Horzy Posted 8 oktober 2007 Report Share Posted 8 oktober 2007 Besten, Al tijden een passieve lezer, maar nu een vraag. Mijn ex-vrouw vond het leuk om toen ik eindelijk mijn spullen terugkreeg een presentje achter te laten: ze heeft mijn tweeters ingedrukt Grote vraag is nu: kan dit op relatief simpele (en goedkoop, mijn advocaat heeft een heel mooi setje kunnen kopen ) gerepareerd worden? Het zijn Dynaudio Audience 42 W luidsprekers... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 8 oktober 2007 Report Share Posted 8 oktober 2007 Besten,Al tijden een passieve lezer, maar nu een vraag. Mijn ex-vrouw vond het leuk om toen ik eindelijk mijn spullen terugkreeg een presentje achter te laten: ze heeft mijn tweeters ingedrukt Vervelend Als e.e.a. niet te ver ingedrukt is, kun je proberen met een stukje plakband het terug te trekken. Vriendelijke groet, Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
henk93 Posted 8 oktober 2007 Report Share Posted 8 oktober 2007 Ik heb wel eens gehoord dat het met de stofzuiger ook lukt. Je houd hem er dan 1 a 2 cm vandaan Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 8 oktober 2007 Report Share Posted 8 oktober 2007 Beste, Als het niet te lang geleden is kun je met je vingers, het voorzichtig proberen weg te drukken vanaf de zijkanten, lukt dat niet dan kun je de plakband methode proberen, kijk uit met de stofzuiger truck iets te dichtbij of te hoge zuigkracht en de hele spreekspoel ligt eruit. Ook ik wil het wel voor je doen, goedkoop : ) voor niets dus, maar dan zul je naar Sneek moeten. MvG, Haudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
alabaster Posted 8 oktober 2007 Report Share Posted 8 oktober 2007 Horzy, Mijn toen zeer jonge dochter vond het eens een leuk idee om de tweeters van een paar JK Reference luidsprekers naar binnen te prikken. Ik hoorde opeens weinig hoog meer en zag tot mijn afgrijzen dat beide ... Waren niet meer te herstellem maar Ketelaar bestelde gewoon 2 nieuwe kousjes voor de tweeter en voor weinig geld was het probleem opgelost. de fabrikant van de tweeters zou dat moeten kunnen leveren en als Henk toch in een gulle bui is (heeft een zwak voor gescheide mannen) kan hij ze er misschien .. Jos Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 8 oktober 2007 Report Share Posted 8 oktober 2007 frontplaat eraf halen en de tweeter van achteren terugduwen. dus hele tweeter eruit magneet eraf schroeven dan heb je ede frontplaat los en zie je de spreekspoel met het domepje. zachtjes duwen en dan moet het lukken.houd je vingers van de hand waarmee je niet duwt aan de voorkant van de tweeter zodat je de boel niet te hard naar voren duwt. tweeters kunnen best veel hebben maar een ex vrouw maakt meer kapot dan je lief is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andre Kel Posted 9 oktober 2007 Report Share Posted 9 oktober 2007 Idd die injectie naald of een hele dunne gewone naald had ik ook nog niet gezien. Klinkt raar ipv een stofzuiger kan je het ook proberen met een stukje dunne slang. Groter dan een rietje, kleiner dan een tuinslang. In je mond, zuigen, met onderdruk voorzichtig naar voren halen. Wel zorgen dat de gordijnen dicht zijn en je alleen thuis bent Die oplossing van n44 heb ik bij een vriend van mij wel kunnen doen met zijn rega's. Maar die waren ook niet gekoeld met het een of ander. Je moet dan wel zeer voorzichtig te werk gaan. Spreekspoelen etc etc. Andre Link to comment Share on other sites More sharing options...
Horzy Posted 9 oktober 2007 Author Report Share Posted 9 oktober 2007 Besten, Geweldig bedankt voor alle adviezen! Ik zal met de minst ingrijpend (lees: met de kleinste kans op beschadegingen) beginnen en jullie van de uitslag op de hoogte brengen. Echt super! Zit er trouwens ferrofluid in mijn tweeters? Ik dacht van niet... Enne, Henk, bedankt voor je aanbod. Sneek is een eind weg vanuit Maastricht maar altijd nog goedkoper an nieuwe luidsprekres, toch? Zwaai, Horzy Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 9 oktober 2007 Report Share Posted 9 oktober 2007 Mocht het toch niet lukken. Vervangingsunits zijn nog wel verkrijgbaar via Speakerland in Oss, maar helaas draait Dynaudio je dan tegenwoordig een poot uit (tweemaal zo duur als vroeger). Je zou je ex aanprakelijk kunnen stellen wellicht (maar dat zal vast wel lastig zijn) Ik zou dan eerder mijn geluk op Ebay beproeven http://cgi.ebay.com/Dynaudio-D28-2-tweeter...1QQcmdZViewItem Je zou natuurlijk ook aan een ander merk tweeter kunnen denken (bv Morel, maar dat is wel gedoe. Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 9 oktober 2007 Report Share Posted 9 oktober 2007 frontplaat eraf halen en de tweeter van achteren terugduwen. dus hele tweeter eruit magneet eraf schroeven dan heb je ede frontplaat los en zie je de spreekspoel met het domepje. zachtjes duwen en dan moet het lukken.houd je vingers van de hand waarmee je niet duwt aan de voorkant van de tweeter zodat je de boel niet te hard naar voren duwt. tweeters kunnen best veel hebben maar een ex vrouw maakt meer kapot dan je lief is. Is een beetje 'risky' als er ferrofluid aan te pas komt, toch? p.s.: de truc met de superdunne injectienaald is nog niet voorbijgekomen... ja dat klopt maar ik dacht te herrineren dat dat er niet in zat. vandaar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jazzman Posted 9 oktober 2007 Report Share Posted 9 oktober 2007 Ik gebruikte daar vroeger een zuignapje voor, die je voor lenzen gebruikt om ze uit je ogen te pulken. Dat werkte altijd heel goed. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andre Kel Posted 9 oktober 2007 Report Share Posted 9 oktober 2007 Horzy, Als ik je kan helpen laat het maar weten, ik woon in Heerlen, dus dat is dichtbij. Groet, Andre Link to comment Share on other sites More sharing options...
OpaHenk Posted 9 oktober 2007 Report Share Posted 9 oktober 2007 Besten,Geweldig bedankt voor alle adviezen! Ik zal met de minst ingrijpend (lees: met de kleinste kans op beschadegingen) beginnen en jullie van de uitslag op de hoogte brengen. Echt super! Zit er trouwens ferrofluid in mijn tweeters? Ik dacht van niet... Enne, Henk, bedankt voor je aanbod. Sneek is een eind weg vanuit Maastricht maar altijd nog goedkoper an nieuwe luidsprekres, toch? Zwaai, Horzy Beste Horzy, Jou Dynaudio's tweeters zit "wel" ferrofluid in ! Maar je kunt het natuurlijk altijd proberen, misschien gaat het goed , ook om de spreekspoel weer exact te centreren. Er bestaat ook Post. MvG, Haudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
Richard 2 Posted 9 oktober 2007 Report Share Posted 9 oktober 2007 ...misschien gaat het goed , ook om de spreekspoel weer exact te centreren.Met ferrofluid gaat het meestal wel goed. Een van de voordelen van dit goedje is dat bij een mindere passing het zichzelf wat 'smeert'. Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 9 oktober 2007 Report Share Posted 9 oktober 2007 het is mij ook altijd gelukt. het lijkt sosms zelfs makkelijker met ferro. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bloot Posted 10 oktober 2007 Report Share Posted 10 oktober 2007 met je mondzuigen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sietse Posted 10 oktober 2007 Report Share Posted 10 oktober 2007 met je mondzuigen Juist, dat is mij ook al meerdere keren gelukt. Gewoon een "natte kus". Zuigen dus. En goed kontroleerbaar tijdens de handeling. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RastaPhil Posted 10 oktober 2007 Report Share Posted 10 oktober 2007 ja is bij mij ook al verscheidene malen gelukt... Maar met de dustcap van mijn 48cm woofers heb ik toch serieus moeite gehad! mvg RastaPhil PS wel de versterker af zetten als je je speakers kust! ('t is maar voor de speakers) Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 10 oktober 2007 Report Share Posted 10 oktober 2007 zijn vrouw krijgt dat wel voor elkaar rasta she sucks Link to comment Share on other sites More sharing options...
Horzy Posted 15 oktober 2007 Author Report Share Posted 15 oktober 2007 Besten, Het is gelukt! Gewoon met de mond Bijna helemaal weer goed, maar bijna onmerkbaar. Nogmaals super bedankt voor al jullie tips! Zwaai uit het zonnige zuiden, Horzy Link to comment Share on other sites More sharing options...
marjellak Posted 1 november 2007 Report Share Posted 1 november 2007 Beste mensen, Ik lees dat de ingedrukte tweeters het resultaat zijn van vingers, maar ik heb laatst bij een van mijn speakers ook een ingedeukte tweeter ontdekt en dat is 100% zeker van zelf gegaan want ik kan jullie garanderen dat ik niet met mijn vingers eraan ben geweest en dat er verder niemand in de buurt is geweest! Wat zou daarvan de oorzaak kunnen zijn??? Marjellak Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 1 november 2007 Report Share Posted 1 november 2007 Met de stofzuigerslang tegen het doek gedrukt waar de tweeter net achter zit... Vriendjes van m'n zoon kregen dat met een stoel ook voor elkaar... Zelfs met een basspeakerrolrand... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts