Jump to content

muziekruimte of concertruimte

thingman
 Share

Recommended Posts

Mischien is het niet goed van mij maar als ik dit zie wordt ik toch wat jaloers. In die ruimte staat waarschijnlijk voor meer dan 3 keer mijn jaarsalaris aan audio aparatuur. Mischien toch maar een keer meedoen met de staatloterij.

Daar heb je de essentie van kapitalisme: genadeloos opjagen naar meer en meer en dan nog weer meer.

De eigenaar zou echter eerder jaloers op jou moeten zijn, Mordante. Jij leek mij een tevreden mens zonder al die ballast van futiel bezit.

Een gezonde blindedarm is oneindig veel meer waard en wat is dat nou tenslotte voor onnozel stukje vlees.

Maar goed, dat is misschien wel erg off-topic en op een audioforum zelfs nog compleet off-forum.

[offtopic]

:)

Ben inderdaad een redelijk tevereden mens. Af en toe droom ik dat ik wat meer geld verdien dan ik nu doe, maar voor de inspanning die ik leveren en het salaris wat ik daarvoor ontvang heb ik zeker geen reden om te klagen.

En ach ik denk ik dat ik uiteindelijk wel meer tevreden ben met het schilderij wat ik laatst heb gekocht dan wanneer ik dat geld zou uit geven aan audio spulletjes

[/offtoptic]

Vind wat je hebt gemaakt erg mooi/netjes thingman. Ik hoop dat je opdrachtgever er tevreden mee is. Uit nieuwschierigheid, hoe groot is die ruimte eigenlijk?

:) Mooi topic :) En wat een mooie ruimte! Ja ik voel ook wel een soort radeloosheid zo van: guttegut wat is dat praaachtig en dan met zulke spullen erin, dat moet spectaculair klinken!

Is dat jaloezie? Ik weet niet, meer een triestheid omdat het naar alle waarschijnlijkheid nooit mijn beleving zal worden.

Maar ik troost me dan bij het mooie relaas van Thingman; een "uit de kamer tredend realisme" dat je met je ogen dicht ervaart als bvb. "d

Vind wat je hebt gemaakt erg mooi/netjes thingman. Ik hoop dat je opdrachtgever er tevreden mee is. Uit nieuwschierigheid, hoe groot is die ruimte eigenlijk?

Okee, ik kan je er niet van overtuigen dat iemand anders dit heeft gemaakt... :)

De bruto binnenruimte is 926 x 676 x 320 cm.

De netto plafondhoogte is ongeveer 303 cm.

De netto breedte is variabel tussen 575 en 655 cm.

De netto lengte is maximaal 900 cm tussen de toegangsdeur en de voorzijde van de diffusers op de voorwand.

design002a.jpg

• 11 months later...

Hallo Toini,

Ik volg jou al een jaar ongeveer. Je verschaft mij veel lees plezier en inzicht in alles wat maken heeft met muziekbeleving in de context van hardware, plaatsing, ruimte en akoestiek. Ook de voortgang van dit project heb ik met bewondering gevolgt. Alhoewel het mij soms moeite kost om de technische achtergronden/theorie goed te begrijpen. :blink:

Wat ik zeker waardeer is het feit dat je ons "muziekluisteraars" zoveel inzicht verschaft. Natuurlijk begrijp ik ook wel dat er ook een commerciele grondslag voor bestaat, maar toch, je stelt ons ook een boel kennis beschikbaar en stelt ons ook in staat om middels zelfbouw te komen tot verbeteringen. Verbeteringen die ons een stapje dichterbij brengen, die ons plezier verschaffen.

Mijn complimenten daarvoor.

Een groet aan iedereen hier op dit forum.

ruud