Jump to content

Muurmeubel voor draaitafel

marky
 Share

Recommended Posts

Marky.

...door de muur heen vastgebout...

Dat zou ik eerst moeten overleggen met de buren :D

Beste Jos,

Bij een Avid Acutus met SME arm en Jan Allaerts element, moet daar een zeer goedkope oplossing als steun voor ? ;)

MvG,

Haudio

Marky.

Beste Jos,

Bij een Avid Acutus met SME arm en Jan Allaerts element, moet daar een zeer goedkope oplossing als steun voor ? ;)

MvG,

Haudio

't Gaat er toch niet om hoeveel het kost, maar of de werking afdoende is voor de luisteraar! Ikzelf zou het MDF vervangen door een zachtere houten plaat. Bijvoorbeeld underlayment, of multiplex. Maar ik zou niet meteen grijpen naar iets wat veel geld kost, puur omdat het veel geld kost..

Maar je bedoelt waarschijnlijk dat je Alabasters manier niet goed genoeg vind.. :D

Marky.

Beste Jos,

MvG,

Haudio

't Gaat er toch niet om hoeveel het kost, maar of de werking afdoende is voor de luisteraar! Ikzelf zou het MDF vervangen door een zachtere houten plaat. Bijvoorbeeld underlayment, of multiplex. Maar ik zou niet meteen grijpen naar iets wat veel geld kost, puur omdat het veel geld kost..

Maar je bedoelt waarschijnlijk dat je Alabasters manier niet goed genoeg vind.. :D

Fout,

Het bericht is bedoeld voor Jos.

MvG,

Denk je dat Multiplex zachter is dan MDF Henk?. Het lijkt me toch vergelijkbaar. Ik zou a la Nottingham Analoque twee platen mdf proberen met siliconenkit ertussen.

Ha die Carl,

Het is verschillend met MDF, tot welke dichtheid het is geperst.

Wel is het vaak zo des te harder het materiaal, des te harder het geluid qua karakter.

MvG,

Haudio

Wel is het vaak zo des te harder het materiaal, des te harder het geluid qua karakter.

Gelukkig is die Avid goed geveerd............. :huh:

Fout,

Het bericht is bedoeld voor Jos.

MvG,

Fout? Dus ik mag daar dan niet op reageren? :blink::P

De ondergrond heeft altijd invloed, ook al is een apparaat goed geveerd. MDF heeft niet de capaciteit trillingen te dempen (om te zetten in warmte), omdat het zo knetterhard in elkaar geperst is. Echt hout is veel zachter, heeft meer ruimte om te bewegen tussen de lagen (multiplex, underlayment) en kan dus de trillingen absorberen.

Maar in elke situatie en bij elke draaitafel en elke smaak is het weer anders, dus meer dan een idee is het niet.. :)

Is die van Phonosophie? Wat kost ie? Hoe groot is ie en waar kun je em krijgen?

Ik heb hem in Duitsland besteld. Kijk voor de prijs op hun site.

Hoi Henk,

Het is een perfecte oplossing. Goedkoop of niet. Het zijn steunen met die diagonaal geschraagd zijn. Nog mooier zijn zware, ongeschraagde steunen. Daar kan je wel een olifant op zetten en hou je eronder bovendien meer ruimte over. Ik zag een fotootje van mijn oplossing maar dan met een merknaam erop en daar vraagt men dan gelijk 150 Euri voor. Ik was voor minder dan 15 Euro klaar.

Henk, by the way mail me ven je bank.rek. nr.

Jos