Jump to content

Sjemikus....

WanFie
 Share

Recommended Posts

En de vraag... zitten er spullen in die het vinyl aantasten..??

Tja, zie niet echt direct een stof die PVC aan kan tasten. PVC is vrij stabiel.

gr. Silversurfer

:confused:

Klopt en daarom zul je vinylplaten zelf niet snel beschadigen dan wel oplossen met normale huishoudschoonmaakmiddelen.

Dat ligt wat anders met de oude acetaatplaten uit de jaren '50 (en tot in de jaren '60 ook nog veel gebruikt voor singletjes) en van nog veel eerder: schellakplaten.

;)

Glassex anti vet.

Ingredients:

Aqua = Water

PPG-2 Butyl Ether = Kan het niet helemaal thuisbrengen, maar aangezien PPG staat voor PolyPropyleenGlycol zal het wel een stof zijn die de oppervlakte spanning verlaagd

Lauramide Oxide = Foamingagent ook wel Sodium Laureth Sulfate genoemd (shampoo), ik ken het echter onder de meer offici

Guest tubejack
Dit is de samenstelling van Cillit Bang ontvetter.

Precies hetzelfde als de rode Glassex antivet.

Alleen de glycol ontbreekt....

Het klopt dus weer precies.

Mijn "nieuwe" platen komen vaak van de rommelmarkt. daar zit het probleem dus. Er zijn er bij die nat zijn afgespeeld (met Lencoclean), Die inderdaad vol vette en vieze vlekken zitten en heel soms is er zelfs een waar een barst in zit. Die laatste evenals de al te bekraste platen gaan in een apart vak. Mits de hoes mooi is tenminste. Misschien vind ik dezelfde plaat nog eens met een slechte hoes.

Maar ik hou inderdaad niet van tikken. Net alsof er knappend haardvuurtje brand of zo. Dan liever wat agressiefs erop. Vinyl kan best veel "hebben". Weggooien kan altijd nog.

:)

• 1 month later...

Ik maak me sterk dat ze het nu onder een andere naam verkopen, of het helemaal uit de markt is gehaald.

Kennelijk werden er niet genoeg platen mee schoongemaakt.

Hele merk lijkt wel aan het verdwijnen, ten gunste van merken zoals Cillit Bang

(ja die, met die vervelende reclames) van dezelfde fabrikant.

Als gewone consument assioceer ik Glassex toch meer met spul om mijn ramen schoon te maken, dat ze ook allerlei andere spullen verkopen komt niet zo bij me op :o Zal me niks verbazen dat daarom zo 'n merk geruisloos verdwijnt.

Maar kijk wat ik hier als potentiele vervanger vind: Cillit Bang Power Cleaner Ontvetter Trigger

Iets duurder want die reclames moeten ergens van betaald worden :rolleyes:

160102_1.jpg

Sop ze,

Jack

Vorige week even bij Hans van Liempd langs geweest om dat Cillit Bang spul in combinatie met de Okki Nokki uit te proberen op een aantal platen die ik met de Knosti (20% alcohol/80% demi water en 2 druppels spoelglans) echt niet schoon kreeg. Werkt super dus! :D De platen ogen weer diep glanzend zwart en

veel minder tikken.

Ik ga nu in het geval van erg vervuilde platen eerst dat Cillit bang spul erop spuiten, minuutje intrekken en dan met een zachte doek schoonvegen (met de groef mee), afspoelen en dan de Knosti in met het alcohol/water recept.

Ik maak me sterk dat ze het nu onder een andere naam verkopen, of het helemaal uit de markt is gehaald.

Kennelijk werden er niet genoeg platen mee schoongemaakt.

Hele merk lijkt wel aan het verdwijnen, ten gunste van merken zoals Cillit Bang

(ja die, met die vervelende reclames) van dezelfde fabrikant.

Als gewone consument assioceer ik Glassex toch meer met spul om mijn ramen schoon te maken, dat ze ook allerlei andere spullen verkopen komt niet zo bij me op :o Zal me niks verbazen dat daarom zo 'n merk geruisloos verdwijnt.

Maar kijk wat ik hier als potentiele vervanger vind: Cillit Bang Power Cleaner Ontvetter Trigger

Iets duurder want die reclames moeten ergens van betaald worden :rolleyes:

160102_1.jpg

Sop ze,

Jack

Vorige week even bij Hans van Liempd langs geweest om dat Cillit Bang spul in combinatie met de Okki Nokki uit te proberen op een aantal platen die ik met de Knosti (20% alcohol/80% demi water en 2 druppels spoelglans) echt niet schoon kreeg. Werkt super dus! :D De platen ogen weer diep glanzend zwart en

veel minder tikken.

Ik ga nu in het geval van erg vervuilde platen eerst dat Cillit bang spul erop spuiten, minuutje intrekken en dan met een zachte doek schoonvegen (met de groef mee), afspoelen en dan de Knosti in met het alcohol/water recept.

Halloooo Hans,

Je wil toch niet met die liter blijven zitten h

Gisteren ook maar eens de stoute schoenen aangetrokken. Cillit Bang in combinatie met de Okki Nokki. Een paar oude platen gepakt en gewassen.

Inderdaad veel minder geknetter en veel minder tikken. Alleen blijft er na het draaien na elke kant steeds een klein beetje residu achter op de naald.

Dus de vraag aan Hans: was jij de platen na gebruik met Cillt Bang nog na net als Hansko?

Gisteren ook maar eens de stoute schoenen aangetrokken. Cillit Bang in combinatie met de Okki Nokki. Een paar oude platen gepakt en gewassen.

Inderdaad veel minder geknetter en veel minder tikken. Alleen blijft er na het draaien na elke kant steeds een klein beetje residu achter op de naald.

Dus de vraag aan Hans: was jij de platen na gebruik met Cillt Bang nog na net als Hansko?

Dat residu verdwijnt na een aantal keren draaien. Bovendien vervuilt het de naald niet zodanig dat je het gaat horen. Het blijft n.l. als een "wolk"bovenaan de naald hangen.

Ik was m'n platen w

Vanavond weg, morgen weg, dus in het weekend de eerste 30 platen die nogal tikken met de goede alcohol een herkansing geven. En dan moet het goed zijn :rolleyes:

Ik ga ook Cillit Bang halen om de vele (statische?) tikken op

Het professionele glazenwas produkt van HG is een superontvetter. Het laat in tegenstelling tot Glassex geen laagje achter. Het is onverdund te gebruiken maar het glazenwas mengsel is 5ml op 1 liter.

Een half litertje kost 3 euro.

HG heeft ook echte kunststof reinigers.

Tot zover de mededelingen... :D

Het professionele glazenwas produkt van HG is een superontvetter. Het laat in tegenstelling tot Glassex geen laagje achter. Het is onverdund te gebruiken maar het glazenwas mengsel is 5ml op 1 liter.

Een half litertje kost 3 euro.

HG heeft ook echte kunststof reinigers.

Tot zover de mededelingen... :D

De vraag is natuurlijk of je platen er ook schoon van worden..

Eerst proberen dus.