Jump to content

Quad 405

SimonHans
 Share

Recommended Posts

Hallo,

Ik heb twee quad versterkers: 405 en een 405-2. Wat is het verschil? Ik hoor wel verschil, maar dat kan komen omdat de 405-2 gereviseerd is.

Heeft het Upgraden naast de normale revisie van deze apparaten nou werkelijk zin?

groeten

SimonHans

Succes, Folkert (speelt nog met een 303)

En dat zou ik maar blijven doen :) Toen ik mijn 303 verving voor een 405 zo'n 25 jaar geleden, was de teleurstelling groot. Het vloeiende van de 303 was helemaal zoek. De 303 weer snel teuggezet. Aan de 405-2 heb ik mij niet meer gewaagd.

;)

Een quad dumpt stroom en als je hem kortsluit

Als je het "current dumping" principe bedoeld, haal je vermoedelijk iets doorelkaar.

Dit principe (vanaf de 405) houdt heel simpel gesteld in dat Quad in hun eindversterkers een simpele, met eenvoudige componenten opgezette eindtrap combineert met een heel goede stuurtrap. Door meekoppeling tussen die twee (geen tegenkoppeling) wordt de kwaliteit van de hele eindversterker bepaald door die stuurtrap, zodat de eindtrap ongevoelig is voor componenttoleranties etc.

VZIW zijn alle Quad's kortsluitvast. Of ze daarbij heet worden heb ik met mijn 303-tje maar niet getest :)

Grt, Folkert