VANZOMERENG Posted 5 november 2007 Report Share Posted 5 november 2007 Ik moet wel lachen met die Soundlover: een vrij duidelijke stijl. Ik denk dat erg moeilijk is om tot elkaar te komen. De inzichten lopen te ver uit elkaar. Ik zou ook niet weten hoe we tot elkaar moeten komen. Niet versterkers of CD spelers worden aan de tand gevoeld maar de testmethode. Dat inzichten uit elkaar lopen, geen ramp. Bedenk wel dat iedereen hier zit met de beste bedoelingen. Het is dan ook zeer jammer, dat sommigen de sfeer met hun toonzetting zo verzieken. Er zijn een aantal lieden zoals Jacco en consorten, die niet anders pogen om voodoo-verhalen uit de hifi-wereld te verhelpen en aan te tonen dat veelal geclaimde verschillen tussen bijvoorbeeld CD-spelers etc.. niet zie groot zijn of veelal zo klein, dat ze voor velen niet waarneembaar zijn. De ABX-test is niet meer als een middel/instrument welke tot extra inzicht zou kunnen leiden, hoe men zo effectief mogelijk je centjes kunt investeren in een hifi-set. De ABX-test is GEEN doel op zich. Bovenstaande zou toch iedereen moeten aanspreken en forumleden welke menen dat de ABX-test geen juist middel is, kunnen wel met de techneuten in discussie gaan, het wordt toch een loopgraven oorlog, een herhaling van reeds 33.000 gedane zetten en naar mijn mening af en toe een onplezierige bezigheid. Waarom hoor ik weinig creatieve andere ideeen van de ABX-sceptici om zelf een test of iets dergelijks op te zetten. Wellicht iets voor Soudlover om dit te organiseren Ik heb al een voorstel gedaan waarbij 2 sets worden opgebouwd, 2 x met dezelfde speakers maar: - 1 set met "dure" versterker, "dure" bekabeling, "dure" cd-speler etc.. en - 1 set met relatief veel "goedkopere" versterker, kabels en cd-spelers Er kan steeds over een langere periode geluisterd worden naar de sets, met muziek die men kent. Echter men ziet alleen de speakers, wat er allemaal "aanhangt" is niet te zien. Dit doet men over meerdere sessie van circa 8x 45 minuten en raden maar....................... De vele ABX-nadelen die sceptici hebben genoemd worden hiermee vermeden. Natuurlijk zijn er nog veel meer andere testjes en proefjes te bedenken, "heren en dames laat uw creatieve geesten eens werken" Dit allemaal onder het motto: "leuk als we hier allemaal wijzer van worden, meer inzicht krijgen en er vooral een gezellige dag van maken" en dus niet onder het mom van "ff laten zien dat anderen ongelijk hebben" anders zijn we weer met een loopgravenoorlog bezig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 5 november 2007 Report Share Posted 5 november 2007 dan moet men puur op het gehoor een component beoordelen.dan zijn er ineens geen specs meer. dan heeft het component ineens geen prijs meer dan staat er ineens geen naam meer op Eerlijk gezegd denk ik dat dit de enige manier is om naar apparatuur te luisteren, prijs, vormgeving, logo en specs zijn niet de zaken van belang zijn. Zoals ik voor de versterker vergelijking al aangegeven heb zou het wel eens heel erg zinnig kunnen zijn eerst eens een aantal speakers met elkaar te vergelijken, met de speaker die de meeste informatie aan ons door weet te geven zou je dan naar andere componenten kunnen gaan luisteren. Een speaker kiezen op prijs en imago lijkt me niet de juiste weg. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ezo Posted 5 november 2007 Report Share Posted 5 november 2007 hoi omdat er weer eens over mij reactie heen gelezen wordt start ik dan maar een eigen topic. waarom is testen zo moeilijk? dat komt omdat de uitslag soms misleidend is hoe komt dit ? set a bron heeft een *** geluids kwaliteit kabel heeft een **** geluids kwaliteit versterker heeft ***** geluids kwaliteit kabel heeft een * geluids kwatiteit speakers heeft een **** geluids kwatiteit het eind resultaat van deze set is een geluids kwliteit van * nu kun je duidelijk zien wat de zwakste schakel is dus vervang je die maar zo werkt het niet in de praktijk we gaan cd spelers testen in deze set up we hebben cd spelers meet geluids kwatiteiten van * / ** / *** / **** / ***** het voltallige pannen gaat zittem luisteren en gaat proberen het verschil te beoordelen tussen de cd spelers uit slag test er zit geen verschil tussen 5 verschillende cd spelers alle cd spelers klinken eender zelfs die van 5000 euri Fout de conclusie zou moeten zijn kennenlijk is dit niet de juiste set om cd spelers op te testen de cd spelers zijn hier niet de zwakste schakel geluids kwaliteit voor deze set blijft dus * nu gaan we de speaker kabel vervangen met een ***** resultaat *** als we nu gaan luisteren zit er in eens wel verschil in de cd spelers tot *** daar boven ook weer niet. als alles ***** zou zijn dan pas kun je van ***** genieten eerder niet!!!! het probleem van een totaal gelijke set is nog groter!!!!!!! set B cd ***** ka ***** ver***** ka ***** sp ***** in deze set vervangen we de bron voor een hele duren cd speler ******* resultaat *****> conclusie is dan een cd speler van ******* is niet beter dan een van ***** FouT als je meer ****** wil moet de hele set vervangen worden voor ****** alles dus!! hier op gaan veel mensen de mist in met testen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! open je ogen en laat je niets wijs maken elk onderdeel in je set doet mee aan de geluids kwatiteit in dit verhaal zijn rand verschijselen die ook niet onbelangrijk zijn buiten beschouwing gelaten maar dit maakt het te ingewikkeld op zoek naar je eigen zwakste schakel dus!!!!! ezo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 5 november 2007 Report Share Posted 5 november 2007 hoi omdat er weer eens over mij reactie heen gelezen wordt start ik dan maar een eigen topic. waarom is testen zo moeilijk? dat komt omdat de uitslag soms misleidend is hoe komt dit ? set a bron heeft een *** geluids kwaliteit kabel heeft een **** geluids kwaliteit versterker heeft ***** geluids kwaliteit kabel heeft een * geluids kwatiteit speakers heeft een **** geluids kwatiteit het eind resultaat van deze set is een geluids kwliteit van * nu kun je duidelijk zien wat de zwakste schakel is dus vervang je die maar zo werkt het niet in de praktijk we gaan cd spelers testen in deze set up we hebben cd spelers meet geluids kwatiteiten van * / ** / *** / **** / ***** het voltallige pannen gaat zittem luisteren en gaat proberen het verschil te beoordelen tussen de cd spelers uit slag test er zit geen verschil tussen 5 verschillende cd spelers alle cd spelers klinken eender zelfs die van 5000 euri Fout de conclusie zou moeten zijn kennenlijk is dit niet de juiste set om cd spelers op te testen de cd spelers zijn hier niet de zwakste schakel geluids kwaliteit voor deze set blijft dus * nu gaan we de speaker kabel vervangen met een ***** resultaat *** als we nu gaan luisteren zit er in eens wel verschil in de cd spelers tot *** daar boven ook weer niet. als alles ***** zou zijn dan pas kun je van ***** genieten eerder niet!!!! het probleem van een totaal gelijke set is nog groter!!!!!!! set B cd ***** ka ***** ver***** ka ***** sp ***** in deze set vervangen we de bron voor een hele duren cd speler ******* resultaat *****> conclusie is dan een cd speler van ******* is niet beter dan een van ***** FouT als je meer ****** wil moet de hele set vervangen worden voor ****** alles dus!! hier op gaan veel mensen de mist in met testen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! open je ogen en laat je niets wijs maken elk onderdeel in je set doet mee aan de geluids kwatiteit in dit verhaal zijn rand verschijselen die ook niet onbelangrijk zijn buiten beschouwing gelaten maar dit maakt het te ingewikkeld op zoek naar je eigen zwakste schakel dus!!!!! ezo Ik zie sterretjes... Link to comment Share on other sites More sharing options...
ezo Posted 5 november 2007 Report Share Posted 5 november 2007 hoi kijk als je test komt er iets uit wat soms afwijkt van je verwachtings patroon ik had een paar jaar terug een oude versterker die ik wilde vervangen echt oud! dus zocht iets nieuws dat werden 2 mono blokken van VM de pa111 na vergelijken kom ik tot de conclusie dat mijn oude versterker net zo klinkt als dat ouwe bakky. dat vond ik vreemd. nou had ik ook een extra kabel mee gekregen een speaker kabel van siltech amsterdam , die ik niet gebruikte in de vergelijking want die kon niet aan mijn oude versterker dat zou dus niet eerlijk zijn in de vergelijking nou het verschil was er wel maar dat was zo dun dat het bijna niet te herkennen was pas na veel luisteren kon je bepaalde dingen herkennen maar bijna niets. op de laatste dag dat die blokken hier stonden heb ik toch nog even die siltech er aan gehangen , toe viel ik van mijn stoeltje dit was het geluid waar ik op had gehoopt maar wat er maar niet uit wilde komen. ik had dus kennenlijk zitten luisteren naar de beperking van mijn speaker kabel een gewonen niets aan de hand 2,5mm kabel van 5 euri de meter. ik had dus geen nieuwe versterker nodig maar nieuwe speaker kabels van iemand kreeg ik toen een monsterkabel die klonk beter als mijn oude en met het oude bakky ging ik verder. dit klonk natuurlijk niet zo goed als die nieuwe versterker met de siltech maar het was beter. dus kocht ik wat later 2 mono blokken van sony de tan 55es dit klonk meteen beter als mijn oude bakky. maar het gevoel en de herinnering aan de siltech kabel bleef knagen dus haalde ik een jaar later toch ook die siltech en dat was weer een grote stop voorwaards. dus even 1 cd speler sony es 505 kabel linn vv vM ca 202 kabel puur ziver oudbakky >>>>>>deze werd vervangen door 2x vM pa111 lsk 2,5 mm infinity rs6001 verschil nauwelijks 2 cd speler sony es 505 kabel linn vv vM ca 202 kabel puur ziver oudbakky >>>>>>deze werd vervangen door 2x vM pa111 lsk 2,5 mm >>>>stap 2>>>toen werd deze vervangen voor een siltech infinity rs6001 verschil enorm 3 cd speler sony es 505 kabel linn vv vM ca 202 kabel puur ziver oudbakky lsk 2,5 mm >>>>stap 2>>>toen werd deze vervangen door de monster kabel 4,0mm infinity rs6001 verschil goed hoorbaar 4 cd speler sony es 505 kabel linn vv vM ca 202 kabel puur ziver oudbakky >>>>>>>toen werd deze vervangen voor 2 x sony es 55 spk monster 4,0 infinity rs6001 verschil enorm vervolgens 5 cd speler sony es 505 kabel linn vv vM ca 202 kabel puur ziver oudbakky >>>>>>deze werd vervangen door 2x vM pa111 lsk monster toen werd deze vervangen voor een siltech amsterdam 2,5 of minder? infinity rs6001 verschil enorm gr ezo set 1 cd ***** ka ***** vv ***** ka ***** ev *** vervangen voor ***** lsk ** sp ***** voor vervanging ** na vervanging ** set 2 cd ***** ka ***** vv ***** ka ***** ev *** vervangen voor ***** niet gekocht lsk **vervangen voor ***** niet gekocht sp ***** voor vervanging ** na vervanging ***** set 3 cd ***** ka ***** vv ***** ka ***** ev *** lsk ** vervangen voor **** sp ***** voorvervangen ** na vervanging *** set 4 cd ***** ka ***** vv ***** ka ***** ev *** vervangen voor ***** lsk **** sp ***** voorvervanging *** na vervanging **** set 5 cd ***** ka ***** vv ***** ka ***** ev ***** lsk **** vervangen voor ***** sp ***** voorvervanging **** na vervanging ***** lees en kijk goed !!!!!! de * staan voor geluidkwaliteit het is natuurlijk anders dan in dit schema maar dit is een schematich voorstelling van het gebeuren het aantal sterretjes is zo gekozen dat ik uit kwam en heeft niets te maken met het abslolute het kan ook ***,* een **,** geweest zijn of ******* maar dat maakt voor het verhaal niet uit duidelijk zijn de verschillende stappen te volgen van het zwakste schakel principe dit over mijn eigen set bij andere heb ik meer van dit soort dingen mee gemaakt maar dat onderbouwde het alleen maar gr Ezo Link to comment Share on other sites More sharing options...
soundlover Posted 6 november 2007 Report Share Posted 6 november 2007 Ik denk dat erg moeilijk is om tot elkaar te komen. De inzichten lopen te ver uit elkaar. Ik zou ook niet weten hoe we tot elkaar moeten komen. Niet versterkers of CD spelers worden aan de tand gevoeld maar de testmethode. De methode is prima. Het gaat alleen om hoe grof wil je de beslismomenten maken en daar kun je over discussi Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 6 november 2007 Report Share Posted 6 november 2007 [...]het verklaart voor een deel waarom de methodes ... ontoereikend zijn, maar op Jitze's voorbeeld dat dit aantoont ga je niet in. [...] Bedoel je luidsprekers eerst uitkiezen? Dan begrijp ik niet wat hetgeen voor de komma staat met wat er achter staat, maar dat zal wel aan mij liggen. Welke methodes bedoel je precies en wat mankeert er aan? Het lijkt (maar dat weet ik bij jou nooit zeker) er op of je wilt gaan suggereren dat de luidsprekers niet goed genoeg waren. Of iets anders maar dat haal ik niet uit je onduidelijke tekst. Dus wat bedoel je eigenlijk? Groet, Jacco [...] Vorige week zijn we bij kennissen van ons geweest,mijn maat wou een andere cd-speler kopen en had er 3 thuis om te proberen,een Macintosch,Burmester,Audio Note en zijn eigen Kenwood LD-01.We waren daar met 5 personen,3 mannen en 2 vrouwen,en geloof me Jacco de verschillen tussen de cd-spelers waren groot!!! Werd door iedereen gehoord ook de vrouwen.Op een gegeven moment zat ik met nog 2 personen in de eetkeuken te koffiedrinken en was mijn maat nog aan het klooien in de woonkamer met de cd-spelers ,op een gegeven moment zet hij de muziek aan en wij zeiden echt met z Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 6 november 2007 Report Share Posted 6 november 2007 [...] Laatst met een ABX nog met succes een fragment onderscheiden van hetzelfde fragment maar dan 18 kHz afgefilterd. Binnen een paar minuten. zozo, knap hoor. Vond ik best wel, ja. 18 kHz is een grens die feitelijk niet echt meer bij mijn leeftijd past. Bovendien gaf het aan dat de methode op zichzelf werkt. Als jij vind dat er geen verschillen zijn tussen cd-spelers waarom ga je dan uberhaubt nog steeds ABX-en??? Niet meer met cd-spelers nee. Of er moet zich een unieke situatie voordoen waarbij er speciale spelers worden aangeboden ter test. Exemplaren die buitensporig vervormen wil ik ooit nog wel eens proberen. [...]het apparaat op zijn muziekale karakter[...] Als elektronicus kijk ik daar anders tegenaan, wat niet wegneemt dat ik ook graag naar muziek luister. Ik bouw en ontwerp audioschakelingen en dan is het handig als ik de randvoorwaarden ken waaraan mijn ontwerp moet voldoen. Het moge duidelijk zijn dat ik een neutraal "karakter" of helemaal geen karakter nastreef. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 6 november 2007 Report Share Posted 6 november 2007 De conclusie lijkt me duidelijk . Er moet een blinde LS kabel ABX test komen met veel blonde vrouwen erbij. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 6 november 2007 Report Share Posted 6 november 2007 Dat kan altijd. En laat die LS kabels maar zitten Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 6 november 2007 Report Share Posted 6 november 2007 Dus nu snap ik al helemaal niet hoe jij erbij komt dat er geen verschillen zouden zijn,dan luister jij nog slechter dan de 2 aanwezige dames die het verschil namelijk ook DUIDELIJK hoorden. Dit soort uitspraken zou ik maar heel voorzichtig mee zijn, vrouwen kunnen in het algemeen veel beter horen dan mannen, zijn alleen niet op dezelfde wijze ge Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 6 november 2007 Report Share Posted 6 november 2007 Vond ik best wel, ja. 18 kHz is een grens die feitelijk niet echt meer bij mijn leeftijd past. Bovendien gaf het aan dat de methode op zichzelf werkt. Dat door vergelijkingen verschillen kunnen worden waargenomen lijkt me niet zo'n groot wonder, denken dat je die 18 KHz zou hebben gehoord is dat wel, de hoorbare verschillen hier worden veroorzaakt door de harmonischen, of het ontbreken hiervan, die dus duidelijk wel in het hoorbare gebied liggen. Nou, probeer het maar. zolang de voorraad strekt En mijn resultaat: daer dus. Ik zie jouw ABX resultaat graag tegemoet (en ook die van anderen natuurlijk). Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
soundlover Posted 6 november 2007 Report Share Posted 6 november 2007 Als elektronicus kijk ik daar anders tegenaan, wat niet wegneemt dat ik ook graag naar muziek luister. Ik bouw en ontwerp audioschakelingen en dan is het handig als ik de randvoorwaarden ken waaraan mijn ontwerp moet voldoen. Het moge duidelijk zijn dat ik een neutraal "karakter" of helemaal geen karakter nastreef. Groet, Jacco saai!!!!,lijkt mijn wekkerradio wel,heb ik in de huiskamer toch een set met meer ballen,dat is toch ook een karaktertrekje het hebben van ballen? moet er niet aan denken om naar een set te luisteren zonder karakter en je moet het met mij eens zijn dat de verschillen tussen bv. een buizen-en transistorversterker groot zijn?dat is toch ook een verschil tussen karakter?,het is maar net wat jouzelf het meeste bekoord om naar te luisteren,en het zijn echt niet alleen maar de speakers die dat karakter hebben,ook de meeste(duurdere) electronica heeft zijn eigen karakter.Nu kun jij wel steeds verkondigen dat electronica niet kan nadenken,maar dat kunnen de ontwerpers/bouwers wel gelukkig.Dan kies ik dus voor een set die kwa karakter het beste bij mij past,en inderdaad mag het best wel zo neutraal mogelijk zijn maar dan wel met een diep doorgaand laag,groot oplossend vermogen,geen vervelende slissende s-klanken,een rustig klankbeeld met behoud van veel defenitie,ook dat is in mijn ogen een stukje karakter.Moet er niet aan denken om naar een karakterloze set te luisteren,dat zou erg snel gaan vervelen,net zoals het bij karakterloze mensen ook erg snel verveelt. neutraal is niet altijd een optie,in mijn auto kom ik niet eens vooruit dan Link to comment Share on other sites More sharing options...
ezo Posted 6 november 2007 Report Share Posted 6 november 2007 Dat kan altijd. En laat die LS kabels maar zitten Groet, Jacco ja dat dacht ik al ik ben het op vele punten met je eens jacco en 1 er van is dat abx testen kunnen alleen zou ik graag zien dat het goed gebeurd !!!!!! want dan kun je wel juiste conclusies trekken zet een abx test op waar het te texten onderdelen duidelijks het zwakst zijn overigens is het tijd die er geluisterd moet worden wel van belang , volgens mij is dat het meest van belang als je naar verschillende speakers luistert, want dan hebben we het over luistervermoeiing, fase dus, ook van groot belang alleen komt dat na veel luisteren pas naar boven. nee gewonen kwatiteits verschillen hoor je onmiddelijk!!!!!! misschien is het wel noodzakelijk om beter te luisteren naar meer aspecten in de muziek en is het nodig alle dingen te her kennen en kom je op abababababx uit gr ezo Link to comment Share on other sites More sharing options...
ezo Posted 6 november 2007 Report Share Posted 6 november 2007 Dus wat bedoel je eigenlijk? Jacco, ik bedoel dat als iemand zoals Jitze, die inderdaad regelmatig met weerleggingen komt vanuit de hoek die jij zelf zo hoog aanslaat, je deze negeert als ze niet in je straatje passen. Het artikel in dit topic is er een goed voorbeeld van. Je gebruikt de wetenschap om dingen naar jouw denkbeelden te zetten. Je gebruikt de wetenschap niet om jouw denkbeelden te toetsen. Dat neem ik waar, dat neemt Jitze waar (hij zegt het eveneens) en dat mag allemaal, maar het laat je kaliber zien. En ook dat mag, maar wees niet verrast als je uiteindelijk toch niet zo serieus genomen wordt als je wel zou willen. hoi helemaal mee eens maar thingman wat vind jij van mijn zwakste schakel verhaal inmiddels weer een beetje weg gezakt gr ezo Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 6 november 2007 Report Share Posted 6 november 2007 Dus wat bedoel je eigenlijk? Jacco, ik bedoel dat je de weerleggingen vanuit de hoek die jij zelf zo hoog aanslaat, en waarmee met name Jitze nog al eens komt, negeert als ze niet in je straatje passen. Het artikel in dit topic is er een goed voorbeeld van waarom je meetmethodes niet deugen[...] Dan zul je me eerst even moeten bijpraten, want ik heb geen idee waar je het over hebt. Welk artikel? En ook ben ik heel erg benieuwd wie er precies met weerleggingen is gekomen, zoals je in je eerste regel stelt. In welke hoedanigheid dat is geweest en vooral met welk onderwerp. Op deze manier kan ik natuurlijk geen zinnig antwoord geven. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 6 november 2007 Report Share Posted 6 november 2007 Dus wat bedoel je eigenlijk? Jacco, ik bedoel dat als iemand zoals Jitze, die inderdaad regelmatig met weerleggingen komt vanuit de hoek die jij zelf zo hoog aanslaat, je deze negeert als ze niet in je straatje passen. Het artikel in dit topic is er een goed voorbeeld van. Je gebruikt de wetenschap om dingen naar jouw denkbeelden te zetten. Je gebruikt de wetenschap niet om jouw denkbeelden te toetsen. Dat neem ik waar, dat neemt Jitze waar (hij zegt het eveneens) en dat mag allemaal, maar het laat je kaliber zien. En ook dat mag, maar wees niet verrast als je uiteindelijk toch niet zo serieus genomen wordt als je wel zou willen. hoi helemaal mee eens maar thingman wat vind jij van mijn zwakste schakel verhaal inmiddels weer een beetje weg gezakt gr ezo Ik ben dan wel niet Thingman, maar toch. Ik denk dat er veel van waarheid in je verhaal zit. Maar met de testen die er gedaan zijn werd er nergens op bezuinigd. De duurste spullen waren nog niet goed genoeg om de verschillen te kunnen aanduiden. Ik was ook bij zo'n CDpeler ABX en hoorde wel degelijk verschillen. Maar om nou aan te geven welke er speelt.. dat is heel wat anders. Zeker wanneer er muziek gebruikt wordt, en rust ver te zoeken is. daarom doe ik niet meer mee aan ABX-sen. Ik heb mijn portie wel gehad zeg maar... Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 6 november 2007 Report Share Posted 6 november 2007 [...] saai!!!!,lijkt mijn wekkerradio wel De meeste wekkerradio's zijn verre van neutraal. Maar goed, jij zult wel een heel speciale hebben. je moet het met mij eens zijn dat de verschillen tussen bv. een buizen-en transistorversterker groot zijn? Niet altijd. Een goed ontworpen buizenbak klinkt net zo als een goed ontworpen transistorbak. Anders is er sprake van vervorming. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
ezo Posted 6 november 2007 Report Share Posted 6 november 2007 Dus wat bedoel je eigenlijk? Jacco, ik bedoel dat als iemand zoals Jitze, die inderdaad regelmatig met weerleggingen komt vanuit de hoek die jij zelf zo hoog aanslaat, je deze negeert als ze niet in je straatje passen. Het artikel in dit topic is er een goed voorbeeld van. Je gebruikt de wetenschap om dingen naar jouw denkbeelden te zetten. Je gebruikt de wetenschap niet om jouw denkbeelden te toetsen. Dat neem ik waar, dat neemt Jitze waar (hij zegt het eveneens) en dat mag allemaal, maar het laat je kaliber zien. En ook dat mag, maar wees niet verrast als je uiteindelijk toch niet zo serieus genomen wordt als je wel zou willen. hoi helemaal mee eens maar thingman wat vind jij van mijn zwakste schakel verhaal inmiddels weer een beetje weg gezakt gr ezo Ik ben dan wel niet Thingman, maar toch. Ik denk dat er veel van waarheid in je verhaal zit. Maar met de testen die er gedaan zijn werd er nergens op bezuinigd. De duurste spullen waren nog niet goed genoeg om de verschillen te kunnen aanduiden. Ik was ook bij zo'n CDpeler ABX en hoorde wel degelijk verschillen. Maar om nou aan te geven welke er speelt.. dat is heel wat anders. Zeker wanneer er muziek gebruikt wordt, en rust ver te zoeken is. daarom doe ik niet meer mee aan ABX-sen. Ik heb mijn portie wel gehad zeg maar... hoi ja dat is inderdaad jammer maar er zijn dus nog meer dingen fout aan een abx test , hoor ik al kijk weer zo iets waar uit blijkt dat jacco fout bezig is je doet geen wetenschappelijk onderzoek als je rand voorwaarden niet goed zijn. kosten nog moeite worden gespaart om de boel om zeep te helpen!!!!!!!!!!!! schakel kasten, lange bedrading, foute akoestiek, beinvloeding van luisteraars, te korte luisten tijden enz enz allemaal erg fout dus!!!!!!!!!! daar bij komt dat ik niet geloof dat er rekening gehouden wordt met de zwakste schakel dus misser op misser op misser hopeloos gr ezo Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 6 november 2007 Report Share Posted 6 november 2007 hoi omdat er weer eens over mij reactie heen gelezen wordt start ik dan maar een eigen topic. waarom is testen zo moeilijk? dat komt omdat de uitslag soms misleidend is hoe komt dit ? set a bron heeft een *** geluids kwaliteit kabel heeft een **** geluids kwaliteit versterker heeft ***** geluids kwaliteit kabel heeft een * geluids kwatiteit speakers heeft een **** geluids kwatiteit het eind resultaat van deze set is een geluids kwliteit van * ezo Beste Ezo, jouw verhaal met de sterretjes slaat werkelijk nergens op. want een kabels KAN NOOIT de zwakste schakel zijn. en dat geld ook voor een electronisch component. de zwakste schakel in een set is ALTIJD de weergever. om de simpele reden dat een weergever de grootste vervormer is. en vervorming is de enige bottleneck binnen een installatie. meer niet. dus beste EZO je praat onzin, en zoalang jij niet toegeeft dat een weergever veel meer vervormd dan de rest van de set blijf je een fantast. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 6 november 2007 Report Share Posted 6 november 2007 [...]schakel kasten, lange bedrading, foute akoestiek, beinvloeding van luisteraars, te korte luisten tijden enz enz allemaal erg fout dus!!!!!!!!!! daar bij komt dat ik niet geloof dat er rekening gehouden wordt met de zwakste schakel dus misser op misser op misser hopeloos En hoeveel specifieke technische vakkennis had jij ook al weer? Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 6 november 2007 Report Share Posted 6 november 2007 [...] schakel kasten, lange bedrading, foute akoestiek, beinvloeding van luisteraars, te korte luisten tijden enz enz allemaal erg fout dus!!!!!!!!!! daar bij komt dat ik niet geloof dat er rekening gehouden wordt met de zwakste schakel dus misser op misser op misser hopeloos En hoeveel specifieke technische vakkennis had jij ook al weer? Groet, Jacco dat is zijn zwakke schakel! Link to comment Share on other sites More sharing options...
ezo Posted 6 november 2007 Report Share Posted 6 november 2007 [...] schakel kasten, lange bedrading, foute akoestiek, beinvloeding van luisteraars, te korte luisten tijden enz enz allemaal erg fout dus!!!!!!!!!! daar bij komt dat ik niet geloof dat er rekening gehouden wordt met de zwakste schakel dus misser op misser op misser hopeloos En hoeveel specifieke technische vakkennis had jij ook al weer? Groet, Jacco kennelijk meer dan jij meneer jacco want je doet het aantoonbaar onjuist Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 6 november 2007 Report Share Posted 6 november 2007 [...]want je doet het aantoonbaar onjuist Toon maar aan. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
soundlover Posted 6 november 2007 Report Share Posted 6 november 2007 eric, Je hebt gelijk dat een speaker de grootste vervormer is,maar het is wel zo dat wat er beroerd ingaat er ook beroerd weer uitkomt,een speaker zal de set nooit beter kunnen maken dan juist de zwakste schakel,dus een versterker,bron en misschien zelfs de bekabeling kan de beste speaker nog om zeep helpen,en dat geld omgekeerd ook. [...] saai!!!!,lijkt mijn wekkerradio wel De meeste wekkerradio's zijn verre van neutraal. Maar goed, jij zult wel een heel speciale hebben. je moet het met mij eens zijn dat de verschillen tussen bv. een buizen-en transistorversterker groot zijn? Niet altijd. Een goed ontworpen buizenbak klinkt net zo als een goed ontworpen transistorbak. Anders is er sprake van vervorming. Groet, Jacco jaa,tuurlijk Jacco,je hebt helemaal gelijk als jij een goede buizenbak hetzelfde vind klinken(muziekaal gezien) als een transistor,ja dan is jou kunde om muziek te ervaren ver te zoeken,maar dit bevestigd alleen mijn idee wat ik over jou heb maar weer eens.En wat mn wekkerradio betreft doelde ik meer op karakter ipv. neutraal,maar dat leek mij wel logisch,ik luister en jij meet,vraag mij af waarvoor een hifiset bedoeld is Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts