Jump to content

Nieuwe cd speler, maar welke?

Robbert
 Share

Recommended Posts

heeft helemaal niks met voorspelbaar te maken,het is gewoon een keiharde feit,niks meer en niks minder.En mij van voorspelbaar betichten is wel heel makkelijk na mijn posting's,ja kan er idd op zitten wachten dan,maar ik hou me wel bij de feiten,en in dit geval spreekt het al helemaal voor zich lijkt me.

Feiten... Uhuh... :lol:

ja ik kan er echt niks anders van maken,is zo klaar als een klontje,maar geniet nou maar lekker van je setje,ga ik ook doen,ff kijken of het verschil met mn vorige cd-speler nog steeds aanwezig is.

Ik geniet vooral van m'n muziek eigenlijk. Jij geniet kennelijk vooral van je setje. En van het 'feit' dat je huidige cd-speler 'beter' presteert dan je vorige...

ja ik kan er echt niks anders van maken,is zo klaar als een klontje,maar geniet nou maar lekker van je setje,ga ik ook doen,ff kijken of het verschil met mn vorige cd-speler nog steeds aanwezig is.

:lol: En als dat zo is, moet je alvast maar gaan sparen voor een nog duurdere. Het houdt immers nooit op!

PS Al eens aan een ebbenhouten "play"-knop gedacht? Schijnt een enorme verbetering te zijn.

Groet,

Jacco

Ik geniet vooral van m'n muziek eigenlijk. Jij geniet kennelijk vooral van je setje. En van het 'feit' dat je huidige cd-speler 'beter' presteert dan je vorige...

De strekking is geheel in lijn met mijn posting. Een set-liefhebber ipv een audio-liefhebber.

Groet,

Jacco

Erg vervelend... die soort inzendingen... :(

Welk soort? En kan als die van mij en/of die van Jacco bedoelt, kan je dan misschien aangeven wat er zo vervelend aan is? En nou niet zeggen dat we in herhaling vallen, want dat geldt voor iedereen hier. Gewoon omdat er al tijden niks nieuws onder de zon is. Niets dat van enig nut is, dan toch...

Jullie krijgen 't samen voor elkaar om elk topic kapot te krijgen...

Ik vind dat ontzettend vervelend.

:angry:

Vind jij het normaal dat iemand als soundlover een verklaring vindt in Henrie's set? Dat die niet high-end genoeg zou zijn om verschillen in cd-spelers te kunnen horen die niet eens gehoord kunnen worden? Dat vind ik ontzettend vervelend.

Groet,

Jacco

Guest tubejack
Ik zoek een nieuwe cd speler. Bezit nu nog een Unison unico cd speler, maar deze bevalt toch niet meer. Het valt me de laatste tijd steeds meer op dat het geluid voor mij gewoon te helder en te fris is.

Wat is dan een goed alternatief? Marantz, Denon?

Ik bezit ook nog de unico versterker. Misschien dat ik ook deze vervang. De versterker moet wel de KEF RDM 3 goed kunnen aansturen.

Ik draai vaak wat heftige muziek (rock), maar hou van een volle en warme weergave en dus absoluut niet van dat heldere of veel hoog.

Dag Robbert,

Omdat ik de speler niet ken heb ik de recensie gelezen http://www.hifi.nl/recensies.php?id=1823

Natuurlijk zegt dat niet alles, maar het ziet er niet verkeert uit. Ik weet niet of je pers

Kan Henrie dat dan niet zelf afhandelen... :confused:

Oh, dat zal den Henrie prima kunnen afhandelen. Daar ging het mij niet om. Het is kennelijk wel toegestaan om iemand de poten onder de stoelen vandaan te zagen door het set-argument aan te dragen. Niemand stelt zich de vraag of deze gedachte uberhaupt wel kan en of het wel waar is. Het wordt gewoon voetstoots aangenomen. Er komt gewoon geen inhoud meer binnen. En de topicstarter, Robbert, heeft dat ook al kenbaar gemaakt.

Groet,

Jacco

even heel simpel: wie toch nooit verschil hoort, kan net zo goed postzegels gaan verzamelen. waar ben je dan helemaal mee bezig op een audio-site en met je audio hobby. maakt toch allemaal niks uit. das een hele ervaring om te delen zeg. luister naar je muziek die toch overal hetzelfde op klinkt en ga naar een site die gaat over de muziek van je smaak.

groet

Guest tubejack
ja heb ik!

ben erg benieuwd Jack! geef maar aan wanneer je eraan toe bent.

groet

Even kijken, kan je door de week? ik kan denk ik .... volgende week ma, woe en vrijdag.

overdag (zwem in de vrije dagen), in het weekeind heb ik te veel verplichtingen.

s avonds vind ik niet handig i.v.m. reistijd en gezoek en nog belangrijker

weinig tijd om

even heel simpel: wie toch nooit verschil hoort, kan net zo goed postzegels gaan verzamelen. waar ben je dan helemaal mee bezig op een audio-site en met je audio hobby. maakt toch allemaal niks uit. das een hele ervaring om te delen zeg. luister naar je muziek die toch overal hetzelfde op klinkt en ga naar een site die gaat over de muziek van je smaak.

groet

In mijn audioleven bestaan er ook nog luidsprekers en draaitafels (okay: cassette- en tapedecks ook nog). Over het andere ben ik inderdaad uitgepoept, daar hebben vele ingenieurs voor mij al fantastisch werk voor afgeleverd. Zo goed dat ik dat echt niet nog over hoef te doen.

En verder lekker genieten van muziek, ja.

Groet,

Jacco

Guest tubejack

Zowel in de unico versterker als cd speler heb ik al Mullard zitten.

Dank je, door het geruzie Hear, had ik dat over het hoofd gezien, buizen zijn top,

speler denk ik ook niet verkeerd, in dat geval zou ik naar een audio-vriend, kennis,

buurman of een eerlijk audiozaak gaan met mijn cd-speler en daar A/B vergelijken.

Mogelijk is er net als vele hier al opperde niets, met je speler aan de hand, maar

vind je de combinatie niet mooi klinken en kom je wellicht tot de conclusie dat b.v andere

weergevers een betere investering zijn.

Succes,

P.s. en dan heb ik het maar niet over akoestiek..... betonnen huizen....

Jack

Jullie krijgen 't samen voor elkaar om elk topic kapot te krijgen...

Ik vind dat ontzettend vervelend.

:angry:

Tuurlijk, 'wij' maken het topic kapot door onze mening te geven, maar als een ander z'n mening geeft, waar jij je kennelijk meer in kan vinden, dan mag het wel. Er mag wel allerlei onzin verteld worden over mijn set, zonder dat die ooit door iemand hear gehoord is, maar als ik iets zeg over een apparaat zonder dat ik die gehoord heb, dan moet ik m'n smoel houden... Want ik moet eerst luisteren naar dat apparaat, anders kan je er niks over zeggen. Naar mijn set luisteren is echter niet nodig. Je kan zo aan de merken en typenummers zien dat het niet high end genoeg is om verschillen in cd-spelers te horen... Tuurlijk Hans...

groet

In mijn audioleven bestaan er ook nog luidsprekers en draaitafels (okay: cassette- en tapedecks ook nog). Over het andere ben ik inderdaad uitgepoept, daar hebben vele ingenieurs voor mij al fantastisch werk voor afgeleverd. Zo goed dat ik dat echt niet nog over hoef te doen.

Groet,

Jacco

Maar moeten jullie dat dan en elk CD speler en kabeltopic 20 keer herhalen...??

Dat vind ik nog steeds erg vervelend.

:confused:

De strekking is geheel in lijn met mijn posting. Een set-liefhebber ipv een audio-liefhebber.

Groet,

Jacco

Een set is er alleen maar om de muziek op een zo goed mogelijk manier over te brengen,tis maar een boodschapper,en ja in dat opzicht ben ik een set-liefhebber,om optimaal te kunnen genieten van muziek.Ik denk dat we daarom allemaal een set hebben,nietwaar? dus een beetje een dom argument.En ik ben blij dat ik zoals de meesten hier niet hoef te tweaken,meten en modificeren,het klinkt zo al perfect,dus heb ik ook nog meer tijd om te luisteren,ipv. altijd maar weer met een soldeerbout in de weer te zijn,voor mij betekend dat alleen maar dat jullie nooit tevreden zijn met je set.Je kan proberen van een fiat panda een mercedes te maken,maar ik kies ervoor om gelijk maar een mercedes aan te schaffen,ben ik gelijk klaar.En elke auto brengt je van a naar b , maar de ene rijdt wel lekkerder dan de ander,en zo is het ook met stereo-set's, toch?

\

Guest tubejack

Zowel in de unico versterker als cd speler heb ik al Mullard zitten.

Hoi Robbert,

Ik deed gister mijn laptop uit en ineens kreeg ik een "Wave" volgens mij heb ik al

eerder een vraag van jou over ECC buisjes gezien o.a hier:

http://www.hear.nl/forums/index.php?showto...9&hl=buizen

Lees het topic van 2005 er nog eens op na, dan zul je o.a. lezen dat een ECC82 niet een van

de meest makkelijke buisjes is.

Mocht je zoals ik dacht ik gelezen hebben, v.a. 2005 de versterker en cd-speler continu aan hebben gehad

of vaak net als bij mij zeg 10...12uur per dag, dan kan het zijn dat de buisjes versleten of in iedergeval

aan hun eind van hun levensduur zijn.

Verder is mijn ervaring, dat je op 2 plekken in een schakeling beter niet dezelfde componenten kunt zetten.

Hoe goed ook, bijna niets is perfect, alles heeft m.i. toch zijn eigen kleur .....

Dus kort samengevat, ik zou A/B gaan luisteren bij een vriend en als het geluid inderdaad niet bevalt

de orginele buisjes terug zetten even er vanuit gaan dat die ook niet opgebrand zijn >1000 uur voor

normale en 10.000uur voor special LL of SQ buizen.

Maar je kunt hem ook natuurlijk inruilen en wat anders kopen :)

Vriendelijke groet,

Jack

Er komt gewoon geen inhoud meer binnen. En de topicstarter, Robbert, heeft dat ook al kenbaar gemaakt.

En jij denkt dat die kenbaarheid niet duidde op Henri's rits aan reacties waaruit blijkt dat Robbert z'n startvraag naar Henri's mening een overbodige was?

Ronduit onbeschaamd en totaal los van de realiteit.

Inderdaad.

Weet iemand hier iets van de QUAD cd spelers en versterker?

Probeer ook een Engelse site. Daar is de markt nou eenmaal groter voor dit merk.

leuk vind ik het om te merken dat ik het eens ben met hans van L en dekkersj.

iid cd spelers klinken voor een heeel groot gedeelte allemaal hetzelfde mits het ontwerp goed is en neutraal.

Aan de andere kant weten we dat nu wel en ik zal nooit de ogen (lees de oren ) sluiten voor iemand die en speler vind die wel anders klinkt en wellicht beter dan de rest.

ouwehoeren over klank is iets wat de audio zo leuk maakt als gespreksonderwerp.

wanneer iemand een vraag stelt over klank van een versterker of cd speler is dat duidelijk iemand die vind dat er verschillen zijn. laat zo'n persoon aub in zijn waarde.

ik denk dat advies van jacco en henrie bedoelt is om iemand geld te besparen en dus goed bedoeld

alleen heb ik lang geleden al geleerd dat advies dat ongevraagd gegeven word zelden word gewaardeerd.

ik deel de mening van hans dat dit soort discussies de sfeer verpest en veel mogelijkheden tot leuke topics de nek omdraait

Ook al heeft men dat niet als doel.