nico Posted 16 september 2007 Report Share Posted 16 september 2007 Hallo, eigenlijk sluit deze topic aan bij de vorige, ik overweeg speakertjes i.c.m. mijn Rotel. Mijn budget ligt tussen de 500 en 800 Link to comment Share on other sites More sharing options...
VANZOMERENG Posted 16 september 2007 Report Share Posted 16 september 2007 Hallo, eigenlijk sluit deze topic aan bij de vorige, ik overweeg speakertjes i.c.m. mijn Rotel. Mijn budget ligt tussen de 500 en 800 Link to comment Share on other sites More sharing options...
nico Posted 16 september 2007 Author Report Share Posted 16 september 2007 Dank, die pacificaudio's zien er wel exotisch uit. Toch ben ik benieuwd naar ervaringen van de Quad en/of B&W. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Rein! Posted 16 september 2007 Report Share Posted 16 september 2007 De vraag is: wat doen beide speakers met het door jouw set aangebodene. Daar kan ik geen antwoord op geven, dat zul je zelf moeten beluisteren. Wel kan ik je zeggen dat ik de Quad 11L soms heel erg mooie dingen heb horen doen. De B&W ken ik niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
nico Posted 17 september 2007 Author Report Share Posted 17 september 2007 Dat is een nuchtere opmerking, de Quad is redelijk goedkoper, dat speelt mee. Ik denk niet dat de B&W veel beter is en geloof dat de Quad goed is met klassiek. groet, Nico Link to comment Share on other sites More sharing options...
Joboton Posted 17 september 2007 Report Share Posted 17 september 2007 Hallo, eigenlijk sluit deze topic aan bij de vorige, ik overweeg speakertjes i.c.m. mijn Rotel. Mijn budget ligt tussen de 500 en 800 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magnejan Posted 17 september 2007 Report Share Posted 17 september 2007 Hallo, eigenlijk sluit deze topic aan bij de vorige, ik overweeg speakertjes i.c.m. mijn Rotel. Mijn budget ligt tussen de 500 en 800 Link to comment Share on other sites More sharing options...
hearquad Posted 17 september 2007 Report Share Posted 17 september 2007 weleens aan onze eigen nederlandse merk Hepta gedacht? veel geluid uit een klein speakertje, ontwerp gebaseerd op de echte luisterfilosofie. Ik heb zelf de Hepta Gem op mijn Quad series 4 staan, alleen maar lof, lijkt me wel binnen je budget. http://www.polectro.nl/hepta-excellence-zw...set-p-2108.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
nico Posted 17 september 2007 Author Report Share Posted 17 september 2007 De keuze gaat tussen de Quad en B&W met een lichte voorkeur voor Quad. Hepta wordt naar ik weet niet verdeeld in Belgi Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dexter23 Posted 18 september 2007 Report Share Posted 18 september 2007 Voor mij persoonlijk staat Quad voor genieten van de muziek. B&W vind ik zelf (ook de duurdere modellen) gewoon niet prettig klinken. Te analytisch en na verloop van tijd (maar nog niet in de winkel!) vermoeiend. Dus ik zeg... absoluut Quad! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Werner Posted 19 september 2007 Report Share Posted 19 september 2007 Weet er iemand wat de klankverschillen zijn tussen de oude 11L en de huidige 11L-2? Overigens vond ik de 11L goed, maar de 12L heeeel veeeeel beter: http://www.tnt-audio.com/casse/quad_11_12_e.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magnejan Posted 20 september 2007 Report Share Posted 20 september 2007 Weet er iemand wat de klankverschillen zijn tussen de oude 11L en de huidige 11L-2? Overigens vond ik de 11L goed, maar de 12L heeeel veeeeel beter: http://www.tnt-audio.com/casse/quad_11_12_e.html En zo vond Armand van Ommeren de 11L juist weer iets beter dan de 12L http://www.audio-muziek.nl/audio/audio-o1/...d_kabouters.htm Maar wat betreft de 11L-2 heb je wel een belangrijk punt. Als de wijzigingen van de "2" serie meer dan alleen cosmetisch zijn, dan hoeven al die (positieve) uitspraken over het oude model niet pers Link to comment Share on other sites More sharing options...
toontjehifi Posted 22 september 2007 Report Share Posted 22 september 2007 Nico mischein kan je hier wat mee Ik zelf bezit de quads 11 en 12 series. Eerst de 11l gekocht en daarna de 12 l en tot slot een center van quad. voor suroundt zeer fraai. Echter voor stereo draai ik de 12l van quad met een musical fidelity a3 versterker. De recensies zijn uitermate loovendt, hoe quad na jaren weer een setje speakers [vroeger de l10 prima speaker maar werdt geen sucses] neerzet. Wat ik zelf ervaar is nog steeds de fraaie kwaliteit, en afwerking van de serie. Maar tenslotte de soundt die deze speakertjes leveren zijn zeer muziekaal,en alhoewel absuluut niet vergelijkbaar zijn met de electrostaten,hebben ze toch karakter eigen schappen die quad eigen zijn. Zoek je speakers voor laag en hoog rampestamp muziek, zou ik ze laten staan. Voor alle overige smaken,fraai geluidsbeeld met een bijna driedemensionaal geluid. [ikzelf heb ze atacamo,s staands staan met een rel srata 5 subje] Maar als ik de prijs bekijk en kwaliteit luisterplezier, zou ik wederom weer kiezen voor de quads, l serie,alhoewel de nieuwe serie een wat hogere tweeter en nog wat upgrades heeft gehad, zijn,is de vergelijken tussen de oude en nieuwe serie niet zo groot. Natuurlijk dit is mijn mening,maar en zijn er nog zoveel andere smaken en verschillen en prijzen, dat de keuze dit het soms allemaal zo moeilijk maakt,maar uiteindelijk bepaal jij de keuze, gelukkig gr toontje Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopie Posted 29 september 2007 Report Share Posted 29 september 2007 ik heb de 11L gehad, een fraai geluid , met als minpuntje dat het middengebied op hoog volume erg schreeuwerig werd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Rein! Posted 28 november 2007 Report Share Posted 28 november 2007 Ik ben altijd zo benieuwd wat het nu geworden is..? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andre Kel Posted 28 november 2007 Report Share Posted 28 november 2007 Mijn voorkeur ligt bij B&W, maar dat is mijn voorkeur. Die CM1 klinkt heel lekker voor zo'n klein kistje. Swingt goed en levert voor het formaat ook een mooi laag. Maar die voorkeur van komt dan weer dat ik B&W wel heb gehoord en de qaud niet. Dus dat is ook niet helemaal eerlijk. Vond de B&W wel goed klinken hoor! Andre Succes en laat horen wat je keuze is! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts