stefk Posted 14 oktober 2007 Report Share Posted 14 oktober 2007 @ Spido Wat is goede muziek ??? Bon mijn kinderen krijgen muziek te horen van 1960 tot 2007, zelf ben ik geboren in 1968 ... Ben benieuwd welke groepen uit mijn beperkte collectie die je echt kent. kZal er eens een 10-tal niet courante opsommen Open Mind The Chocolate Watchband The Fuzztones Flux of Pink Indians Claw Boys Claw (eerste 3) Wimple Winch UK Subs The Editors Yeah Yeah Yeahs Pussy Galore I know een beetje gezocht, maar soit ... dit w hier dus ook regelmatig gedraaid Gr Stef Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 14 oktober 2007 Report Share Posted 14 oktober 2007 ach spido denkt dat de New cool collective zo'n beetje het neusje van de zalm is van de hedendaagse muziek.. een band als Wire heeft ie nog nooit gehoord maar hij heeft er wel een mening over. niet iedereen denkt dat Klassiek de enige echte muziek is. Klassiek heeft prachtige dingen voortgebracht (heb het zelf ook in de kast) maar veelal is het de meest overgewaardeerde, opgeklopte muziek die er is. wel eens naar eenuitvoering geweest ? bah wat een kaklui die allemaal vinden dat ze heel bijzonder zijn. ik vroeg een keer aan zon man in smoking of ik er even langs mocht en hij keek me aan alsof hij dacht "hoe durf jij me aan te spreken" op Lowlands hos je lekker door elkaar heen en is een ieder gelijk. klassiek is de ultime autosuggestie. het word zo opgehemeld dat je het wel goed moet vinden want als je dat niet vind begrijp je het niet en kom je qua intellect wat te kort. oh ja roept iedereen vervolgens briljant!, wat een passie bla bla bla Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 14 oktober 2007 Report Share Posted 14 oktober 2007 niet iedereen denkt dat Klassiek de enige echte muziek is. Klassiek heeft prachtige dingen voortgebracht (heb het zelf ook in de kast) maar veelal is het de meest overgewaardeerde, opgeklopte muziek die er is. wel eens naar eenuitvoering geweest ? bah wat een kaklui die allemaal vinden dat ze heel bijzonder zijn. ik vroeg een keer aan zon man in smoking of ik er even langs mocht en hij keek me aan alsof hij dacht "hoe durf jij me aan te spreken" op Lowlands hos je lekker door elkaar heen en is een ieder gelijk. klassiek is de ultime autosuggestie. het word zo opgehemeld dat je het wel goed moet vinden want als je dat niet vind begrijp je het niet en kom je qua intellect wat te kort. oh ja roept iedereen vervolgens briljant!, wat een passie bla bla bla Hulde! Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 14 oktober 2007 Report Share Posted 14 oktober 2007 Ik ben niet met klassiek grootgebracht. Soms vind ik dat jammer, want ik had graag een bredere muzieksmaak gehad. Maar ik hou meer van het elektrieke en voor mij moet iets ook swingen. Met drums/percussie dus. Hoewel ik ook heel erg kan genieten van muziek zonder percussie (Dead can Dance heeft daar wel wat van in het repertoire) of van "klassieke" instrumenten als een Cello of viool. Maar dan wel met lekkere popmuziek . En nu heb ik geen behoefte meer aan om te "wennen" aan klassiek.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 14 oktober 2007 Report Share Posted 14 oktober 2007 klassiek is de ultime autosuggestie. het word zo opgehemeld dat je het wel goed moet vinden want als je dat niet vind begrijp je het niet en kom je qua intellect wat te kort. oh ja roept iedereen vervolgens briljant!, wat een passie bla bla bla Ja, en in Nederland gaat iedereen na afloop ook opstaan om te klappen, om maar te laten zien hoe fantastisch ze het wel niet vonden -en om zichzelf te overtuigen dat hun euro's voor dat kaartje goed besteed waren... Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 14 oktober 2007 Report Share Posted 14 oktober 2007 't Schoentje p Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 15 oktober 2007 Report Share Posted 15 oktober 2007 klassiek is de ultime autosuggestie. het word zo opgehemeld dat je het wel goed moet vinden want als je dat niet vind begrijp je het niet en kom je qua intellect wat te kort. oh ja roept iedereen vervolgens briljant!, wat een passie bla bla bla Ja, en in Nederland gaat iedereen na afloop ook opstaan om te klappen, om maar te laten zien hoe fantastisch ze het wel niet vonden -en om zichzelf te overtuigen dat hun euro's voor dat kaartje goed besteed waren... Is dit verschijnsel niet redelijk algemeen ? Ook in het bimhuis kun je dit waarnemen, daar wordt beslist geen klassiek gespeeld. En zelfs tijdens festivals als Lowlands is dit een gegeven om rekening mee te houden. Muziek en muziek beleving is een zeer individueel gebeuren, concerten zijn een massa-happening waar allerlei vormen van be Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 15 oktober 2007 Report Share Posted 15 oktober 2007 klassiek is de ultime autosuggestie. het word zo opgehemeld dat je het wel goed moet vinden want als je dat niet vind begrijp je het niet en kom je qua intellect wat te kort. oh ja roept iedereen vervolgens briljant!, wat een passie bla bla bla Ja, en in Nederland gaat iedereen na afloop ook opstaan om te klappen, om maar te laten zien hoe fantastisch ze het wel niet vonden -en om zichzelf te overtuigen dat hun euro's voor dat kaartje goed besteed waren... Is dit verschijnsel niet redelijk algemeen ? En zelfs tijdens festivals als Lowlands is dit een gegeven om rekening mee te houden. Is dat zo? Heb ik nog nooit gezien op Lowlands (of Pinkpop o.i.d.)... Als je het niet leuk vind, ga je lekker weg. Genoeg andere bands te zien... Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 15 oktober 2007 Report Share Posted 15 oktober 2007 klassiek is de ultime autosuggestie. het word zo opgehemeld dat je het wel goed moet vinden want als je dat niet vind begrijp je het niet en kom je qua intellect wat te kort. oh ja roept iedereen vervolgens briljant!, wat een passie bla bla bla Ja, en in Nederland gaat iedereen na afloop ook opstaan om te klappen, om maar te laten zien hoe fantastisch ze het wel niet vonden -en om zichzelf te overtuigen dat hun euro's voor dat kaartje goed besteed waren... Is dit verschijnsel niet redelijk algemeen ? Ook in het bimhuis kun je dit waarnemen, daar wordt beslist geen klassiek gespeeld. En zelfs tijdens festivals als Lowlands is dit een gegeven om rekening mee te houden. Muziek en muziek beleving is een zeer individueel gebeuren, concerten zijn een massa-happening waar allerlei vormen van be Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 15 oktober 2007 Report Share Posted 15 oktober 2007 Is hear nu NIEMAND die z'n kinderen kennis laat maken met g Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 15 oktober 2007 Report Share Posted 15 oktober 2007 tubejack, je beschrijft een situatie waar ik al regelmatig over heb gefantaseerd. ik hoop dat ik dit ook mag meemaken dat mijn kinderen opgroeien als liefhebbers van muziek en dat je het erover kan hebben met elkaar. erg leuk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andre Kel Posted 15 oktober 2007 Report Share Posted 15 oktober 2007 Klasiek is een verrijking van muziek en ook wel de oorsprong van zeer veel hedendaagse muziek. Maar het is net als kunst zwaar over het paard getild. Mensen die mij beginnen te vertellen wat de componist voelde toen hij dit schreef of in het geval van de kunstenaar hij/zij dit maakt zie ik niet meer voor vol aan. Voor het zelfde geld dacht die ###### 'dit bekt lekker en gaat vet veel geld opleveren als ik dit bij de prinsjes en koninkjes speel. Ik kan je zeggen daar maak je geen vrienden mee als je zoiets zegt. Nu staat er zo'n pinguin in de schouwburg naast je te brallen wat hij allemaal wel en vooral NIET weet...... Nee laat ik vooral maar niet verder gaan wat ik veelal van kunst denk. Stond een keer op een expositie en mij werd gevraagd wat ik er van vond. Mijn antwoord was was "aan elkaar geplakte en gebrande vuilnis", op de een of andere manier verloor ik het contact daarna met de persoon , wat een lul. Sorry, ben vandaag een beetje opstandig. Spido, je reageert wel maar ook weer niet.. Geef eens door wat jij dan goede muziek vind. Wie weet zit er wal iets bij wat voor ons ook de moeite waard is. Op deze manier verlies je namelijk wel je geloofwaardigheid.... Andre Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 15 oktober 2007 Report Share Posted 15 oktober 2007 het is idd net als bij een sport wedstrijd dat een commentator weet wat de bokser/voetballer enz denkt wanneer ie iets niet goed doet. net alsof wij nu weten wat mozart dacht toen ie zijn briljante stukken schreef. laat staan voelde. ik heb er nu al moeite mee om me te verplaatsen in iemand die voor me staat. laat staan iemand die ik nooit gezien, gesproken heb. veel bla bla bla. mannetjes die graag willen opvallen en denken dat ze allerlei gaven hebben die ze in staat stellen te weten hoe iemand het 300 jaar geleden beleefd heeft. char is er niets bij. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andre Kel Posted 15 oktober 2007 Report Share Posted 15 oktober 2007 YEAH BABY! Stefk, je hebt op pag 6 een lijstje van 10 artiesten staan. Met een beetje schaamrood op mijn kaken moet ik zeggen dat ik alleen Claw boys claw ken.... Eeeehh, genre? Wil je eens een beetje er over vertellen, aangezien ik altijd wel op zoek ben naar iets nieuws en leuks. Muziek dan he, vrouwen wordt te duur aan alimentatie.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 15 oktober 2007 Report Share Posted 15 oktober 2007 ik ken er 5 waarvan ik claw boys ... de saaiste vind. editors ken je ook wel andre. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andre Kel Posted 15 oktober 2007 Report Share Posted 15 oktober 2007 Nee M ik ken ze helaas niet, alhoewel ik dit schrijf bedenk ik me dat de naam me wel bekend voor komt. Een even op lime wire zoeken. Groet, Andre Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 15 oktober 2007 Report Share Posted 15 oktober 2007 (...) Spido, je reageert wel maar ook weer niet.. Geef eens door wat jij dan goede muziek vind. Wie weet zit er wal iets bij wat voor ons ook de moeite waard is. Op deze manier verlies je namelijk wel je geloofwaardigheid.... Beste Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 15 oktober 2007 Report Share Posted 15 oktober 2007 Is dat zo? Heb ik nog nooit gezien op Lowlands (of Pinkpop o.i.d.)... Als je het niet leuk vind, ga je lekker weg. Genoeg andere bands te zien... Lowlands is h Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 16 oktober 2007 Report Share Posted 16 oktober 2007 Stefk, je hebt op pag 6 een lijstje van 10 artiesten staan. Met een beetje schaamrood op mijn kaken moet ik zeggen dat ik alleen Claw boys claw ken.... Eeeehh, genre? Wil je eens een beetje er over vertellen, aangezien ik altijd wel op zoek ben naar iets nieuws en leuks kGa 1 dezer dagen mss een topic starten over mijn muziekkeuze door de jaren heen, juist nog tijd vinden Chocolate Watchband, wimple winch zitten in de jaren 60 psychedelic stuff Fuzztones ook maar dan vanaf jaren 80 tot nu, zijn zeer spijtig gestopt Flux zit in de punksfeer ten tijde van Crass conflict Sounds enz Claw Boys Claw : With Love From the Boys uit 1986 blijf ik nog steeds zeer zeer goed vinden was indertijd een relevatie op PinkPop, CBC uit de jaren 90 is idd saai Editors ken je denk ik wel hoor zoals M44 zegt UK subs my all time punkfavorit gestart in 77 - 78 en spelen nog steeds hebben zeer veel lp's uitgebracht rest komt later Stef Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 16 oktober 2007 Report Share Posted 16 oktober 2007 uk subs is gewoon lekker. punt uit. ik zal reageren als jij zo'n topic start beste spido wanneer je nu beweert dat klassiek al leuk is wanneer men simpelweg de nootjes achter elkaar speelt die op papier staan begrijp je er minder van dan ik dacht.(op een dag zal ik je uitleggen wat emotie in muziek is) luidsprekers bouwen kun je ongetwijfeld maar je keuze van muziek is altijd lachwekkend geweest. wanneer ik zeg dat ik van extreme rock hou kom je met led zeppelin aan als voorbeeld. wederom een voorbeeld van iemand die is blijven hangen in de tijd dat ie nog klaas heette en mensen als spiekerboer en spido nog niet bestonden en/of nodig waren. ik wacht trouwens nog steeds op antwoord waarom mijn bose 1801 een PA versterker is en wat het verschil is tussen een hifi eindbak en een pA eindbak. weet je nog wel waarom een pA versterker geen subtiliteiten kan laten horen en niet genuanceerd kan zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andre Kel Posted 16 oktober 2007 Report Share Posted 16 oktober 2007 Stef dank je voor je uitleg. Spido, je eerste regel is mooi, kan 'm wel waarderen Wat je van klassiek zegt geld eigenlijk voor alle muziek, als de noete goed gespeeld worden klinkt het vaak al goed. Maar er moet ook een beetje gevoel, ziel zou ik eerder zeggen in zitten. Ik kan ook leren de noten goed te spelen maar dan hoeft het nog niet te klinken. Het ging me er om dat je een band, een voorkeur uit. Je kritieken zijn vaak wel goed maar mis er dan iets van je zelf bij. Soms denk ik dat je je zelf niet wil laten zien. Ben daarom ook aangenaam verrast dat je nu eens iets duidelijker bent Eerlijk is eerlijk ik begon me te irriteren aan het feit dat je zeer vaak, ik zeg niet altijd, commentaar levert. Al is het maar op een zpel vaud....... Maar ik hoor zeer weinig, ik zeg geen nooit, iets in de trant van leuk, mooi, aardig, interessant etc etc. En dan gaan bij mij de haren overeind staan Groet, Andre Link to comment Share on other sites More sharing options...
Egbert Posted 16 oktober 2007 Report Share Posted 16 oktober 2007 Bij klassiek is het vaak al zeer bevredigend wanneer de musici gewoon de opgeschreven nootjes netjes spelen: daarom zou men klassieke muziek in absolute zin superieur kunnen achten. Die muziek is immers zichzelf genoeg, en is feitelijk niet afhankelijk van de eigen inbreng van de uitvoerenden. Wat kan dan nog de functie van de dirigent zijn? Die noten staan immers al op papier; als iedereen nu maar gewoon netjes op tijd zijn partij speelt kan het niet mis. Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 16 oktober 2007 Report Share Posted 16 oktober 2007 kGa 1 dezer dagen mss een topic starten over mijn muziekkeuze door de jaren heen, juist nog tijd vinden Dat vind ik een heel goed idee! Ik zat daar laatst over te mijmeren toen ik tegen iemand gezegd had dat ik tegenwoordig veel meer van moeilijk toegankelijke muziek hou.. Ik zal er ook eens over nadenken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 16 oktober 2007 Report Share Posted 16 oktober 2007 Is dat zo? Heb ik nog nooit gezien op Lowlands (of Pinkpop o.i.d.)... Als je het niet leuk vind, ga je lekker weg. Genoeg andere bands te zien... Lowlands is h Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansko Posted 16 oktober 2007 Report Share Posted 16 oktober 2007 (...) Spido, je reageert wel maar ook weer niet.. Geef eens door wat jij dan goede muziek vind. Wie weet zit er wal iets bij wat voor ons ook de moeite waard is. Op deze manier verlies je namelijk wel je geloofwaardigheid.... Beste Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts