padangpanjang Posted 11 september 2007 Report Share Posted 11 september 2007 Hallo, Ik vroeg me af hoe mensen met kinderen op dit forum hun apparatuur hebben opgesteld.. Ik heb zelf een dochter van 8 mnd (begint te kruipen..) en zou graag mijn apparatuur waaronder een buizenversterker veilig willen plaatsen, het moet er ook uiteraard goed uitzien.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 11 september 2007 Report Share Posted 11 september 2007 gewoon in de kast. iedere avond vingertjes eraf poetsen en leverworst tussen de voegjes uit pulken. blijven herhalen dat het niet mag en uiteindelijk houdt het op. heb 3 kids en de derde is er bijna klaar mee. ze voelen aan dat jij er iets mee hebt (dat spul met die knoppen) en daarom vinden ze het zo machtig interessant. leg een mes en 3 niuw gekochte stukken speelgoed op een rij en ze pakken het mes er feilloos tussenuit. wat niet mag is leuk. gefeliciteerd nog Link to comment Share on other sites More sharing options...
soundlover Posted 11 september 2007 Report Share Posted 11 september 2007 Ik vroeg me af hoe mensen met kinderen op dit forum hun apparatuur hebben opgesteld.. Nou gewoon... normaal. De tijd dat ze ermee om kunnen gaan komt vanzelf (wat bij ons nu zo is). Tot die tijd zijn wij heel consequent geweest. Ze hebben er wel naar getaald, maar nooit aangezeten. Het was/is fantastisch om te zien dat zeer jonge kinderen (ook van 8 maanden) heel goed weten wat van hun is en wat niet van hun is. inderdaad, zo hebben wij t ook gedaan, hadden in die tijd ook nog electrostaten,buizen. wel de apparatuur aan de muur tegenwoordig, ook een mooie hoogte om er bij te staan. maar de kids hebben er nooit aangezeten,hadden ze echt snel door gelukkig.Meer last van kinderen van kennissen/familie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andre Kel Posted 11 september 2007 Report Share Posted 11 september 2007 Hoi, heb het toch net iets anders gedaan. Heb een hele tijd een transparante plexiglas plaat met een lastig slotje voor de set gehad. Wel ingelijst zodat het manneke zich geen pijn kon doen. Dit naar aanleiding dat wij niet goed hadden opgelet en meneer de volume knop helemaal open had gedraaid. Dat was nog bij die twee luxman eind versterkers. Wat resulteerde in een redelijke bak herrie terwijl ik net van mijn werk (nachtdienst) in bed lag, mijn vrouw versterker en cd speler aan zet, even niet op de volumeknop let, gelukkig was 't het begin van de live versie van Whole lotta rosie van acdc. Maar dan toch, publiek over 2x600wat is toch wat veel van het goede. Ik dacht de er een glasbak naast me leeg gegooid werd. De hond sprong een meter hoog en mijn vrouw dacht dat de porselein kast (die we overigens niet hebben) om ging. Nu is het mannetje 2 jaar en 10 maanden en vind het al een half jaar niet meer interessant. Dus sinds een maand of wat is dat ding er ook weer van af. Maar wel blijven zeggen dat het niet mag. Maarja met 8 maanden begrijpen ze dat noch niet zo goed als dat wij willen. Groet, Andre. Link to comment Share on other sites More sharing options...
s_k Posted 11 september 2007 Report Share Posted 11 september 2007 Ik zou de gevoelige dingen waar iets Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jelte Posted 12 september 2007 Report Share Posted 12 september 2007 Met mijn eigen kinderen heb ik ervaringen zoals hierboven beschreven; goed dus. Ze hebben respect voor mijn HiFi spullen. Het lastigst zijn bezoekende kinderen. Die gewoon zijn om thuis op de "boxen" te gaan zitten of met het CD-laatje te spelen. Overigens is het niet altijd opzet, moet ik toegeven. Dan liggen ze op de grond te spelen met hun voeten in mijn set. Gisteren een kinderfeestje gehad. Stress! Toen ik mijn grote vloerstaanders net had klonken ze op een dag niet meer zoals daarvoor. Een scheurend, korrelig geluid bij bepaalde frequenties. Bleek dat een bezoekend buurmeisje de kolossen via de vier baspoorten tientallen legoblokjes had gevoerd. Urenlang bezig geweest om ze er met allerlei grijpertjes, tangetjes en een zaklampje weer uit te peuteren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marcelti Posted 12 september 2007 Report Share Posted 12 september 2007 Ik vroeg me af hoe mensen met kinderen op dit forum hun apparatuur hebben opgesteld.. Nou gewoon... normaal. De tijd dat ze ermee om kunnen gaan komt vanzelf (wat bij ons nu zo is). Tot die tijd zijn wij heel consequent geweest. Ze hebben er wel naar getaald, maar nooit aangezeten. Het was/is fantastisch om te zien dat zeer jonge kinderen (ook van 8 maanden) heel goed weten wat van hun is en wat niet van hun is. inderdaad, zo hebben wij t ook gedaan, hadden in die tijd ook nog electrostaten,buizen. wel de apparatuur aan de muur tegenwoordig, ook een mooie hoogte om er bij te staan. maar de kids hebben er nooit aangezeten,hadden ze echt snel door gelukkig.Meer last van kinderen van kennissen/familie Idem bij ons, al heel snel hadden de kids door dat ze niet overal aan mochten komen. Consequent en duidelijk zijn was genoeg, je hoeft dan ook niet al je andere spulletjes weg te zetten. Bij vrienden vaak genoeg gezien hoe het niet moet overigens, ingedeukte tweeters, losgepulkte foamrandjes... Blij dat me dat bespaart is gebleven. gr. Marcel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Egbert Posted 12 september 2007 Report Share Posted 12 september 2007 We hebben een witte MDF kast laten maken op de breedte van de trapkast, van de vloer tot het plafond. Op +/- 1.20 m zit een dubbeldikke plank (vaste verbinding) en daarboven zo'n gatenladder met losse pennetjes en planken. Links een apothekerslade die helemaal uitkomt, dat is 7 meter planklengte voor CD's. Onder die 1.20 m een lade voor alle losse meuk (afstand bedingen enzo), daaronder staat een trolly met de TV en DVD, die trek ik dus naar buiten als ik wil kijken, en die gaat weer terug als ik klaar ben. Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 12 september 2007 Report Share Posted 12 september 2007 Bij ons samestory als hierboven dochter van nu 7.5j bleef mooi overal af en als de tijd rijp was, geleerd hoe ze de amp moet aanzetten + cd. Heb nog nooit problems gehad. Ze weten heel goed dat dat van "papa" is ... Onze jongste dochter van 3 is een beetje wilder en ondernemender maar ze leren snel wat mag en niet mag. Grootste probleem is als ze met speelgoed beginnen te gooien en zwieren zoals opgeblazen strandballen bvb Niet gezond vr den tikker als je een lp aan het draaien bent. Zelf hebben wij nooit kasten op slot gedaan of extra plankjes aangebracht. gewoon proberen op hun nivo uit te leggen dat het duur spul is en ze nog klein zijn om mee om te gaan. wat denk ik ook helpt, is af en toe eens muziek van hun op de mooie installatie te spelen. Op die manier worden ze ook betrokken bij de hifi en zijn ze fier dat ze kunnen shaken op hun muziek via de installatie van de ouders. Bezoekjes zijn een ander paar mouwen natuurlijk, zo ging er eens eentje tegen mn monitor leunen, schoof van de tegel en targetstabd en monitor baf op mn rack, net naast de PU en amp grrrrrrrr Gr Stef Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 12 september 2007 Report Share Posted 12 september 2007 dat komt door de ouders. ritueel slachten die hap. ik heb wel ontdenkt dat audio een hoop kan hebben in de loop der jaren. ook tweeters van titanium zijn echt sterk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andre Kel Posted 12 september 2007 Report Share Posted 12 september 2007 Gelukkig wordt luidspreker omduwen moeilijk bij mij. Het gevaar schuilt 'm inderdaad bij duw en grijpgrage vingertjes. Dus overal zitten de kappen weer op. Maar dan blijft de bas refex poort open en onbeschermd achter. Van alles geprobeerd, bladroosters voor in de dakgoort met rubber zodat het niet beschadigt. Nadeel, het werkte allemaal niet omdat ik het niet permanent vast wilde zetten. Ach, de onderkant van de luidsprekers is los te halen, m oet je wel even die kolossen op hun kant leggen. Autotjes, lego en andere kinder dingen vind je er dan in terug. Nachtmerrie is natuurlijk een boterham in de CD speler vinden. Het leren omgaan met ben ik wel mee bezig. Heb een hele goedkope dvd speler en daar ben ik wel mee aan het oefenen. Eigenlijk is het geen goede combi, kinderen en high-end. Je kan al niet meer zo hard draaien als je wel eens zou willen in de avond. Overdag rent ie dan ook weer rond en kan je ook niet echt rustig luisteren. Soms gaan we dan maar samen dansen op mijn muziek, tja dat is dan wel weer lachen. Philip Glass - Powaqqatsi, daar het eerste nummer van doet het goed om samen met je zoon of dochter rond te springen en de boel eens goed op stelten te zetten. Meneer geeft dan ook aan "hard" en dan gaat ie HARD! HAHAHAHA Andre Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 12 september 2007 Report Share Posted 12 september 2007 cisordinol accutard andre, doet wonderen, brengt meer rust in huis dan een biostabiel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andre Kel Posted 12 september 2007 Report Share Posted 12 september 2007 Phenargan drank is wat milder, ze drinken het zelf dus je hoeft niet te injecteren........ Daarbij ik zie net dat de bewuste plaat voor mijn set hear op mijn set staat. Dus topic starter kijk eens wie weet is het wel een idee. Het is maar tijdelijk moet je denken. Andre Link to comment Share on other sites More sharing options...
s_k Posted 12 september 2007 Report Share Posted 12 september 2007 Ik moet denken aan een flauw geval bij een vriend van me, door al die broodjes-in-spelers-verhalen. Ze hadden een video van de vuilnis gehaald. Ding ingestoken. Hij ging aan, maar het klepje bleef open/dicht/open/dicht gaan. Net een jong vogeltje dat naar vreten hapt. Conclusie: 't ding heeft honger! Snickers tussen het klepje geduwd... *krak*... Klepje dicht. Band erin... En draaien maar . Vreemdste reparatie die ik ooit heb gehoord Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 12 september 2007 Report Share Posted 12 september 2007 Pfffft, ik heb (nog) geen kinderen, maar als mijn vriendin in de buurt van mijn speakers komt word ik ook al nerveus (ze heeft nogal een ongecontroleerde motoriek en mijn speakers zijn topzwaar ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Egbert Posted 12 september 2007 Report Share Posted 12 september 2007 Luidsprekers, daar zeg je wat. Ik heb mij ESL-63's opgedoekt. Dat was 18 kg, dat duw je zo omver, dat werkt dus niet. En je mept er met een stuk speelgoed zo de deuken in. Later, als ik groot ben, komen er wel weer ESL's 989 (die zijn dan vast wel een beetje betaalbaar geworden). Heb er een paar Kef RR 107 voor in de plaats gezet. Lekker helemaal rondom gesloten; geen woofer te bekennen en roosters voor de rest, helemaal kidproof. Daarna Mirage M3Si; de onderste halve meter is massief. Gaat ook goed. Link to comment Share on other sites More sharing options...
paul demo Posted 12 september 2007 Report Share Posted 12 september 2007 Regelmatig mensen met kinderen op bezoek. Ze staan altijd met grote oogjes naar de versterkers te kijken, maar gelukkig zijn die te heet om in de buurt te komen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
s_k Posted 12 september 2007 Report Share Posted 12 september 2007 Regelmatig mensen met kinderen op bezoek. Ze staan altijd met grote oogjes naar de versterkers te kijken, maar gelukkig zijn die te heet om in de buurt te komen. Tubes? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Hubertinus Posted 12 september 2007 Report Share Posted 12 september 2007 Geen probleem gehad met mijn zoontje. Gewoon gezegd: niet aankomen. Dat was genoeg. Hubertinus Link to comment Share on other sites More sharing options...
No.383 Posted 12 september 2007 Report Share Posted 12 september 2007 Pfffft, ik heb (nog) geen kinderen, maar als mijn vriendin in de buurt van mijn speakers komt word ik ook al nerveus (ze heeft nogal een ongecontroleerde motoriek en mijn speakers zijn topzwaar ) Ik word nerveus van mijn topzware vriendin... Link to comment Share on other sites More sharing options...
s_k Posted 12 september 2007 Report Share Posted 12 september 2007 Dat wil ik zien Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 12 september 2007 Report Share Posted 12 september 2007 pics en stats graag Link to comment Share on other sites More sharing options...
s_k Posted 12 september 2007 Report Share Posted 12 september 2007 Wat is haar kantelpunt? Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 13 september 2007 Report Share Posted 13 september 2007 Link to comment Share on other sites More sharing options...
The_Ark Posted 13 september 2007 Report Share Posted 13 september 2007 Ik heb de versterker met volumeknop hoog genoeg, en de pick-up het hoogst. Pas vanaf een jaar of vier konden ze erbij en dan doen ze het met beleid. Dus nooit vol open. Tsja, de cd-speler verschuift wel eens, omdat hij op spikes met schoteltjes eronder staat, dan schuif ik hem gewoon terug. Niet zo'n ramp. Het vervelendste was toen ze de repeatknop ontdekten: gevolg: x keer hetzelfde liedje. Ja ze mogen de cd's niet aanraken en dat doen ze nog niet. Voor eigen gebruik op hun kamer maak ik kopietjes van de kinder-cd's. O ja wat wel grappig was toen ze nog klein waren: speelgoed in de basreflexpijp. Vroeger in het pre-kindertijdperk had ik frontjes-loze speakers, zelf-bouw. Nooit doen. Kinderen van alle leeftijden en ook volwassenen prikken graag in conussen met de vngers. Dus, altijd frontje gebruiken. Maar ja, ieder van jullie zal op Hifi-shows wel volwassen lieden gezien hebben die conus-prikken. Zelfs tijdens luistersessies! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts