Jump to content

The best there is

Guest Kraus vonBentinck
 Share

Recommended Posts

Guest Kraus vonBentinck

Wat is je best klinkende LP of CD?? De maatstaf aller dingen?

Met welke opname geniet je nu echt optimaal van alle gedane moeite die in de set is gaan zitten?

Voor mij is dat absoluut Jennifer Warnes' "The Well". Eeen betere opname dan dit (op vinyl) heb ik nog nooit gehoord.

Hoewel de LP (indertijd splinternieuw uit de USA) kraakt en spettert van hier tot gunter blijft de opname beslist mijn referentie.

Ik ga binnenkort de SACD

Ik vind het heel moeilijk een winnaar aan te wijzen die op alle punten het hoogst scoort.

Maar tot mijn eigen verbazing stel ik vast dat een paar oude RCA Dynagroove mono LP's heel hoge ogen gooien: "The Amazing Amanda Ambrose" en "Belafonte Sings the Blues".

't Kan natuurlijk ook liggen aan w

Guest Kraus vonBentinck

De muziek moet je wel liggen, anders houdt het natuurlijk al gauw op.

De Harry Belafonte opnamen zijn soms inderdaad wel erg mooi.

Maar er zijn meer platen/CD's die met aandacht gemaakt zijn en dat hoor je er ook direct van af.

Ook Louis Armstrong en Ella Fitzgerald hebben hele mooie uitgaven op hun naam staan.

Wat nu, zijn opnamen, waar eigenlijk niets meer te wensen over blijft? (ik vermoed vaak live)

Oude mono-opnmamen worden veel geroemd. Maar nu in stereo.

Lastig!

Heb een eigen CD samengesteld van vele demo CD's. Grootste deel komt van een aantal Chesky's en een Marantz Demo CD.

De best klinkende LP... Heel heel lastig! Dire strait's On Every Street klinkt erg lekker.

Maar verder... Steely dan? Calexico? Lastig!

LP/CD: La Folia de la Spagna / Gregorio Paniagua, Atrium Musicae De Madrid

LP/CD: KODO heartbeat drummers from Japan / op Sheffield Lab

CD: Beethoven, Pianosonates / Bruno Leonardo Gelber (ooit op Denon uitgebracht)

La Folia vindt ik iets heel aparts, het is een kompleet gekkenhuis maar nergens over de top. In ieder fragmentje/effectje zit veel ruimte, tegenwoordig zou het allemaal in Q-sound gedaan worden. Dit was echt met de microfoon op jacht en heel goed arrangeren en mixen. Folia's de vijfde van boven.

jeff buckley - grace

mozart requiem van channel classics

wende snijders - grand tu dor's en fille noyee

jazz at the pawn shop blijft leuk. (deel 1 )

Helaas, bijna geen van mijn CD's LP's zijn goed opgenomen/gemixed (ook al is de opname goed in het afmixen gaan meer worden verprutst) heb wel een Dark Side of the moon LP die goed is.

Maar verder?

Helaas is veel metal slecht opgenomen, en die metal die wel goed is opgenomen is van die kitsch metal als Rhapsody waar ik niks mee heb.

Heb het idee dat de LP "Playing the angel" van Depeche Mode redelijk is.

Wish You Where Here Pink Floyd

Comfortably Numb Pink Floyd

Stairway To Heaven Led Zeppelin

zij mijn best songs of all time

mar dat komt omdat ik ook het gitaawerk van david gilmour ook als genot beschouw

N.B.

en nu op zijn net uit dvd live at the royal albert hall

is die met zijn 60 jaar nog steeds one of a kind

wat een h

Ik heb er velen die daarvoor in aanmerking komen.

Maar als ik kijk naar welke lp ik heel vaak opzet en er altijd van geniet is Pink Floyd Wish you were here en Dark side of the moon en bijna alles van Camel.

Bijna elke dag draai ik wel wat van deze 2 groepen en het verveelt mij dan ook nooit.

Wat ik ook wel vaak draai is Duke Ellington en Johnny Hodges met Back to Back op lp.

jaaaaa camel ,vind ik ook erg mooi, klinkt ook op cd erg goed,heb ook een paar pink floyd en roger waters cd's op MSFL, is ook erg mooi.

Ja, Mark Sandman was best goed, hen 'm niet in mijn lijstje van geweldige bassisten gezet in een andere topic hier. Alhoewel het wel geweldig is wat hij met 2 snaren doet. Of beter deed, de man is helaas dood al een jaar of 8.

Van Morphine heb ik ze allemaal. De best is voor mij Cure for pain, maar dan blijft de rest nog ver, zeer ver bovengemiddeld.

Andre

heb ook een paar pink floyd en roger waters cd's op MSFL, is ook erg mooi.
RW's werk is niet door mfsl uitgebracht, maar door Sony (Columbia), SBM Mastersound.

Ik kan geen keuze maken tussen de goede opnames welke de beste zou zijn. Er zijn er zoveel. De keus zou stemming-afhankelijk worden. Cure for Pain klinkt best redelijk.

Op dit moment zou ik zeggen de 12" "China" van Tori Amos, en dan niet het titelnummer maar het tweede nummer van kant 1: "Sugar".

jazz at the pawn shop blijft leuk. (deel 1 )

Natuurlijk!

Het ging om de opnames ;).

Helaas is veel metal slecht opgenomen, en die metal die wel goed is opgenomen is van die kitsch metal als Rhapsody waar ik niks mee heb.

Tool?

Klankmatig is Cure for pain van Morphine errug goed. Een van mijn test cd's.

Andre

Eensch!

ik denk dat je een metal band nu eenmaal niet zo op kan nemen dat het in je huiskamer nog klinkt. het is altijd een compromis. je merkt ook dat wanneer men daartoe een poging doet de essentie van de muziek weg is. bijv. metallica. dat is zo reteclean opgenomen en heeft niets van de oorspronkelijke rock sound meer in zich. ga maar eens bij de opname s van justice for all in de opnamestudio staan en het rockt weer.

wil je een goede opname op rock gebied. de eerste van "rage against the machine" die rockt en is goed te volgen.

"toxicity" van system of a down.

"city"van strapping young lad (ruuules) B)

of luister eens naar de eerste lp (of cd) van napalm death "from enslavement to....

zo simpel opgenomen met een beperkt budget dus geen opsmuk maar realistisch.

Het ging om de opnames ;).

JA JA JA

Alle opnames van deze nummers zijn mooi cd's dvd's enz

met een extra mooi tintje op de Gilmour DVD als eerder genoemd

Ik heb een paar vatse platen die ik altijd gebruik als ik weer wat getweakt heb ofzo:

inc_cov.gif

'Approx. 45 min.' van Incense. Geen topopname, maar klinkt wel heel organisch ofzo.

pink-floyd-the-wall.jpg

Geen uitleg nodig... Als de helikopter in je woonkamer neerstort is het goed :P

B0000074BS.01.LZZZZZZZ.jpg

Daar luister ik al bijna twintig jaar met veel plezier naar, ken hem van naadje tot draadje, en een hele goeie opname..

Feit is ook dat ik deze platen z

Hoewel de LP (indertijd splinternieuw uit de USA) kraakt en spettert van hier tot gunter blijft de opname beslist mijn referentie.

Het zal wel weer aan mij liggen natuurlijk...maar ik kan het plezier van kraken en spetteren niet inzien bovenop de muziek die ik horen wil.....wat is dat dan dat vinyl jullie zo aantrekt?

Ben het niet helemaal eens met het feit dat metal niet goed opgenomen kan zijn. Ik denk dat het niet te vergelijken is. En dus zeg ik dat het Black album van Metalica goed is opgenomen. Lekker stampende bas. Goeie aangevette gitaar, jawel het kopt wel. Rhe Fragile van NIN klinkt ook lekker.

Ik heb het album van Tori Amos - The Choirgirl hotel ook. Niet op vinyl maar op cd. En ook dat klinkt goed.

Achtung baby van U2..... errug slechte opname.....

Andre