robx Posted 29 september 2007 Report Share Posted 29 september 2007 als je gelezen had Henrie, dan wist je waarom ik dat ding heb staan. omdat ik in een hooglopend conflict zat met een winkel en of een deal kon sluiten (andere speler afnemen maar dan wel eentje die in het assortiment zit natuurlijk) of naar de rechter over de SACD1000. wat jij verder gelooft is jouw zorg. ik kan alleen vermoeden dat je geloof je waarneming in de weg staat. wat ik weet en hoor is mijn zorg. ieder zijn portie. wat betreft de vergelijking van wat in de speler zit: ook de SA7 kent zo te zien ook de kwaal dat het geluid dood-versterkt wordt. teveel trapjes en onderdelen waar het doorheen moet. het ene trapje van Bas de Vries doet het veel beter. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 29 september 2007 Report Share Posted 29 september 2007 als je gelezen had Henrie, dan wist je waarom ik dat ding heb staan. omdat ik in een hooglopend conflict zat met een winkel en of een deal kon sluiten (andere speler afnemen maar dan wel eentje die in het assortiment zit natuurlijk) of naar de rechter over de SACD1000. Dat wist ik niet (meer), maar er begint nu wel een lichtje te branden... wat jij verder gelooft is jouw zorg. ik kan alleen vermoeden dat je geloof je waarneming in de weg staat. Ja, dat kan ik net zo goed van jou zeggen... Jij gelooft(!) dat het beter klinkt na modificatie, of dat de ene speler beter klinkt dan de andere. Dat staat een objectieve waarneming net zo goed in de weg... Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 29 september 2007 Report Share Posted 29 september 2007 ongetwijfeld. maar ik heb het geringe voordeel dat ik 'm voor en na modificatie gehoord heb voor modificatie: ik kon er geen half uur naar luisteren. snel weer tuner of platenspeler aan. na modificatie: pure verslaving. blijven hangen tot de late uurtjes. zegt mij genoeg. geloof ik natuurlijk groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 29 september 2007 Report Share Posted 29 september 2007 ongetwijfeld. maar ik heb het geringe voordeel dat ik 'm voor en na modificatie gehoord heb voor modificatie: ik kon er geen half uur naar luisteren. snel weer tuner of platenspeler aan. na modificatie: pure verslaving. blijven hangen tot de late uurtjes. zegt mij genoeg. geloof ik natuurlijk groet Ik heb 'm inderdaad voor noch na modificatie gehoord. Dus je kan gelijk hebben dat het een wereld van verschil is. Maar dan is op z'n minst 1 van de 2 versies verdacht, lijkt me... Anywho, on topic maar weer: Robbert, je komt er hier waarschijnlijk niet uit. Je krijgt zo veel verschillende adviezen. Uiteindelijk moet je toch zelf de keuze maken. Zoveel mensen zoveel smaken/meningen... Maar misschien geven al die meningen je wel wat inzicht... Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 29 september 2007 Report Share Posted 29 september 2007 Henrie, ik heb de SACD gehoord v Link to comment Share on other sites More sharing options...
frans71 Posted 29 september 2007 Report Share Posted 29 september 2007 waarom neem je geen hybride of buizen cd speler? heb zelf ook ietwat helder/hoog speakers, en deze heb ik beluisterd op een vincent cd s6 en deze klonk bijzonder warm. gr frans grappenmaker http://www.unisonresearch.com/unico/prodotto.aspx?idp=8 tja had hem al verzonden toen ik er aan dacht. was me even ontschoten. maar wellicht is die vincent toch wat kleurijker/warmer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 29 september 2007 Report Share Posted 29 september 2007 [quote name='Ren Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 30 september 2007 Report Share Posted 30 september 2007 Grinnik... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erikatn Posted 30 september 2007 Report Share Posted 30 september 2007 Zit er iemand in Twente (Overijssel) die me hierbij behulpzaam kan zijn? Misschien beoordeel ik het wel allemaal verkeerd. Misschien valt er ook wel iets te modificeren? Wie kan me behulpzaam zijn? Sodejuu noemde op m'n zelfde vraag een tijdje terug de volgende: Sound Evolution in Hilversum Artspeak in Ommeren De Groef in Groningen Audiomagic (Peter van Willenswaard) in Rotterdam JK Acoustics in 't Harde In addition: Rob noemt een naar z'n smaak minder spelere speler die muzikaal geworden is. Ik heb zelf gekozen voor een speler die me standaard genoeg beviel (dat was randvoorwaarde) om 'm vervolgens te perfectioneren. Een Sound Evolution weet dus met beide raad, maar wellicht raadzaam te bedenken en informeren voor je zelf een speler voor evt. modificatie kiest. Henrie, maak Ome Henk's even wakker. Die is hier nog nodig dit weekend. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 30 september 2007 Report Share Posted 30 september 2007 Grinnik... Wat is er jongens? Valt m'n mening weer niet goed in audiofielenland? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 30 september 2007 Report Share Posted 30 september 2007 Grinnik... Wat is er jongens? Valt m'n mening weer niet goed in audiofielenland? Mening?? Nablaten kan iedereen, ga zelf eens luisteren naar diverse cd-spelers en vorm dan eens een eigen mening. Dit is mijn eigen mening, Ruud, of je dat nou leuk vindt of niet. Ik blaat niemand na, ik heb zelf meerdere cd-spelers gehad en dus zelf gehoord dat het lood om oud ijzer is... En als het in de 'goedkopere' klasse al lood om oud ijzer is, dan geldt dat al helemaal voor de duurdere modellen. Of juist niet, maar dan heeft men er expres een 'eigen geluid' aan gegeven... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erikatn Posted 30 september 2007 Report Share Posted 30 september 2007 Henri klinkt immidels hetzelfde als Dekkers. Werkt prima. Niks meer aan doen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
soundlover Posted 30 september 2007 Report Share Posted 30 september 2007 Grinnik... Wat is er jongens? Valt m'n mening weer niet goed in audiofielenland? Mening?? Nablaten kan iedereen, ga zelf eens luisteren naar diverse cd-spelers en vorm dan eens een eigen mening. Dit is mijn eigen mening, Ruud, of je dat nou leuk vindt of niet. Ik blaat niemand na, ik heb zelf meerdere cd-spelers gehad en dus zelf gehoord dat het lood om oud ijzer is... En als het in de 'goedkopere' klasse al lood om oud ijzer is, dan geldt dat al helemaal voor de duurdere modellen. Of juist niet, maar dan heeft men er expres een 'eigen geluid' aan gegeven... goh he, wat een onzin weer,speel jij je cd-spelers af via een wekkerradio ofzo??vind het wel grote onzin hoor wat je hier verkondigd,draai maar eens een week met een dure cd-speler en ga dan maar eens terug naar z'n goedkope allesvreter,je zou nog raar opkijken,een stap terug is vaak veel groter dan een stap opwaarts.Maar wees blij dat je het verschil niet hoort,kun je je geld in de zak houden en besteden aan een audiospray voor de oortjes.En als er een eigen geluid aan zou zijn gegeven heb ik daar geen problemen mee zolang het perfect klinkt,en daar ontbreekt het aan de goedkope shit nogal eens aan,maarja dat hoor jij toch niet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 30 september 2007 Report Share Posted 30 september 2007 Grinnik... Wat is er jongens? Valt m'n mening weer niet goed in audiofielenland? Ik respecteer een ieder zijn mening Henrie, maar ik wordt een beetje moe van het herhalen van die(zelfde) mening bij (nagenoeg) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 30 september 2007 Report Share Posted 30 september 2007 Wat is er jongens? Valt m'n mening weer niet goed in audiofielenland? Nu begin ik in herhalingen te vervallen ach ... kort samengevat, het maakt voor mij wel degelijk verschil, of het geluid na de DA-converter 2 of 3 opamps en een hand vol onderdelen tegenkomt of zoals in mijn geval in de ene speler slechts Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 30 september 2007 Report Share Posted 30 september 2007 Dit is mijn eigen mening, Ruud, of je dat nou leuk vindt of niet. Ik blaat niemand na, ik heb zelf meerdere cd-spelers gehad en dus zelf gehoord dat het lood om oud ijzer is... En als het in de 'goedkopere' klasse al lood om oud ijzer is, dan geldt dat al helemaal voor de duurdere modellen. Of juist niet, maar dan heeft men er expres een 'eigen geluid' aan gegeven... goh he, wat een onzin weer,speel jij je cd-spelers af via een wekkerradio ofzo?? Mijn set staat in m'n profiel omschreven. Trek zelf de conclusie maar... vind het wel grote onzin hoor wat je hier verkondigd,draai maar eens een week met een dure cd-speler en ga dan maar eens terug naar z'n goedkope allesvreter,je zou nog raar opkijken,een stap terug is vaak veel groter dan een stap opwaarts.Maar wees blij dat je het verschil niet hoort,kun je je geld in de zak houden en besteden aan een audiospray voor de oortjes. En als er een eigen geluid aan zou zijn gegeven heb ik daar geen problemen mee zolang het perfect klinkt,en daar ontbreekt het aan de goedkope shit nogal eens aan,maarja dat hoor jij toch niet Ik dacht al, waar blijft dat 'argument'. Als je iets niet hoort, dan zul je wel doof zijn... Maar zou het niet ook andersom kunnen zijn? Dat jij dingen hoort die er niet zijn? Ik moet daarbij altijd denken aan een zinnetje in een nummer van Radiohead (vanmorgen nog gehoord): "just 'cause you feel it, doesn't mean it's there." Vervang daarin 'feel' door 'hear' en het is toepasbaar op audiofielen... Laten we niet weer vervallen in deze flauwe welles nietes discussie. Henrie heeft zonder meer gelijk als hij stelt dat de verschillen klein zijn (is meermalen bewezen in een blinde luistertests, hoe moeilijk dat is). Iedereen moet maar voor zich zelf maar uitmaken hoeveel hij over heeft voor die verschillen. Zelf zou ik, als ik het geld genoeg had, , met veel plezier een BAT cd speler kopen van dik $6000. Maar feit blijft dat de veschillen met een van een paar honder euro subtiel zijn.Interessanter is of de Unico het hoog te veel benadrukt, of dat er een ander probleem speelt (harde akoestiek bv). Eindelijk iemand die kan relativeren... Van mij mag ook iedereen zo veel geld uitgeven aan een cd-speler als ie maar wil. Ik hou je niet tegen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 30 september 2007 Report Share Posted 30 september 2007 @ henrie,Conclusie : welke set in je profiel ? Ik heb ook direct gekeken in Henrie's profiel, maar daar is niets te vinden. Bij mij ook niet, hoewel ik wel degelijk een "Setbeschrijving" in mijn profiel heb ingevoerd..... Waar is die dan te zien?????? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erikatn Posted 30 september 2007 Report Share Posted 30 september 2007 is meermalen bewezen in een blinde luistertests, hoe moeilijk dat is Muziek, en de wijze van weergave is een persoonlijke beleving, geen test tegenover brutale criticasters. Als dat niet duidelijk is zit je in de verkeerde hobby. Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 30 september 2007 Report Share Posted 30 september 2007 Daarvoor hebben we nu tegenwoordig je blogpagina enz voor.De setbeschrijving is verdwenen toen de blogs er kwamen. Ok Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 30 september 2007 Report Share Posted 30 september 2007 moe , moe en nog eens moe word ik van deze discussie. ik stel voor dat wanneer iemand iets vind dat we dat respecteren en verder gaan. noem mij 1 topic waar een audiofiel een techneut na veel discussie gelijk geeft en andersom. mijn advies zodra je merkt dat het in een topic over klankverschillen gaat en je kunt je daar niet in vinden blijf er dan weg. zo ook andersom. veel leuke topics worden de nek omgedraaid door dit soort gezever. je durft bijna niet meer te zeggen wat je hoort omdat je bang bent afgeknald te worden. persoonlijk zit ik in het midden van de 2 werelden maar schuif langzaam richting de tech kant al zal ik altijd de oren het werk laten doen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 30 september 2007 Report Share Posted 30 september 2007 [quote name='Ren Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 30 september 2007 Report Share Posted 30 september 2007 En, Robbert, welke cd-speler wordt het en op basis van welke gronden is die keuze gevallen? Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robbert Posted 1 oktober 2007 Author Report Share Posted 1 oktober 2007 Tot mijn spijt hier niet wijzer geworden. Ook beetje onvriendelijk hier. Maar ik heb iemand in mijn woonomgeving gevonden die met mij naar mijn huidige set wil luisteren. Benieuwd hoe hij het hoort. Link to comment Share on other sites More sharing options...
soundlover Posted 1 oktober 2007 Report Share Posted 1 oktober 2007 [quote name='Ren Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erikatn Posted 1 oktober 2007 Report Share Posted 1 oktober 2007 is meermalen bewezen in een blinde luistertests, hoe moeilijk dat is Muziek, en de wijze van weergave is een persoonlijke beleving, geen test tegenover brutale criticasters. Als dat niet duidelijk is zit je in de verkeerde hobby. Klopt, en in die beleving spelen een heleboel rationele en niet rationele factoren een rol. Gelukkig mag iedereen zelf bepalen wat hij/zij als hobby beschouwd. Zonder zielloze indoctrinatie na te pappegegaaien. Helemaal mee eens. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts