Jump to content

The best there is

Guest Kraus vonBentinck
 Share

Recommended Posts

Guest Kraus vonBentinck

Hoewel de LP (indertijd splinternieuw uit de USA) kraakt en spettert van hier tot gunter blijft de opname beslist mijn referentie.

Het zal wel weer aan mij liggen natuurlijk...maar ik kan het plezier van kraken en spetteren niet inzien bovenop de muziek die ik horen wil.....wat is dat dan dat vinyl jullie zo aantrekt?

Nee, dat is ook helemaal niet leuk en ook niet iets wat je op de koop toe neemt. Het was een heel dure LP (ligt nu nog steeds voor flink boven de

.....

Helaas is veel metal slecht opgenomen, en die metal die wel goed is opgenomen is van die kitsch metal als Rhapsody waar ik niks mee heb.

Tool?

......

Mee eens.

Ben het niet helemaal eens met het feit dat metal niet goed opgenomen kan zijn. Ik denk dat het niet te vergelijken is. En dus zeg ik dat het Black album van Metalica goed is opgenomen.

....Andre

Ik vind het alleen jammer dat het bij Metallica zo lijkt: hoe beter de muziek qua inhoud (naar mijn smaak dan) hoe slechter opgenomen, 'black' klinkt inderdaad wel beter dan de meeste andere opnames van Metallica. Dit qua geluidskwaliteit, maar er staan maar bitter weinig nummers op die me echt bekoren (Fuel komt dan als eerste bij me op als een goed nummer).

St. Anger is dan weer wel lekker qua inhoud (back to the roots, weer veel rauwer). Maar helaas ik vind het drumstel qua klank echt pijn aan mijn oren doen, zo hol. Dat is de reden waarom ik die opname al minstens een jaar niet heb opgezet.

Toxicity rockt inderdaad lekker.

Maar RATM vind ik altijd vlak klinken.

Vlak in het verlengde daarvan ook zeker Sepultura niet uit, dat zit voor metal ook zeer gedegen in elkaar. Ik heb zelf Roots en Against en beide luister ik met plezier naar op elk niveau, ook op oorlogssterkte. Vooral de percussie is top op deze cd's.

De beste cd's/artiesten qua opnamekwaliteit in mijn collectie zijn (de opnames die er voor mij het meeste uitspringen specifiek vermeld):

[*]Pink Floyd

Dark Side, Wish you were here.

[*]Roger Waters

Amused to death.

[*]Patricia Barber

Companion (Xrcd)

[*]Sara K.

Water Falls

[*]Diana Krall

Live in France

[*]Yello

The eye

[*]Jam & Spoon

Kaleidoscope, Tripomatic Fairytales

[*]Sara Tavares

Balanc

Ben het niet helemaal eens met het feit dat metal niet goed opgenomen kan zijn. Ik denk dat het niet te vergelijken is. En dus zeg ik dat het Black album van Metalica goed is opgenomen.

....Andre

Ik vind het alleen jammer dat het bij Metallica zo lijkt: hoe beter de muziek qua inhoud (naar mijn smaak dan) hoe slechter opgenomen, 'black' klinkt inderdaad wel beter dan de meeste andere opnames van Metallica. Dit qua geluidskwaliteit, maar er staan maar bitter weinig nummers op die me echt bekoren (Fuel komt dan als eerste bij me op als een goed nummer).

St. Anger is dan weer wel lekker qua inhoud (back to the roots, weer veel rauwer). Maar helaas ik vind het drumstel qua klank echt pijn aan mijn oren doen, zo hol. Dat is de reden waarom ik die opname al minstens een jaar niet heb opgezet.

St. Anger vind ik echt een herrie-plaat. Geen drol aan. Doe mij dan maar the Black Album. Overigens staat Fuel niet op the Black Album, maar op Reload. Na the Black Album vind ik Metallica niks meer aan trouwens. Mijn favoriete Metallica-album blijft ...And Justice For All, net voor Master Of Puppets. Beide zijn niet bijzonder goed qua opname inderdaad...

@ Henrie

Is Masters niet net voor And Justice? :D

Ben het met je eens dat tot Justice of Masters Metallica de max is ...

Waar is de tijd dat ik hun Ride The Lightning tournee zag ... nostalgie vr mij :)

Stef

Ik denk dat Henrie bedoelt dat hij And Justice net beter vind dan Master of.

Heb het idee dat veel mixers/geluids technici, of wie er dan ook voor verantwoordlijk voor is niet goed weten hoe ze een bas gistaar goed op CD/LP moeten zetten. Vaak bij live optredens hoor je zo'n bas lekker knorren en hoor je daar op de CD bijna niks van terug.

Ik heb wel eens begrepen dat sommige musici bijna geen lage tonen meer horen wat ook weer van invoeld is, zeker als ze zelf de mix doen.

Het kan ook zijn dat dat ligt aan de set die ik thuis heb staan maar dan nog.

"Miss Saigon" laat een helicopter in je kamer dalen, om de laatste Amerikanen uit Vietnam te redden.

('t Is een Sikorsky "Black Hawk", zo te horen... :rolleyes: )

Nog maar eens goed luisteren dan... :P

Met opgewekte groet,

@ Henrie

Is Masters niet net voor And Justice? :D

Ben het met je eens dat tot Justice of Masters Metallica de max is ...

Waar is de tijd dat ik hun Ride The Lightning tournee zag ... nostalgie vr mij :)

Stef

Ik denk dat Henrie bedoelt dat hij And Justice net beter vind dan Master of.

Inderdaad, dat bedoel ik... ;)

Maar chronologisch komt Master Of Puppets inderdaad net voor ...And Justice For All...

Als ik ga luisteren neem ik altijd the Gathering mee, het nummer Souvenirs is een pracht nummer waarbij al menig set of onderdeel ervan voor mij door de mand is gevallen. :)

Verder neem ik altijd een beetje 'teringherrie' mee:

10.000 days van Tool, het hele album :o

Rage against the machine, vooral killingin the name en Fistfull of steel :mad2:

Papa roach, Last resort :ph34r:

Ook neem ik Sophia met 'De nachten' :rolleyes: mee

Als ik ga luisteren neem ik altijd the Gathering mee, het nummer Souvenirs is een pracht nummer waarbij al menig set of onderdeel ervan voor mij door de mand is gevallen. :)

Dat het een prachtnummer is, dat ben ik natuurlijk me je eens, maar waarom valt een set juist bij dit nummer door de mand? Ik zou zelf denk ik eerder iets van Sleepy Buildings draaien. Daarbij is de stem van Anneke nogal prominent 'in beeld'. Dat heb ik al eens behoorlijk vervormd gehoord op een vrij dure set (ik zal niet zeggen dat het aan de Von Schweikert-speakers lag, want het kan net zo goed aan de cd-speler gelegen hebben natuurlijk, maar ik heb zo'n vermoeden van niet)...

Tori Amos doet het wat dat betreft ook goed trouwens. Haar uithalen zijn minstens 'zo erg' als die van Anneke van Giersbergen...

"Miss Saigon" laat een helicopter in je kamer dalen, om de laatste Amerikanen uit Vietnam te redden.

('t Is een Sikorsky "Black Hawk", zo te horen... :rolleyes: )

Nog maar eens goed luisteren dan... :P

Met opgewekte groet,

H

bij Souvenirs kunnen sets of onderdelen ervan door de mand vallen door het vele hoog dat in het nummer zit. In het hoog moet een bepaalde rust aanwezig zijn anders klopt er iets niet. Afgelopen week mijn eigen versterker meegenomen om een paar nieuwe Audio Physic Virgo's te beluisteren. Dit kwam niet uit de verf vergeleken met mijn eigen Monitor Audio's. Het laag van de set of een onderdeel hiervan laat zich met name kennen in het laatste stuk van het nummer. Ik ken het nummer goed en heb het inmiddels vaak op verschillende apparatuur beluisterd. Het is een referentie voor mij.

• 2 years later...

Met Aalt Jouk van den Hul onlangs onze favoriete elpees vergeleken.

(Hij had er wel heel rare bij staan: met startende vliegtuigen en zo.

En Menno van der Veen heeft iets met treinen die aankomen en vertrekken.

Rare jongens, hoor...)

Het bleek dat Aalt Jouk en ik alletwee deze set van 2 LP's in ons lijstje hadden:

R-1810571-1244837822.jpeg

32df431378a096b2415e6110.L.jpg

(En niet alleen vanwege de opname/weergavekwaliteit!)