frans71 Posted 23 september 2007 Report Share Posted 23 september 2007 wie heeft hier ervaring mee? ik heb een langwerpige kamer van 7,50 bij 3,30. op dit moment staan de luidsprekers langs de lange muur. nu heb ik de geprobeerd de luidsprekers langs de kort muur te zetten met daartussen een bankstel nu bleek dat het laag bijna verdwenen was. zonder de bank was het wel goed, en was het laag precies goed. ik wil toch de bank ertussen hebben aangezien ik niet veel ruimte heb. hoe kan ik de luidsprekers opstellen zodat het laag toch beter door komt? heeft iemand hier ervaring mee. ps luidsprekers zijn 2 weg met baspoort aan achterzijde. ben benieuwd. groeten Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 23 september 2007 Report Share Posted 23 september 2007 kun je niet een heel simpel tekeningetje maken van hoe het was en hoe het nu is (zo'n kladje in paint bijv.) Dat is misschien handig om er een voorstelling van te kunnen maken. Zat je bij opstelling langs de lange muur dan niet vrij dicht op de luidsprekers? Als je schrijft dat het laag bijna verdwenen is dan heb ik in eerste instantie het idee dat het d Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 23 september 2007 Report Share Posted 23 september 2007 Hier kun je ook eens mee spelen http://www.hunecke.de/en/calculators/loudspeakers.html Voer de afmetingen van je kamer in en kies de speakers die het meest op de jouwe lijken. Als je de speakers in de breedte zet, wordt de lengte van de kamer dus 3.3 meter en de breedte 7.5. Wel even stereo kiezen natuurlijjk. Vervolgens spelen met de opstelling door speakers en luisterpositie te verplaatsen. Kijk ook eens naar de pagina met roommodes. Dan weet je waar de dooie plekken (knopen) in de ruimte zitten bij bepaalde frequenties Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 23 september 2007 Report Share Posted 23 september 2007 ik zou gaan expirimenteren met hoogte van je speakers. geen idee wat je hebt maar wellicht een stuk steen eronder of een stand die heb je ook van 20 cm bijv. ik heb de speakers ook richting de lengte van de kamer dus voor de korte muur. de poort zit bij echter aan de voorkant wat het voor mij iets makkelijker maakt. met in en uit draaien kan sosm veel bereikt worden maar ook met kantelen. licht naar achteren bijv Link to comment Share on other sites More sharing options...
frans71 Posted 23 september 2007 Author Report Share Posted 23 september 2007 kun je niet een heel simpel tekeningetje maken van hoe het was en hoe het nu is (zo'n kladje in paint bijv.)Dat is misschien handig om er een voorstelling van te kunnen maken. Zat je bij opstelling langs de lange muur dan niet vrij dicht op de luidsprekers? Als je schrijft dat het laag bijna verdwenen is dan heb ik in eerste instantie het idee dat het d Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 23 september 2007 Report Share Posted 23 september 2007 zoiets? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sietse Posted 23 september 2007 Report Share Posted 23 september 2007 Fotootje van de huidige situatie.? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sietse Posted 23 september 2007 Report Share Posted 23 september 2007 Zoiets? Mijn kamer is ongeveer gelijk aan die van jou. Mijn luisterplekje is dus die gele stoel. Ca 3mtr van de boxen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 23 september 2007 Report Share Posted 23 september 2007 ah dat lijkt mijn kamer wel. jullie zijn dus ook getrouwd danwel samenwonend Link to comment Share on other sites More sharing options...
frans71 Posted 23 september 2007 Author Report Share Posted 23 september 2007 zoiets? ja precies, sorry voor de late reactie. pc crashte even Zoiets? Mijn kamer is ongeveer gelijk aan die van jou. Mijn luisterplekje is dus die gele stoel. Ca 3mtr van de boxen. ja zo is het bij mij ook. alleen zit ik iets dichter bij. (afstand tussen de speakers en luisterpositie is even lang) Zoiets? Mijn kamer is ongeveer gelijk aan die van jou. Mijn luisterplekje is dus die gele stoel. Ca 3mtr van de boxen. ja prcies zo. alleen ik zit wat dichterbij Zoiets? Mijn kamer is ongeveer gelijk aan die van jou. Mijn luisterplekje is dus die gele stoel. Ca 3mtr van de boxen. ja precies. alleen zit ik wat dichterbij Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sietse Posted 24 september 2007 Report Share Posted 24 september 2007 Ik denk, dat je toch zult moeten experimenteren met de positie van de boxen. Meer of minder in de hoek en dichter naar de wand, of juist niet. Blijft altijd lastig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 24 september 2007 Report Share Posted 24 september 2007 Ik denk, dat je toch zult moeten experimenteren met de positie van de boxen. Meer of minder in de hoek en dichter naar de wand, of juist niet. Blijft altijd lastig. Mee eens. Maar maak niet te grote stappen, 5 cm is soms al een behoorlijk verschil....!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
frans71 Posted 24 september 2007 Author Report Share Posted 24 september 2007 Ik denk, dat je toch zult moeten experimenteren met de positie van de boxen. Meer of minder in de hoek en dichter naar de wand, of juist niet. Blijft altijd lastig. maar dus wel de bank ertussen laten staan? gr f Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 24 september 2007 Report Share Posted 24 september 2007 Je schrijft dat je meer laag hebt zonder de bank. Ik zou eerder zeggen andersom. Het laag koppelt dan n.l. beter. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sietse Posted 24 september 2007 Report Share Posted 24 september 2007 Tja, hoe breed is die bank? Kijk, op de foto zie je boxen die de woofs aan de zijkant hebben. Mijn vorige boxen hadden alles in het front. De bank die je ziet heeft daar wel es tussen gestaan en dat leverde geen probleem op. Mijn kamer is maar 30cm breder dan die van jou. Mijn bank is geloof ik 2,5 mtr breed. Zou het ook zo kunnen zijn dat in jou vorige opstelling je misschien wat te veel bas had en dat toevallig wel prettig vond? Met de Br poort aan de achterkant en dicht tegen een muur is ook niet direct zo ideaal. Maar de boxen de hoek in schuiven zou toch eigenlijk meer bas moeten opleveren in jou geval. Link to comment Share on other sites More sharing options...
frans71 Posted 24 september 2007 Author Report Share Posted 24 september 2007 Je schrijft dat je meer laag hebt zonder de bank. Ik zou eerder zeggen andersom. Het laag koppelt dan n.l. beter. moeilijk om het te verklaren, wellicht niet goed geluisterd. maar ik heb het naar mijn mening goed kunnen compenseren door de bank 5cm !! naar voren te zetten (van de muur af dus) ben nu weer tevreden........voorlopig hahaha bedankt voor de info Tja, hoe breed is die bank?Kijk, op de foto zie je boxen die de woofs aan de zijkant hebben. Mijn vorige boxen hadden alles in het front. De bank die je ziet heeft daar wel es tussen gestaan en dat leverde geen probleem op. Mijn kamer is maar 30cm breder dan die van jou. Mijn bank is geloof ik 2,5 mtr breed. Zou het ook zo kunnen zijn dat in jou vorige opstelling je misschien wat te veel bas had en dat toevallig wel prettig vond? Met de Br poort aan de achterkant en dicht tegen een muur is ook niet direct zo ideaal. Maar de boxen de hoek in schuiven zou toch eigenlijk meer bas moeten opleveren in jou geval. mijn bank is 1,90, maar ik heb vandaag nog eens flink geschoven in de opstelling. uiteindelijk ben ik gekomen tot het van de muur af zetten van de bank. 5 cm !!! heb er geen verklaring voor, maar nu klinkt het weer goed. luidsprekers staan nu 50cm van zijmuur, en 30 cm van achtermuur. bedankt voor de tips gr f Tja, hoe breed is die bank?Kijk, op de foto zie je boxen die de woofs aan de zijkant hebben. Mijn vorige boxen hadden alles in het front. De bank die je ziet heeft daar wel es tussen gestaan en dat leverde geen probleem op. Mijn kamer is maar 30cm breder dan die van jou. Mijn bank is geloof ik 2,5 mtr breed. Zou het ook zo kunnen zijn dat in jou vorige opstelling je misschien wat te veel bas had en dat toevallig wel prettig vond? Met de Br poort aan de achterkant en dicht tegen een muur is ook niet direct zo ideaal. Maar de boxen de hoek in schuiven zou toch eigenlijk meer bas moeten opleveren in jou geval. het is al opgelost. heb net ook al een quote verstuurd maar hij is nie doorgekomen denk ik. heb de bank 5 cm van de muur af geplaats. nu klinkt het weer prima. bedankt voor de tips gr f Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sietse Posted 24 september 2007 Report Share Posted 24 september 2007 Gefeliciteerd en graag gedaan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts