WanFie Posted 20 oktober 2007 Report Share Posted 20 oktober 2007 Ik vind van wel... minder show stands, meer exclusieve en aparte sets. Vooral de Sonore speakers hebben mij verrast, maar ook de Jamo "planken", de grote Kefs, de von schweicherts en de JK speakers... Van PCM heb ik niet veel gehoord, maar dat maakte ook een geweldige indruk En dan al de bekenden en minder bekenden die je tegenkomt... Je merkt het al... ik ben in elk geval enthousiast.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 20 oktober 2007 Report Share Posted 20 oktober 2007 H Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 21 oktober 2007 Author Report Share Posted 21 oktober 2007 (edited) H Edited 22 oktober 2007 by Hans van Liempd Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordante Posted 21 oktober 2007 Report Share Posted 21 oktober 2007 Linn klonk erg live en rithmish Sorry dit is puur geneuzel van mij maar ik heb het idee dat bij Linn alles live en ritmisch, vol en warm klinkt ook al staat het niet zo op de CD. Toen ik een aantal jaar geleden naar speakers ging luisteren viel dat bij mij op, het kan zijn dat mijn smaak nu anders is of dat Linn nu anders klinkt. Heb niet veel meer naar Linn geluisterd Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 21 oktober 2007 Report Share Posted 21 oktober 2007 Ik ben met mijn zoont(je) geweest en we hebben ons goed geamuseerd. De eerste demo ruimte waar ik inkwam werd er muziek gespeeld op een leuk niveau totdat de standhouder even wat mensen wilde demonstreren hoe goed het wel was en dat moet dan kennelijk heel hard. Ik vond de luisterniveaus weer veel te hard. Komt de sets ook niet ten goede. Maar goed je weet dat als je naar zo'n show gaat het meer kijken dan luisteren is. Gezien de onbekende muziek kan je ook niet zoveel conclusies trekken. Een hele leuke luidspreker hoorde ik bij Mcintosh Nordic. Het was iets Deens Fowland of Forland of iets dergelijk. Nog nooit van gehoord. Wie helpt me verder? Die hoorn van Klipsch (het middenmodel) vond ik ook erg aardig.De eerste keer dat ik een echte hoorn LS mooi vond spelen (die Hoernings een paar geleden was ik ook kapot van maar dat is geen echte hoorn). Waarom er zo'n krachtpatser van Mcintosh opstond was me niet duidelijk zeker na de test van Jacco gelezen te hebben. In eerste instantie vond ik de Monitor Audio Platinum mooi maar ik ben er toch iets teruggekomen een beetje te.... allemaal. Mijn Monitor audio 20 SE ontworpen door Mo Iqbal geeft toch wat meer luisterplezier op lange termijn. Latham kan demonstreren en dat weten we allemaal. Ik zat niet op de sweet spot maar het leek wel of die Neats het beeld te groot maken. Ik ben ouderwets, ik wil een stem in normale proporties. Voor de rest veel gadgets voor kleinbehuisden. Kleine buizenversterkers en klasse d. Allemaal leuk. Ik had de heer van de Hull wel effen willen spreken, maar helaas hij was te druk. Tot slot geweldig die oude Hifi bij HVT. Mijn eerste versterker de Pioneer SA 500a stond erbij. Trouwens ook een goede vent die hoofdredakteur van HVT. Heel gezellig mee gesproken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 21 oktober 2007 Report Share Posted 21 oktober 2007 Hoi Hans, ook weer terug? Ik dacht toen ik jou zag, wat doet hij nou hier, want ik had jou verslag van gisteren al gezien Was de VAD voor jou genoeg om 2 keer te bezoeken? Ik vind de VAD als geheel behoorlijk minder worden. Eerdere keren viel dat nog niet zo op, maar deze keer dus wel. Inderdaad stonden er een aantal kamers leeg en miste ik wel een aantal belangrijke spelers op de audiomarkt in Nederland.... Het gaat mij vooral ook om de verrassingen. Ik wil kippevel krijgen en dat heb ik vandaag te weinig gehad. Even een korte opsomming van mijn bevindingen: [*]Ik heb de Klipschhoorns gehoord. Viel eigenlijk wel tegen [*]Yarland chinese buizenversterkers: ongekend voor dat bedrag. Gewoon voor 300 euro kopen en proberen.... [*]Manley: prachtige set aan de voorkant, maar de luidsprekers deden volgens mij veel teniet wat er aan de voorkant ingestopt werd [*]Kef: heeft potentie, te kort beluisterd [*]JK: prachtige luidspreker maar het laag bleef op verschillende luisterplaatsen moeilijk. Heeft blijkbaar h Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 21 oktober 2007 Author Report Share Posted 21 oktober 2007 Vandaag ben ik voor de tweede keer geweest... Het is leuk om te horen Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobT Posted 21 oktober 2007 Report Share Posted 21 oktober 2007 Een hele leuke luidspreker hoorde ik bij Mcintosh Nordic. Het was iets Deens Fowland of Forland of iets dergelijk. Nog nooit van gehoord. Wie helpt me verder? Volent Paragon VL-3, www.volent.com.hk, kost rond de Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobT Posted 21 oktober 2007 Report Share Posted 21 oktober 2007 Oepss, sorry voor misverstand. Paragons en Kubala was bij De Audiofabriek en niet bij McIntosh Nordic. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 21 oktober 2007 Report Share Posted 21 oktober 2007 Die Volents bedoelde ik wel Rob - bedankt! Link to comment Share on other sites More sharing options...
telefunken Posted 22 oktober 2007 Report Share Posted 22 oktober 2007 nou ik ben ook geweest zondag. ik zeg bij voorbaat al dat ik vanaf gisteren dus al helemaal een hekel heb gekregen aan nad en dali,waarom zul je vragen. nou het is dus tegenwordig een modetrend om bij een luistersessie zo'n plastiek kutjes tasje gratis weg te geven,en daar zijn de hollanders gek op als het maar gratis is en zolang je er maar niks aan hebt. en denk nou niet van dat valt wel mee,ik noem deze dag de rode zondag van mijn leven want je kon nergens lopen of je zag een rode plastiek tasje voorbij vliegen. deze dag begon dus goed ,om 11:30 aldaar aangekomen en gelijk maar de eerste de beste kamer in gedoken om wat te luisteren. en wat ik al had voorspeld,je zit dus lekker te genieten of er zit weer een LUL naast of achter je te ritselen en te knisperen met een plastiek tasje. daar heb ik dus de hele dag van mogen genieten (wat een feest)om nog maar te zwijgen over de mobieltjes die ik heb gehoord tijdens de sessies. (lekker belangrijk ben je dan) maar er was ook nog iets positiefs aan deze dag. na aardig wat sessies te hebben beluisterd,met veel troep en leuke sets ben ik beland bij Cabasse. de deur ging dicht en de beste man begon te vertellen,over de samenwerking van cabasse en accuphase maar de man had nog meer in huis als alleen praten,de beste man ging een gratis concert geven op gitaar. deze man had niet alleen verstand van audio en muziek,maar hij kon ook nog geweldig goed gitaar spelen. na dat de beste man 2 nummers had gespeeld op gitaar,ging hij over op de luistersessie. ik moet hierbij vermelden dat de luidsprekers mij hebben verrast wat een mooie sound komen er uit die dingen,het laag zo diep het midden zo mooi en het hoog zo glas helder. ik heb hier werkelijk van genoten en nog een leuk detail wat ik eigenlijk gemist heb bij de rest van de stands,is de manier hoe je mensen het product aan de man probeerd brengen. hij maakt er een leuk en interresant verhaal van met grappen en grollen,waardoor er ook gelijk een goede sfeer hing in de ruimte. (we hebben wat gelachen) de goede sets waren voor mij KLIPSCH , SONORE SOUNDSYSTEMS . CABASSE de leuke set was MANLEY en de verassing was CROFTY (299,-)voor een versterker met buisen. de muziekkeuse was wederom klasiek, en de trend is denk ik spaanse / italiaanse zang muziek wat mij opviel dat de meeste stands behoorlijk boemie klonk. (over heersend) Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 22 oktober 2007 Report Share Posted 22 oktober 2007 nou het is dus tegenwordig een modetrend om bij een luistersessie zo'n plastiek kutjes tasje gratis weg te geven,en daar zijn de hollanders gek op als het maar gratis is en zolang je er maar niks aan hebt.en denk nou niet van dat valt wel mee,ik noem deze dag de rode zondag van mijn leven want je kon nergens lopen of je zag een rode plastiek tasje voorbij vliegen. Zeg Telefunken was jij de knaap die naast me zat en ineens over plastic tasjes en mobiele telefoons begon. Als dat zo is hoorde je ze al als je ze ziet. Kwam een beetje eng over. Ik hoop toch dat je een leuke dag hebt gehad. Link to comment Share on other sites More sharing options...
denniz Posted 22 oktober 2007 Report Share Posted 22 oktober 2007 Allen, Ik ben gisteren dus ook geweest (voor het eerst naar de VAD show), en heb een mooi souvenir mee naar huis genomen: een NAD-Dali tasje! Wat ik er van vond: - Nad Master i.c.m. Dali Helicon 800 erg mooi - Kef Reference vond ik het beste van de hele show - B&W met Classe gewoon goed - Linn verraste me in positieve zin - JMLab viel me wat tegen - MBL was erg mooi, maar dat mag wel voor die prijs - Jamo.... mwoah - Dynaudio niet bijzonder - Ayon zag er mooi uit maar helaas niet gehoord - Marantz niet super voor wat er stond - De rest is niet blijven hangen Weet iemand toevallig of er nog een prijs op entreenummer 5483 is gevallen? vg Dennis. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Midcall Posted 22 oktober 2007 Report Share Posted 22 oktober 2007 Ik was op de zaterdag gegaan en ondanks dat we er pas rond de klok van 11 aankwamen (parkeren in een ver weiland voorspelde al niet veel goeds) waren we toch als een van de eersten weer buiten. Ik vond om te beginnen de toegangsprijs van Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 22 oktober 2007 Author Report Share Posted 22 oktober 2007 Ik vond om te beginnen de toegangsprijs van Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jean Sibelius Posted 22 oktober 2007 Report Share Posted 22 oktober 2007 Ik had ook nog wat werk voor Audioclub Oost Brabant. Vandaar twee dagen. Zie verder mijn "verslag" hierboven. Hoi Hans, Mooi om al je ervaringen te lezen... We zitten wel op Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 22 oktober 2007 Author Report Share Posted 22 oktober 2007 Ik had Eric M. gisteren nog gesproken op de beurs, ben benieuwd of jij ook nog wat interessante gesprekken hebt gehad! Zeker w Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 22 oktober 2007 Report Share Posted 22 oktober 2007 Ik vond om te beginnen de toegangsprijs van Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 22 oktober 2007 Author Report Share Posted 22 oktober 2007 Ik vond om te beginnen de toegangsprijs van Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 22 oktober 2007 Report Share Posted 22 oktober 2007 Niemand die Volent LS gehoord? Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 22 oktober 2007 Author Report Share Posted 22 oktober 2007 Niemand die Volent LS gehoord? McIntosch Nordic:Heel mooi maar wat rustig klinkend. Toch een van de betere sets. Jawel... Link to comment Share on other sites More sharing options...
leobus Posted 22 oktober 2007 Report Share Posted 22 oktober 2007 Hallo, Ik heb die Volents wel gehoord; ik vond ze wat aan de scherpe kant. De medewerker van De Audiofabriek beaamde dat als het hard ging het wel eens fout ging. Dat heb ik dan net weer gehoord. Ik vond trouwens over het algemeen de uitersten van de audioband vaak te veel aangedikt. Veel sis boem dus. Een paar uitzonderingen: De al eerder genoemde Neat met Naim. Cabasse, maar af en toe op het randje. Een setje met Ruark speakers. Een klein boxje van PMC, niet spectaculair en daarom misschien wel mooi. Ook wel aardig, maar meer ook niet, vond ik KEF. Echte tegenvallers waren er ook: Linn met een blikken computergeluid. Ketelaar met enorme speakers die uit twee delen bestonden en dat was goed te horen; een aardig midden/hoog met een los staande bas, letterlijk en ook in sound. Lyngdorf; daar liep ik binnen nadat ik bij Cabasse was geweest. Ineens van de muziek in het geluid terecht gekomen. En dan de WLM's; Volgens mijn betekent dat Wiener L Link to comment Share on other sites More sharing options...
telefunken Posted 22 oktober 2007 Report Share Posted 22 oktober 2007 nou het is dus tegenwordig een modetrend om bij een luistersessie zo'n plastiek kutjes tasje gratis weg te geven,en daar zijn de hollanders gek op als het maar gratis is en zolang je er maar niks aan hebt. en denk nou niet van dat valt wel mee,ik noem deze dag de rode zondag van mijn leven want je kon nergens lopen of je zag een rode plastiek tasje voorbij vliegen. Zeg Telefunken was jij de knaap die naast me zat en ineens over plastic tasjes en mobiele telefoons begon. Als dat zo is hoorde je ze al als je ze ziet. Kwam een beetje eng over. Ik hoop toch dat je een leuke dag hebt gehad. ja dat was ik (met een licht bruin ribcord jasje aan) het punt is,je gaat daar een dag luisteren naar audio apparatuur wat tegen de 20/30.000 euro's kost. dan wil ik dat ook doen,het liefst zonder dat ik gestoord word door geritsel of mobieltjes (en met gesprekken wat nergens over gaat) dit kan toch geen vreemde gedachten zijn van mij. en ja er waren toch nog stands waar ik heb kunnen genieten. ze draaien ook vaak dezelfde soort muziek (weer nils lofgren en veel klasiek) is het nou zo moeilijk 1x de heidroosjes te draaien ps .sorry als ik verkeerd overkwam,het was niet persoonlijk bedoeld maar meer in het algemeen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jean Sibelius Posted 23 oktober 2007 Report Share Posted 23 oktober 2007 Ik denk dat we naar twee demo's per maand moeten... Eric had exact dezelfde opmerking Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alva Posted 23 oktober 2007 Report Share Posted 23 oktober 2007 Uiterst merkwaardig op zondag vond ik de houding van de standhouders van SONORE : wanneer we er aankwamen in de namiddag waren er nog maar twee stoelen vrij, die mijn gezel en ik innamen. Toen vertelde Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts