Jump to content

Welke versterker voor JBL 250 Ti's?

Guest Paquard
 Share

Recommended Posts

Guest Paquard

Hallo iedereen,

Ik ben sinds 2 jaar in het gelukkige bezit van een set JBL 250 Ti Jubilee speakers. Dat zijn nogal zware jongens, met een grote mond in het laag.

Destijds had ik al een Harman/Kardon geintegreerde versterker, maar nu ben ik dan eindelijk in de gelegenheid juist die te gaan vervangen. De H/K had weliswaar een ronde, zachte klank en veel vermogen, maar mist ietwat sprankeling, oplossend vermogen, en de details mogen er best eens wat beter uit komen. Kortom, de balans met mijn speaker, daar gaat het me om.

Nu hoor ik van verschillende mensen dat Denon of Rotel klankmatig interessant voor mijn speakers zouden zijn, zouden passen. Zelf was ik tot nog toe onder de indruk van hoe de PM17 van Marantz op mijn speakers klonk.

Kunnen jullie, voordat ik ga proefluisteren, mij al enige tips of een leidraad geven?

Oh ja, mijn maximale budget ligt tegen de 4000 gulden.

M.vr.gr. - Lars

vor 4000 kun je fatsoenlijke speakers en een fatsoenlijke versterker kopen 2500,- voor speakers dan kun je een leuk setje kopen

en 1500,- voor een versterker dan is denon een goede keus Soory maar JBL is niet een naar mijn mening goede speakers want het lijkt meer op een disco geluid.

Guest Paquard

Marcel, Hans, bedankt voor jullie suggesties.

Ik ben meteen met je eens als je stelt dat JBL speakers over het algemeen nogal disco-achtig klinken. Zou ook ik niet willen. Echter, deze 250Ti Jubilee, da's wat anders... Zou iedereen een keertje moeten beluisteren.

M.vr.gr - Lars

Beste Lars,

In principe ben ik het met Gum eens maar er is 1 uitzondering en dat is jou luidspreker.

Geluk gehad of wijsheid.

Ofschoon ik het nooit zo zou omschrijven zoals Gum, een beetje cru bovendien zijn er mensen die ook Bose mooi vinden och waarom JBL dan niet ?

Maar jou luidspreker lust wel een versterker die veel stroom kan leveren en de zaak heel goed onder controle kan houden.

In een nog betaalbare prijsklasse is er Bryston zeer zeker als je een pre-out hebt want dan hoef je alleen een echte eindtrap aan te sluiten en je wordt vast tevreden.

Vraag maar aan Sebasiaan de Vries ook vaak aanwezig op dit forum.

Hij heeft namelijk Infinity's en die lusten ook wel wat !

Met Vriendelijke Groet,

Haudio

AS

Wat jij nodig hebt is vermogen en nog eens vermogen ,vertekers met en dempingfaktor tot aan het midden van de aarde ,ik heb echt zelfde probleem met de Infinity's of schoon de Jbl's een hoger redement hebben .Ik vindt het hoog van de Jbl met een te lichte versterker te scherp en het laag gaat aan de haal het wordt rommelig ,ik heb het zelfde maar ik gebruik nu alleen het hoog van de luidsprekers en het laag doe ik door middel van en actieve subwoofer klink fantasties en de verstreker hoeft er niet meer aan te trekken .Maar en Jbl kan heel goed klinken maar je hebt echt veel vermogen nodig ik heb het destijds opgelost met twee S.A 's pa versterkers (kosten relatief weinig vooral occasion 's)en het gaat prima mits er een hele zuivere bron achter zit .(ze zijn mooi he, die 250ti's ik weet het en dan gaat de wil boven het verstand .Het is net je koopt een ferrari ding rijdt voor geen meter mist je weet hoe er mee om te gaan , en je hebt geen geld voor benzine Maar jij hebt er een !! of niet)Je bent niet de enige geloof me!!!Vriendelijke groet Kenneth

Guest Paquard

Berry, Haudio, Kenneth, bedankt. Breyston, is daar een website van? En is mijn huidige simpele HK versterkertje een waardig voorversterker?

M.vr.gr. - Lars

Beste Paquard,

Je kunt altijd je HK gebruiken als voorversterker.

En als je er echt zin in hebt gekregen en verder wilt met je hobby kun je later een andere voorversterker ervoor zetten.

Met Vriendelijke Groet,

Haudio

AS

• 1 year later...

leuk werk om oude topics door te bladeren. Zeker om te zien dat mensen vooroordelen hebben over merken, en dus alle componenten van een bepaald merk dan slecht gaan noemen.

Ik denk niet dat een aantal topicposters wisten wat voor een kwaliteit die ti-250 hebben. Laat staan de nw waarde van 6000 euro ;)

Hahaha, ja, precies, wat een ongelofelijke domme opmerking van die Gum. Die Ti-250's zijn absolute top voor dat geld. Ze wegen ook iets van 80 of 90kg per stuk. Sommige mensen leren het ook nooit... zien iets van een bepaald merk voor

hi paquard,

ik ben dan niet in et bezit van die hele dure JBL's maar ik heb wel dezelfde beleving bij de speakers. ik heb zelf de L80 II en een NAD 705 receiver en die is nogal "warm" in combinatie met deze speakers. ik ben zeer benieuwd welke versterker je gekocht hebt.

groeten Ren