WanFie Posted 19 oktober 2007 Report Share Posted 19 oktober 2007 Ik heb via m'n werk drie netfilter gekregen. Het zijn 2 fase filters die vroeger gebruikt werden voor frequentieregelaars. Vaak staat er een schema op dit soort filters hierop dus niet. De filters werden gebruikt tussen het net en de regelaar. Het zijn filters voor een maximale stroom van 5 A, maar zijn toch redelijk groot uitgevallen. Ik denk dat ze eigenlijk bedoeld zijn om de storingen van de regelaar van het net te houden. Nu de vraag... Zijn deze bruikbaar in de netvoorziening van een audioset en wat zou het eventueel kunnen brengen...?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sietse Posted 20 oktober 2007 Report Share Posted 20 oktober 2007 Het zal ook vast geen kwaad kunnen. Is ie open te schroeven? En dan een fotootje van het interieur? Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 21 oktober 2007 Author Report Share Posted 21 oktober 2007 Sietse said: Het zal ook vast geen kwaad kunnen. Is ie open te schroeven? En dan een fotootje van het interieur? Nee, ze zijn ingegoten... Ik ga er t.z.t. eens wat stekker aanzetten en dan gewoon proberen... Ik vraag me wel serieus af of ik hem niet beter omgedraaid kan gebruiken... Dus de ingang als uitgang. Dat lijkt me tenminste logisch wanneer hf moet worden gestopt... Maar ik weet het ook niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sietse Posted 21 oktober 2007 Report Share Posted 21 oktober 2007 Quote hem niet beter omgedraaid kan gebruiken... Niet doen. Kan negatief uitpakken in je stroom voorziening in de breedste zin van het woord. Stop stuk.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 21 oktober 2007 Report Share Posted 21 oktober 2007 Hans van Liempd said: Ik denk dat ze eigenlijk bedoeld zijn om de storingen van de regelaar van het net te houden. Inderdaad Hans, ze zijn hoofdzakelijk bedoeld voor het HF gebied. Gewoon probreren die dingen en zien (of beter horen ) wat er gebeurt. Al is 5A wel wat krap voor een eindversterker. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 21 oktober 2007 Author Report Share Posted 21 oktober 2007 Pjotr said: Hans van Liempd said: Ik denk dat ze eigenlijk bedoeld zijn om de storingen van de regelaar van het net te houden. Inderdaad Hans, ze zijn hoofdzakelijk bedoeld voor het HF gebied. Gewoon probreren die dingen en zien (of beter horen ) wat er gebeurt. Al is 5A wel wat krap voor een eindversterker. Mijn eindversterkers hebben een voeding van 400W, bovendien heb ik drie van die dingen. Ik wilde er eerst een een voor de CD speler gebruiken. Maar wat is nu het verschil met zo'n Schaefner filter?? De kast van het frequentieomvormerfilter is in elk geval 10 keer groter. Bovendien kan zo'n Schaefner ook nog 10 A "aan". Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 22 oktober 2007 Report Share Posted 22 oktober 2007 Hans van Liempd said: Maar wat is nu het verschil met zo'n Schaefner filter?? De kast van het frequentieomvormerfilter is in elk geval 10 keer groter. Bovendien kan zo'n Schaefner ook nog 10 A "aan". De mate waarin hij filtert. Je heb ze van heel simpel, niet veel groter dan een euro-entree, tot zeer uitgebreide met meerdere filtersecties. Voor een frequentieregelaar heb je meestal wel een flink uitgebreid filter nodig om hem stil te krijgen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 22 oktober 2007 Author Report Share Posted 22 oktober 2007 Kennelijk filteren ze al te goed... Er wordt n.l. iets teveel naar de aarde afgevoerd... gevolg... Alles donker... aardlek eruit... Zaterdag nog eens proberen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 23 oktober 2007 Author Report Share Posted 23 oktober 2007 Hans van Liempd said: Kennelijk filteren ze al te goed... Er wordt n.l. iets teveel naar de aarde afgevoerd... gevolg... Alles donker... aardlek eruit... Zaterdag nog eens proberen... Kennelijk voeren deze filters nogal veel af naar aarde... Dit staat ook op de behuizing (high leakage current!). In een huisinstallatie met aardlekschakelaars dus niet bruikbaar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts