boy2 Posted 23 december 2001 Report Share Posted 23 december 2001 Hallo allemaal. Sinds een tijdje heb ik bij mijn thuisbioscoop de Rel Q100E subwoofer. En die bevalt me goed. Zo goed zelfs dat ik, zeer tegen mijn verwachting in, nieuwsgierig ben geworden wat die sub mijn muziekweergave zou kunnen bijdragen. Muziek luister ik tot nu toe alleen met mijn Quadral Aurum 9 speakers. Dan nu mijn vraag. De sub heeft twee ingangen; eentje voor de DVD, die is dus in gebruik nu, en eentje voor de reguliere stereo, die is nu niet in gebruik. De DVD ingang wordt aangestuurd vanuit de dolby/dts processor, op signaalniveau dus (millivolts), met een handig bijgeleverd kabeltje. Snap ik. Wanneer ik echter ook de audio wil aansluiten moet ik een speciaal snoertje gaan kopen. Dat zet ik aan de ene kant op de speaker out van mijn versterker (!), aan de andere kant gaat het de sub in via een of ander gek plugje. Vraag 1: Waarom wil dat gekke ding nou versterkt signaal hebben? Hij is toch actief? Wat moet-ie met al die Volts? Ik heb nog wel een signaalniveau out ergens hoor, tape 2 of zo. Vraag 2: Als ik dat vage snoertje aan mijn speakers out koppel, dan moet ik het bij de bestaande kabels van mijn Quadrals stoppen (als dat maar past). Omdat ik bi-wire zijn speakers A en B in gebruik. Zal ik nu niet, door op Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Mies Posted 24 december 2001 Report Share Posted 24 december 2001 Geplaatst door boy2:Hallo allemaal. Sinds een tijdje heb ik bij mijn thuisbioscoop de Rel Q100E subwoofer. En die bevalt me goed. Zo goed zelfs dat ik, zeer tegen mijn verwachting in, nieuwsgierig ben geworden wat die sub mijn muziekweergave zou kunnen bijdragen. Muziek luister ik tot nu toe alleen met mijn Quadral Aurum 9 speakers. Dan nu mijn vraag. De sub heeft twee ingangen; eentje voor de DVD, die is dus in gebruik nu, en eentje voor de reguliere stereo, die is nu niet in gebruik. De DVD ingang wordt aangestuurd vanuit de dolby/dts processor, op signaalniveau dus (millivolts), met een handig bijgeleverd kabeltje. Snap ik. Wanneer ik echter ook de audio wil aansluiten moet ik een speciaal snoertje gaan kopen. Dat zet ik aan de ene kant op de speaker out van mijn versterker (!), aan de andere kant gaat het de sub in via een of ander gek plugje. Vraag 1: Waarom wil dat gekke ding nou versterkt signaal hebben? Hij is toch actief? Wat moet-ie met al die Volts? Ik heb nog wel een signaalniveau out ergens hoor, tape 2 of zo. Vraag 2: Als ik dat vage snoertje aan mijn speakers out koppel, dan moet ik het bij de bestaande kabels van mijn Quadrals stoppen (als dat maar past). Omdat ik bi-wire zijn speakers A en B in gebruik. Zal ik nu niet, door op Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 24 december 2001 Report Share Posted 24 december 2001 Ok Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts