Jump to content

"The Source" van KEMP Elektroniks!

Guest Mies
 Share

Recommended Posts

Allen,

Ik ben momenteel aardig op weg mijn gehele set te verkopen en met schone lei te beginnen. Te beginnen bij de voeding. Mijn interesse gaat uit naar netfilter The Source van KEMP.

1. Wat is nu de gangbare prijs van dit prachtige ding? .....adresjes?

2. Zijn er mensen die 'm hebben en wat zijn de ervaringen?

3. Zijn er vergelijkbare of net zulke goede alternatieven in omloop?

Als het "The Source" wordt leg ik 'm wel in het zicht, das zeker, incl. de Power cords. cool.gif

Greetz

Mies

Hoi Ruud,

Ik was zeker wel van plan dat eerst te testen. Als het goed is kun je van de Kemp dealers daarvoor een apparataatje lenen om de test uit te voeren.

Greetz

Mies

• 1 month later...
Echter ons 230V net is niet zo geschikt om te filteren daar het asymmetrisch van opbouw is.

Yes!

Hun aanpak is om de spanning symmetrisch te maken met behulp van een (grote) trafo.

[...]

Ik denk dat er ook nog wat te behalen is voor de hobbyisten onder ons, en ben zeker van plan zo

Hoi Ultranalog

Ik denk dat opslingeren wel meevalt.

Het probleem met te kleine trafo's is dat het verschil tussen nullast en vollast groot is.

Let wel, zomaar een goede scheidingstrafo is hier niet bedoeld, het werkt wel maar minder goed.

Bij het idee van Equi=Tech gebruikt men een medische scheidingstrafo met 2 identieke secundaire wikkelingen die in serie geplaatst worden en waarvan de midden aftakking aan AARDE zit.

Hiermee is geen gescheiden net ontstaan maar is nog steeds iedere fase “gevaarlijk t.o.v. aarde (115V)

Het grote voordeel is dat alle rotzooi naar aarde kan wegvloeien plus er ontstaat een zeer goede commonmode onderdrukking van doorgesluisde troep.

Peter

Geplaatst door Peter Schut:

Ik denk dat opslingeren wel meevalt.

Het probleem met te kleine trafo's is dat het verschil tussen nullast en vollast groot is.

Nou, dan zit ik bij AE wel goed.

Bij het idee van Equi=Tech gebruikt men een medische scheidingstrafo met 2 identieke secundaire wikkelingen die in serie geplaatst worden en waarvan de midden aftakking aan AARDE zit.

Ik meende toch ook duidelijk medspec gezegd te hebben. Wil heeft jaren voor de medische insdustrie gedraaid. Moet ook wel, goede audio kan levens redden ;-)

Remco

Hai Peter e.a.,

Nieuwe stroom maken lijkt me een beter uitgangspunt dan filteren. Ik heb een Tice in huis gehad die duidelijk een iets (!) betere klank opleverde. Het prijskaartje van al dat Amerikaanse spul (ik heb "jouw" merk ook opgezocht) is ook niet mis. Het is jammer dat er geen concurrerend Europees produkt is. Het nadeel van trafo's is overigens dat ze allemaal lawaai maken (behalve mijn oude Quad die op mijn dochters kamer staat). Daarnaast word het allemaal nog duurder als je echt stroom nodig hebt zoals bij mijn buizen.

Houdt ons op de hoogte !

Richard/Remco.

Volgens mij maak je nieuwe stroom als je de normale stroom door een trafo leidt. Zie ook de systemen van Accuphase, Burmester, Tice en PS audio. Aleen het prijskaartje begrijp ik niet.