AudioBill Posted 14 september 2007 Report Share Posted 14 september 2007 Ben al heel lang over een sub na aan het denken, wel of toch niet, ik weet ook hoe er over gedacht wordt, dus dat geloof ik wel, de voor en tegenstanders. Ik denk dat ik het toch eens ga proberen. Welke zou ik eens kunnen gaan uitproberen, samen met mijn McIntosh en Wilson A. Duettes? Ik wil de sub zo wie zo alleen maar voor muziek gebruiken, en ik zoek eigenlijk een sub met de beste prijs/kwaliteit verhouding, maar hij moet wel niet te moeilijk doen qua afstellen en plaatsing, en makkelijk kunnen integreren met mijn monitors, en natuurlijk strak zijn. Zou het ook niet erg vinden als hij het midden iets zou ondersteunen, of doen ze dat zo wie zo al allemaal? Ben benieuwd, 2de hands tips zijn ook welkom, zie o.a. al een Rel St. 5 te koop staan? Groetjes AudioBill Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopie Posted 14 september 2007 Report Share Posted 14 september 2007 begin van het einde bill. Link to comment Share on other sites More sharing options...
AudioBill Posted 14 september 2007 Author Report Share Posted 14 september 2007 Verklaar U nader Joopie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
s_k Posted 14 september 2007 Report Share Posted 14 september 2007 Sub is 't niet joh. Koopt grotere speakers! Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 15 september 2007 Report Share Posted 15 september 2007 volgens mij blijf je zoekn zo. ik heb toen al eens gezegd dat de tevredenheid die je ervaart niet lang gaat duren. je klinkt als iemand die een verkeerde keus heeft gemaakt en nu al heel lang bezig is met correcties daarop. Met wilsons heb je toch geen sub nodig lijkt me? Ik vind dat vervelend voor je. wellicht eens helemaal opnieuw beginnen of iemand uitnodigen om eens mee te luisteren. een sub die ook wat in het midden doet? het klinkt alsof je echt niet blij bent met je set. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 15 september 2007 Report Share Posted 15 september 2007 M Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hottentot Posted 15 september 2007 Report Share Posted 15 september 2007 Beste Bill Als je ooit een Janis subwoofer tegen het lijf loopt,onmiddelijk arresteren. Kan helaas alleen vintage zijn. Groet Mark Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 16 september 2007 Report Share Posted 16 september 2007 Hoi P.. Bill, Wat Hans zegt is waar. Het k Link to comment Share on other sites More sharing options...
marcelti Posted 16 september 2007 Report Share Posted 16 september 2007 De st 5 die te koop staat is van mij..... Prima sub maar geen partij voor mijn woonkamer. Voordeel is de gesloten behuizing en de gescheiden hoog-laag aansluitingen. Nu doe ik het met een danley, na deze ervaring wil ik echt nooit meer terug naar de meer bekendere merken of zonder sub. Diep laag zonder opdringerig te zijn, en plaatsing is veel minder afhankelijk van de woonkamer. In principe maakt het niet uit waar je hem neerzet. De mijne ligt onder de bank en heeft aan het einde van de hoorn flinke ruimte om het geluid kwijt te kunnen. Je hoort hem pas als je hem uitzet doordat je ineens laag mist. http://www.danleysoundlabs.com/pdf/Danley%...pec%20Sheet.pdf Aanrader! gr. Marcel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 16 september 2007 Report Share Posted 16 september 2007 De st 5 die te koop staat is van mij.....Prima sub maar geen partij voor mijn woonkamer. Voordeel is de gesloten behuizing en de gescheiden hoog-laag aansluitingen. Nu doe ik het met een danley, na deze ervaring wil ik echt nooit meer terug naar de meer bekendere merken of zonder sub. Diep laag zonder opdringerig te zijn, en plaatsing is veel minder afhankelijk van de woonkamer. In principe maakt het niet uit waar je hem neerzet. De mijne ligt onder de bank en heeft aan het einde van de hoorn flinke ruimte om het geluid kwijt te kunnen. Je hoort hem pas als je hem uitzet doordat je ineens laag mist. http://www.danleysoundlabs.com/pdf/Danley%...pec%20Sheet.pdf Aanrader! gr. Marcel Telkens wanneer ik jouw postst lees kruipt er een beetje over m'n scherm... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 16 september 2007 Report Share Posted 16 september 2007 De st 5 die te koop staat is van mij..... Prima sub maar geen partij voor mijn woonkamer. Voordeel is de gesloten behuizing en de gescheiden hoog-laag aansluitingen. Nu doe ik het met een danley, na deze ervaring wil ik echt nooit meer terug naar de meer bekendere merken of zonder sub. Diep laag zonder opdringerig te zijn, en plaatsing is veel minder afhankelijk van de woonkamer. In principe maakt het niet uit waar je hem neerzet. De mijne ligt onder de bank en heeft aan het einde van de hoorn flinke ruimte om het geluid kwijt te kunnen. Je hoort hem pas als je hem uitzet doordat je ineens laag mist. http://www.danleysoundlabs.com/pdf/Danley%...pec%20Sheet.pdf Aanrader! gr. Marcel Telkens wanneer ik jouw postst lees kruipt er een beestje over m'n scherm... Dan kun je het best een bus Vlido bij je PC zetten Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 16 september 2007 Report Share Posted 16 september 2007 De st 5 die te koop staat is van mij..... Prima sub maar geen partij voor mijn woonkamer. Voordeel is de gesloten behuizing en de gescheiden hoog-laag aansluitingen. Nu doe ik het met een danley, na deze ervaring wil ik echt nooit meer terug naar de meer bekendere merken of zonder sub. Diep laag zonder opdringerig te zijn, en plaatsing is veel minder afhankelijk van de woonkamer. In principe maakt het niet uit waar je hem neerzet. De mijne ligt onder de bank en heeft aan het einde van de hoorn flinke ruimte om het geluid kwijt te kunnen. Je hoort hem pas als je hem uitzet doordat je ineens laag mist. http://www.danleysoundlabs.com/pdf/Danley%...pec%20Sheet.pdf Aanrader! gr. Marcel Telkens wanneer ik jouw postst lees kruipt er een beestje over m'n scherm... Dan kun je het best een bus Vlido bij je PC zetten Hard slaan wil ook wel eens helpen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
hearquad Posted 17 september 2007 Report Share Posted 17 september 2007 sub is leuk voor een home cinema setje, mijn grootste storing is het altijd en eeuwige na-ylen in het laag, fase regeling helpt echt niet! of zou mijn ESL's te snel zijn, LOL Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 17 september 2007 Report Share Posted 17 september 2007 Gewoon eens uitproberen via een goede leverancier http://www.beterbeeldengeluid.nl/index.php...7&Itemid=81 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Theo Posted 17 september 2007 Report Share Posted 17 september 2007 Ook mijn ervaring zegt dat in een echt goede stereo set een sub weinig toevoegt. Ik heb 2 jaar geleden een nieuwe Rel Stadium III gekocht. Dat als aanvulling op mijn Avalon Arcus speakers (die nu bij Zee staan). Je bleef maar schuiven en regelen met die sub. Of je hoorde hem niet (klassieke muziek) of hij was te dominant aanwezig (populaire muziek). Na mijn verhuizing naar een woonboerderij met veel grotere luisterruimte heb ik mijn speakers vervangen door Usher CP8872's en heb ik de sub snel weer verkocht. Hij voegde niets meer toe. Ik heb nog even getwijfeld tussen een zelfde tweede sub erbij of helemaal geen sub. Uiteindelijk ben ik blij dat ik het laatste gedaan heb. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jean Sibelius Posted 17 september 2007 Report Share Posted 17 september 2007 Hoi Bill, Ik gebruik zelf een Velodyne DD-18 in combinatie met Dynaudio Contour 3.3's die met Parasound JC-1's worden aangestuurd. De sub staat hier bijna altijd aan! Middels de digitale filters in de DD kun je het grootste deel van de hinderlijke kamerakoestiek wegregelen. Informeer eens bij Beter Beeld & Geluid (de link staan in een posting hierboven). Eerst sparen en dan luisteren, want je wilt hem niet meer kwijt Groetjes, Jan Link to comment Share on other sites More sharing options...
RALF Posted 17 september 2007 Report Share Posted 17 september 2007 ik denk dat voor muziek een tweetal kleine snelle subs die niet extreem laag gaan heel goed kunnen werken zelf draai ik met de scanspeak ultimo , afgewisseld door een paar scanspeak reference monitors en die aangevuld door een tweetal RA Subs model 1, dit is een kleine sub van 40 liter die het laag aanvult tot 28 hz, de reference monitors vergelijkbaar met de gebruikte Wilson audios gaan ook tot een 45 hz -3db en dat kleine beetje extra laag gecrossed op 39 hz is erg prettig Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts