VANZOMERENG Posted 21 oktober 2007 Report Share Posted 21 oktober 2007 De kogel is eigenlijk door de kerk. Was nog steeds op zoek naar luidsprekers en had al een aantal luisterafspraken nog te gaan, totdat ik op een een duitse advertentie stuitte voor nieuwe Dali Helicon 400 (2.790 p/paar) Ik moest snel beslissen omdat ze nog 1 paar hadden staan, welke ze voor mij zouden reserveren. Had deze nog nooit gehoord, omdat ze eigenlijk boven me budget waren maar wel de mindere luxe variant de Dali Mentors 6. Over de Dali Mentor 6 was ik zeer enthousiast met wel een kanttekening dat deze bij mij thuis wellicht iets te veel presence in het hoog zouden geven. Snel e.e.a hier en daar geraadpleegd, gebeld en internetsites geraadpleegd en de Helicons 400 zouden wat "milder" zijn in het hoog, geschikt zijn voor middelgrote kamer (tot 30m2) en kunnen redelijk dicht bij de achterwand worden gezet ( > 25 cm - meer is wel beter). Per slot van rekening zouden de Helicon 400, mijn Kappa 90 moeten vervangen welke lichte "laagproblemen" opleverde omdat de Kappa,s 90 meer ruimte nodig hebben, dan ik nu kan bieden. Alhoewel de Helicons 400 geen kleine boxen zijn, zijn ze zeker minder imposant dan de Infinity,s. De Helicons zijn een stuk lager en smaller maar iets dieper dan de Infinity,s en met de donkere kersen hoogglans afwerking zouden ze een echte sieraad in mijn woonkamer zijn. De gok maar gewacht, telefonisch gekocht en naar Bochum gereden ( 240km totaal heen & terug) om ze op te halen. Inmiddels de Dali,s geplaatst op de bijgeleverde spikes en 40 cm v/d achterwand geplaats (gemeten vanaf de achterzijde v/d speakers) ca. 2,5 meter uit elkaar geplaatst en conform alle adviezen en bijbehorende handleiding "rechtuit" naar voren laten stralen (niet indraaien) De eerste bevindingen zijn veelbelovend. Nu verlopig eerst ff veel luisteren, nog wat fine-tuning m.b.t. de plaatsing en ik zal later terugkomen met een uitgebreider luisterverslag. klik op de links voor de foto,s http://img87.imageshack.us/my.php?image=da...400bovenpq5.jpg http://img138.imageshack.us/my.php?image=d...on400zijcg5.jpg SPECS Frequentie bereik +/- 3dB ; 31.5Hz - 27.000Hz Crossover Frequentie; 700/3000/13.500Hz Gevoeligheid (2,83V/1m.); 88dB Nominale Impedantie; 4Ohm Minimum Impedantie; 3.7Ohm Maximum SPL; 111dB Aanbevolen versterker vermogen (8Ohm); 50 - 300Watt Tweeter; 1 x 25mm Softdome, 1 x 10 x 55mm. ribbon Midrange; n.v.t. Woofer; 2 x 6,5" Bass reflex afstemming; 32Hz Afstand tot muur; >25cm. Afmetingen (H x B x D): 1.026 x 219 x 457 mm. Gewicht: 31,5 kg Afwerking: hoogglans kersen Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordante Posted 21 oktober 2007 Report Share Posted 21 oktober 2007 Vind het wat uiterlijk betrefd erg mooie luidsprekers. Heb ze 1 keer keer gehoord volgens mij op de VAD vorig jaar volgens mij. Klonk best erg goed. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 21 oktober 2007 Report Share Posted 21 oktober 2007 Dat zijn zeker heel mooie speakers... Goede keuze... Link to comment Share on other sites More sharing options...
paul demo Posted 21 oktober 2007 Report Share Posted 21 oktober 2007 Voor dit geld de meest perfecte keuze die je kunt doen voor nieuwe speakers. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordante Posted 21 oktober 2007 Report Share Posted 21 oktober 2007 Is trouwens een erg goede prijs, wist niet wat ze kosten, had dat even opgezocht en normaal zijn ze iets van 4000/set. Goede deal voor 2800. Link to comment Share on other sites More sharing options...
henk93 Posted 21 oktober 2007 Report Share Posted 21 oktober 2007 Ze kosten bij HOBO hifi 4600 euro Henk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 21 oktober 2007 Report Share Posted 21 oktober 2007 toch maar geen monitoren? zo te zien voor hetgeen je krijgt betaal je nu een goede prijs. 4600 lijkt me wat veel. gefeliciteerd, ze zijn zeker mooi om te zien Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 22 oktober 2007 Report Share Posted 22 oktober 2007 Geweldige speakers, vanzomereng! Ik heb ze meerdere malen mogen beluisteren in Sneek bij Audio Selectief en vond ze vanaf het begin al erg fraai. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andre Kel Posted 25 oktober 2007 Report Share Posted 25 oktober 2007 Erg mooi staan qua uiterlijk wel op mijn favo lijst. Heb ze helaas nog nooit gehoord.... Gefeliciteerd! Andre Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts