Jump to content

Marantz versterkers

sonus faber
 Share

Recommended Posts

Beste forumleden

Lees vaak dat versterkers van Marantz minder goed zouden zijn dan de concurrentie.

Geldt dit voor het voorversterker-of eindversterkergedeelte of beiden? :confused:

Waarom vraag ik dit,omdat ik mijn huidige cinemaset welke bestaat uit de Marantz sr 8200,

wil upgraden met een geintegreerde of een eindversterker.

Op het lijstje staan Advance Acoustic MAP 800 of MAA 705 of MAA 406,Audio Analogue Maestro Settante

Norma IPA 70,Primare I 30.Vincent sp 993,sv 238

Vooral Advance Acoustic spreekt mij wel aan en zal ik zeker gaan beluisteren.

Iemand ervaringen hiermee?

Marantz SR 8200 :confused:

Marantz SA 15 s1 :P

Sonus Faber Grand Piano :P

Beste,

Hoe kom je erbij dat Marantz mindere versterkers zou maken dan andere merken? Ik denk dat het eerder andersom is, Marantz heeft een reputatie hoog te houden. In jouw geval zou ik een PM-15 overwegen, die mooi bij je CD-speler past. Ikzelf wil upgraden naar de PM-11 maar ze worden weinig aangeboden....

vg Dennis. (tevreden bezitter van Marantz PM-14 versterker)

Kwestie van smaak, de een vind het te analytisch de ander vind zus of zo. Ik vind de modellen die ik gehoord heb iets te voorzichtig in het laag.

Dat probleem heb ik met de Audio Analogue niet meer. Mijn vrouw en ik kwamen er gister achter dat zelfs bij helel lage volumes het geluids beeld erg compleet was met een mooi vol en stevig laag.

Wat jij mooi vind moet je kopen.

Andre

marantz maakt prachtige versterkers alleen hebben ze er een paar die minder waren. zo heb ik de pm 17 mk2 gehad en die had gewoon moeite met laag. bleef maar wollig klinken. de Pm 16 of 14 en 15 zijn daarintegen erg mooi.

dus marantz is goed (draag het merk en warm hart toe) maar wel opletten net als met vrijwel alle andere merken.

Marantz versterkers ? 10 jaar terug kocht ik een pm 80 en die vond ik mooi warm, soepel en makkelijk klinken. Draag het merk een warm hart toe en ben vorig jaar gaan luisteren naar pm15 en vond die kil en scherp (op zelfde speakers en speler), ben toen overgestapt op primare I30. die heeft ook die warmte, maar een veel betere precisie in hoog, midden en laag en veel meer rust. een aanrader !!!

Beste,

Ik heb zelf de ervaring met Marantz dat deze heel warm klinkt.

Dit is dan wel de sc/sm 80 voor eind combi.

Deze set heeft bij mij dag en nacht aangestaan en na 5 jaar spelen was toch de voor en de eind versterker overleden.

Deze is wel weer opgeknapt en speelt weer als een zonnetje.

Maar naar wat ik begrepen heb is het wel een bekend verschijnsel van de sc/sm80 en de pm80 dat hier toch en onderdeel in zit dat behoorlijk aan slijtage gevoelig is.

Naar wat ik begrepen heb is dit euvel wel al opgelost bij marantz maar ik zou bij de oudere modellen weg blijven als je voor bedrijfzekerheid gaat.

Wel heb ik enorm genoten van deze versterker combi wand het blijft wel mooi spul he.

Ik kan je niet helpen met je keuze want dat is een kwestie van smaak en heel veel luisteren.

Succes met je keuze.

• 4 weeks later...
Beste forumleden

Lees vaak dat versterkers van Marantz minder goed zouden zijn dan de concurrentie.

Geldt dit voor het voorversterker-of eindversterkergedeelte of beiden? :confused:

Waarom vraag ik dit,omdat ik mijn huidige cinemaset welke bestaat uit de Marantz sr 8200,

wil upgraden met een geintegreerde of een eindversterker.

Op het lijstje staan Advance Acoustic MAP 800 of MAA 705 of MAA 406,Audio Analogue Maestro Settante

Norma IPA 70,Primare I 30.Vincent sp 993,sv 238

Vooral Advance Acoustic spreekt mij wel aan en zal ik zeker gaan beluisteren.

Iemand ervaringen hiermee?

Marantz SR 8200 :confused:

Marantz SA 15 s1 :P

Sonus Faber Grand Piano :P

Sonus,

- Voor de looks en verder gewoon ook zeer goed is de Marantz SA 15 s1; --> een zeer goede keuze

- Verder denk ik dat een wat analytische versterker samen met de Sonus Faber zeer goed te

matchen is. De Dussun V6I is op dit gebied een prijskraker (ca. 950 Euro)

Je kunt ,m ook eens bij mij beluisteren, ik woon niet ver van Druten vandaan

In Amerika wordt ie verkocht onder de naam Red Rose en kost daar meer als 4.500 dollar

http://www.xs4all.nl/~viver/chinese%20hi-e...ssun%20v6i.html

- Verder is de Xindak XA-6950 ook een prijsknaller en er zit een dealer bij jouw in de buurt (ca. 850 Euro)

http://www.xindak.com/english/products/showditail.asp?id=253

Beiden versterkers zijn dual-mono opgebouwd met per kanaal een zware overbemeten ringkerntrafo

Zover ik begrepen heb van wat dealers is de Xindak wat "warmer" dan de Dussun.

Xindak levert 2 x 100 echte Watts bij 8 Ohm en de Dussun 2 x 150 echte Watts bij 8 Ohm,

lijkt me beiden meer als ruim voldoende.

Andere opties zijn een Nad C372 of een Musical Fidelity A 3.5,

M.b.t. de NAD heb ik al op diverse aanbiedingen gezien voor 850 Euro

De Musical Fidelity moet je mijn inziens ook wel voor 1.300 Euro kunnen krijgen

Beste van Zomeren,dank je voor je adviezen ik zal het zeker meenemen in mijn keuze.

De Sonus Faber Grand Piano is van nature een neutrale speaker en kan ook wat warmere versterkers

hebben zoals bv Electrocompaniet,maar als het goedkoper kan is dat natuurlijk zeer welkom.

De apparaten zien er op de eerste plaats van binnen schitterend uit.

Alleen weet ik niet hoe de betrouwbaarheid van deze 2 merken [Xindak en Dussun] is tov Vincent en Advance Acoustic?

Waar is Dussun te koop? alleen via internet?

Zag bij high-endpalace.com dat er een nieuwe Xindak A 600 E is uitgekomen met een introductieprijs van $2995 ipv $4995.maar weet niet of deze naar Nederland komt. Ik zal zeker ook eens naar de East-West audioshop in Wijchen gaan kijken cq informeren.

Beste van Zomeren,dank je voor je adviezen ik zal het zeker meenemen in mijn keuze.

De Sonus Faber Grand Piano is van nature een neutrale speaker en kan ook wat warmere versterkers

hebben zoals bv Electrocompaniet,maar als het goedkoper kan is dat natuurlijk zeer welkom.

De apparaten zien er op de eerste plaats van binnen schitterend uit.

Alleen weet ik niet hoe de betrouwbaarheid van deze 2 merken [Xindak en Dussun] is tov Vincent en Advance Acoustic?

Waar is Dussun te koop? alleen via internet?

Zag bij high-endpalace.com dat er een nieuwe Xindak A 600 E is uitgekomen met een introductieprijs van $2995 ipv $4995.maar weet niet of deze naar Nederland komt. Ik zal zeker ook eens naar de East-West audioshop in Wijchen gaan kijken cq informeren.

xindak: te koop o.a. bij

http://www.hifi4you.nl

http://www.hificompany.nl

http://www.eastwestaudioshop.nl

http://www.pacificaudio.nl

Dussun V6I: te koop bij

http://www.pacificaudio.nl

Over de betrouwbaarheid kan ik niks zeggen,

vooralsnog hoor ik geen opvallende negatieve zaken.

Xindak heeft m.i.z al een officiele vertegenwoordiging en technische dient in Nederland

Onzin dat Marantz slechter zou zijn dan elk ander willekeurig goed merk. Het enige waar je altijd op moet letten is de match met je overige apparatuur. Ik heb vroeger een NAD combinatie gehad die het geweldig deden met mijn toenmalige luidsprekers. Toen ik de laatste verving, bleek de NAD te scherp te klinken. Dit lag niet aan de NAD ( dat ging immers goed met de vorige set) maar aan de match tussen de componenten.

Kortom, laat je niks wijsmaken maar probeer zelf uit!

Sonus

Ik heb de Xindak A 600 E al eens even gehoord en gezien en ook

van binnen bekeken, typisch een versterker als je niet Xindak maar

Mark Levinson, Krell of Burmeister op het frontje plakt, je het zo zou geloven,

alleen zou ie dan 3 tot 5x zo duur zijn.

Houdt er rekening mee, dat deze Xindak in 99% v/d gevallen niet in de

audioracks past, heel groot en heel zwaar 55 kg.

• 1 month later...

Heb de Xindak A 600E ook gezien op de show van de stemvork.

Indrukwekkende machine :D:D .

Luistern ging niet geweldig in een blikken autoshowroom en diverse demonstraties door elkaar. :mad2:

Hoe vond jij deze amp klinken? neutraal of warm?