René N. Posted 2 oktober 2007 Report Share Posted 2 oktober 2007 Ik wil mijn Ariston eindelijk gaan voorzien van een stabiele en stevige bodem. Daarvoor heb ik een plaat MDF exact op maat laten zagen. Maar de oorspronkelijke (hardboard) bodem was slechts bevestigd aan een paar latjes, die tegen de plint zelf aan waren verlijmd. Wellicht geeft dit even een beter idee hoe het zit. In de hoeken zijn er daartoe ook nog een paar kleine vierkante blokjes geplaatst, loodrecht op de bodem. Maar.... Ik wil deze bodem demontabel laten zijn, zodat ik er met een revisie of een grote beurt goed bij kan komen. Verder ga ik er nog wel een aantal grote gaten in boren, om het geen klankkast te laten worden, en om er nog een beetje bij te kunnen om het subchassis nog in hoogte in te kunnen stellen. Wie weet hier iets slims voor? Ik zie graag jullie reacties. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 2 oktober 2007 Report Share Posted 2 oktober 2007 Bij mijn Thorens 160 zitten verstevigingshoekjeshoekjes en daar heb ik ze opgeschroefd. Daarbij heb ik met een houtboor grote gaten gemaakt ter plekke van de veren. Inderdaad ook om de bodem wat te laten "ademen" Mooi ding trouwens. Link to comment Share on other sites More sharing options...
The_Ark Posted 3 oktober 2007 Report Share Posted 3 oktober 2007 inslagbouten en moeren gebruiken p.s. gebruik driehoekige blokjes ipv vierkante, is akoestisch beter; zo zou ik ook hoeken van de bodemplaat afronden mbv een vijl, nu het nog kan Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 3 oktober 2007 Author Report Share Posted 3 oktober 2007 Bij mijn Thorens 160 zitten verstevigingshoekjeshoekjes en daar heb ik ze opgeschroefd. Daarbij heb ik met een houtboor grote gaten gemaakt ter plekke van de veren. Inderdaad ook om de bodem wat te laten "ademen" Ik wil eigenlijk zoveel mogelijk contactoppervlak en versteviging, en wil daarom eigenlijk ook gebruik maken van die dwarsbalkjes. Hoewel die dus maar 9 mm. breed zijn Mooi ding trouwens. En dit is nog maar de onderkant Link to comment Share on other sites More sharing options...
RastaPhil Posted 4 oktober 2007 Report Share Posted 4 oktober 2007 Het lijkt wel een Thorens maar een serieus gedempte! (gepimpt ) De kastdikte lijkt me wel h Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 5 oktober 2007 Author Report Share Posted 5 oktober 2007 Het lijkt wel een Thorens maar een serieus gedempte! (gepimpt ) De kastdikte lijkt me wel h Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 6 oktober 2007 Report Share Posted 6 oktober 2007 Je kunt de latjes ook laten zitten, maar in de hoeken tussen die latjes en de bodem vurenhoutenlatjes lijmen. Contactlijn (Bisonkit b.v.) is dan het beste zoals Rasta zegt wanwegen de dempende werking. De latjes in elk geval dikker of dunner maken dan de bestaande wanden. Dit om verschillende resonanties te kre Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 8 oktober 2007 Report Share Posted 8 oktober 2007 Hoi Ren Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 11 oktober 2007 Author Report Share Posted 11 oktober 2007 Dank voor jullie reactie's, ik ga de tips en truks binnenkort toepassen Verdere tips blijven dan ook welkom. Eerst even zelf een paar interlinks maken, mijn 2e zelfbouw-"projectje" Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 11 oktober 2007 Report Share Posted 11 oktober 2007 Ho Ren Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts