18bart Posted 12 september 2007 Report Share Posted 12 september 2007 Ik heb onlangs en usb-dac monica gekocht. Een niet te duur apparaat om mijn cd's via mijn pc en versterker af te spelen. Via rippen kun je de cd upsamplen en een betere kwaliteit verkrijgen. Zijn er andere gebruikers op het forum die deze techniek gebruiken zodat er wat info uitgewisseld kan worden? Ik ben nu van alles zelf aan het uitproberen en dat kost natuurlijk veel tijd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Egbert Posted 12 september 2007 Report Share Posted 12 september 2007 Hoe je de kwaliteit van een CD kunt verbeteren door Upsampling ontgaat me helemaal. Je kunt er niets aan toevoegen. Een beetje het effect van de Missing-Link van Musical Fidelity, dat apparaat om je CD's lekker buizig te laten klinken. Volgens mij is er geen sprake van het verbeteren van de kwaliteit, hooguit van aanpassen naar smaak. Waar ik heen wil: je kunt niet aan iemand anders vragen of-ie het meer naar Jouw smaak wil maken, dat moet je toch echt zelf doen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Egbert Posted 19 september 2007 Report Share Posted 19 september 2007 Waarmee / hoe wil je rippen zonder compressie, dwz een "echte" 1-op-1 kopie maken op bijvoorbeeld een server. Ik heb nu mijn hele A-tot-Z verzameling naar 192 MP3 geript op een externe HD staan, luister ik naar op de zaak over de PC (met een dikke Jecklin Float 2 op mijn kop, wordt hier door al dat blue-tooth i-pod nano volk echt helemaal voor debiel versleten (lullig joh, zo'n kantoorbaan)). Als ik dat nu thuis zonder compressie, echt helemaal zonder verlies, wil horen: hoe doe ik dat dan? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 19 september 2007 Report Share Posted 19 september 2007 Ik vermoed toch dat een usb-dac sowieso de zwakke schakel is. USB is niet erg geschikt voor kwaliteits-audio. hoe je 192 MP3 weer terug krijgt naar wave-formaat? Ik neem aan via een wave-editor. Geen ervaring met MP3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Egbert Posted 20 september 2007 Report Share Posted 20 september 2007 hoe je 192 MP3 weer terug krijgt naar wave-formaat? Ik neem aan via een wave-editor. Geen ervaring met MP3 Heer Kraus, terugvertalen is geen (zinnige) mogelijkheid. Er zit niets anders op dan de hele handel opnieuw rippen (7 strekkende meters, zucht). De vraag was: wat kan ik gebruiken om van CD rechtsrteeks een 1 op 1 kopie op schijf te krijgen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Tube Posted 20 september 2007 Report Share Posted 20 september 2007 Voor het rippen kun je Exact Audio Copy gebruiken, dat werkt zonder verlies. Met een slecht leesbare CD is ie wel even bezig....... gewoon als Wav opslaan! met die 500GB harde schijven zie ik het nut van comprimeren ook niet zo. niet beter om een netwerk player te nemen? die heeft in elk geval een eigen klok en daar worden heel goede resultaten mee bereikt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magnejan Posted 20 september 2007 Report Share Posted 20 september 2007 hoe je 192 MP3 weer terug krijgt naar wave-formaat? Ik neem aan via een wave-editor. Geen ervaring met MP3 Heer Kraus, terugvertalen is geen (zinnige) mogelijkheid. Er zit niets anders op dan de hele handel opnieuw rippen (7 strekkende meters, zucht). De vraag was: wat kan ik gebruiken om van CD rechtsrteeks een 1 op 1 kopie op schijf te krijgen Daar is Exact Audio Copy (EAC) het beste programma voor. In "secure mode" is het zo goed als gegarandeerd dat je een perfecte kopie hebt. De prijs voor zo'n perfecte kopie is alleen dat het rippen niet zo snel gaat. 7 meter CD's... dat zijn er dus zo'n 700. Ongecomprimeerd zullen die 400 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Egbert Posted 21 september 2007 Report Share Posted 21 september 2007 niet beter om een netwerk player te nemen?die heeft in elk geval een eigen klok en daar worden heel goede resultaten mee bereikt. Wat is een Netwerk Player? Ik heb wat hinder van die bomen en dat bos. Hoe meer ik zoek naar d Link to comment Share on other sites More sharing options...
18bart Posted 5 november 2007 Author Report Share Posted 5 november 2007 Hoe je de kwaliteit van een CD kunt verbeteren door Upsampling ontgaat me helemaal. Je kunt er niets aan toevoegen. Een beetje het effect van de Missing-Link van Musical Fidelity, dat apparaat om je CD's lekker buizig te laten klinken. Volgens mij is er geen sprake van het verbeteren van de kwaliteit, hooguit van aanpassen naar smaak. Waar ik heen wil: je kunt niet aan iemand anders vragen of-ie het meer naar Jouw smaak wil maken, dat moet je toch echt zelf doen. De cd kun je niet verbeteren, het geluid w Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 5 november 2007 Report Share Posted 5 november 2007 Wat ik heb begrepen uit de lectuur is dat er nu USB-DAC's zijn die full-duplex werken. Die 2.0 standaard kan voldoende transporteren om een .wav te verslepen; de DAC geeft aan de bron (hier: PC) terugkoppeling over de staat van de buffer (voorkomen van underrun / overflow). Ik kan dus in principe een laptop met externe HD en Windows MediaPlayer aan de DAC knopen, en die met een tulpje naar de voortrap brengen. Vrijwel alle USB Dac's zijn USB 1.1 en daarmee heb je nog steeds voldoende bandbreedte om 24 bit @ 96 kHz 2-kanaals stereo af te spelen. Full-duplex houdt in dat je tegelijkertijd zowel kan afspelen als opnemen. Lijkt mij voor alleen afspelen niet zo relevant. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Egbert Posted 6 november 2007 Report Share Posted 6 november 2007 Vrijwel alle USB Dac's zijn USB 1.1 en daarmee heb je nog steeds voldoende bandbreedte om 24 bit @ 96 kHz 2-kanaals stereo af te spelen. Full-duplex houdt in dat je tegelijkertijd zowel kan afspelen als opnemen. Lijkt mij voor alleen afspelen niet zo relevant. Pjotr, Precies. Vrijwel alle. Maar welke dan niet? Blijkbaar de Slim Devices Transporter (grote broer van de squeeze box). En er komt van alles bij. Met duplex bedoel ik het voorkomen van overflow / underrun. Misschien gebruik ik de term verkeerd. Er zijn er in elk geval weinig (zie boven) die op deze wijze de mogelijkheid tot tweeweg verkeer benutten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
hybride Posted 12 november 2007 Report Share Posted 12 november 2007 Beste mensen. Ik draai al 2 jaar al mijn muziek lossless via usb naar volle tevredenheid. Je moet even weten welke drivers en instellingen je moet gebruiken, maar het klinkt als een klok. Ik heb een eenvoudige laptop, DDDac gekoppeld aan een Hypex hxr module. In heb een en ander in een kastje gebouwd en neem het setje regelmatig mee naar andere audiovrienden. Ik speel de meest exotische cd-spelers eruit op muzikaliteit, dat moet toch wat zeggen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts