je hoort overigens wel dat de goedkopere Ruby het betere element is. Tot slot vinyl is heel leuk maar ook wel moeilijk cq onverwacht. Ik heb deze week een nieuw lager van wolframcarbiet op mijn arm gezet (met heel veel moeite ergens in de US kunnen krijgen) en ik schrok toch van het effekt. Mijn bedenkingen bij mijn Benz Wood zijn nu helemaal verdwenen. Ik heb zo'n plaat van Death Can Dance met een Didgeradoo en die klonk toch beduidend dieper en met meer contour. Wat ik wil zeggen is dat ik ervan uit ga dat je geexperimenteerd hebt met dingen als naaldkracht, VTA e.d Lees dit nog eens goed na http://www.walkeraudio.com/fine_tuning_your_turntable.htm Link to comment Share on other sites More sharing options...
andromedaaudiodesign Posted 5 januari 2008 Report Share Posted 5 januari 2008 He dank ik zal de Roksan zeker gaan meenemen. Heeft iemnd ervaring met de Jasmine phonotrappen? Kreeg een zeer goede test. Ja ik heb thuis de jasmine met gescheiden voeding is niet extreem duur en heeft een mooie neutrale klank en voldoende versterking, speelt een stuk mooier dan cd in ieder geval. Ik moet er wel bij zeggen dat ik niet veel andere phonotrappen thuis heb vergeleken. gr hj Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 5 januari 2008 Report Share Posted 5 januari 2008 Hoe zou het met Vinylgek gaan? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts