arie Posted 28 april 2001 Report Share Posted 28 april 2001 Hallo beste medeforumleden, Sinds vandaag ben ik in het trotse bezit van een heuse Sphinx project 4mIII en Sphinx project 18. Het staat nu lekker in te spelen. Over een aantal weken wil deze set "fijn" gaan stemmen met interlinks zowel tissen CD speler (teac 25) en de voor en eindversterker. Natuurlijk zal ik er een antal thuis uitproberen. Maar om een eerste selectie te maken wie heeft goede tips ?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roger Posted 28 april 2001 Report Share Posted 28 april 2001 Ik denk dat de rest van je combinatie, en natuurlijk je luidsprekers belangrijk zijn om te kunnen bepalen welke luidsprekerskabels interessant zouden kunnen zijn om eens te vergelijken. Wel kan ik je verzekeren dat de merken zoals MIT, Transparent, Cardas en siltech topkabels leveren. allen zeer goede kabels met een eigen klankkleur.Toch leuk om te weten met welke luidsprekers je draait.... groeten,roger. Link to comment Share on other sites More sharing options...
arie Posted 28 april 2001 Author Report Share Posted 28 april 2001 beste Roger Bedankt voor je reactie, als luidsprekers heb ik de dynaudio 3.0 met een gemodificeerd filter. De speakers zijn ongeveer 2 jaar oud, nu draai ik met zilver (2,5mm) voor het hoog en ofc koper (5,0 mm) voor het laag. Beide bij speakerland vandaan. Dit was op mijn vorige versterker accuphase 301 een zeer goede prijs/kwaliteit verhouding gezien de versterker. De sphinxen moeten echter meer kunne. Dus heb jij nog tips of andere forumleden ik hoor ze graag. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 30 april 2001 Report Share Posted 30 april 2001 Beste Arie, Gefeliciteerd met je Sphinx set! Zelf bezit ik de combinatie Project 2 MK2 met Project 18. Tussen mijn Project 32 cd-speler en de voorversterker heb ik een Madrigal CZ Gel-1 (gebalanceerd) zitten. Vergelijk tussen de Madrigal CZ Gel en een gebalanceerde Siltech (SQ88B G3) gaf een enorme winst t.a.v. de Madrigal. Korte impressie: heel strak en ongekleurd laag en meer rust en detaillering in het middengebied. Hier kwam de Siltech gewoon wat "rommeliger" over. Uiteraard heb ik de Madrigal ook beluisterd tussen voor en eindversterker en kwam daarbij tot dezelfde resultaten. Overigens is ook de Siltech een zeer goede kabel! Bij de overige componenten in mijn set Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roger Posted 30 april 2001 Report Share Posted 30 april 2001 Twee verschillende kabels zou ik nooit doen, dit gaat vind ik ten koste van de homogeniteit, elke kabel heeft tenslotte een eigen karakter. beter is twee dezelfde kabels gebruiken op het hoog-midden en op het laag. Ik denk dat mit erg goed gaat omdat het een nogal "mild" karakter, en daarbij hele goede eigenschappen heeft, wat goed samen zal gaan met de dynaudio 3.0. Siltech met sphinx, de ultieme combinatie zou je in eerste instantie zeggen, ik denk zelf dat het teveel van het goede word, Siltech klinkt in mijn oren ontzettend direct en helder. Mocht je de mogelijkheid hebben om Cardas te beluisteren moet je dit zeker doen. Naar mijn mening Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts