Erikatn Posted 18 oktober 2007 Report Share Posted 18 oktober 2007 zowel met Jitze als Jacco kan ik persoonlijk prima opschieten en met beiden heb ik inderdaad wel iets, namelijk een goede verstandhouding.Wat jij verwart is een mening over iets en iemand door dik en dun steunen ongeacht of je het met iemand eens bent. Maar ik denk dat jij wel iets met mij hebt, namelijk irritatie over het feit dat op mijn verzoek een posting van jou is verwijderd. Maar ik heb niks met jou hoor. Jouw verstandhouding met Jacco, is een andere dan voor vele anderen hier. Het gevolg van het laatste is wellicht een antwoord op je vraag. Dekker's mening en houding zijn bekend en dat roept tegenreactie op. Fact of life. Ik heb verder ook niks tegen je, en beschouw zoals toen in pm gemeld (en had dat niet gedaan als jouw verzoek om verwijdering van m'n post me dwars had gezeten) je ervaringsbijdragen als hoogwaardig. Begrijp dat je het voor iemand op wilt nemen, maar anderen moeten de kans krijgen hun hobby hier te blijven uitoefenen, zonder onafgebroken te moeten vernemen dat anderen daar schijt aan hebben. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 18 oktober 2007 Report Share Posted 18 oktober 2007 Dus: met muziek loopt het allemaal niet zo'n vaart. Dat laatste is iets wat we niet hebben vergeleken. Het uitgangspunt was puur gericht op de aanstuurbaarheid van de B&W 801D. Elke goede versterker had je daar voor kunnen inzetten en dat dat toevallig een Sony en een ASR waren, is bijzaak. Overigens vond ik het geluid wel erg mooi. En daar maak je mi de grootste audiofout die je maar zou kunnen maken. Ik heb daar ook een theorie over. Die gaat in grote lijnen als volgt. Ons gehoor is gemaakt om ons te waarschuwen voor gevaar of om eten op te sporen. Dit gaat gepaard met korte, relatief eenvoudige signalen en ik denk dat ons gehoor daar op getraind is door de jaren van de evolutie heen. Als je complexe signalen als muziek gaat gebruiken, is ons gehoor niet in staat daar nuances in te horen. Simpelweg omdat het daar niet voor gemaakt is. Welk ras zou eerder uitsterven: * met een gehoor specifiek geevolueerd naar het beleven van de 9de van Beethoven * met een gehoor dat getraind is op het horen ritselen van een struik waarin een tijger zou kunnen zitten? De informatiedichtheid wat een baby te verwerken krijgt van de moeder is heel laag. Eenvoudige signalen dus, anders is er geen communicatie (gisteren bij vrienden nog meegemaakt). Dat geloof ik dus niet zo. Ik denk dat het gehoor is geoptimaliseerd voor eenvoudige signalen en niet voor complexe signalen als muziek. Alle proeven die ik uitvoer wijzen in die richting. Als het belangrijk was geweest om complexe signalen te interpreteren, hadden we dat middels de evolutie wel meegekregen. Dat is niet het geval. Mijn oorspronkelijke insteek was om een gemakkelijke luidspreker aan te sturen met een eenvoudige versterker. En om een referentie te hebben is er een bakbeest van een versterker naast gezet om verschillen op te sporen. Mijn claim (en ook die van Ruud13) was dat er geen verschil gevonden zou worden, juist dankzij de makkelijkheid in aanstuurbaarheid. Niet om de Sony kwaliteit te vergelijken met een ASR kwaliteit oid. Het was puur en alleen gefocusseerd op de speakers. Dat is dan ook helemaal niet hetgeen geconcludeerd is. Zoals Kraus reeds heeft opgemerkt, was het uitgangspunt de aansturing van eenvoudig aanstuurbare luidsprekers. Met een relatief hoog rendement en geen diepe dippen in impedantie. Voor mij is het volkomen logisch. Die hebben het in al hun hoorbare detail genadeloos ten gehore gebracht. Daar is bij mij in ieder geval geen twijfel over, het is eersteklas spul wat gebruikt is. Nee hoor, spanning is spanning en stroom is stroom en of dat nou door een dure krachtpatser geleverd wordt of door een eenvoudige opamp met spierballen: dat maakt geen zier uit in dit specifieke experiment. Die elektronen kunnen echt niet nadenken en het is zelfs absurd om aan te nemen dat er verschil moet zijn wat hoorbaar is. Ik neem aan dat je de luidsprekers bedoelt? De rest is namelijk: * een cd-speler die goed genoeg is om geen enkel verschil te tonen tov welke andere cd-speler van goede kwaliteit. * kleinsignaalrelais die ook door Array gebruikt worden * LS relais die voorzover ik heb kunnen zien de taak met gemak af kunnen (en metingen laten geen fouten zien) * koperdraad waarvan allang bekend is dat het niets doet Vwb die luidsprekers, daar kan ik kort over zijn. Die laten alles genadeloos horen en zijn in hun soort een van de beste die je maar kunt kopen. Het in twijfel trekken van dit kaliber speakers is er een die thuishoort in de ballenbak van Ikea. Het kan misschien je smaak niet zijn qua geluid of afwerking, maar ze zijn erg neutraal en laten precies datgene horen hoe het is. Althans, ik heb er meer op gehoord met de diverse test tracks dan met welke speaker dan ook die ik gehoord heb. Ik stel voor dat je je beklag dan maar gaat doen in Engeland: hear dus. Ik heb geen zin in dit kinderachtige gezeik. Welke stellingen? Bij mijn weten schrijf ik niets anders op dan wat in de normale wereld allang is aanvaard. Vooral dat laatste! De luisteraar is niet in staat het waar te nemen. Op meetapparatuur is het vaak heel eenvoudig verschil waar te nemen, zo ook afgelopen zaterdag. Een grandioze denkfout wordt gemaakt als men gaat aannemen dat die verschillen ook waarneembaar zouden moeten zijn. Het gehoor heeft zijn grenzen en die speelden zich onder de waarneemdrempel af afgelopen zaterdag. Nou wordt ie fraai. De onderbouwing die ik heb is heel eenvoudig. Stroom is stroom en het maakt niet uit waar dat precies vandaan komt. Verschillen onder de gehoorgrens zijn niet interessant en daar gaan de meeste instituten op onderuit. Alhoewel het wel waar is wat ze beweren, maar het zet alleen geen zoden aan de dijk omdat mensen het niet kunnen horen. Neem nou het hele high resolutie gedoe: in een eenvoudige test is de noodzakelijkheid daarvan onderuit gehaald. Dit terwijl gerenommeerde bedrijven daar heel veel onderzoek naar gedaan hebben. Kennelijk nooit de link met de praktijk gemaakt... hieruit zijn toch wel een aantal stellingen lezen................... En wat is nu precies je probleem? Of problemen. Ik zie er kop noch staart aan. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 18 oktober 2007 Report Share Posted 18 oktober 2007 Over de inhoud: de ABX test zoals gezegd heb ik de ABX-test als luisteraar willen ondergaan om te kijken hoe dat nou bevalt. Zoals gesteld, dat beviel goed. Ik vond dat je als luisteraar een faire kans kreeg en ook dat de apparatuur een eerlijke kans kreeg om zich te bewijzen. Ik heb ook wel bij CD-spelervergelijken gezeten waarbij naadloos tussen de apparaten werd geschakeld en vervolgens steeds spelers uit het rijtje door het panel werden verwijderd. Die waren afgevallen omdat ze niet mee konden. Ook uit die test kwam een heel rare uitslag, de "beste" spelers vielen soms al vroeg af en wat er overbleef was ook niet wat men gedacht had. Die test had maar 1 resultaat, namelijk dat iedereen het er over eens was dat dit niet de methode was. Dat was bij de laatste ABX-test geheel anders. Niet alleen ik, maar alle deelnemers voelden zich prettig bij de manier van testen. Dat zegt toch ook wel iets. De uitslag werd ervaren als verrassend maar niemand riep dat er op e.o.a. manier iets mis was gegaan. Er was wel veel ongeloof, verbazing. Waar nog weinig aandacht aan is besteed, is dat de uitslag van de test Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 18 oktober 2007 Report Share Posted 18 oktober 2007 En wat is nu precies je probleem? Of problemen. Ik zie er kop noch staart aan. Inderdaad is er kop noch staart te zien aan jouw bijdragen, het gaat niet om de geluidskwaliteit, uitsluitend de aanstuurbaarheid is getest, toch zijn het de beste speakers, het menselijk gehoor is niet gemaakt om - en in staat muziek te beluisteren. Een ieder die een poging doet hierop in te gaan wordt hooghartig terecht gewezen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 18 oktober 2007 Report Share Posted 18 oktober 2007 heren, heren, over de inhoud toch? Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 18 oktober 2007 Report Share Posted 18 oktober 2007 het gaat niet om de geluidskwaliteit, Niet op zichzelf. Het ging er meer om om een verschil aan te wijzen tussen twee situaties. uitsluitend de aanstuurbaarheid is getest, Klopt. Het ging er niet om de ASR in zijn hemd te doen laten staan of de Sony een kroon op te zetten. Het ging er primair om om te kijken of er een verschil gehoord kan worden tussen de twee versterkersituaties icm de aangesloten luidsprekers. toch zijn het de beste speakers, die ik gehoord heb. Of het de beste zijn, weet ik niet. Ik weet wel dat ze goed genoeg zijn voor een dergelijke test. het menselijk gehoor is niet gemaakt om - en in staat muziek te beluisteren. Als je het vergelijkt met zuivere sinussen, misschien wel ja. Je moet het in die context zien en nergens anders. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 18 oktober 2007 Report Share Posted 18 oktober 2007 Voor zover ik kan zien hebben we het hier over de inhoud van postings, inderdaad niet inhoudelijk over het onderwerp. Echter dankzij de verwarrende signalen die worden afgegeven is het vrijwel onmogelijk een zinvolle discussie te voeren, zeker gezien de toon van sommige reacties. Daarnaast ben ik inderdaad behoorlijk off-topic gegaan door dit onderwerp aan te halen als illustratie voor de - mogelijke - oorzaken van de teloorgang van dit forum. hieraan zou ik willen toevoegen dat bovenstaande reactie een duidelijk voorbeeld is van hetgeen ik bedoel, doet me denken aan uitlatingen van politici of een paling in een emmer snot. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 18 oktober 2007 Report Share Posted 18 oktober 2007 Ik veroorloof mij de ijdelheid mijn eigen posting te quoten om maar weer naar het topic terug te keren. Over de inhoud: de ABX test zoals gezegd heb ik de ABX-test als luisteraar willen ondergaan om te kijken hoe dat nou bevalt. Zoals gesteld, dat beviel goed. Ik vond dat je als luisteraar een faire kans kreeg en ook dat de apparatuur een eerlijke kans kreeg om zich te bewijzen. Ik heb ook wel bij CD-spelervergelijken gezeten waarbij naadloos tussen de apparaten werd geschakeld en vervolgens steeds spelers uit het rijtje door het panel werden verwijderd. Die waren afgevallen omdat ze niet mee konden. Ook uit die test kwam een heel rare uitslag, de "beste" spelers vielen soms al vroeg af en wat er overbleef was ook niet wat men gedacht had. Die test had maar 1 resultaat, namelijk dat iedereen het er over eens was dat dit niet de methode was. Dat was bij de laatste ABX-test geheel anders. Niet alleen ik, maar alle deelnemers voelden zich prettig bij de manier van testen. Dat zegt toch ook wel iets. De uitslag werd ervaren als verrassend maar niemand riep dat er op e.o.a. manier iets mis was gegaan. Er was wel veel ongeloof, verbazing. Waar nog weinig aandacht aan is besteed, is dat de uitslag van de test Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 18 oktober 2007 Report Share Posted 18 oktober 2007 Je hoeft er ook niet bang voor te zijn, want je hoort toch geen verschil... Hans begin jij nu ook al Dat wil niet zeggen dat er geen verschil IS... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 18 oktober 2007 Report Share Posted 18 oktober 2007 Natuurlijk is er verschil, laat ze maar op je tenen vallen Ben nog steeds benieuwd of een ander soort versterker wel onderscheidbaar was geweest. Zo'n ASR zie ik toch meer als een (vreselijk mooi gebouwd, vanuit technisch oogpunt) versterker, die vooral gericht is op om een ijzeren greep te houden op de speakers. Sommige versterkerontwerpers hangen een andere filosofie aan, bv een meer minimale aanpak en hun versterkers zijn als gevolg veel gevoeliger voor het soort luidspeker wat er aan hangt. Maar hang je er de juiste speaker aan... Ja, dan wat? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 18 oktober 2007 Report Share Posted 18 oktober 2007 Je hoeft er ook niet bang voor te zijn, want je hoort toch geen verschil... Hans begin jij nu ook al Dat wil niet zeggen dat er geen verschil IS... .......... maar ook niet dat er w Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 18 oktober 2007 Report Share Posted 18 oktober 2007 we zouden eens kunnen ABX'en met twee setjes speakers. (goede tweeweg setjes?) blind, dus de speakers achter een doek. als er dan WEL concequent gekozen word, dan weten dat een ABX test plausibel is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 18 oktober 2007 Report Share Posted 18 oktober 2007 we zouden eens kunnen ABX'en met twee setjes speakers. (goede tweeweg setjes?)blind, dus de speakers achter een doek. als er dan WEL concequent gekozen word, dan weten dat een ABX test plausibel is. Het kan nog veel makkelijker. Zorg voor 1 zuivere sinus en 1 die hoorbaar vervormd is. Doe dat 16 keer en je zult een 100 % score krijgen. Eitje. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 18 oktober 2007 Report Share Posted 18 oktober 2007 we zouden eens kunnen ABX'en met twee setjes speakers. (goede tweeweg setjes?) blind, dus de speakers achter een doek. als er dan WEL concequent gekozen word, dan weten dat een ABX test plausibel is. Het kan nog veel makkelijker. Zorg voor 1 zuivere sinus en 1 die hoorbaar vervormd is. Doe dat 16 keer en je zult een 100 % score krijgen. Eitje. Groet, Jacco ja, ja, maar een sinus kun je niet in de winkel kopen. dus daar heeft een audiofiel niks aan. dus we doen het met twee speakers. nog sterker: jullie kiezen twee setjes speakers van een verschillend merk. zorg daarbij dat ze HEEL VEEL op elkaar lijken. en ik zal middels een geblindoekte ABX test een 100% score aan jullie laten zien. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 18 oktober 2007 Report Share Posted 18 oktober 2007 we zouden eens kunnen ABX'en met twee setjes speakers. (goede tweeweg setjes?) blind, dus de speakers achter een doek. als er dan WEL concequent gekozen word, dan weten dat een ABX test plausibel is. Het kan nog veel makkelijker. Zorg voor 1 zuivere sinus en 1 die hoorbaar vervormd is. Doe dat 16 keer en je zult een 100 % score krijgen. Eitje. Groet, Jacco ja, ja, maar een sinus kun je niet in de winkel kopen. dus daar heeft een audiofiel niks aan. [...] Wil je nu de ABX test plausibel maken of niet? Het kan ook met muziek, maar dan zul je relatief veel vervorming moeten toevoegen. Groet, Jacco En wat is nu precies je probleem? Of problemen. Ik zie er kop noch staart aan. Dat van "kop en staart" klopt. Het is een verzameling volledig gekristalliseerde, naar de hand gezette opvattingen, die elke link met de ervaring en de realiteit ervan mist en uitsluitend bedoelt zijn om op een narrige en kinderachtige manier je gelijk te halen en tegelijkertijd iemand welbewust onderuit te halen. Het is een herhaling van zetten die leegloop bevordert en dat vindt jij persoonlijk niet erg. De mensen die dat wel erg vinden trachten hier in een laatste stuiptrekking op dit uitgemolken plekje nietszeggendheid op het internet nog iets aan te veranderen. Maar dat dit niet gaat lukken, dat jij hier overblijft met je kleine clubje nerds zonder oren, zal de pret van het eigen gelijk waarschijnlijk sterk verhogen. Verwijder deze post maar, of laat 'm maar verwijderen. Ook ik behoor tot de meerderheid die hier weinig of niets meer te zoeken heeft en veel minder post en deel dan ik eigenlijk wel zou willen. Kom maar met de standaard tegenwerpingen. Ik ken ze allemaal; ik weet zelfs WIE ze zal gaan posten. Alles onder controle, thingman? De draad gaat over ABX-en en wat ik lees is een protestpost. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tirillo Posted 18 oktober 2007 Report Share Posted 18 oktober 2007 Even een vraagje tussendoor ter verduidelijking: hoe lang duurde tijdens het vesterkervergelijk een fragment tussen A, B en X? Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 18 oktober 2007 Report Share Posted 18 oktober 2007 Even een vraagje tussendoor ter verduidelijking: hoe lang duurde tijdens het vesterkervergelijk een fragment tussen A, B en X? Zo kort als mogelijk was. De cd-speler moest het trackbegin weer vinden. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erikatn Posted 18 oktober 2007 Report Share Posted 18 oktober 2007 we zouden eens kunnen ABX'en met twee setjes speakers. (goede tweeweg setjes?)blind, dus de speakers achter een doek. als er dan WEL concequent gekozen word, dan weten dat een ABX test plausibel is. Er is zo'n Engelse tv kok, type rauwdouwer (weet z'n naam niet) die z'n kroost blind dingen laat proeven en raden. Ik zag vorige week een paar minuten en mensen raden ongeveer (mischien iets meer) de helft raak. Ze kennen de smaak (het ging niet om exotische dingen) maar herkennen het geblindoekt niet. Dat hard eigeel anders smaakt dan aardappel is algemeen erkend besef, maar geblindoekt valt de herkenning weg. Blijkbaar beinvloedt de situatie het resultaat, en hebben zintuigen een complementaire werking. En kan of zal die werking eerst verminderen als zintuigen lang van elkaar geisoleerd worden (iemand die blind wordt ontwikkeld versterkte werking van andere zintuigen, als compensatie, eerst in de loop van de tijd). In dat licht zijn al die korte termijn testen nauwelijks zinvol. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tirillo Posted 18 oktober 2007 Report Share Posted 18 oktober 2007 Even een vraagje tussendoor ter verduidelijking: hoe lang duurde tijdens het vesterkervergelijk een fragment tussen A, B en X? Zo kort als mogelijk was. De cd-speler moest het trackbegin weer vinden. Groet, Jacco Goed antwoord, maar niet wat ik bedoelde . Nieuwe poging: hoe lang werd er naar een fragment geluisterd op bijvoorbeeld apparaat A? Zo beter ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 18 oktober 2007 Report Share Posted 18 oktober 2007 (edited) Even een vraagje tussendoor ter verduidelijking: hoe lang duurde tijdens het vesterkervergelijk een fragment tussen A, B en X? Zo kort als mogelijk was. De cd-speler moest het trackbegin weer vinden. Groet, Jacco Goed antwoord, maar niet wat ik bedoelde . Nieuwe poging: hoe lang werd er naar een fragment geluisterd op bijvoorbeeld apparaat A? Zo beter ? Reken op anderhalve minuut tot 2 minuten. De gebruikte tracks zijn: http://media.putfile.com/Versterkervergeli...ait-of-a-groove http://media.putfile.com/Versterkervergelijk-Also http://media.putfile.com/Versterkervergelijk-fragment-Tool Groet, Jacco Edited 18 oktober 2007 by dekkersj Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 18 oktober 2007 Report Share Posted 18 oktober 2007 we zouden eens kunnen ABX'en met twee setjes speakers. (goede tweeweg setjes?) blind, dus de speakers achter een doek. als er dan WEL concequent gekozen word, dan weten dat een ABX test plausibel is. Het kan nog veel makkelijker. Zorg voor 1 zuivere sinus en 1 die hoorbaar vervormd is. Doe dat 16 keer en je zult een 100 % score krijgen. Eitje. Groet, Jacco ja, ja, maar een sinus kun je niet in de winkel kopen. dus daar heeft een audiofiel niks aan. dus we doen het met twee speakers. nog sterker: jullie kiezen twee setjes speakers van een verschillend merk. zorg daarbij dat ze HEEL VEEL op elkaar lijken. en ik zal middels een geblindoekte ABX test een 100% score aan jullie laten zien. Je zou ook muziek kunnen draaien en die met zo'n gitaar-effect-apparaat kunnen vervormen. Ik neem aan dat je de mate van vervorming kunt instellen. Jacco meet wat de vervorming is, en wij ( Link to comment Share on other sites More sharing options...
soundlover Posted 18 oktober 2007 Report Share Posted 18 oktober 2007 En wat is nu precies je probleem? Of problemen. Ik zie er kop noch staart aan. Dat van "kop en staart" klopt. Het is een verzameling volledig gekristalliseerde, naar de hand gezette opvattingen, die elke link met de ervaring en de realiteit ervan mist en uitsluitend bedoelt zijn om op een narrige en kinderachtige manier je gelijk te halen en tegelijkertijd iemand welbewust onderuit te halen. Het is een herhaling van zetten die leegloop bevordert en dat vindt jij persoonlijk niet erg. De mensen die dat wel erg vinden trachten hier in een laatste stuiptrekking op dit uitgemolken plekje nietszeggendheid op het internet nog iets aan te veranderen. Maar dat dit niet gaat lukken, dat jij hier overblijft met je kleine clubje nerds zonder oren, zal de pret van het eigen gelijk waarschijnlijk sterk verhogen. Verwijder deze post maar, of laat 'm maar verwijderen. Ook ik behoor tot de meerderheid die hier weinig of niets meer te zoeken heeft en veel minder post en deel dan ik eigenlijk wel zou willen. Kom maar met de standaard tegenwerpingen. Ik ken ze allemaal; ik weet zelfs WIE ze zal gaan posten. hehe, helemaal mee eens thingman,goed verwoord.zou idd net zoiets gaan posten,het is voor een "buitenstaander"al snel duidelijk dat het hear om een vastgebakken vriendenclubje gaat,en dat je als buitenstaander,nieuweling, vaak niet eens serieus word genomen,laat staan iets zeggen over een ander z'n set,heb je gelijk het hele clubje over je heen.Maarja dat is ook wel erg duidelijk hier,vinden ze het ook nog vreemd dat er zo weinig mensen hier iets posten,heeft toch geen zin immers.En ook ik behoor tot die meerderheid die hier niks meer heeft te zoeken zo langzamerhand thingman,misschien dat er nog forum's zijn met mensen die wel serieus bezig zijn met hifi,dus gewoon luisteren,en waar je niet gelijk raar word aangekeken als je een wat duurdere set hebt,zoals hier bij deze meetmannetjes. groetjes Link to comment Share on other sites More sharing options...
henk93 Posted 18 oktober 2007 Report Share Posted 18 oktober 2007 Is het MARANTZ FORUM niks voor je Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hottentot Posted 18 oktober 2007 Report Share Posted 18 oktober 2007 Beste Forummers Ik ken Toine en ik ken Jacco( heb ze beide zeer hoog) en vindt het verdomde jammer dat er niet gezamelijk een iets constructievere conscensus kan worden gevonden om audio apparatuur te testen op een objectieve manier. Wat betreft vriendenclub en handen op een buik moet je de draadjes van mij over Beaks etc maar eens doorlezen,heeft me ook een weekje vakantie gekost. De test en voorzichtige conclusies zijn op zijn zachtst gezegt opziebarend voor de gemiddelde audiofiel. Jacco`s eruditie hoeft hier door niemand in twijfel getrokken te worden. Als er mensen zijn die een net zo objectieve methode hebben maar die eenvoudiger gerealiseerd kan worden graag. Groet Mark Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 18 oktober 2007 Report Share Posted 18 oktober 2007 En wat is nu precies je probleem? Of problemen. Ik zie er kop noch staart aan. Dat van "kop en staart" klopt. Het is een verzameling volledig gekristalliseerde, naar de hand gezette opvattingen, die elke link met de ervaring en de realiteit ervan mist en uitsluitend bedoelt zijn om op een narrige en kinderachtige manier je gelijk te halen en tegelijkertijd iemand welbewust onderuit te halen. Het is een herhaling van zetten die leegloop bevordert en dat vindt jij persoonlijk niet erg. De mensen die dat wel erg vinden trachten hier in een laatste stuiptrekking op dit uitgemolken plekje nietszeggendheid op het internet nog iets aan te veranderen. Maar dat dit niet gaat lukken, dat jij hier overblijft met je kleine clubje nerds zonder oren, zal de pret van het eigen gelijk waarschijnlijk sterk verhogen. Verwijder deze post maar, of laat 'm maar verwijderen. Ook ik behoor tot de meerderheid die hier weinig of niets meer te zoeken heeft en veel minder post en deel dan ik eigenlijk wel zou willen. Kom maar met de standaard tegenwerpingen. Ik ken ze allemaal; ik weet zelfs WIE ze zal gaan posten. hehe, helemaal mee eens thingman,goed verwoord.zou idd net zoiets gaan posten,het is voor een "buitenstaander"al snel duidelijk dat het hear om een vastgebakken vriendenclubje gaat,en dat je als buitenstaander,nieuweling, vaak niet eens serieus word genomen,laat staan iets zeggen over een ander z'n set,heb je gelijk het hele clubje over je heen.Maarja dat is ook wel erg duidelijk hier,vinden ze het ook nog vreemd dat er zo weinig mensen hier iets posten,heeft toch geen zin immers.En ook ik behoor tot die meerderheid die hier niks meer heeft te zoeken zo langzamerhand thingman,misschien dat er nog forum's zijn met mensen die wel serieus bezig zijn met hifi,dus gewoon luisteren,en waar je niet gelijk raar word aangekeken als je een wat duurdere set hebt,zoals hier bij deze meetmannetjes. groetjes beste Soundlover, jarenlang konden audioliefhebbers de ene claim na de andere doen. over kabels die dag en nacht verschilden van elkaar, over netsnoeren die meer diepte en een strakker laag gaven, over cd-spelers met superclocken die ongelofelijk mooi klonken, etc.... nu is het afgelopen met die onzin. fantaseren doe je maar in bed, het word tijd dat we eens serieus met audio bezig gaan zijn. we gaan er vanuit dat alle electronica hetzelfde klinkt dus gaan we ons bezig houden met speakers, hun opstelling en de ruimte waarin ze staan. over die materie kunnen we nog 10.000 postings doen en dan nog zijn we niet uitgepraat... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts