Henrie Posted 2 oktober 2007 Report Share Posted 2 oktober 2007 Er komt gewoon geen inhoud meer binnen. En de topicstarter, Robbert, heeft dat ook al kenbaar gemaakt. En jij denkt dat die kenbaarheid niet duidde op Henri's rits aan reacties waaruit blijkt dat Robbert z'n startvraag naar Henri's mening een overbodige was? De startvraag van Robbert is geen overbodige. Heb ik ook niet gezegd. Ik zou hem alleen adviseren een dvd-speler te kopen. Je bent zo met 1 apparaat klaar en de klank is m.i. net zo goed als bij een cd-speler. Maar als Robbert geen dvd-speler wil, is hij natuurlijk vrij om welke cd-speler dan ook te kopen. Ik vraag me alleen af of hij daar veel mee opschiet (qua klank)... Vervolgens is er een hele discussie ontstaan over al dan niet hoorbare klankverschillen. Een discussie die we inderdaad al heel vaak hebben gehad. En een discussie ook, waarbij mij wordt verweten in herhaling te vallen. Alsof de rest wat nieuws te melden heeft... Daarna wordt er nog even op de man (of toch in ieder geval op de set) gespeeld. Zonder die ooit gehoord te hebben, kan soudlover kennelijk concluderen dat er op mijn set geen verschillen tussen cd-spelers te horen zijn. Normaal moet je hear alles eerst uitgeprobeerd hebben om een mening te mogen hebben. De meest bizarre claims komen hear langs (houten volumeknoppen, cd-demagnetizers, groene stiften voor je cd's, bevriezen van cd's, stickers voor onder je stoelpoten enz. enz.), maar oh wee als je er wat van zegt als je het niet eerst geprobeerd hebt. En dan heb ik een keer wat geprobeerd (verschillende cd-spelers), met de conclusie dat het geen verschil maakt, en dan komt er iemand vrolijk vertellen dat het aan mijn set ligt, dat ik de vermeende verschillen niet hoor. Dat kan kennelijk wel geconcludeerd worden, zonder dat diegene ooit mijn set heeft gehoord. En dat wordt kennelijk ook niet raar gevonden, want er is niemand die daar op reageert (behalve Jacco)... Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 2 oktober 2007 Report Share Posted 2 oktober 2007 Ik zoek een nieuwe cd speler. Bezit nu nog een Unison unico cd speler, maar deze bevalt toch niet meer. Het valt me de laatste tijd steeds meer op dat het geluid voor mij gewoon te helder en te fris is. Wat is dan een goed alternatief? Marantz, Denon? Ik bezit ook nog de unico versterker. Misschien dat ik ook deze vervang. De versterker moet wel de KEF RDM 3 goed kunnen aansturen. Ik draai vaak wat heftige muziek (rock), maar hou van een volle en warme weergave en dus absoluut niet van dat heldere of veel hoog. beste Robbert, het is intussen algemeen bekend dat er geen verschillen hoorbaar zijn tussen cd-spelers. dus als ik jou was zou ik voor een andere versterker gaan . Link to comment Share on other sites More sharing options...
joopie Posted 2 oktober 2007 Report Share Posted 2 oktober 2007 absoluut andere speakers. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erikatn Posted 2 oktober 2007 Report Share Posted 2 oktober 2007 Henri, het is prima dat je naar eigen ervaring van mening ben dat het Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 2 oktober 2007 Report Share Posted 2 oktober 2007 Erik blijft moeite houden met het simpele feit dat ook in een CD speler een versterker zit .... . ik mag constateren dat versterkers in CD spelers allemaal hetzelfde zijn. pfoe weer een zorg minder. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
soundlover Posted 2 oktober 2007 Report Share Posted 2 oktober 2007 Daarna wordt er nog even op de man (of toch in ieder geval op de set) gespeeld. Zonder die ooit gehoord te hebben, kan soundlover kennelijk concluderen dat er op mijn set geen verschillen tussen cd-spelers te horen zijn. Normaal moet je hear alles eerst uitgeprobeerd hebben om een mening te mogen hebben. De meest bizarre claims komen hear langs (houten volumeknoppen, cd-demagnetizers, groene stiften voor je cd's, bevriezen van cd's, stickers voor onder je stoelpoten enz. enz.), maar oh wee als je er wat van zegt als je het niet eerst geprobeerd hebt. En dan heb ik een keer wat geprobeerd (verschillende cd-spelers), met de conclusie dat het geen verschil maakt, en dan komt er iemand vrolijk vertellen dat het aan mijn set ligt, dat ik de vermeende verschillen niet hoor. Dat kan kennelijk wel geconcludeerd worden, zonder dat diegene ooit mijn set heeft gehoord. En dat wordt kennelijk ook niet raar gevonden, want er is niemand die daar op reageert (behalve Jacco)... Soundlover concludeerd dat waarschijnlijk aan de hand van jouw eigen luisterervaringen, jij zegt immers dat je op jouw set geen verschillen tussen cd- en dvdspelers hoort. Zijn conclusie is dan dat jouw set de verschillen kennelijk niet laat horen. En om eerlijk te zijn denk ik dat een heleboel dat niet zouden kunnen op jouw set, niet omdat hij slecht is maar meer omdat hij niet goed genoeg is. hehe, eindelijk iemand die het snapt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 2 oktober 2007 Report Share Posted 2 oktober 2007 Snappen doen we het allemaal wel... Blijft het toch een lastig om verschillen in CD spelers blind aan te geven. Ik gooi dat erop dat blind vergelijken voor mij niet de juiste methode is. Gewoon langer luisteren en dan iets kiezen. Dat is dan ook, wat ik Robbert wil aanraden. Wanneer je wat warmers wilt moet je zeker een Marantz CD 17 proberen. Die staat (ondanks dat er geen verschil tussen CD spelers te horen is) wereldwijd bekent als een warme speler. Zo'n Quad 99 heeft dat ook. Link to comment Share on other sites More sharing options...
soundlover Posted 2 oktober 2007 Report Share Posted 2 oktober 2007 helemaal mee eens hans,behalve wat er tussen de () staat ik hou ook absoluut niet van A-B vergelijkingen,maar moet het ook op langere termijn horen,dan zijn de verschillen ook vaak groter,vooral bij een stap terug,en ook ik zou prijstechnisch voor een Marantz gaan om dezelfde reden die jij ook aangeeft,is een speler met een volle klank,en een mooi zijdezachte hoog. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 2 oktober 2007 Report Share Posted 2 oktober 2007 Daarna wordt er nog even op de man (of toch in ieder geval op de set) gespeeld. Zonder die ooit gehoord te hebben, kan soundlover kennelijk concluderen dat er op mijn set geen verschillen tussen cd-spelers te horen zijn. Normaal moet je hear alles eerst uitgeprobeerd hebben om een mening te mogen hebben. De meest bizarre claims komen hear langs (houten volumeknoppen, cd-demagnetizers, groene stiften voor je cd's, bevriezen van cd's, stickers voor onder je stoelpoten enz. enz.), maar oh wee als je er wat van zegt als je het niet eerst geprobeerd hebt. En dan heb ik een keer wat geprobeerd (verschillende cd-spelers), met de conclusie dat het geen verschil maakt, en dan komt er iemand vrolijk vertellen dat het aan mijn set ligt, dat ik de vermeende verschillen niet hoor. Dat kan kennelijk wel geconcludeerd worden, zonder dat diegene ooit mijn set heeft gehoord. En dat wordt kennelijk ook niet raar gevonden, want er is niemand die daar op reageert (behalve Jacco)... Soundlover concludeerd dat waarschijnlijk aan de hand van jouw eigen luisterervaringen, jij zegt immers dat je op jouw set geen verschillen tussen cd- en dvdspelers hoort. Zijn conclusie is dan dat jouw set de verschillen kennelijk niet laat horen. En om eerlijk te zijn denk ik dat een heleboel dat niet zouden kunnen op jouw set, niet omdat hij slecht is maar meer omdat hij niet goed genoeg is. Ach, ###### toch een eind op... Hij vraagt eerst wat voor set ik heb, en trekt duidelijk op basis daarvan z'n conclusies. Hij vraagt eerst "speel jij je cd-spelers af via een wekkerradio ofzo??" Als ik dan m'n setomschrijving geef, trekt ie z'n conclusie: "oohhh, dat verklaart alles.Je moet ook niet menen dat je elk detail hoort op zn set,logisch dat je geen verschillen hoort tussen verschillende cd-spelers." Hij ziet dus een paar merken en typenummers staan en concludeert: niet goed genoeg, geen wonder dat je geen verschillen kan horen. Lekker makkelijk hoor... Als hij daadwerkelijk zou redeneren zoals jij zegt, dan is het daarvoor helemaal niet van belang om te weten waar mijn set uit bestaat. Dan zou hij dat moeten kunnen puur op basis van wat ik gezegd heb, dat ik de ervaring heb dat er geen verschil te horen is... Overigens kon men bij de cd-speler-test ook geen verschillen horen. Lag zeker ook aan de set? Oh nee, de test zelf deugde niet natuurlijk... Er is altijd wel een excuus te vinden... ik hou ook absoluut niet van A-B vergelijkingen,maar moet het ook op langere termijn horen,dan zijn de verschillen ook vaak groter,vooral bij een stap terug Werkelijk overal waar getest wordt, worden (blinde) AB-vergelijkingen gedaan, en werkelijke verschillen worden dan ook werkelijk waargenomen. Zelfs bij wijn/wiskey/wodka-proeven, waar de verschillen toch heel subtiel kunnen zijn. Kenners kennen de verschillen en weten die op te sporen. Blind. In een AB-vergelijking. Als het moet zelfs in een ABCDEFGHIJ-vergelijking (zie de Myth Busters-aflevering waar wodka-mythes getest worden). Maar bij audio is het ineens onmogelijk en moet er, vooral NIET-blind, NIET-AB getest worden... Rare jongens, die audioten... Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 2 oktober 2007 Report Share Posted 2 oktober 2007 ik snap niet dat er nog steeds mensen zijn die beweren verschillen te horen tussen cd-spelers zeker niet nadat er 4 keer tijdens een blinde luistertest is aangetoont dat niemand in staat is consequent een bepaalde speler aan te wijzen. (maar ja als je DENKT verschillen te horen dan zijn die er natuurlijk ook ) en wie ben ik om audiofielen te verbieden zichzelf iets in te beelden Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 2 oktober 2007 Report Share Posted 2 oktober 2007 en wie ben ik om audiofielen te verbieden zichzelf iets in te beelden De Hear politie... ?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
soundlover Posted 2 oktober 2007 Report Share Posted 2 oktober 2007 Ach, ###### toch een eind op... Hij vraagt eerst wat voor set ik heb, en trekt duidelijk op basis daarvan z'n conclusies. Hij vraagt eerst "speel jij je cd-spelers af via een wekkerradio ofzo??" Als ik dan m'n setomschrijving geef, trekt ie z'n conclusie: "oohhh, dat verklaart alles.Je moet ook niet menen dat je elk detail hoort op zn set,logisch dat je geen verschillen hoort tussen verschillende cd-spelers." Hij ziet dus een paar merken en typenummers staan en concludeert: niet goed genoeg, geen wonder dat je geen verschillen kan horen. Lekker makkelijk hoor... Als hij daadwerkelijk zou redeneren zoals jij zegt, dan is het daarvoor helemaal niet van belang om te weten waar mijn set uit bestaat. Dan zou hij dat moeten kunnen puur op basis van wat ik gezegd heb, dat ik de ervaring heb dat er geen verschil te horen is... Overigens kon men bij de cd-speler-test ook geen verschillen horen. Lag zeker ook aan de set? Oh nee, de test zelf deugde niet natuurlijk... Er is altijd wel een excuus te vinden... reactie: Alinia 1: Ja is ook logisch Alinia 2 Je maakt het mij gemakkelijk,maar als je wel een topset had gehad,zou ik gezegd hebben Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 2 oktober 2007 Report Share Posted 2 oktober 2007 best wel gezellig he die herfstavonden groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
soundlover Posted 2 oktober 2007 Report Share Posted 2 oktober 2007 ik snap niet dat er nog steeds mensen zijn die beweren verschillen te horen tussen cd-spelers zeker niet nadat er 4 keer tijdens een blinde luistertest is aangetoont dat niemand in staat is consequent een bepaalde speler aan te wijzen. (maar ja als je DENKT verschillen te horen dan zijn die er natuurlijk ook ) en wie ben ik om audiofielen te verbieden zichzelf iets in te beelden dan is een YOKO voor jou een prima optie,de kijkshop krijgt het nog druk straks. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 2 oktober 2007 Report Share Posted 2 oktober 2007 Staat best leuk in een audiorek: Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 2 oktober 2007 Report Share Posted 2 oktober 2007 Alinia 2Je maakt het mij gemakkelijk,maar als je wel een topset had gehad,zou ik gezegd hebben Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 2 oktober 2007 Report Share Posted 2 oktober 2007 ik snap niet dat er nog steeds mensen zijn die beweren verschillen te horen tussen cd-spelers zeker niet nadat er 4 keer tijdens een blinde luistertest is aangetoont dat niemand in staat is consequent een bepaalde speler aan te wijzen. (maar ja als je DENKT verschillen te horen dan zijn die er natuurlijk ook ) en wie ben ik om audiofielen te verbieden zichzelf iets in te beelden dan is een YOKO voor jou een prima optie,de kijkshop krijgt het nog druk straks. hele rare reactie, soundlover. ps; ik denk overgens wel dat een YOKO cd-speler prima kan klinken, minstens zo goed als een hele dure high-end speler. Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 2 oktober 2007 Report Share Posted 2 oktober 2007 zeggen dat iemands set te min is voor een goed oordeel is flauwekul. de tlx 10 zijn onvergeeflijk als het aan komt op detail. heb daar meer geld voor over dan menig high end vogelhuisje Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 2 oktober 2007 Report Share Posted 2 oktober 2007 Staat best leuk in een audiorek: http://www.kijkshop.nl/productafbeeldingen...02-(110334).gif Groet, Jacco Veel te geavanceerd Geinig ding! Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 2 oktober 2007 Report Share Posted 2 oktober 2007 ik snap niet dat er nog steeds mensen zijn die beweren verschillen te horen tussen cd-spelers Zeg, Dan mag die computer het jammer genoeg weer doen... Maar die plaat blijft nog steeds hangen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 2 oktober 2007 Report Share Posted 2 oktober 2007 zeggen dat iemands set te min is voor een goed oordeel is flauwekul. de tlx 10 zijn onvergeeflijk als het aan komt op detail. heb daar meer geld voor over dan menig high end vogelhuisje Volgens mij heb jij een andere TLX10 in gedachten dan die ik heb. Je had er wel eens een plaatje van gepost geloof ik... Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 2 oktober 2007 Report Share Posted 2 oktober 2007 oh klinkt die nieuwe minder dan. de oude tlx was zeer open en fris en ging laaaaaag. oke dan is je set idd niet goed genoeg Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 3 oktober 2007 Report Share Posted 3 oktober 2007 Zelfs bij wijn/wiskey/wodka-proeven, waar de verschillen toch heel subtiel kunnen zijn. Kenners kennen de verschillen en weten die op te sporen. Blind. Als je ooit naar een Malt proeverij bent geweest dan weet je dat de verschillen best wel groot kunnen zijn, vooral in de reuk (een soort ruikt bv naar jodium, dat merk je echt wel ) Beste Duck-Twacy, Je bedoelt zeker http://www.whisky.com/brands/laphroaig_brand.html ? Nadat je die als "A" hebt geproefd (niet alleen jodium, maar ook dekteer, rottende mosselen, juist gebreeuwde viskotters, een seizoen lang niet gewassen visserskleding, pas uitgetrokken lieslaarzen), kun je een andere whisky als "B" echt niet meer beoordelen, hoor! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robbert Posted 3 oktober 2007 Author Report Share Posted 3 oktober 2007 Gisteravond is er iemand bij mij wezen luisteren. Onze conclusie was: het "probleem"zit in het middengebied. Af en toe gaat het als het ware "snerpen". Dit hoeft niet aan de speakers te liggen. Ik ga nu eerst een andere versterker uitproberen (waarschijnlijk Accuphase). Geeft dit geen verandering dan de speakers (en dan ga ik eens naar Ushers kijken). Link to comment Share on other sites More sharing options...
soundlover Posted 3 oktober 2007 Report Share Posted 3 oktober 2007 ik snap niet dat er nog steeds mensen zijn die beweren verschillen te horen tussen cd-spelers zeker niet nadat er 4 keer tijdens een blinde luistertest is aangetoont dat niemand in staat is consequent een bepaalde speler aan te wijzen. (maar ja als je DENKT verschillen te horen dan zijn die er natuurlijk ook ) en wie ben ik om audiofielen te verbieden zichzelf iets in te beelden dan is een YOKO voor jou een prima optie,de kijkshop krijgt het nog druk straks. hele rare reactie, soundlover. ps; ik denk overgens wel dat een YOKO cd-speler prima kan klinken, minstens zo goed als een hele dure high-end speler. zijn jou woorden eric, en je bevestigd het alweer,help je alleen maar geld te besparen,kun je mooi een high-end speler bij de kijkshop halen toch?. ( wel mijn complimenten voor jou zelfbouw speakers ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts