Hans Gaulhofer Posted 10 september 2007 Report Share Posted 10 september 2007 Een vriend heef 2 HB-10 met kapotte tweeters. Of ik die kon vervangen? Leuk. Alleen deze jongens zijn groot. Ongeveer 120x50x50. Mijn vrouw was er blij mee. Het was zo een aardig gezicht in de garage. Even gesbnuffeld en jawel Translator bestaat nog. In Huizen. Even gebeld en meteen HB aan de telefoon. Hij gaat op zoek naar de tweeters. Na enkele maanden is mijn geduld op en vraag ik om een alternatief. HB beveelt een D-21 aan speciaal voor hem gemodificeert door Dynaudio. 275 euro . Braaf overgemaakt. Na een paar weken gebeld waar de tweeters bleven. Er was een zending zoek geraakt. Dat was nog nooit gebeurt. Er moesten opnieuw geleverd worden. Ondertussen staan er kasten enz, te koop op marktplaats. Even wezen kijken. Grote bende. DE verhuurder van de oplag kreeg de huur niet meer betaald en heeft toen de hele zooi aan een opkoper verkocht. Ik blijf vriendelijk informeren bij Translator. Altijd weer een verhaal van een " fantast". Ik kom ze brengen. Dan maar naar Huizen. Je verwacht een bedrijventerrein. Maar nee het is een flatje op een hoog. "hij is in de abriek hoor ik de assistent van meneer nog zeggen. Er staat translator bij de bel. De ramen zijn verduisterd met Translator dozen en er wordt niet opengedaan. Ik bel de benedenbuurman wakker die net nachtdienst heeft gehad. Weet er niets van en is denk ik wel vaker gestoord. Behulpzame buurtbewoners spreken mij aan. Meneer komt niet vaak buiten, hij is er wel. Er komen wel meer bellers. Er staat een bestelauto voor de deur. Onverzekerd en ongekeurd. Maar wel met een setje luidsprekers achterin. Ik wordt op de galerij gelaten en kan fijn bij de echte deur bellen en bonzen. Het zicht op de gang wordt weggenomen door een openstaande meterkastdeur. Uiteindelijk ben ik maar naar huis gegaan. Naar mijn geld kan ik fluiten. Heb de tweeters maar vervangen door mijn mooie Philips ring tweeters. Mijn enige troost is dat meneer H.B. te H. wellicht weer enige tijd voedsel heeft kunnen kopen. Toch wil andere potentiele subsidieverstrekkers waarschuwen. Misschien als je een goed lopende deurwaarderspraktijk hebt kun je het risico nemen. Kijk ook eens op de website van Translator. http://home.planet.nl/~translator.nl/start.htm Deze mag van mij gerust uit de lucht. Tips. Groeten, Hans Link to comment Share on other sites More sharing options...
ssassen Posted 11 september 2007 Report Share Posted 11 september 2007 Misschien aangifte doen van oplichting? Of in ieder geval eens een ochtend gaan posten voor z'n deur, hij zal toch eens eruit moeten om boodschappen te doen etc. Ik was d'r niet weggegaan voordat ik m'n tweeters had, goedschiks of kwaadschiks, maar goed ik kan je reactie wel begrijpen. Met vriendelijke groet, Sander Sassen http://www.hardwareanalysis.com Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Rein! Posted 11 september 2007 Report Share Posted 11 september 2007 Het is lastig geld verdienen met onze hobby. Ook al zijn je speakers nog zo goed. Vervelend om dit te horen. Heb zelf de Translator Stylus One gehad. Een erg plezierige speaker. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marcelti Posted 11 september 2007 Report Share Posted 11 september 2007 idd in ieder geval aangifte doen. Zonde dat zo'n roemrijk merk zo aan zijn einde komt....... gr. Marcel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Joboton Posted 11 september 2007 Report Share Posted 11 september 2007 Beste Hans Wat een rotverhaal. Die HB10's waren wel luidsprekers met pretenties hoor, inmiddels wel al zo'n 25 jaar oud. Wat mij in jou stukje verbaasde is dat je vertelde dat er een auto stond die niet gekeurd en niet verzekerd is. Hoe weet je dat? Dat kun je toch niet zien? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 11 september 2007 Report Share Posted 11 september 2007 Misschien kan Ruud je verder helpen. Die heeft wel eens kontact met Hans Baan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 11 september 2007 Report Share Posted 11 september 2007 Hoi Hans, Wat een naar verhaal . Zo ken ik de verhalen rond-om Hans Baan helemaal niet. Ik weet zelf dat Geerdie een stel nieuwe Woofers in zijn Translator Reference heeft gekregen en dat Hans Baan deze heeft verzorgd (volgens mij ook via Ruud). Ik ben wel blij dat we je hier weer eens rond zien huppelen. 't Is alweer van een tijd geleden Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans Gaulhofer Posted 15 september 2007 Author Report Share Posted 15 september 2007 Wat mij in jou stukje verbaasde is dat je vertelde dat er een auto stond die niet gekeurd en niet verzekerd is. Hoe weet je dat? Dat kun je toch niet zien? Jawel: https://www.rdw.nl/Ovi/Paginas/Voertuiggegevens.aspx De keuring is verlopen op 9-12-2003! De buren zeggen dat hij niet verzekerd is! Ik weet zelf dat Geerdie een stel nieuwe Woofers in zijn Translator Reference heeft gekregen en dat Hans Baan deze heeft verzorgd (volgens mij ook via Ruud). Ik ben wel blij dat we je hier weer eens rond zien huppelen. 't Is alweer van een tijd geleden Bedankt voor de Tip. Het is inderdaad lang geleden. Maar uit het oog is niet uit het hart! idd in ieder geval aangifte doen. gr. Marcel Ik vraag me af of dat zin heeft. Een deurwaarder op een kale kip afsturen kost waarschijnlijk weer extra geld. Waarom werken die jongen niet op no cure no pay basis? Ik zal nog eens een brief sturen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans Gaulhofer Posted 15 september 2007 Author Report Share Posted 15 september 2007 Kennelijk heeft iemand nu weer de hele zooi van de opkoper overgenomen. Zie Marktplaats onder Translator. ( Almere ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 15 september 2007 Report Share Posted 15 september 2007 @ Hans, Zoek contact via PM of email bij forumlid Ruud en wellicht wil en kan hij je verder helpen in dit nare voorval. Of heeft hij wellicht een tip voor uje. groet en suk6, Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 16 september 2007 Report Share Posted 16 september 2007 Hoe oud is die man inmiddels ? Waarschijnlijk een triest einde van een merk en een mens. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 16 september 2007 Report Share Posted 16 september 2007 Als ik dit lees, dan denk ik "balen" Jij je geld, zo goed als zeker kwijt en ik de fabrikant van onze fantastische Impac 50's. Gelukkig zijn ze nog niet zo oud, maar ik uit je betoog begrijp ik dat je naar service kan fluiten. Translator is/was m.i. een van de weinige fabrikanten die het aandurft om "gesloten" boxen te maken. Ik zou niet gauw wat anders meer willen, hoop Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 24 september 2007 Report Share Posted 24 september 2007 (...) HB beveelt een D-21 aan speciaal voor hem gemodificeert door Dynaudio.275 euro . Braaf overgemaakt. (...) Twee-honderd-vijf-en-zeventig euro??? Voor een paar verrommelde doomtwietertjes??? Man, waar zat je verst Link to comment Share on other sites More sharing options...
dick jansen Posted 27 september 2007 Report Share Posted 27 september 2007 ... angeblich (waarom hebben wij hier geen goed nederlands woord voor???) Wat denk je van "vooronderstellen" Met opgewekte groet, Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 27 september 2007 Report Share Posted 27 september 2007 Beste Dick, In "angeblich" is de uitdrukkelijke vrijwaring ingesloten van de zegsman zelf ten aanzien van de door hem opgevoerde spreker en diens bewering. Sterker nog: eigenlijk neemt de zegsman er zodanig afstand van, dat hij impliciet laat weten de door de geciteerde spreker gedane uitspraak suspect te achten! (Een "Angeber" vertrouwt men immers ook niet?) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 28 september 2007 Report Share Posted 28 september 2007 Beste Spido, Het komt er dus op neer dat in het Spidoidaans ook germanismen voorkomen? Ach niemand is perfect (of een perfecte performer ). Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 28 september 2007 Report Share Posted 28 september 2007 Beste Pjotr, Als de Nederlandse taal tekort schiet, moet ik soms een leenwoord uit een vreemde taal gebruiken. Dikwijls heeft zo'n leenwoord een subtiel andere betekenis dan een Nederlands... eh.... equivalent. Dat kan te maken hebben met... eh... associaties. Ik ben overigens lang niet de enige die op deze manier met vreemde woorden omgaat. Zo ken ik iemand die eigenlijk Peter heet. Maar Peter rijmt op "b Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 28 september 2007 Report Share Posted 28 september 2007 Beste Spido, Dat is nogal vaag. Woorden hebben geen betekenis maar er worden betekenissen aan toegedicht door mensen die ze gebruiken. En dat kan nogal eens verschillen zoals je zelf weer eens illustreert op een nogal negatieve/verzuurde wijze. Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 28 september 2007 Report Share Posted 28 september 2007 Zo ken ik iemand die eigenlijk Peter heet.Maar Peter rijmt op "b Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 28 september 2007 Report Share Posted 28 september 2007 We kunnen er wel een apart namentopic voor openen in off-topic. Op spido valt heel wat te rijmen en allitereren. En wie de geschiedenis van die naam kent (op audiofora, niet dat rondvaartbedrijf) en de betekenis ervan... Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 29 september 2007 Report Share Posted 29 september 2007 (...) Op spido valt heel wat te rijmen en allitereren. (...) Zo Link to comment Share on other sites More sharing options...
dhfreakie Posted 3 oktober 2007 Report Share Posted 3 oktober 2007 Zo Link to comment Share on other sites More sharing options...
EL84 Posted 21 juli 2008 Report Share Posted 21 juli 2008 Beste Hans, Ik heb met veel herkenning je relaas gelezen. Een tijdje terug heb ik namelijk een zelfde ervaring gehad met H.B. In 2004 bracht ik een paar Impact 5 luidsprekers naar hem toe met de bedoeling deze weer in piekfijne toestand te laten brengen. Na 3 jaar (is niet overdreven) en ontelbare telefoontjes en de bijbehorende smoesjes, kon ik ze eindelijk ophalen. Gelukkig had ik slechts een kleine aanbetaling gedaan (evengoed nog een paar honderd Euri). Het werk dat Dhr. B. had afgeleverd was ronduit teleurstellend. De details zal ik je besparen, maar het was in Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts