Jump to content

Nieuwe cd speler, maar welke?

Robbert
 Share

Recommended Posts

Je zou het aan de dealer/ importeur kunnen vragen ,of kijk op de site van kef , als daar niks op staat kun je een mailtje naar kef sturen , ze zullen die gegevens vast wel hebben.

Als dat niks oplevert kun je bijv bij speakerland in oss een frequentie karakteristiek meting laten verrichten in een dode kamer , dan weet je het meteen en je hebt dan meteen de hele karakteristiek van je speaker op papier, kun je gelijk ook zien hoe laag ze gaan.

gr :blink: hj :rolleyes:

kom maar eens vervorming meten aan mijn gemodificeerde cd-speler spido ..... moet een drama zijn qua vervorming want hij klinkt nogal goed :lol:

snel komen hoor? kan je je gelijk bewijzen. is vast zo gepiept.

groet

kom maar eens vervorming meten aan mijn gemodificeerde cd-speler spido ..... moet een drama zijn qua vervorming want hij klinkt nogal goed :lol:

snel komen hoor? kan je je gelijk bewijzen. is vast zo gepiept.

groet

beste Robx,

"Goed klinken"... dat zou een kwestie van smaak kunnen zijn.

Als twee CD-spelers beide de vereiste bandbreedte leveren bij de vereiste lineariteit (bijvoorbeeld: van 20 Hz tot 20 kHz binnen

:) Hier komt ie weer... maar je moet natuurlijk ook op fijnresolutie letten en vooral timing. Ik heb drie CD spelers waarvan ik er twee constant gebruik (Pioneer PDS901 en Marantz DR17) en eentje die er soms bij komt voor

sja .... neem een originele SA11 mee, gaan we gezellig stukken muziek luisteren. het is niet zozeer saai versus spannend. het is (ongemodificeerd) na korte tijd het zat worden, of (huidige staat) telkens meer willen horen.

of de vervorming van beide relevant afwijkt ....

groet

als je nu zou zeggen "iedere antwerpenaar is dom" zou je je door je domheid nog kunnen vergissen :lol:;)

Hoi allemaal.

ik wil deze keer graag het lijdend voorwerp zijn, hoezo?

Nou mijn philips 700 met JK filter heeft t begeven, destijds in laten bouwen (jk filter) en ik ging gelijk onderuit. ik heb binnenkort, paar maandjes, wat extra te besteden en wil dus een andere cd speler hebben.

nu hangt er een gewone oude philips aan en geloof me. er is wel degelijk heeel veel verschil. ik heb vervolgens alle spelers van de slaapkamers gehaald en een voor een beluisterd. wat heb ik nu voor kwaliteit in huis? NIKS, klinkt van slecht tot afgrijselijk en kansloos. rommelig laag en schell hoog. alsof t vol met bramen zit. ik wil dus niet dat jk filter ombouwen in een andere speler omdat ik er een wil met een echte d/a converter en onafhankelijk loopwerk (ophanging). dus beter zal t altijd wel worden.

en ik zal ook niet beweren dat als ik uiteindelijk een speler heb gekocht dat dat de beste is. ik weet dat dat hier niet gaat werken. Hoe is de JK accoustics speler. hebben sommigen die al beluisterd? zal ongetwijfeld beter klinken dan mn oude 700 met JK filter. volgende vraag. JK zal zeker niet voor iedereen zaligmakend zijn maar waar plaatsen jullie de JK speler tov vergelijkbare prijs/kwaliteit. (2500 euri). kan t ietsie minder? of heb ik dan ook minder luistergenot? heb de Yamaha 700 versterker (staat ook op t lijstje voor vervanging, maar niet meteen) en mn Rogers monitors (die mogen blijven). Dus als er iemand reacties wil geven dat een cd speler een cd speler is en dat er ALTIJD echt analoog uitkomt. dan luister ik daar niet naar.

ik heb 5 spelers in huis en ze klinken allemaal anders de philips klink t minst beroerd, laten we t daar op houden.

Losse DAC gebruiken?

--------------------

Blog van Paulebappie

--------------------------------------------------------------------------------

Tja had ik ook al aan gedacht misschien wel een los loopwerk en dan de rest. ben toch eerst op zoek naar iets waar alles inzit en dan naar mn zin, zul je wel zeggen dat dan zelfs 2500 euries te weinig is.

Maar ik wil niet doorslaan lol. nu is er zoveel op de markt dat vele stappen beter is dan de grintbak die ik nu heb, dus er is nog hoop. iedereen heeft een eigen mening welke t best klinkt. ik snap ook wel dat wat meer bij t beter spul ook verschillen zijn. maar er komen dan wel instrumenten uit waar geen bramen aanzitten.

een belegd broodje smaakt ook minder als er zand bijzit ook al wordt er dan het beste brood en beleg gebruikt. nu eet ik broodjes waar wel zand bijzit. dus om dan beter te gaan is niet zo moeilijk maar dan wel wat meer beter anders geef ik mn knaken voor niets uit. wat ik eigenlijk wilde weten is dat sound evolution, van medevoort en JK zelf behalve gemodificeerde cd spelers ook hun eigenwijsje kant en klaar op de markt brengen, wat is dan prijs/prestatie-gewijs nou lekker. dus m.a.w. als ik een mooie cd speler koop van een duur merk en er zitten van voor tot achter alleen maar elkootjes in en inferieure opamps schiet t niet op. JK is daar duidelijk in. van de rest heb ik geen kaas gegeten. vandaar mijn vraag.

• 3 weeks later...

Ik ben er al uit.

Dacht nog ff te moeten sparen maar laat ik nou een hele mooie tegen het lijf lopen.

De Philips 963 sa met Van Medevoort modificatie.

Dat klinkt toch weer net ff beter dan mn oude Philips met jk, ik denk dat behalve de mod van de 963 de rest dus natuutljk ook wel beter is dan mn ouwe 600 (dacht eerst dat t de 700 was lol).

En de progressive DVD en surroundopties zijn ook mooi meegenomen.

Nou dan maar sparen voor een andere versterker.