ezo Posted 6 november 2007 Report Share Posted 6 november 2007 [...] want je doet het aantoonbaar onjuist Toon maar aan. Groet, Jacco dat poste ik net ook al man, ga toch eens lezen, en kom dan terug je probeerd van alles om je gelijk te halen ,maar helaas abx is heel goed mids goed uitgevoerd!!!! dus jacco ik ben niet een abx hater nee in tegendeel je moet alleen wel de voorwaarde een omstandigheden scheppen die het mogelijk maken om een betrouwbare test te doen en dat lukt blijkbaar niet, ik geeft toe dat het ook niet makkelijk is. maar het is het proberen waard toch? gr ezo Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 6 november 2007 Report Share Posted 6 november 2007 [...]je moet alleen wel de voorwaarde een omstandigheden scheppen die het mogelijk maken om een betrouwbare test te doen en dat lukt blijkbaar niet, ik geeft toe dat het ook niet makkelijk is. Wat nou blijkbaar? Komt de uitkomst van die versterkertest niet overeen met wat jij verwacht of zo? Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
ezo Posted 6 november 2007 Report Share Posted 6 november 2007 [...] je moet alleen wel de voorwaarde een omstandigheden scheppen die het mogelijk maken om een betrouwbare test te doen en dat lukt blijkbaar niet, ik geeft toe dat het ook niet makkelijk is. Wat nou blijkbaar? Komt de uitkomst van die versterkertest niet overeen met wat jij verwacht of zo? Groet, Jacco jacco luister als je iets wil testen , wil je zeker weten dat je test wat je test. dus moet het je zwakste schakel zijn. moet de set naar waar je luisterd op gesteld zijn in een minimaal aardige akoestiek met 1 luister plek. moet het omgevings geluid niet storend zijn voor de luisteraar, en moet deze op zijn gemak kunnen luisteren. moet de set vrij zijn van dingen die je normaal ook niet in een set stopt als schakel kastjes en overdreven lange kabels omdat dat makkelijker bediend. ongetwijfeld vergeet ik nog een paar dingen Link to comment Share on other sites More sharing options...
soundlover Posted 6 november 2007 Report Share Posted 6 november 2007 [...] je moet alleen wel de voorwaarde een omstandigheden scheppen die het mogelijk maken om een betrouwbare test te doen en dat lukt blijkbaar niet, ik geeft toe dat het ook niet makkelijk is. Wat nou blijkbaar? Komt de uitkomst van die versterkertest niet overeen met wat jij verwacht of zo? Groet, Jacco ik hecht evenveel waarde aan een blinde test voor tv's als dit hele ABX-gedoe,laat staan de uitslagen en mensen met een te grote ego zijn in mijn ogen onbetrouwbaar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 6 november 2007 Report Share Posted 6 november 2007 [...] je moet alleen wel de voorwaarde een omstandigheden scheppen die het mogelijk maken om een betrouwbare test te doen en dat lukt blijkbaar niet, ik geeft toe dat het ook niet makkelijk is. Wat nou blijkbaar? Komt de uitkomst van die versterkertest niet overeen met wat jij verwacht of zo? Groet, Jacco jacco luister als je iets wil testen , wil je zeker weten dat je test wat je test. dus moet het je zwakste schakel zijn. Dat hangt helemaal af van wat je wilt testen. In dit geval waren de speakers zo gemakkelijk aanstuurbaar veronderstelt en dat was dan ook hetgeen wat ik getest wilde hebben. De hypothese, zeg maar. En ik deed een voorspelling dat niemand een verschil kon horen, welke versterker je er ook aan hangt. moet de set naar waar je luisterd op gesteld zijn in een minimaal aardige akoestiek met 1 luister plek. Dat hangt er dus ook vanaf wat je precies wilt testen. Maar die situatie is ook daadwerkelijk voorgekomen. moet het omgevings geluid niet storend zijn voor de luisteraar, en moet deze op zijn gemak kunnen luisteren. Dat was prima in orde. moet de set vrij zijn van dingen die je normaal ook niet in een set stopt als schakel kastjes en overdreven lange kabels omdat dat makkelijker bediend. En hier maak je je fout. Dat is dus niet noodzakelijkerwijs zo. Schakelkastjes kunnen 100 % transparant zijn en dat waren ze ook. Lange bekabeling wordt ook door professionals gebruikt en in dit geval was de gebruikte kabel ook 100 % transparant. Voordat je om je heen begint te meppen, zou je je beter kunnen verdiepen in de achtergrond van de elektrotechniek om zelf tot de conclusie te komen dat de soep niet zo heet gegeten wordt als dat zij door fabrikanten wordt opgediend. En om de bal rond te maken: mijn voorspelling is uitgekomen en er is geen reden om te twijfelen aan mijn theorie. De hypothese is juist gebleken. Hoe ik het zie, is als volgt. De uitkomst bevalt jou niet en je gaat uitvluchten bedenken om er aan onderuit te komen. De realiteit niet onder ogen te hoeven komen, zo je wilt. Dat beschouw ik verder als jouw probleem, maar ik laat mij niet door een a-techneut mijn wereld uitleggen. Of je komt met berekeningen en bewijzen dat er voodoo is geweest, of je legt je neer bij de uitkomst. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
ezo Posted 6 november 2007 Report Share Posted 6 november 2007 [...] je moet alleen wel de voorwaarde een omstandigheden scheppen die het mogelijk maken om een betrouwbare test te doen en dat lukt blijkbaar niet, ik geeft toe dat het ook niet makkelijk is. Wat nou blijkbaar? Komt de uitkomst van die versterkertest niet overeen met wat jij verwacht of zo? Groet, Jacco ik hecht evenveel waarde aan een blinde test voor tv's als dit hele ABX-gedoe,laat staan de uitslagen en mensen met een te grote ego zijn in mijn ogen onbetrouwbaar. en dat heeft hij Link to comment Share on other sites More sharing options...
soundlover Posted 6 november 2007 Report Share Posted 6 november 2007 Hoe ik het zie, is als volgt. De uitkomst bevalt jou niet en je gaat uitvluchten bedenken om er aan onderuit te komen. De realiteit niet onder ogen te hoeven komen, zo je wilt. Dat beschouw ik verder als jouw probleem, maar ik laat mij niet door een a-techneut mijn wereld laten uitleggen. Of je komt met berekeningen en bewijzen dat er voodoo is geweest, of je legt je neer bij de uitkomst. Groet, Jacco Oohh,maar wij laten ons niet door een techneut onze wereld uitleggen,ik heb een set om te luisteren/genieten.en niet om te meten,en dat mis jij heel duidelijk,het kunnen genieten van muziek,want alles moet vertaald worden in cijfertjes,dus voor mij ben je absoluut geen referentie in wat voor opzicht dan ook,want alles wat jij doet heeft niks met genieten te maken,maar meer met een obsessie.Je hoeft ook geen bakker te zijn om te oordelen of het brood wel lekker is,dat lukt ook prima zonder bakkersdiploma.Als jij bakker zou zijn hoefde je maar 1 brood in je assortiment,want je gaat alle klanten toch vertellen dat alle broden hetzelfde smaken Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 6 november 2007 Report Share Posted 6 november 2007 En om de bal rond te maken: mijn voorspelling is uitgekomen en er is geen reden om te twijfelen aan mijn theorie. De hypothese is juist gebleken. Bewezen is dat je geen heftig vermogen nodig hebt om geluid te halen uit een redelijk gevoelige speaker, die ook nog eens geen rare dips in z'n impedantie vertoont. Lijkt me een open deur, kun je domweg beredeneren en ook wel uitrekenen. Echter het gebeuren werd gebracht als een versterker vergelijk, om nu verschillen tussen versterkers aan te tonen, zul je meer aandacht moeten besteden aan de weergever waarmee je aan de slag gaat. Vind het op z'n minst behoorlijk zielig dat je je in de nabesprekingen verschuilt achter een hypothese die je zo vreselijk onduidelijk hebt gecommuniceerd voor de test. Ook de steun die je geeft aan het kamp dat als uitgangspunt heeft dat er geen - hoorbaar - verschil tussen verschillende componenten zal kunnen zijn is in dit verband behoorlijk verdacht. Zeker gezien ook de verdediging die je aanvoert voor de keuze van de speaker, de beste speaker die je ooit gehoord hebt............................... Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 6 november 2007 Report Share Posted 6 november 2007 En om de bal rond te maken: mijn voorspelling is uitgekomen en er is geen reden om te twijfelen aan mijn theorie. De hypothese is juist gebleken. Bewezen is dat je geen heftig vermogen nodig hebt om geluid te halen uit een redelijk gevoelige speaker, die ook nog eens geen rare dips in z'n impedantie vertoont. Lijkt me een open deur, kun je domweg beredeneren en ook wel uitrekenen. Echter het gebeuren werd gebracht als een versterker vergelijk, Nee, nee, neeen en nog eens nee. Lees de desbetreffende draad er maar op na: daer dus. Hier kan ik echt pissig om worden Verder is het niet zo eenvoudig als jij nu stelt. Natuurlijk is het zo dat je dat allemaal kunt uitrekenen en beredeneren en dat is precies wat ik gedaan heb. Ik stond wel verdacht alleen in mijn standpunt, een handjevol logisch nadenkende lieden waren het met me eens. De rest vond het op zijn minst erg ongeloofwaardig. En nu ga jij me zitten vertellen dat je het ook wel verwacht had? De man die grote verschillen hoort tussen opampjes (die er ook niet zijn) etc? Jaja... om nu verschillen tussen versterkers aan te tonen, zul je meer aandacht moeten besteden aan de weergever waarmee je aan de slag gaat. Dat was niet de test, punt uit. Alhoewel ik van mening ben dat je niet veel beters kunt kopen dan een 801D, maar dat staat er verder helemaal los van. Ter verduidelijking herhaal ik mijzelf: dat staat er los van. Vind het op z'n minst behoorlijk zielig dat je je in de nabesprekingen verschuilt achter een hypothese die je zo vreselijk onduidelijk hebt gecommuniceerd voor de test.[...] Ik heb totaal geen idee waar je het nu ineens over hebt. Groet, Jacco Hoe ik het zie, is als volgt. De uitkomst bevalt jou niet en je gaat uitvluchten bedenken om er aan onderuit te komen. De realiteit niet onder ogen te hoeven komen, zo je wilt. Dat beschouw ik verder als jouw probleem, maar ik laat mij niet door een a-techneut mijn wereld laten uitleggen. Of je komt met berekeningen en bewijzen dat er voodoo is geweest, of je legt je neer bij de uitkomst. Groet, Jacco Oohh,maar wij laten ons niet door een techneut onze wereld uitleggen,ik heb een set om te luisteren/genieten.en niet om te meten,en dat mis jij heel duidelijk,het kunnen genieten van muziek,want alles moet vertaald worden in cijfertjes,dus voor mij ben je absoluut geen referentie in wat voor opzicht dan ook,want alles wat jij doet heeft niks met genieten te maken,maar meer met een obsessie.Je hoeft ook geen bakker te zijn om te oordelen of het brood wel lekker is,dat lukt ook prima zonder bakkersdiploma.Als jij bakker zou zijn hoefde je maar 1 brood in je assortiment,want je gaat alle klanten toch vertellen dat alle broden hetzelfde smaken Je hebt er werkelijk totaal niets van begrepen, maar dan ook helemaal niets. Stroom is stroom en heeft niets met brood te maken. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Rein! Posted 6 november 2007 Report Share Posted 6 november 2007 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 als jullie nu even doortellen jongens... Link to comment Share on other sites More sharing options...
soundlover Posted 6 november 2007 Report Share Posted 6 november 2007 jaaaaaaaaaaaa, jacco dat weten we inmiddels,en electronica kan niet denken,maar nogmaals de ontwerpers/bouwers wel,en ik bedoel te zeggen dat ik prima kan luisteren zonder een technische achtergrond,techniek heeft niks met luisteren te maken,net zo min als brood met stroom,en als jij net zo meet als dat je ook leest,ja,dan komt het wel goed met jou maar dat heb je vaker met dat soort techneuten,oppervlakkige humorloze denkers en zeer!!! Rechtlijnig,logisch dat je nooit verschillen hoort want dat laat jij niet eens toe!!,dat strookt niet met jou gedachte Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 6 november 2007 Report Share Posted 6 november 2007 [...]logisch dat je nooit verschillen hoort want dat laat jij niet eens toe!! Je moest eens weten hoe vaak ik verschillen hoor of denk te horen. of moet ik het inmiddels een obsessie noemen?? Wat jij wilt. Het is jouw referentiekader. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
soundlover Posted 6 november 2007 Report Share Posted 6 november 2007 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 als jullie nu even doortellen jongens... ja doen we rein,stop er toch fftjes mee,heb geen zin om te lullen tegen een voorgeprogammeerde robot,zei al, een karakterloze set verveelt snel,maar ik weet er nu nog Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 6 november 2007 Report Share Posted 6 november 2007 een karakterloze set verveelt snel Nee, eentje met ADHD is lekker rustgevend... Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 6 november 2007 Report Share Posted 6 november 2007 Verder is het niet zo eenvoudig als jij nu stelt. Natuurlijk is het zo dat je dat allemaal kunt uitrekenen en beredeneren en dat is precies wat ik gedaan heb. Ik stond wel verdacht alleen in mijn standpunt, een handjevol logisch nadenkende lieden waren het met me eens. De rest vond het op zijn minst erg ongeloofwaardig. En nu ga jij me zitten vertellen dat je het ook wel verwacht had? De man die grote verschillen hoort tussen opampjes (die er ook niet zijn) etc? Jaja... Ja hoor, zo simpel is het werkelijk, en voorspeld had ik het al voor de happening, je ook nog ter overweging gegeven eens naar de speakers te kijken. En met die verschillen tussen opamps en transistoren hebben velen - ook hier van het forum - me al eens proberen te vangen, met weinig succes............ Maar zoals altijd zie je de dingen, die zich buiten jouw denkraam bevinden, domweg over het hoofd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 6 november 2007 Report Share Posted 6 november 2007 Verder is het niet zo eenvoudig als jij nu stelt. Natuurlijk is het zo dat je dat allemaal kunt uitrekenen en beredeneren en dat is precies wat ik gedaan heb. Ik stond wel verdacht alleen in mijn standpunt, een handjevol logisch nadenkende lieden waren het met me eens. De rest vond het op zijn minst erg ongeloofwaardig. En nu ga jij me zitten vertellen dat je het ook wel verwacht had? De man die grote verschillen hoort tussen opampjes (die er ook niet zijn) etc? Jaja... Ja hoor, zo simpel is het werkelijk, en voorspeld had ik het al voor de happening, je ook nog ter overweging gegeven eens naar de speakers te kijken. En met die verschillen tussen opamps en transistoren hebben velen - ook hier van het forum - me al eens proberen te vangen, met weinig succes............ Maar zoals altijd zie je de dingen, die zich buiten jouw denkraam bevinden, domweg over het hoofd. Dat komt dan omdat jij je zo onduidelijk en meerderslachtig opstelt. Ik heb nog steeds enkele exacte referenties van je te goed. Over die wetenschappers die jouw denkwereld al hebben aangetoond, of zoiets want daar ben je ook erg onduidelijk in. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 6 november 2007 Report Share Posted 6 november 2007 Dat komt dan omdat jij je zo onduidelijk en meerderslachtig opstelt. Ik heb nog steeds enkele exacte referenties van je te goed. Over die wetenschappers die jouw denkwereld al hebben aangetoond, of zoiets want daar ben je ook erg onduidelijk in. Gezien het grote aantal linkjes en literatuurverwijzingen waarmee ik mijn reacties op jouw spinsels heb ge Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 6 november 2007 Report Share Posted 6 november 2007 Dat komt dan omdat jij je zo onduidelijk en meerderslachtig opstelt. Ik heb nog steeds enkele exacte referenties van je te goed. Over die wetenschappers die jouw denkwereld al hebben aangetoond, of zoiets want daar ben je ook erg onduidelijk in. Gezien het grote aantal linkjes en literatuurverwijzingen waarmee ik mijn reacties op jouw spinsels heb ge Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 6 november 2007 Report Share Posted 6 november 2007 Heb je al gezegd dit soort spelletjes niet mee te spelen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ezo Posted 6 november 2007 Report Share Posted 6 november 2007 hoi even een quit van een luister verslag en test Hififorum heeft een ABX-test gehouden tussen een goedkope Sony versterker en een ASR Emitter (I) versterker. De conclusie was dat met die luidsprekers, die set, in die ruimte het verschil tussen de 2 versterkers niet te horen was in een blindtest. Commotie alom. De ABX-test en de uitslag werden onder vuur genomen, maar ook verdedigd. E Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 6 november 2007 Report Share Posted 6 november 2007 Heb je al gezegd dit soort spelletjes niet mee te spelen. Nee, omdat je vals speelt. Ik heb je history eens doorgesnuffeld op zoek naar die bergen links van je, en ik heb er precies 2 gevonden vanaf nu tot 21 juli. Verder terug wilde ik niet gaan, alhoewel ik best nog 120 pagina's door kan gaan. En van die 2 slaan er geeneen op het onderwerp zelf wat nu actueel is. In een digitaal systeem met THD=0.005 slaat als een varken op een modderschuit. Dat kun jij wellicht ook helemaal niet weten, want volgens mij ben je zo a-technisch als ik weet niet wat. Mocht ik iets vergeten zijn, hoor ik het graag van je: 6 Nov 2007, 12:57: JAES gepubliceerd, een onderzoek van Louis Fiedler van Dolby Labs, die aantoonde dat 0,005 THD in een digitaal systeem 17 Oct 2007, 12:42:15: geen directe links 3 Oct 2007: declaratie van de verschillen in opamps "NE 5534 - wordt vervangen door een OPA 602-604" (geen link) 31 Aug 2007: "Zo heb ik ontdekt dat IC's echt niet thuis horen in een weergave keten" (geen link) 30 Aug 2007, 09:37:16: verwijzing naar een AES artikel "Modulation Distortion in Loudspeakers" 24 Aug 2007, 11:11:49: "geen IC's" & "vergelijk de NE 5534 en de OPA 604 maar" tirade (geen link) 22 Aug 2007, 17:22:40: "Jaren later heb ik enige tijd in de psychiatrische hulpverlening gewerkt en hiervoor een Sociale Academie doorlopen" (dat verklaart een hoop) 22 Aug 2007, 09:57:05: heb je ze weer, die "NE 5534 en OPA 602 - 604" (geen link) 21 Jul 2007, 17:52:47: "je hebt nu e'e'nmaal muziekliefhebbers en soundlovers" (geen link) Bij mensen zoals jij is het noodzakelijk dat ik een kladblokje bij ga houden om je te wijzen op je eigen uitspraken. Of beter: op de dingen die je niet zegt. Wat mij trouwens ook opviel aan je geschiedenis is dat je het maar heel erg druk hebt met mij. De manier van reageren is mij duidelijk en ik snap nu pas waar die vandaan komt. Dat ik mijn tijd daar in heb gestoken... Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 6 november 2007 Report Share Posted 6 november 2007 Het zoeken naar links en ze inderdaad ook aangeven heb ik al heel wat onderwerpen geleden maar opgegeven, of je leest ze niet of je serveert de schrijver af, kan me nog wel herinneren in een topic over vervorming nogal wat opgegraven te hebben. Overigens heb je alweer redelijk selectief gewinkeld, ik zou ook niet anders verwacht hebben, en maak je geen melding van mijn achtergrond waar het betreft de elektronica Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 6 november 2007 Report Share Posted 6 november 2007 Het zoeken naar links en ze inderdaad ook aangeven heb ik al heel wat onderwerpen geleden maar opgegeven, of je leest ze niet of je serveert de schrijver af, kan me nog wel herinneren in een topic over vervorming nogal wat opgegraven te hebben.Overigens heb je alweer redelijk selectief gewinkeld, ik zou ook niet anders verwacht hebben, en maak je geen melding van mijn achtergrond waar het betreft de elektronica De koninklijke luchtmacht? Ja, als wat? Mocht je apparatuur vasthouden of zo? Kom nou maar met die links, dat staat je veel beter. Wel van voor 21 juli 2007 natuurlijk, want daarna heb ik ze niet gevonden. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 6 november 2007 Report Share Posted 6 november 2007 Link to comment Share on other sites More sharing options...
soundlover Posted 6 november 2007 Report Share Posted 6 november 2007 De koninklijke luchtmacht? Ja, als wat? Mocht je apparatuur vasthouden of zo? Groet, Jacco ja je bent echt een omhooggevallen egotripper dus,mister wise guy,walgelijk man heb het al eerder gezegd,mensen met een te grote ego zijn onbetrouwbaar.Mag ik nu weer met vakantie???? en anders neem ik hem zelf wel,ben alweer helemaal flauw van jou tot ziens Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts