stefk Posted 16 oktober 2007 Report Share Posted 16 oktober 2007 Nog een vervolgje voor Andre en andere geinteresseerden Pussy Galore is het vroegere groepje van Jon Spencer rinkel rinkel tingeling allemaal belletjes die gaan rinkelen Blues Explosion. Behoorlijk heftig kwa chaos gehalte en voor velen nogal enerverend YeahYeahYeahs is een jong groepje trio uit New York dat indertijd, mss al 5j geleden, op sleeptouw werd genomen door Sonic Youth. Heb ze heel in het begin gezien in het voorprogramma van Jon Spencer. Iedereen vond het barslecht maar ik vond het super omwille van hun lef en tegendraadse manier van spelen ... Google maar eens Andre Vrienden van toen + mn vrouw vinden er nog steeds niets aan maar ik wel en ik draai ze dan ook af en toe. Waarom deze 10 namen op pagina 6? Nu zullen het er waarschijnlijk 10 andere zijn Wel Spido als je ze goed kent, wil ik best verder praten over wat zogezegd goede muziek is. Zoniet don't tell me wat ik aan mijn kinderen eventueel moet laten horen. Binnenkort start ik zeker het topic over hoe mijn platenkast zich door de jaren heen vulde. Het is wel niet de bedoeling om te gaan discussieren over de relevantie van bepaalde groepen of genres Een deel van de groepen die ik zal weergeven, kende ik 10j geleden ook helemaal niet. In het topic wat heb ik gekocht of wat ben ik aant draaien, wel daar heb ik ook al veel titels zien passeren waar ik nog nooit of te nimmer van gehoord heb, maar dat maakt het juist boeiend. Sommige mensen kunnen met een ongelooflijk belevingsgevoel neerpennen waarom die plaat of song hun zo raakt, ook al ken ik de muziek niet toch fijn om te lezen of waar te nemen. Boys en Girls tot binnenkort in film en muziek Oh ja, Andre mijn Avatar is de 1e lp van The Chocolate Watchband Gr Stef Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 16 oktober 2007 Report Share Posted 16 oktober 2007 Jawel, maar Jitze begon over de vergelijking met Lowlands. Daar reageerde ik op... Excuus Henrie, ik was weer eens te snel.. Over mijn geloofwaardigheid maak ik me geen zorgen: wie een helder verstand heeft, zal mij altijd gelijk geven. En de domoren zullen mij nooit begrijpen en/of nooit w Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 16 oktober 2007 Report Share Posted 16 oktober 2007 (...) De interpretatie doet er echt veel toe. (...) Beste Hansko, Ik heb niet beweerd dat bij klassieke muziek de interpretatie door m.n. solisten en dirigenten geen enkele rol speelt. Het is duidelijk, dat muziek meer is dan een verzameling noten. En alleen echte musici weten een muziekstuk echt tot leven te wekken. Maar, anderzijds: met name bij klassieke muziek in strikte zin (1730 - 1820) is er niet erg veel ruimte voor persoonlijke interpretatie. En de dirigenten die w Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 17 oktober 2007 Report Share Posted 17 oktober 2007 Daar kan ik me wel in vinden.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 17 oktober 2007 Report Share Posted 17 oktober 2007 beste jitze. keer op keer ben ik in mijn leven geconfronteerd met de klassieke muziekliefhebber die alle andere muziek af doet als onzinnig en herrie, argumenten over welk briljante personages de pop/rock/jazz heeft voortgebracht (bijv een zappa) doet men dan af als kinderlijk naief en ach ja je zal het gezien je leeftijd wel niet begrijpen. of je moet een bepaald OOR hebben om het te snappen danwel te kunnen waarderen. nogmaals ik houd van klassiek maar vind het niets meer bieden dan rock of welke andere stroming dan ook. Ondanks mijn leeftijd begrijp ik wel degelijk waarover je het hebt, wat ik bedoel te zeggen is dat het zich superieur voelen op basis van een muziekstroming, als uiting van culturele stand en/of status, een redelijk universeel verschijnsel is en niet alleen in de klassieke wereld moet worden gezocht. Zappa is een bijzonder verschijnsel met allerlei dwarsverbindingen naar haast iedere muziektraditie, en wordt door lieden die verder kijken dan hun neus lang is ook als zodanig gewaardeerd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 17 oktober 2007 Report Share Posted 17 oktober 2007 (...) De interpretatie doet er echt veel toe. (...) Beste Hansko, Ik heb niet beweerd dat bij klassieke muziek de interpretatie door m.n. solisten en dirigenten geen enkele rol speelt. Het is duidelijk, dat muziek meer is dan een verzameling noten. En alleen echte musici weten een muziekstuk echt tot leven te wekken. Maar, anderzijds: met name bij klassieke muziek in strikte zin (1730 - 1820) is er niet erg veel ruimte voor persoonlijke interpretatie. En de dirigenten die w Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 17 oktober 2007 Report Share Posted 17 oktober 2007 oh ja john spencer blues explosion is te gek. dan ken je ook "man or astroman" wel denk ik. dezelfde periode. Zo zie je maar, hier heb ik dan weer niets van ... Ik ken ze wel, maar niet goed Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansko Posted 17 oktober 2007 Report Share Posted 17 oktober 2007 (...) De interpretatie doet er echt veel toe. (...) Beste Hansko, Ik heb niet beweerd dat bij klassieke muziek de interpretatie door m.n. solisten en dirigenten geen enkele rol speelt. Het is duidelijk, dat muziek meer is dan een verzameling noten. En alleen echte musici weten een muziekstuk echt tot leven te wekken. Maar, anderzijds: met name bij klassieke muziek in strikte zin (1730 - 1820) is er niet erg veel ruimte voor persoonlijke interpretatie. En de dirigenten die w Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 18 oktober 2007 Report Share Posted 18 oktober 2007 Eindelijk voel ik me gerechtigd om wat aan deze draad toe te voegen, niet dat ik na 24 uur vaderschap al veel ervaringen te delen heb Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andre Kel Posted 18 oktober 2007 Report Share Posted 18 oktober 2007 Mijn toevoeging... Gefeliciteerd! Genieten, want het is helemaal geweldig om je spruit vast te houden, te zien groeien etc etc. En dat je er gebroken nachten door hebt ach dat ben je over een jaar weer vergeten. Het hoeft niet lang te duren, mijn zoon sliep na 4 weken al tot een uur half zes door vanaf de laatste voeding 23u. Is het een zoon of dochter en wat is zijn/haar naam. Groet, Andre Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 18 oktober 2007 Report Share Posted 18 oktober 2007 Is het een zoon of dochter en wat is zijn/haar naam. Ysbrand Orlijn Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 18 oktober 2007 Report Share Posted 18 oktober 2007 Meer dan mijn felicitaties Gr Stef Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 18 oktober 2007 Report Share Posted 18 oktober 2007 Van harte gefeliciteerd, Seed7!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 19 oktober 2007 Report Share Posted 19 oktober 2007 gefeliciteerd kerel. hoe bevallen de slapeloze nachten? ach het komt vanzelf dat je er de rust in kan vinden en dan gaan ze lopen en speakers indeuken of je volume knop openzetten. eergisteren een muziekje op gezet en de kleinste draait de volume van de bryston helemaal open terwijl de bose 1801 al helemaal open stond qua gains echt een muur van geluid niet normaal meer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 19 oktober 2007 Report Share Posted 19 oktober 2007 Dan heeft ie het ook wel gelijk afgeleerd, toch? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 20 oktober 2007 Report Share Posted 20 oktober 2007 gefeliciteerd kerel. hoe bevallen de slapeloze nachten?ach het komt vanzelf dat je er de rust in kan vinden en dan gaan ze lopen en speakers indeuken of je volume knop openzetten. tot nu toe geen gehad, maar zal vannacht wel komen, krampjes .... ik zit er ondertussen wel aan te denken om uit geheel praktische overwegingen misschien toch de Graaf GM20 van de hand te doen en te vervangen door een Decware Taboo misschien, misschien ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
PD Posted 20 oktober 2007 Report Share Posted 20 oktober 2007 Gefeliciteerd met de kleine, Seed7! Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 21 oktober 2007 Report Share Posted 21 oktober 2007 ik zit er ondertussen wel aan te denken om uit geheel praktische overwegingen misschien toch de Graaf GM20 van de hand te doen en te vervangen door een Decware Taboo misschien, misschien ... Och hier zou ik helemaal nog niet aan denken hoor Geniet nu eerst maar van jullie spruit ... ! Tegen dat ze kunnen kruipen lopen laat staan beheerst lopen en pakken, dan zit je al een heel eind verder. Ik heb dit jaar een buizenamp gekocht, en deze staat onderaan, maar niemand maakt aanstalten om eens te gaan voelen Nog geen te wilde plannen smeden zou ik zo zeggen Gr en nogmaals gefeliciteerd Stef Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 22 oktober 2007 Report Share Posted 22 oktober 2007 ik zit er ondertussen wel aan te denken om uit geheel praktische overwegingen misschien toch de Graaf GM20 van de hand te doen en te vervangen door een Decware Taboo misschien, misschien ... Ik begrijp de praktische overwegingen niet, okee, de Graaff zal wel een stuk warmer worden, maar de Taboo heeft ook buizen waar je je flink aan kunt branden, en als de grijpgrage handjes het glas breken krijgt ie ook een ongelooflijke opdonder.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts