m44 Posted 19 september 2007 Report Share Posted 19 september 2007 heb een paartje translators heliodoor gekocht voor een vriend. (cadeau) ik weet wel dat ik hem jaren geleden heb gehoord en toen vond ik het een goede speaker. hij heet nu een paar infinity's (ouwe) met rendement van 89 db en de translators 91 db dacht ik. hij heeft een buizenversterker gekocht en dit leek me een welkome aanvulling. needless to say ik heb er niet veel voor betaald maar ze zijn nog goed werd me verteld. daar even de conusranden checken en zijn ze goed dan gaan ze mee. die vriend van mij is geen audiofiel ofzo maar een muziek gek die altijd al buizen wilde hebben. hij denkt dat het warmer klinkt. audio innovations 300 (mk2?) kent iemand deze speaker goed. is het een leuke keus? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 20 september 2007 Report Share Posted 20 september 2007 heb een paartje translators heliodoor gekocht [...]kent iemand deze speaker goed. is het een leuke keus? 'k heb er al jaren een paartje van, gekoppelt aan een MF A-100x en een korte periode aan een Graaf GM20. Prima luidspreker met een vriendelijk impedantie verloop. Gesloten kast met een Qt tussen de 0.5-0.7, mede daardoor redelijk makkelijk te plaatsen, maar vindt een beetje ruimte om zich heen wel fijn. Heeft een licht laid back karakter met een mooi laag. Het hoog mag van mij iets sprankelender. Is bij voldoende ruimte van de zijwanden in staat een brede stage neer te zetten. Komt m.i. het best tot z'n recht bij een relatief kleine luisterafstand. Het zwakstye punt van deze speaker is m.i. de kast, de vorm ervan (een vierkante zuil) en de construktie. Het verzwaren van de panelen helpt al een heleboel. Ik ken er een die voor een groot deel betegeld is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 20 september 2007 Author Report Share Posted 20 september 2007 dan laat mijn geheugen me niet in de steek. de luisterruimte is niet al te groot maar erg vrouwonvriendelijk dus de speakers kunnen staan waar ze moeten staan. thnx Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts