Guest Hubertinus Posted 18 september 2007 Report Share Posted 18 september 2007 ik ben er klaar mee! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Rein! Posted 18 september 2007 Report Share Posted 18 september 2007 Eigenlijk het beste wat je nieuw kunt kopen voor het geld. Veel plezier ermee! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 18 september 2007 Report Share Posted 18 september 2007 Mooi nuchter verhaal. Wat bedoel je precies met "die externe kabel"? Zit er doorgaande verkabeling in de Rega, dat is niet zo gek hoor. Nieuwe LP's is toch wel leuk kopen. Als ik zo de laatste paar jaar eens terug kijk op wat er aan nieuw is aangeschaft ben ik, op een paar absolute missers na -persing, kwaliteit vinyl- over het algemeen toch wel tevreden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 18 september 2007 Report Share Posted 18 september 2007 Ik zou er geen haast mee maken met klungelen aan de arm. Als de arm mooi stil hangt en helemaal vrij beweegt op de "0' stand met de dwarsdruk op 0 dan functioneert het allemaal goed. Dat kabelgedoe geeft toch altijd maar marginale verschillen. Ik vermoed dat NA er best een redelijke kabel standaard op doet en je weet: if it works, don't fix it. (Op de Transrotor/rega zat ook zo'n kabel en daar had ik niks over te klagen.) Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 18 september 2007 Report Share Posted 18 september 2007 Gefeliciteerd met je mooie aankoop Hubertinus en veel luister plezier. groet, Link to comment Share on other sites More sharing options...
gruiter Posted 18 september 2007 Report Share Posted 18 september 2007 Hoi Hubertinus, Veel plezier met deze prachtige draaitafel. Gerald Hoi Hubertinus, Veel plezier met deze prachtige draaitafel. Gerald Link to comment Share on other sites More sharing options...
paul demo Posted 18 september 2007 Report Share Posted 18 september 2007 Echt een hele mooie draaitafel. Gewoon voorlopig genieten van het mooie zwarte goud. Eventueel kun je later naar een mooi MC element overstappen maar dat heeft ook weer effecten op je voorversterker. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 18 september 2007 Report Share Posted 18 september 2007 Overigens is Nottingham Analogue wel een klein merk maar men heeft toch een aardig breed assortiment. Deze Deco gaat over de toonbank voor net onder de $40.000,- Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 18 september 2007 Report Share Posted 18 september 2007 (...) Wat mij zeer positief verraste is het Grado Green element. In het begin klonk het niet optimaal. Een beetje schril in de hoge tonen en overdreven bassen. Niet echt geweldig. Maar nu na de nodige platen produceert het een prettig hoog, fijn middengebied en hele mooie bassen. Een lekker vol geluid met het nodige detail. (...) Beste Hubertinus, Elementen veranderen nauwelijks (meetbaar, controleerbaar) tijdens het "inspelen". Kan het niet zijn dat je gehoor / smaak zich heeft aangepast? Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 19 september 2007 Report Share Posted 19 september 2007 Elementen veranderen nauwelijks (meetbaar, controleerbaar) tijdens het "inspelen". Kan het niet zijn dat je gehoor / smaak zich heeft aangepast? Ga leuk met Jacco spelen, zeg! Mijn Blue Point Special ging echt wel beter klinken na een tijdje... Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 19 september 2007 Report Share Posted 19 september 2007 Elementen veranderen nauwelijks (meetbaar, controleerbaar) tijdens het "inspelen". Kan het niet zijn dat je gehoor / smaak zich heeft aangepast? Ga leuk met Jacco spelen, zeg! Mijn Blue Point Special ging echt wel beter klinken na een tijdje... Beste BuizenBart, Elementen veranderen nauwelijks (meetbaar, controleerbaar) tijdens het "inspelen". Kan het niet zijn dat je gehoor / smaak zich heeft aangepast? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 19 september 2007 Report Share Posted 19 september 2007 Elementen veranderen nauwelijks (meetbaar, controleerbaar) tijdens het "inspelen". Kan het niet zijn dat je gehoor / smaak zich heeft aangepast? Ga leuk met Jacco spelen, zeg! Mijn Blue Point Special ging echt wel beter klinken na een tijdje... Beste BuizenBart, Elementen veranderen nauwelijks (meetbaar, controleerbaar) tijdens het "inspelen". Kan het niet zijn dat je gehoor / smaak zich heeft aangepast? Beste Spido, Indien men een nieuw MC element neemt en deze dan meet en beluisterd, en na een bepaalde tijd spelen opnieuw meet en beluisterd er behoorlijke verschillen meetbaar zijn , in kanaalscheiding en ook in frequentie bereik , dan wel andere parameters. Nogmaals dit is hoorbaar en meetbaar ! Geloof je het niet dan doe ik het volgende voorstel , jij koopt een nieuw element bij mij en we geen luisteren en meten, nadat je een bepaalde door ons afgesproken tijd gespeeld hebt , gaan we opnieuw luisteren en meten , indien er geen verschil is , krijg je je geld terug. MvG, Haudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 20 september 2007 Report Share Posted 20 september 2007 Beste Haudio, Bedankt voor de uitnodiging en het aanbod een element bij je te kopen, enz., enz. Ik ben echter z Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 20 september 2007 Report Share Posted 20 september 2007 Elementen veranderen nauwelijks (meetbaar, controleerbaar) tijdens het "inspelen". Kan het niet zijn dat je gehoor / smaak zich heeft aangepast? Ga leuk met Jacco spelen, zeg! Mijn Blue Point Special ging echt wel beter klinken na een tijdje... Beste BuizenBart, Elementen veranderen nauwelijks (meetbaar, controleerbaar) tijdens het "inspelen". Kan het niet zijn dat je gehoor / smaak zich heeft aangepast? Beste Spido, Indien men een nieuw MC element neemt en deze dan meet en beluisterd, en na een bepaalde tijd spelen opnieuw meet en beluisterd er behoorlijke verschillen meetbaar zijn , in kanaalscheiding en ook in frequentie bereik , dan wel andere parameters. Nogmaals dit is hoorbaar en meetbaar ! Geloof je het niet dan doe ik het volgende voorstel , jij koopt een nieuw element bij mij en we geen luisteren en meten, nadat je een bepaalde door ons afgesproken tijd gespeeld hebt , gaan we opnieuw luisteren en meten , indien er geen verschil is , krijg je je geld terug. En mag je het element houden. MvG, Haudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
luxmanL81 Posted 20 september 2007 Report Share Posted 20 september 2007 haudio strak voorstel........ Link to comment Share on other sites More sharing options...
soundlover Posted 20 september 2007 Report Share Posted 20 september 2007 Beste Haudio, Bedankt voor de uitnodiging en het aanbod een element bij je te kopen, enz., enz. Ik ben echter z Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 20 september 2007 Report Share Posted 20 september 2007 Spido is vast blijven steken in 1976. Daarna is ie gestopt met alles (misschien ook wel ademhalen). Het heeft geen zin Spido aanbiedingen te doen, omdat ie nou eenmaal vastzit in het verleden. Er is sinds 1976 aardig wat water door de Maas gestroomd. En toen was het water ook nog van slechtere kwaliteit dan nu. Maar als ik meet en bewijs dat het huidige Maaswater schoner is dan dat van 1976, geeft Spido me toch geen gelijk want er is immers niks verbeterd sinds 1976. Waarom 1976? Waarschijnlijk heeft hij tijdens die extreem hete zomer een zonnesteek opgelopen en heeft ie er blijvend letsel aan overgehouden. Zij die alleen zichzelf geloven, zullen altijd tegen de lamp lopen. 't Is alleen een kwestie van tijd. Zo iemand hoef en kun je dus niet serieus nemen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 20 september 2007 Report Share Posted 20 september 2007 Nou, ik ga toch ook meer de kant van Spido op met dat inspelen van elementen. De inspeeltijd is toch betrekkelijk kort (de bekende 40 uur) en de verschillen zijn niet zo heel erg groot, maar...... niet onbelangrijk. Het element "comes into it's own" zogezegd, het wordt wat losser en vloeiender, er kan iets scherpte afgaan ( van de gillende sopraan verdwijnt het randje) maar van een drama is naar mijn idee geen sprake. Ik wil nog eens verwijzen naar de posting van Hans van Liempd die een tijdje geleden het inspeelproces van zijn nieuwe element nauwkeurig wilde gaan beschrijven. Dat is niet helemaal gelukt, in die zin dat er geen vinger gelegd kon worden op duidelijke verschillen na verloop van tijd, alleen in de directe beginperiode was er wat van te zeggen. Ik ben er voor mij van overtuigd dat een nieuw element beluisteren een heel goede indruk geeft van hoe het element klinkt en dat je (gelukkig) niet hoeft te verwachten dat het karakter na inspelen erg verandert. Het is gelukkig wel zo dat de inspeeltijd tot verbetering leidt. Ik geloof niet dat er elelementen bestaan die splinternieuw beter klinken dan na een aantal speeluren. Het is wel jammer dat dit soort ervaringen altijd zo worden getrokken in het berusten in of accepteren van een miskoop. Dat maakt het er niet makkelijker op. Duur of goedkoop, de meeste elementen doen hun werk toch vrij redelijk als ze tenminste in de goede arm etc zitten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
soundlover Posted 20 september 2007 Report Share Posted 20 september 2007 heeft niks met acceptatie of miskoop te maken,wat mij betreft,het is gewoon een feit niks meer en niks minder,nog nooit een miskoop gehad(behalve een stel tannoy's)maar inspelen is wel degelijk een issue, ben het daarom ook niet met spido eens,steeds maar weer dat psycho gedoe terwijl het inspelen gewoon een heel normaal verschijnsel is,klaar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 20 september 2007 Report Share Posted 20 september 2007 [...]steeds maar weer dat psycho gedoe terwijl het inspelen gewoon een heel normaal verschijnsel is,klaar. Ja, maar niet zo lang De rest is voodoo cq psyche. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
soundlover Posted 20 september 2007 Report Share Posted 20 september 2007 zeg ook niet dat het lang duurt,alhoewel het bij speakers wel eens weken kan duren,en psyche/voodoo geloof ik niet in,ben ik te nuchter voor denk ik,behalve na 10 flesjes lekkere leffe blond. vind wel dat er veel gasten op dit forum zijn die eigenlijk psychiater hadden moeten worden,muziek is alleen maar erg mooi en kan op je emotie's gaan werken,als het goed is,maar de meesten hier lijken emotioneel behoorlijk in de knoop als je het constant maar weer over psychose's moet hebben en niet eens midden in het leven/realiteit kan staan.Geloof me,ik ben al 30 jaar met high-end bezig en vooral muziek,want een stereoset is alleen maar een boodschapper om de muziek zo goed mogelijk over te brengen,en nog nooit last gehad van psychische stoornissen in welke vorm dan ook.Ben ik zeker een gelukkig mens dat ik niet het gevoel heb dat ik altijd gek ben,vooral bij het luisteren.Kan ik ook wel een setje bij de kijkshop halen,het is toch je psychose die het doet,dus de apparatuur doet er niet meer toe,zo klinken een hoop mensen Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 20 september 2007 Report Share Posted 20 september 2007 Beste Soundlover, Over psychosen heb Link to comment Share on other sites More sharing options...
soundlover Posted 21 september 2007 Report Share Posted 21 september 2007 ben ik niet met je eens,meestal is het zo dat er met gewenning het geluid al snel gewoon begint te worden,terwijl met inspelen juist het geluid steeds beter/mooier word.Dat zou dan het tegenovergestelde van gewenning zijn.Als ik een nieuw element/speakers koop en het word de dagen er na steeds mooier is dat geen gewenning,want als dat gewenning zou zijn zou je niet weer elke dag versteld staan dat het weer beter is geworden.Als ik weer gewend zou zijn aan een apparaat dan bekruipt mij alweer het gevoel dat ik misschien ooit weer eens wil up-graden,dat zou dan wel verekte snel zijn na of tijdens een inspeelperiode,toch?. Mijn speakers zijn nu inmiddels een half jaar oud en ik ben ze nog steeds niet gewend,ben nog elke dag verbaast hoe vreselijk mooi ze eigenlijk klinken,en zijn inmiddels al ingespeeld,en dat geld ook voor de rest van mijn set.En zoals jij ook al zegt geloof ik ook niet in een A-B vergelijk,ik moet echt op langere termijn luisteren voor ik iets kan beoordelen,maar dan moet het wel ingespeeld zijn Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 21 september 2007 Report Share Posted 21 september 2007 bovenstaande is wel een krachtige illustratie van de reden waarom er aan veel discussies nooit een einde zal komen Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 21 september 2007 Report Share Posted 21 september 2007 Hangt van jouw definitie af van een discussie. In mijn definitie komen er goede argumenten om den hoek kijken, maar ik heb gemerkt dat dat niet voor iedereen zo is. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts