Guest tubejack Posted 3 oktober 2007 Report Share Posted 3 oktober 2007 Ergens, heel ver weg zie ik toch een mooie, harmonieuze relatie voor ons weggelegd Groet, Jacco Het is omdat ik zeker tot eind October haast niet thuis ben maar ik loop met ideeen voor een eerlijke test tussen een Pioneer DV-656a die van veel electronica ontdaan is en Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 3 oktober 2007 Report Share Posted 3 oktober 2007 [...] P.s. Jacco nog geen test-cd gezien, daarmee kan ik o.a die weerstandnetwerkjes maken. want er stonden toch Link to comment Share on other sites More sharing options...
The_Ark Posted 3 oktober 2007 Report Share Posted 3 oktober 2007 ... Graag 1 voorbeeld waarbij er in een schakeling op basis van een opamp hoorbare verschillen zijn te vinden. Een exacte referentie* zodat ik die kan nabouwen.Groet, Jacco In dit licht interessant: ik heb net ergens gelezen dat National Semiconductor (weet naam niet meer zeker) i.i.g. de fabrikant van de OP2604, voorheen Burr Brown, nu high end opamps heeft ontworpen en op de markt gebracht. Speciaal voor audio. Ze verkopen ze vooral aan merken als Mark Levinson. Het mooie aan dit nieuws is, is dat de fabrikant zelfs een dedicated luisterruimte heeft ontworpen en gebouwd om de verschillen tussen twee opamps te kunnen beluisteren! Eindelijk; voorgaande types zijn alleen op de tekentafel ontworpen, en omdat het "goed genoeg" was, hun weg gevonden naar mengtafels, en andere audio-apparatuur. Typenummers zou ik moeten opzoeken, uit mijn hoofd de LME49XXX-serie. Maar als antwoord op je vraag: ja er zijn mensen op deze wereld die klankmatige verschillen tussen opamps aan het uitproberen zijn. Maar of die set* na te bouwen is, betwijfel ik. Alle apparatuur is speciaal hiervoor ontworpen. Juist: om de verschillen tussen 2 opamps hoorbaar te maken. edit: hier: http://www.hifi.nl/nieuws/38855/HiFi_opamp...vervorming.html iets meer info, maar ik las het nieuws in een audio-tijdschrift Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 3 oktober 2007 Report Share Posted 3 oktober 2007 ... Graag 1 voorbeeld waarbij er in een schakeling op basis van een opamp hoorbare verschillen zijn te vinden. Een exacte referentie* zodat ik die kan nabouwen. Groet, Jacco In dit licht interessant: ik heb net ergens gelezen dat National Semiconductor (weet naam niet meer zeker) i.i.g. de fabrikant van de OP2604, voorheen Burr Brown, nu high end opamps heeft ontworpen en op de markt gebracht. Speciaal voor audio. Ze verkopen ze vooral aan merken als Mark Levinson. Het mooie aan dit nieuws is, is dat de fabrikant zelfs een dedicated luisterruimte heeft ontworpen en gebouwd om de verschillen tussen twee opamps te kunnen beluisteren! Eindelijk; voorgaande types zijn alleen op de tekentafel ontworpen, en omdat het "goed genoeg" was, hun weg gevonden naar mengtafels, en andere audio-apparatuur. Typenummers zou ik moeten opzoeken, uit mijn hoofd de LH49XXX-serie. Maar als antwoord op je vraag: ja er zijn mensen op deze wereld die klankmatige verschillen tussen opamps aan het uitproberen zijn. Maar of die set* na te bouwen is, betwijfel ik. Alle apparatuur is speciaal hiervoor ontworpen. Juist: om de verschillen tussen 2 opamps hoorbaar te maken. Mooi. Dan zal ik een reisje moeten gaan maken naar die ruimte en daar blind testen afnemen of bijwonen. Ten minste 16 trials natuurlijk. Wie gaat er mee? Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 3 oktober 2007 Report Share Posted 3 oktober 2007 ondanks dat er geen vershillen zijn wil ik wel even zeggen dat de marantz pm17 echt een bagger versterker is. neem dan een pm16. mensen zijn hear al doof voor andermans argumenten en dan ook nog blind testen Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 3 oktober 2007 Report Share Posted 3 oktober 2007 heerlijk. het is niet genoeg dat National Semiconductor verschil waarneemt. ik zou geneigd zijn dat te geloven. dat is mijn fout snap ik nu groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 3 oktober 2007 Report Share Posted 3 oktober 2007 [...] P.s. Jacco nog geen test-cd gezien, daarmee kan ik o.a die weerstandnetwerkjes maken. want er stonden toch Link to comment Share on other sites More sharing options...
soundlover Posted 3 oktober 2007 Report Share Posted 3 oktober 2007 Ppffftttt , veel plezier heren, snap alleen niet dat jullie geen 2 of 3 spelers van een topmerk pakken en die dan gaan vergelijken,in originele staat natuurlijk, moet je kijken wat daar uitkomt.Van die mediamarktspulletjes verwacht ik idd niet veel, is toch een massaproduktie van de grote berg.Bij top-spelers heb je toch meer een eigen klankkleur/karakter,per merk, wat je bij de middenmoot niet(of minder) tegenkomt,dus dit is hehemaal niet interessant voor mij,hier zou je mij ook niet mee kunnen overtuigen,wat de uitkomst ook is.Nu gaan jullie gemodificeerde en niet gemodificeerde spelers testen,neigt alweer naar zo'n mierenneukgedoe, terwijl het er hier om gaat dat er wel wezenlijk verschil is tussen bepaalde( duurdere) merken,en dan origineel natuurlijk.En als jij je ergert aan deze topic dan lees je hem toch niet,wat is daar nou zo moeilijk aan.De starter van deze topic hoort namelijk(ook) wel verschil,dus. en, je moet het toch wel met mij eens dat je op een top-set meer detail,stage-afbeelding,ruimteinformatie en noem maar op wat nog meer hoort.Dit zal toch meer zijn dan op een doorsnee stereoset,dat kun je nooit ontkennen lijkt me, dus is het toch logisch dat je op de duurdere set Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 3 oktober 2007 Report Share Posted 3 oktober 2007 wat een euh... krachtig? ..ja krachtig taalgebruik. soundlover blijf je ding doen. het compromis gaat niet gevonden worden. Stoor je er niet aan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
andromedaaudiodesign Posted 3 oktober 2007 Report Share Posted 3 oktober 2007 Ppffftttt , veel plezier heren, snap alleen niet dat jullie geen 2 of 3 spelers van een topmerk pakken en die dan gaan vergelijken,in originele staat natuurlijk, moet je kijken wat daar uitkomt.Van die mediamarktspulletjes verwacht ik idd niet veel, is toch een massaproduktie van de grote berg.Bij top-spelers heb je toch meer een eigen klankkleur/karakter,per merk, wat je bij de middenmoot niet(of minder) tegenkomt,dus dit is hehemaal niet interessant voor mij,hier zou je mij ook niet mee kunnen overtuigen,wat de uitkomst ook is.Nu gaan jullie gemodificeerde en niet gemodificeerde spelers testen,neigt alweer naar zo'n mierenneukgedoe, terwijl het er hier om gaat dat er wel wezenlijk verschil is tussen bepaalde( duurdere) merken,en dan origineel natuurlijk.En als jij je ergert aan deze topic dan lees je hem toch niet,wat is daar nou zo moeilijk aan.De starter van deze topic hoort namelijk(ook) wel verschil,dus. en, je moet het toch wel met mij eens dat je op een top-set meer detail,stage-afbeelding,ruimteinformatie en noem maar op wat nog meer hoort.Dit zal toch meer zijn dan op een doorsnee stereoset,dat kun je nooit ontkennen lijkt me, dus is het toch logisch dat je op de duurdere set Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 3 oktober 2007 Report Share Posted 3 oktober 2007 Van die mediamarktspulletjes verwacht ik idd .... Nu maak je een paar foutjes Dat er verschil tussen cd-spelers zit en met name in de duurdere prijsklasse is voor mij al jaren geen issue meer Maar Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 3 oktober 2007 Report Share Posted 3 oktober 2007 Wat denken jullie hiervan? De Marantz PM15S1 Overigens hoori ik wel degelijk verschil. Die zou ik dus zeker NIET doen. Die klinkt zo ongeloofelijk saai op CD.... Ik hoef ook geen gynacoloog te zijn om mijn vrouw te bekoren,dat doe je met gevoel,als je weet wat dat is teminste. Duidelijk voorbeeld.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
soundlover Posted 3 oktober 2007 Report Share Posted 3 oktober 2007 sorry Jack, dan heb ik dit ff verkeerd begrepen(gelezen) ik dacht dat jij wou bewijzen dat er geen!! verschil tussen cd-spelers is, komt denk ik ook omdat Jacco er ook gelijk bij is,ik dacht dat die zichzelf ook weer eens wou bewijzen,dus nogmaals sorry Jack, maar ik vind niet dat ik grof ben hoor,vertel gewoon wat ik denk, ben in ieder geval blij dat ik jou niet hoef te overtuigen,een pak van mn hart.nu maar hopen dat onze Jacco ook verschillen hoort,al zou hij dat nooit toegeven. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 3 oktober 2007 Report Share Posted 3 oktober 2007 sorry Jack, dan heb ik dit ff verkeerd begrepen(gelezen) ik dacht dat jij wou bewijzen dat er geen!! verschil tussen cd-spelers is, komt denk ik ook omdat Jacco er ook gelijk bij is,ik dacht dat die zichzelf ook weer eens wou bewijzen,dus nogmaals sorry Jack, maar ik vind niet dat ik grof ben hoor,vertel gewoon wat ik denk, ben in ieder geval blij dat ik jou niet hoef te overtuigen,een pak van mn hart.nu maar hopen dat onze Jacco ook verschillen hoort,al zou hij dat nooit toegeven. Ja hoor, zonder een centje pijn geef ik dat toe. En ik ervaar dat ook wel eens. No problem, ik ben ook maar een mens. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
denniz Posted 3 oktober 2007 Report Share Posted 3 oktober 2007 Wat een leuk topic dit Nou wil ik met niemand ruzie maar wil wel het volgende beweren: we hebben geen kinderachtige set thuis staan maar het verschil tussen de vorige Marantz CD6000-ose en de huidige Marantz DV-12s1 kan ik amper horen, misschien denk ik af en toe iets te horen. En het is toch een behoorlijk verschil: een nieuwprijs van 450 euro tegen ruim 3000 euro. vg Dennis. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 3 oktober 2007 Report Share Posted 3 oktober 2007 Wat een leuk topic dit Nou wil ik met niemand ruzie maar wil wel het volgende beweren: we hebben geen kinderachtige set thuis staan maar het verschil tussen de vorige Marantz CD6000-ose en de huidige Marantz DV-12s1 kan ik amper horen, misschien denk ik af en toe iets te horen. En het is toch een behoorlijk verschil: een nieuwprijs van 450 euro tegen ruim 3000 euro. vg Dennis. Maak je maar geen zorgen: er is niets met jou of met je set mis. Het is volkomen normaal dat je eea amper kunt horen. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 3 oktober 2007 Report Share Posted 3 oktober 2007 Ja hoor, zonder een centje pijn geef ik dat toe. En ik ervaar dat ook wel eens. No problem, ik ben ook maar een mens. Sportief! Dekkers en SoundLover. Nu nog een leuke test verzinnen, oja dit gebeurt met je, als je jokt Met vriendelijke groet, Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 12 oktober 2007 Report Share Posted 12 oktober 2007 Weer een stap verder met het verzamelen van spullen voor een A/B test vandaag aangeschaft een 2e Pioneer DV-656a DV-656A kommt mit hochwertigen Burr Brown PCM1738EG 192 kHz/24-Bit Audio-D/A-Wandlern. http://www.areadvd.de/hardware/pioneerdv656a.shtml Het is de bedoeling om de mythe, dat alle cd-spelers hetzelfde klinken flink tegengewicht te geven. En twee, als je om e.e.a. reden weinig budget hebt, dat je bij zaken zoals de Mediamarkt niks fatsoenlijks kunt kopen. Het kan Wordt vervolgd, wellicht in een appart topic. Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordante Posted 12 oktober 2007 Report Share Posted 12 oktober 2007 meten is weten, testen is beter? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 12 oktober 2007 Report Share Posted 12 oktober 2007 meten is weten, testen is beter? Beide kan, geen probleem. Groet, Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 12 oktober 2007 Report Share Posted 12 oktober 2007 die Marantz 15-s1 gaat pas leuk klinken als je m laat opknappen. bij Sound Evolution bijvoorbeeld. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
andromedaaudiodesign Posted 24 oktober 2007 Report Share Posted 24 oktober 2007 Zowel in de unico versterker als cd speler heb ik al Mullard zitten. Inmiddels wel een Cardas Quadlink interlink eraan hangen. Dit is al beter. Speakers zijn KEF RDM 3 (vloerstaanders). Nog nergens tegengekomen dat deze teveel hoog of fel in het hoog zouden zijn. Maar kan me vergissen. Kijk de freq kar van die kefs eens na , als ze bijv een oplopende karakteristiek hebben vanaf 10 khz , sommige tweeters hebben dat , dan zou het aan de speaker kunnen liggen. gr hj Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erikatn Posted 24 oktober 2007 Report Share Posted 24 oktober 2007 die Marantz 15-s1 gaat pas leuk klinken als je m laat opknappen. bij Sound Evolution bijvoorbeeld. groet Zo is het ook nog Link to comment Share on other sites More sharing options...
rocco Posted 24 oktober 2007 Report Share Posted 24 oktober 2007 Zowel in de unico versterker als cd speler heb ik al Mullard zitten. Inmiddels wel een Cardas Quadlink interlink eraan hangen. Dit is al beter. Speakers zijn KEF RDM 3 (vloerstaanders). Nog nergens tegengekomen dat deze teveel hoog of fel in het hoog zouden zijn. Maar kan me vergissen. Kijk de freq kar van die kefs eens na , als ze bijv een oplopende karakteristiek hebben vanaf 10 khz , sommige tweeters hebben dat , dan zou het aan de speaker kunnen liggen. gr hj Ik heb zelf ook een Unico set (versterker + cd speler, weliswaar Unico P maar dat zal ongeveer overeen komen), in de versterker zit ook een Mullard buisje, gekoppeld aan Opera speakers (prima 1.5). Mijn geluid is perfect. De suggestie van Andromeda zou dus heel goed juist kunnen zijn. Het kan eigenlijk alleen maar aan de speakers liggen of aan de akoestiek. Unico spul is fantastisch. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robbert Posted 25 oktober 2007 Author Report Share Posted 25 oktober 2007 Kijk de freq kar van die kefs eens na , als ze bijv een oplopende karakteristiek hebben vanaf 10 khz , sommige tweeters hebben dat , dan zou het aan de speaker kunnen liggen. gr hj Waar vind ik die? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts