Jump to content

Vervangen interlink van Thorents TD106MKII

kappa7
 Share

Recommended Posts

Hallo allemaal,

Al sinds enige tijd heb ik mijn interlink vervangen voor een iets betere dropveter.

Nu heb en had ik het probleem dat ik last heb van een zachte brom alleen met het draaien van muziek op hoger volume is dit hoorbaar als je tussen de nummers in zit.

Des al niet te min is dit zeer storend.

Nu heb ik mijn Thorents eens vervangen door een C.E.C. die ik hier heb staan met een Ortofoon 10 element er in. De brom was nu geheel weg.

Nu vermoed ik dat mijn bekabeling niet voldoende is afgeschermd of dat deze niet goed is aangesloten.

Bij het vervangen heb ik alle draden eerst goed bekeken waar deze aan vast zaten en dit op de zelfde wijze weer var gezet.

Nu vermoet ik dat er een koppeling moet zijn tussen de aarde van het element en de aarding van de draaitafel zelf.

Kan iemand mij vertellen hoe dit het beste aangesloten moet worden is daar en schema van of is de slechte afscherming de boos doener al denk ik dat dit laatste niet het geval is omdat de C.E.C. een slechtere kabel heeft als deze.

Beste Kappa,

Als je je massadraad van de phono-interlink nou los zou laten hangen en dus niet vastkoppelt aan je (voor)versterker heb je dan nog last van een brom?

Zo niet, dan zou ik het zo laten (dus los laten hangen).

De massadraad van je phono-interlink hoeft namelijk niet vastgezet te worden.

Als je je massadraad wel aan je (voor)versterker vast zet en je heb dan een brom, dan zal je waarschijnlijk een aardlus creereren. Wat je dan weer op kan lossen met een mantelstroomfilter.

metgroet,

:cool2:

Hallo,

ik vemoed dat je last hebt van een aardlus.

probeer alle aardverbindingen (arm, sub enz. ) naar een punt te brengen, ook het losse draadje daat naar de behuizing van je voorversterker (aardpunt in de buurt van de phono bus) gaat. Dat moet voldoende zijn, lijkt me, om alle brom kwijt te zijn.

Controleer eventueel of de brom niet van de motor komt, dus motor uit, naald op de plaat.

Succes!

Hallo allemaal,

Bedankt voor jullie reacties.

Het was inderdaat een aardlus.

Ik heb alles na gelopen en alles op het punt van de schroef waar mee de armboard op het subchassis vast zit geaard en dat was de oplossing.

Voor de rest vraag ik mij nu nog af hoe zinvol het is om ook de bekabeling te vervangen voor een beter exemplaar maar dan komt meteen de vraag wat is goede bekabeling en wat zijn de kosten van deze kabel.

Mocht je een idee hebben.

Met vriendelijke groet,

George