VANZOMERENG Posted 9 september 2007 Report Share Posted 9 september 2007 In mijn speurtocht naar speakers ben ik onlangs naar de Stemvork in Uden geweest (op aanraden van Hans van Liempd) Een zeer prettige zaak om te bezoeken, vooral zeer knus met een gedreven, vriendelijke en deskundige verkoper/eigenaar. Ik ging hier naar toe, omdat dit de dichtsbijzijnde Triangle-dealer is ze tevens Usher-speakers verkopen, in de hoop de Triangle-speaker Genese Quartet & de Usher X-719 te kunnen beluisteren. Triangle Usher De zeer nieuwe Triangle-speaker Genese Quartet was nog niet leverbaar en de Usher X-719 was niet voorradig maar voordat ik het wist zat ik al in diverse luistersessies van andere typen en modellen, waaronder ook hun eigen merk/zelfbouw. Een aantal typen van hun eigen merken hebben me inderdaad bekoord, echter een aantal gingen boven me budget (ca. 2.500 Euro) en andere spraken me qua vormgeving en uiterlijk niet aan. (het oog wil ook wat..) M.b.t. de geluidskwaliteit geen kwaad woord over de zelfbouw/eigenmerk: dik in orde en In diverse gevallen zelfs concurrerend te noemen t.o.v. gerenomeerde L.s-merken. In de winkel werd mijn aandacht meteen getrokken door het Deense merk/type Avance K5. Een luidspreker welke qua vormgeving/afwerking in relatie tot zijn prijs (ca. 2.500 Euro/pr.) zijn gelijke niet kent en welke bij moeders de vrouw weinig overredingskracht nodig zal hebben indien ik deze zou willen aanschaffen. Avance De Avance K5 dus ook maar even aan een luisterproef onderworpen. De K5 was aangesloten op een versterker & cd-speler van het Nieuw-Zeelandse merk Perreaux. Na een kwartiertje luisteren was me al meteen duidelijk, goede speakers en wellicht verdienen ze het om nog eens uitgebreider aan de tand te worden gevoeld maar de Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 9 september 2007 Report Share Posted 9 september 2007 Heb je de kleine Stemvork vloerstaanders niet gehoord, of de grotere met zijwoofer.?? Volgens mij zijn die toch niet zo duur. Alhoewel ik het ook niet precies weet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
andromedaaudiodesign Posted 9 september 2007 Report Share Posted 9 september 2007 Nou ik moet zeggen je gaat niet over 1 nacht ijs bij je keuze , die verkopers zullen wel weer gek worden ,maakt niet uit. Ik zou toch nog een keer ook een paar 2e hands avalons in je zoektocht betrekken , avalons hebben toch een manier van plaatsen die zeer kenmerkend is ,en kan erg mooi zijn . 2e hands symbols of avatars heb je zo rond die prijs. gr hj Link to comment Share on other sites More sharing options...
VANZOMERENG Posted 9 september 2007 Author Report Share Posted 9 september 2007 Nou ik moet zeggen je gaat niet over 1 nacht ijs bij je keuze , die verkopers zullen wel weer gek worden ,maakt niet uit. Ik zoek ook vanuit een luxe positie (wat ik nu heb klinkt ook niet verkeerd) en kan dus alle tijd van de wereld nemen ! Heb je de kleine Stemvork vloerstaanders niet gehoord, of de grotere met zijwoofer.??Volgens mij zijn die toch niet zo duur. Alhoewel ik het ook niet precies weet. Ik heb modellen gehoord, welke ze al ruim een 10-tal jaren maken en waarvan de productie nu wordt gestopt, deze laatste exemplaren kon ik voor 2.000 Euro p/paar meenemen. Vond ze goed klinken maar t.o.v. mijn Infinity Kappa 90 nog niet voldoende om overstag te gaan. . Er stonden nog eigenbouw exemplaren 3-weg systeem met de woofer aan de zijkant van de kast, deze zouden op 3.500 Euro p/paar komen, (ik denk dat je deze bedoeld), heb ik nog niet gehoord en vallen buiten mijn budget. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 9 september 2007 Report Share Posted 9 september 2007 Ik bedoelde de speakers met dat lelijke zebrahout (vind ik tenminste lelijk) en zo'n 1,1 m hoog. De vloerstaande tweewegspeakers maakt hij inderdaad al jaren, maar zijn toch de best verkochte, ik kan me dus niet voorstellen dat hij daarmee gaat tsoppen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
VANZOMERENG Posted 9 september 2007 Author Report Share Posted 9 september 2007 Ik bedoelde de speakers met dat lelijke zebrahout (vind ik tenminste lelijk) en zo'n 1,1 m hoog. De vloerstaande tweewegspeakers maakt hij inderdaad al jaren, maar zijn toch de best verkochte, ik kan me dus niet voorstellen dat hij daarmee gaat tsoppen. - Zebrahout juist die heb ik niet gehoord a 3.500 paar, deze was ook in glans/zwart in de winkel - de verkoper/eigenaar vertelde me inderdaad dat dit de meest verkochte was en deze wordt inderdaad niet meer gemaakt. Zover ik begrijp kom je regelmatig bij de stemvork, kan je zelf ff checken ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts