dekkersj Posted 1 oktober 2007 Report Share Posted 1 oktober 2007 Tot mijn spijt hier niet wijzer geworden. Ook beetje onvriendelijk hier. Maar ik heb iemand in mijn woonomgeving gevonden die met mij naar mijn huidige set wil luisteren. Benieuwd hoe hij het hoort. Dat kan ik mij goed voorstellen. Kijk maar naar de reactie van soundlover hierboven. Ronduit onbeschaamd en totaal los van de realiteit. Verschillen in cd-spelers zijn bijzonder miniem en alleen al de suggestie dat Henrie's set niet goed genoeg zou zijn is ronduit stuitend. Ik kan me voorstellen dat je daar geen zin in hebt. Ik kan je alleen maar aanraden om een cd-speler te kiezen waar je een goed gevoel bij hebt. Eentje die lang mee zal gaan en van een betrouwbaar merk. Qua klank ben ik er inmiddels van overtuigd dat het niet tot niet veel uitmaakt. Maar dat is mijn overtuiging. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robbert Posted 1 oktober 2007 Author Report Share Posted 1 oktober 2007 Inderdaad goed mogelijk dat het met ijn ruimte te maken heeft. Anders zit ik te denken aan Marantz. Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 1 oktober 2007 Report Share Posted 1 oktober 2007 @Robert Ondanks de niet zo leuke posts van de laatste paar blz, vind ik de eerste posts om over na te denken heb zelf geen Unico gehad, maar heb deze wel gehoord op verschillende locaties. Dat hard schelle heb ik nergens gehoord. Denk toch maar eens aan je kamer en evt bekabeling. Zelf is mijn akoestiek heel slecht en presteert een bepaalde LS kabel bij mij echt irritant terwijl ergens anders totaal geen probleem. Maar als je je zinnen zet op Marantz, is dat je goede eigen keuze ... kWil eig zeggen dat de mensen uit de 1e posts niet ervaren wat jij ervaart met de Unico's en het mss zonde is geld uit te geven aan iets nieuws als daar in 1e instantie het probleem niet ligt. Sorry guys ben het weer raar en slecht aan tverwoorden Gr Stef Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 1 oktober 2007 Report Share Posted 1 oktober 2007 We hebben ooit een cd-speler test gedaan (zie: daar dus) en 1 van de testobjecten was een Unison Unico. Het andere testobject was een JK Akoustics. Het resultaat was dat er geen verschil is gehoord. Als je hem te helder vindt, lijkt me dat er iets mis is met die speler. Daar ben ik dan heel voorzichtig in, want ik kan natuurlijk niet op afstand bepalen wat er aan schort. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 1 oktober 2007 Report Share Posted 1 oktober 2007 helaas merk ik blijkbaar veel van minieme verschillen groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 1 oktober 2007 Report Share Posted 1 oktober 2007 helaas merk ik blijkbaar veel van minieme verschillen groet Zeer waarschijnlijk hebben die minimale verschillen geen oorzakelijk verband met jouw luister-bemerkingen. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 1 oktober 2007 Report Share Posted 1 oktober 2007 dat is een hele geruststelling. voortaan zal ik mezelf aanpraten dat ik me maar verbeeld dat iets niet fijn is om naar te luisteren. ik snap nu hoe het werkt. dank. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 1 oktober 2007 Report Share Posted 1 oktober 2007 dat is een hele geruststelling. voortaan zal ik mezelf aanpraten dat ik me maar verbeeld dat iets niet fijn is om naar te luisteren. ik snap nu hoe het werkt. dank. groet Graag gedaan. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kwabbernoot Posted 1 oktober 2007 Report Share Posted 1 oktober 2007 dat is een hele geruststelling. voortaan zal ik mezelf aanpraten dat ik me maar verbeeld dat iets niet fijn is om naar te luisteren. ik snap nu hoe het werkt. dank. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
soundlover Posted 1 oktober 2007 Report Share Posted 1 oktober 2007 dat is een hele geruststelling. voortaan zal ik mezelf aanpraten dat ik me maar verbeeld dat iets niet fijn is om naar te luisteren. ik snap nu hoe het werkt. dank. groet ja zeer lachwekkend,word er ook nog gezegd 'graag gedaan" Link to comment Share on other sites More sharing options...
The_Ark Posted 1 oktober 2007 Report Share Posted 1 oktober 2007 Robbert, Je vertelt niet of het met een andere bron (LP, tuner) wel goed klinkt. Zo nee, kan het de akoestiek zijn, of de speakers? m.a.w. Hoe weet je dat het de cd-speler is? In dat geval verdenk ik de interlink. Niet dat die slecht hoeft te zijn. De cd-speler heeft een uitgangstrap die m.i. zodanig ontworpen is, dat je "last" krijgt van interlink-kwaliteit. Dat geldt nl. voor 90+% van de cd-spelers, de uitgangsweerstand is te hoog. Zou rond de nul (0) Ohm moeten zijn, is meestal een paar honderd Ohm of veel hoger. (En de ingangstrap v.d. versterker is idealiter iets van 50kOhm, helaas is dit vaak in de praktijk een factor 5 lager. Kijk je specs eens na. Nou ja, als ze de waarden al gemeten hebben.) Ik kom tot deze conclusie na het lezen van tientallen tests en specs. Conclusie: cd-speler laten modificeren, of een dure interlink op het gehoor uitzoeken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 1 oktober 2007 Report Share Posted 1 oktober 2007 dat is een hele geruststelling. voortaan zal ik mezelf aanpraten dat ik me maar verbeeld dat iets niet fijn is om naar te luisteren. ik snap nu hoe het werkt. dank. groet ja zeer lachwekkend,word er ook nog gezegd 'graag gedaan" Zo ben ik dan ook wel weer. Nooit te beroerd om alles nog een keer uit te leggen. En dan nog een keer, want dat is meestal het geval. Het werkt kennelijk op je lachspieren en lachen is gezond. Laten we het daar maar op houden. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
soundlover Posted 1 oktober 2007 Report Share Posted 1 oktober 2007 Verschillen in cd-spelers zijn bijzonder miniem en alleen al de suggestie dat Henrie's set niet goed genoeg zou zijn is ronduit stuitend. we hebben het hier gewoon over electronica hoor,snap niet wat er zo stuitend aan is,of word de ego zo diep geraakt als we het over stereoset's hebben.Lijkt wel of je gelijk giga op je ziel word getrapt,beetje overdreven niet??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 1 oktober 2007 Report Share Posted 1 oktober 2007 Verschillen in cd-spelers zijn bijzonder miniem en alleen al de suggestie dat Henrie's set niet goed genoeg zou zijn is ronduit stuitend. we hebben het hier gewoon over electronica hoor,snap niet wat er zo stuitend aan is,of word de ego zo diep geraakt als we het over stereoset's hebben.Lijkt wel of je gelijk giga op je ziel word getrapt,beetje overdreven niet??? Nee, niet overdreven. In jouw ogen verklaarde het alles en dat is juist overdreven. Inderdaad: het is maar elektronica en dat is heden ten dage geen twistpunt meer (de performance is reeds beter dan wat de oren kunnen onderscheiden). Wen er maar alvast aan. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
soundlover Posted 1 oktober 2007 Report Share Posted 1 oktober 2007 In mijn ogen is de enige verklaring dat je op een high-end set wel veschillen hoort tussen cd-spelers,en op een doorsnee mediamarkt-set minder,of helemaal niet, hoef je geen technicus voor te zijn om dat te snappen,maar gewoon luisteren,waar alles om draait. En ik zou echt niet weten waar ik aan zou moeten wennen,maar als het volgens jou geen twistpunt is,waarom dan zo vaak op het forum??om anderen ervan te overtuigen dat toch alles 1 pot nat is?? Vind het alweer een dikke onzin,meer kan ik er niet van maken,wen daar maar aan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 1 oktober 2007 Report Share Posted 1 oktober 2007 In mijn ogen is de enige verklaring dat je op een high-end set wel veschillen hoort tussen cd-spelers,en op een doorsnee mediamarkt-set minder,of helemaal niet, hoef je geen technicus voor te zijn om dat te snappen,maar gewoon luisteren,waar alles om draait.En ik zou echt niet weten waar ik aan zou moeten wennen,maar als het volgens jou geen twistpunt is,waarom dan zo vaak op het forum??om anderen ervan te overtuigen dat toch alles 1 pot nat is?? Vind het alweer een dikke onzin,meer kan ik er niet van maken,wen daar maar aan. Ik ben daar al aan gewend geraakt. En het is maar goed dat er mensen zoals jij zijn: iemand moet toch dat dure spul kopen Ga zo door! Ik ben trots op je. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
soundlover Posted 1 oktober 2007 Report Share Posted 1 oktober 2007 dankjewel Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 1 oktober 2007 Report Share Posted 1 oktober 2007 jongens jongens Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robbert Posted 1 oktober 2007 Author Report Share Posted 1 oktober 2007 Er was eens iemand op bezoek bij mij die beweerde wat te weten van akoestiek. Hij vond dat ik een "natte" had. Speakers staan circa 80 centimer van de wand. Muur linkerkant een groot wollen kleed aangehangen (was duidelijk verbetring). Wel vloerbedekking, maar leren meubels. En geen zware gordijnen, maar in between (van die dunne). Eigenlijk een redelijk moderne inrichting. Natte is "natte ruimte" Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 1 oktober 2007 Report Share Posted 1 oktober 2007 vreemd sprookje leef je wel lang en gelukkig Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 1 oktober 2007 Report Share Posted 1 oktober 2007 samenvattend: zelf luisteren Robbert of verschillen minimaal zijn, en als niet wat jij fijn vindt. en daar hoef je echt geen 25 spelers voor te beluisteren. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 1 oktober 2007 Report Share Posted 1 oktober 2007 [quote name='Ren Link to comment Share on other sites More sharing options...
soundlover Posted 1 oktober 2007 Report Share Posted 1 oktober 2007 heeft helemaal niks met voorspelbaar te maken,het is gewoon een keiharde feit,niks meer en niks minder.En mij van voorspelbaar betichten is wel heel makkelijk na mijn posting's,ja kan er idd op zitten wachten dan,maar ik hou me wel bij de feiten,en in dit geval spreekt het al helemaal voor zich lijkt me. Link to comment Share on other sites More sharing options...
niels007 Posted 1 oktober 2007 Report Share Posted 1 oktober 2007 Rustig rustig! 't gaat maar om het draaien van plaatjes.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 1 oktober 2007 Report Share Posted 1 oktober 2007 helaas merk ik blijkbaar veel van minieme verschillen groet Mooi! Heb je 2 sets dezelfde interlinks? dan neem ik eventueel een dag vrij. dan gaan we relaxed naar een minimalitische (wat een woord ) cd-speler luisteren. Dan kun je Hear verslag doen Groet, Jack P.s. natuurlijk neem ik Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts