Jump to content

Stabilisatoren

Theo
 Share

Recommended Posts

Hallo mede-forummers,

Wie van jullie heeft ervaring met stabilisatoren (als de Vibrapod, Silent Feet etc) voor onder audio-apparatuur?

De referenties (o.a. Audioreview) zijn heel positief over bv de vibrapods.

Voor weinig geld zou het een aardige verbetering geven.

Wie zijn overigens de importeurs van de vibrapod cq de silent feet? Ik kan weinig vinden.

Ik hoop van jullie te horen!

Alvast prettige kerstdagen, natuurlijk met veel muziek-genot!

Theo

Hoi Theo

De Silent Feet zijn van Solid Tech, de importeur is Eurogram, die ook o.a. Von Schweikert en KR Enterprise importeert.

Het effect van de Silent Feet schijnt groot te zijn, ik heb er nog geen ervaring mee.

Momenteel heb ik gewoon blokjes schuimrubber op strategische plekken onder m'n ls-kabels geschoven.

Hoi Audiopaul,

Dank voor je (snelle) reactie!

Ik zal de site eens bezoeken.

Het verbaast mij overigens dat je schumrubber onder je ls-kabel gebruikt en niet bv onder je Cd-speler.

Overigens heb ik onlangs mijn Sphinx P12 Mk11 vervangen door een Project 18 Special Edition, 'n exemplaar door de ontwerper zelf gebouwd. Een hele verbetering t.o.v. mijn P12's! Ik zeg dit omdat jij volgens mij een een P18 gebruikt.

groet,

Theo

Geplaatst door Theo:

Hoi Audiopaul,

Dank voor je (snelle) reactie!

Ik zal de site eens bezoeken.

Het verbaast mij overigens dat je schumrubber onder je ls-kabel gebruikt en niet bv onder je Cd-speler.

Overigens heb ik onlangs mijn Sphinx P12 Mk11 vervangen door een Project 18 Special Edition, 'n exemplaar door de ontwerper zelf gebouwd. Een hele verbetering t.o.v. mijn P12's! Ik zeg dit omdat jij volgens mij een een P18 gebruikt.

groet,

Theo

Hoi, Theo

Ik heb inmiddels contact gehad met Peter S. Mijn Project 18 is intern gemodificeerd met Siltech G3. Volgens hem is dit al een zeer goede opwaardering. Om m'n Project 18 om te laten bouwen tot de SE-versie die jij hebt, zou de versterker compleet opnieuw opgebouwd moeten worden. Ik ben er nu al zeer tevreden mee, dus laat ik het maar zo!

De Project 32 staat op Transrotor dempers in een zware audio-kast op een extra dik plateau. Voorlopig lijkt me dat voldoende ontkoppeld. Wellicht ga ik er nog eens mee "stoeien".

WWW.AUDIOPAUL.NL

Naast z'n luidsprekers, kabels en cd speler heeft Rick Paap ons afgelopen maandag ook een demonstratie gegeven met z'n - uit de vliegtuigbouw afkomstige techniek - dempers ? , in elk geval platen/plaatjes materiaal om onder zowel apparatuur als luidsprekers te gebruiken, met als resultaat meer lucht en detail in de weergave.

Op z'n site is hierover nog niet zo heel veel informatie te vinden, mogelijk dat een mailtje enige opheldering kan verschaffen.

Overigens heb ik op de VAD de toepassing hiervan voor het eerst mogen zien, luisteren ben ik toen niet aan toegekomen, in een soort aha erlebnis heb ik toen geroepen : waarom is niemand eerder op dit idee gekomen........

Zelf heb ik deze link ook niet eerder gelegd ondanks het feit dat ik via de faculteit vliegtuigbouw in Delft en Fokker het materiaal wel kende.

Uitgangspunt is de - aluminium honingraat - waarvan vloeren en wanden in vliegtuigen worden gebouwd, door keuze van de gebruikte materialen is de toepassing naar het acoustisch vlak verlegd.

Zo zie je maar weer dat de richting van kijken bepaalt wat je ziet.

Groet Jitze confused.gifconfused.gif

Voor dat geld koop je overigens wel iets om naar te kijken, als het oog ook iets wil, een simpel etsje aan de muur kost al gauw meer......

Groet Jitze :D

Dank voor al jullie reacties!

Ben toch wel benieuwd geworden naar deze Feet of Silence (zoals ze officieel heten).

Inmiddels heb ik al per mail info gevraagd bij Eurogram.

Wie heeft er echter een plaatje of (beter nog) test van de feet of Silent dan wel andere dempers? Ik zag in de index dat het (niet in mijn bezit zijnde) novembernummer van MuiscHome een artikel had over accesoires van Solid Tech (vibrapods).

groet,

Theo

feet of silence!

Ik heb hier ongeveer 2 jaar geleden een test over gelzen in een duits audio blad ze werden vergeleken met div aankoppel/ontkoppel systemen vergeleken, het beste uit deze test kwam toen de air platter of zo iets. Het kwam neer op een houten schoenen doos deksel op zijn kop waar 3 fiets bandjes in liggen, ik heb deze na gemaakt en het bovenblad aan de binnen kant beplakt met loodbitume. en op het blad 3 spikes met de punt omhoog. je kunt de demping dus veranderen door de fietsbandjes (kinder fietsje/rolstoel) harder of zachter op te pompen. Ik draai hier al een jaar zeer tevreden mee. ;););)

ha die richard.

Het mooie van meer banden (in mijn geval 2) is dat je het gewicht een beetje over de bandjes kan verdelen. een zware trafo bijvoorbeeld, door het ene bandje harder op te pompen dan de andere. :)