Guest tubejack Posted 25 september 2007 Report Share Posted 25 september 2007 [ Hans ...... wel eens aan gedacht om even een belletje te doen naar de leverancier? Beetje Toko heeft een helpdesk Groet, Jacl Je vind alleen met moeite een site van de producent, waarop Glassex zelfs niet te vinden is. Ik Google op: glassex leverancier fractie van een seconde ..... http://83.161.61.40/veiligheidsblad/03012A.PDF Ook de antivet variant pak je met Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 25 september 2007 Author Report Share Posted 25 september 2007 Jij hebt kennelijk een andere Google dan ik... dat veiligheidsblad vind ik n.l. echt niet. Ook niet voor anti vet. Wat er verder in dat veiligheidsblad staat... daar heb je ook weinig aan. Zoek je overigens op veiligheidsbladen dan moet je plotseling geabonneerd zijn. Handig is dat wanneer er iets gebeurt... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 25 september 2007 Report Share Posted 25 september 2007 Jij hebt kennelijk een andere Google dan ik... dat veiligheidsblad vind ik n.l. echt niet. Ook niet voor anti vet. Wat er verder in dat veiligheidsblad staat... daar heb je ook weinig aan. Zoek je overigens op veiligheidsbladen dan moet je plotseling geabonneerd zijn. Handig is dat wanneer er iets gebeurt... Nee Hans ik gebruik gewoon www.google.nl dat zit standaard in mijn browser geintergreerd. Er staat in die PDF w Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 26 september 2007 Author Report Share Posted 26 september 2007 Jij hebt kennelijk een andere Google dan ik... dat veiligheidsblad vind ik n.l. echt niet. Ook niet voor anti vet. Wat er verder in dat veiligheidsblad staat... daar heb je ook weinig aan. Zoek je overigens op veiligheidsbladen dan moet je plotseling geabonneerd zijn. Handig is dat wanneer er iets gebeurt... Nee Hans ik gebruik gewoon www.google.nl dat zit standaard in mijn browser geintergreerd. Er staat in die PDF w Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 26 september 2007 Report Share Posted 26 september 2007 Jij hebt kennelijk een andere Google dan ik... dat veiligheidsblad vind ik n.l. echt niet. Ook niet voor anti vet. Wat er verder in dat veiligheidsblad staat... daar heb je ook weinig aan. Zoek je overigens op veiligheidsbladen dan moet je plotseling geabonneerd zijn. Handig is dat wanneer er iets gebeurt... Ja hier hebben we ook een andere Google. Volgens mij is de jouwe stuk .... Maar mocht je perongeluk zo'n fles Glassex leeg zuipen: http://83.161.61.40/veiligheidsblad/03012A.PDF Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 26 september 2007 Author Report Share Posted 26 september 2007 Jij hebt kennelijk een andere Google dan ik... dat veiligheidsblad vind ik n.l. echt niet. Ook niet voor anti vet. Wat er verder in dat veiligheidsblad staat... daar heb je ook weinig aan. Zoek je overigens op veiligheidsbladen dan moet je plotseling geabonneerd zijn. Handig is dat wanneer er iets gebeurt... Ja hier hebben we ook een andere Google. Volgens mij is de jouwe stuk .... Maar mocht je perongeluk zo'n fles Glassex leeg zuipen: http://83.161.61.40/veiligheidsblad/03012A.PDF Dat hadden "we" al eerder gevonden.... maar wat heb ik daar aan...??? Ik wil gewoon weten waar ik m'n platen veilig mee schoon kan maken. En met schoon bedoel ik dan ook echt schoon. Gisteren heb nog wat geprobeert. Ik heb hier een (rommelmarkt)plaat die waarschijnlijk nat is afgespeeld. 1. met Lads, tikt nog bijna net zo hard. 2. met 20% isoprop eigenbrouwsel. veel tikken weg, maar er blijven er over. 3. datzelfde maar met caravanreiniger toegevoegd. Raar er komen meer tikken in. 4. Met de Schecker reiniger. Plaat lijkt hardstikke vet maar heeft vrijwel geen tikken. Wel blijft er stof aan de naald hangen. 5. Nogmaals met eigenbrouwsel (zonder caravanreiniger) vet is weg, maar enkele tikken komen weer terug. Het lijkt wel of het Schleckermiddel het stof zacht maakt. Net zoals je dat met natafspelen doet. Wanneer ik de plaat overigens nat maak (zoals bij nat afspelen) dan zijn de tikken vrijwel weg. Er moet dus 'n middel bestaan die dat laatste stof nog uit de groeven haalt. Ik heb ook de gepoeste plaat onder de microscoop gelegd. Je ziet dan in de bodem van de groeven enkele langgerekte draadjes in de richting van de groef zitten. Kennelijk zitten die redelijk vast. Er moet dus 'n middel bestaan die dat laatste stof nog uit de groeven haalt. Helaas is de Glassex anti vet op. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 26 september 2007 Report Share Posted 26 september 2007 Heb je wel eens zo'n nummer gebeld..?? Jahoor genoeg.... Soms moet je lang wachten UPC Maar om nu alles oven een kam te scheren is veel te kort door de bocht, ik ben vaak genoeg w Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 26 september 2007 Author Report Share Posted 26 september 2007 Heb je wel eens zo'n nummer gebeld..??Ik wel... of eindeloos wachten tot je iemand aan de telefoon krijgt die er ook niks van weet, of je krijgt de vraag e.e.a. eens op papier te zetten waarna je niks meer hoort. Ik heb overigens geprobeerd Reckitt te bellen.... (023-5584500) De telefoon wordt gewoon niet opgenomen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 26 september 2007 Report Share Posted 26 september 2007 Ik heb overigens geprobeerd Reckitt te bellen.... (023-5584500)De telefoon wordt gewoon niet opgenomen. Het lijkt er op, dat ze met dat merk gestopt zijn http://www.reckittbenckiser.com/Templates/Home.aspx?pageid=1 Groet, Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 26 september 2007 Report Share Posted 26 september 2007 Misschien een rare gedachte (daar heb ik er wel meer van...), maar zou het niet zo kunnen zijn dat een vloeistof een soort opstapje vormt voor de naald. Dat ie ahw uit de groef getilt wordt en zodoende geen last heeft van de slijtageplekken op den bodem? Gevolg: tikken weg. Just a thought Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 26 september 2007 Report Share Posted 26 september 2007 Misschien een rare gedachte (daar heb ik er wel meer van...), maar zou het niet zo kunnen zijn dat een vloeistof een soort opstapje vormt voor de naald. Dat ie ahw uit de groef getilt wordt en zodoende geen last heeft van de slijtageplekken op den bodem? Gevolg: tikken weg. Just a thought Groet, Jacco Hallo, Goede opmerking. Het zou wel eens kunnen zijn dat er een glansmiddel in dat spul (Schecker) zit dat aan de vette kant is. Mooi smeermiddel dus, maar ook uitstekend om allerlei pluisjes aan elkaar te plakken. Ga eens experimenteren met een beetje shampo. Voor droog haar zit er vaak een beetje olie (mijn vrouw gebruikt iets met tarwekiemolie) in de shampo; die zou wel eens het smeereffect kunnen opleveren. Shampo voor vet haar zou wel eens alleen reinigend kunnen zijn. Lekker hobby'n dus. Groet, Leobus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 26 september 2007 Report Share Posted 26 september 2007 Grappig zat er net aan te denken, dat glassex anti vet welllicht ook de naald een beetje smeert. Maar FF wat anders Hans, niet een idee om dieper in de groeven te kunnen reinigen om Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 26 september 2007 Author Report Share Posted 26 september 2007 Met de Glassex anti vet heb ik dus geen last van een vetlaagje. Wel bij de Schlecker ontvetter. De blauwe Glassex laat ook een laagje achter, maar daar heb je helemaal geen last van. Ik kan me het verhaal van Jacco goed voorstellen bij het Schlecker spul. Ik heb nu wat platen schoongemaakt met Schlecker ontvetter en daarna met een iets sterker zelfmaakspul (20% isoprophyl alcohol, 80% gedestileerd water en de dubbele hoeveelheid detergent (10 druppels op 0,5 liter). De vetlaag is nu in een keer weg. En de platen zien er diep zwart uit. Ook viel het tikken mee (met de platen die ik nu geprobeerd heb). Link to comment Share on other sites More sharing options...
luxmanL81 Posted 26 september 2007 Report Share Posted 26 september 2007 google op glassex leverancier en zie Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 26 september 2007 Author Report Share Posted 26 september 2007 google op glassex leverancier en zie De Glassex fabrikant (of importeur) staat er niet tussen. Ondertussen weet ik dat dit Reckitt en nog wat, in Hoofddorp is. Type maar eens www.Glassex.nl. Alleen is op die site helemaal geen Glassex te bekennen. Alleen wanneer je www.rbeuroinfo.com vind je heel summier de samenstelling, verder niks... Ik maak me sterk dat ze het nu onder een andere naam verkopen, of het helemaal uit de markt is gehaald. Kennelijk werden er niet genoeg platen mee schoongemaakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 26 september 2007 Report Share Posted 26 september 2007 Ik maak me sterk dat ze het nu onder een andere naam verkopen, of het helemaal uit de markt is gehaald.Kennelijk werden er niet genoeg platen mee schoongemaakt. Hele merk lijkt wel aan het verdwijnen, ten gunste van merken zoals Cillit Bang (ja die, met die vervelende reclames) van dezelfde fabrikant. Als gewone consument assioceer ik Glassex toch meer met spul om mijn ramen schoon te maken, dat ze ook allerlei andere spullen verkopen komt niet zo bij me op Zal me niks verbazen dat daarom zo 'n merk geruisloos verdwijnt. Maar kijk wat ik hier als potentiele vervanger vind: Cillit Bang Power Cleaner Ontvetter Trigger Iets duurder want die reclames moeten ergens van betaald worden Sop ze, Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
siep Posted 26 september 2007 Report Share Posted 26 september 2007 Ik heb ook de gepoeste plaat onder de microscoop gelegd. Je ziet dan in de bodem van de groeven enkele langgerekte draadjes in de richting van de groef zitten. Kennelijk zitten die redelijk vast. Er moet dus 'n middel bestaan die dat laatste stof nog uit de groeven haalt. Helaas is de Glassex anti vet op. Dat middel is er. We noemen zoiets een "goede"borstel En dan niet zo slap over het vinyl aaien maar echt druk uit oefenen ,schrobben die hap. Vinyl is harder dan je denkt. Kortom , een Disc Doctor setje. De juiste borstels en vloeistof. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 26 september 2007 Report Share Posted 26 september 2007 Ik heb die disc doctor borstels en die werken in ieder geval zeer goed Als platen niet simpel schoon te krijgen zijn lukt het nooit en kan je beter een nieuwe zoeken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 26 september 2007 Author Report Share Posted 26 september 2007 Als platen niet simpel schoon te krijgen zijn lukt het nooit en kan je beter een nieuwe zoeken. Daar ben ik het dus niet mee eens... ik heb al verschillende platen "gered" soms zelfs met terpentine om er een vervelende vlek af te krijgen. Ik ga die Cillit eens proberen... Waarschijnlijk "nieuwe wijn in oude vaten" of was het andersom... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 26 september 2007 Report Share Posted 26 september 2007 Als platen niet simpel schoon te krijgen zijn lukt het nooit en kan je beter een nieuwe zoeken. Dat is met de meeste platen een erg moeilijke, zo niet onmogelijke opdracht Carl.... .. ik heb al verschillende platen "gered" soms zelfs met terpentine om er een vervelende vlek af te krijgen. Ik ga die Cillit eens proberen... Een sopje van "Ossegal" is ook erg effectief als het vuil erg hardnekkug is zoals nicotineaanslag. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 26 september 2007 Author Report Share Posted 26 september 2007 Als platen niet simpel schoon te krijgen zijn lukt het nooit en kan je beter een nieuwe zoeken. Dat is met de meeste platen een erg moeilijke, zo niet onmogelijke opdracht Carl.... .. ik heb al verschillende platen "gered" soms zelfs met terpentine om er een vervelende vlek af te krijgen. Ik ga die Cillit eens proberen... Een sopje van "Ossegal" is ook erg effectief als het vuil erg hardnekkug is zoals nicotineaanslag. Precies... nooit opgeven... Krassen... dat is erger (maar die kun je zien).. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Silversurfer Posted 26 september 2007 Report Share Posted 26 september 2007 Glassex anti vet. Ingredients: Aqua = Water PPG-2 Butyl Ether = Kan het niet helemaal thuisbrengen, maar aangezien PPG staat voor PolyPropyleenGlycol zal het wel een stof zijn die de oppervlakte spanning verlaagd Lauramide Oxide = Foamingagent ook wel Sodium Laureth Sulfate genoemd (shampoo), ik ken het echter onder de meer offici Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 27 september 2007 Report Share Posted 27 september 2007 Limonene wordt niet gebruikt als geurtje, maar is een vet en vuiloplosser - solvent - Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 27 september 2007 Author Report Share Posted 27 september 2007 Silversurfer bedankt, Maar ik mis de alcohol die er volgens mij echt wel in zit zeker in de Glassex... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 27 september 2007 Report Share Posted 27 september 2007 Ethanol-amine is hetgeen je aan alcohol doet denken, PPG-2 Butyl Ether is net als het biologische Limonene een solvent, vet en vuiloplosser, overigens denk ik dat de Ethanolomine ook een solvent is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts